Şimdi Ara

2.0 motor altında klima açınca araç irkilir,sirkelermiş ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
1
Favori
10.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 cdti astrada klimayı açınca araç 90 bg'den 50 ye düşüyo. kaldırmak için 5000 devir veriyorum. bir aracın kalkışı bu kadar mı kötü olur lan.
  • 1.5 crdi 88 bg motor da klima açılınca performansa etkisi oluyor ama çok ciddi bir performans düşüşü yaşanmıyor, klima açıkta olsa araç seriliğinden çok bir şey kaybetmiyor. Klima açıkken en büyük fark rölanti devrinin yükselmesi oluyor, bunun dışında sürüş esnasında klimayı kapatmayı gerektirecek kadar performans düşüşü yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra k 150 bg ile klima acikken acikcasi hic etki etmiyordu yaz sicaginda haril haril kullaniyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 dizel Fiesta'yla 2.0 dizel Mondeo'yu kıyaslarsam Fiesta'da sarsılma gibi bir şey olmuyordu ama resmen gaz pedalında ani bir boşluk meydana geliyordu. Arabanın güçten düştüğünü bariz şekilde hissediyordunuz. Yakıt tüketimi de 0.5-1 litre arası artıyordu.
    Mondeo'da ise aynı olayı çok daha az seviyede hissediyoruz. Tüketim 0.2-0.4 arası artıyor.
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Disaridan alinan hava kabine ufleyerek sogutma nasil olacak?



    Neyse benim aracin fotografi ile kullanici kitabini yayinlayim.

    2.0 motor altında klima açınca araç irkilir,sirkelermiş ?

    2.0 motor altında klima açınca araç irkilir,sirkelermiş ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olmaz motor guclu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Wiggle

    Bence de hocam 1.2 turbolu 2015 model poloda da 2016 model 1.6 136 beygir astrada da hissetmedim hiç güç kaybı.

    Üstelik biri benzin diğeri dizel. İkiside performanslı araclar.

    Adamlar galiba bir arabaya 50 kişi binip klima acıp yokusta performans kaybı yasıyorlar. Yoksa böyle birşey mümkün değil.

    1.4 Polo vardı bende, 75 beygirlik 2000 model. Motoru çok iyi durumdaydı ama klima açınca araba resmen ölüyordu. Boşken dahi sanki 300 kilo yük varmış gibi zor gidiyordu. Kliması mükemmel soğutuyordu ama arabayı kaldırmak için sağlam aragazı gerekiyordu. Yolda gitmek için de gazı iyice ezmek gerekiyordu.

    Şimdi 2.0 araba var yine 2000 model aynı dönemin arabası hatta daha eski teknoloji diyebilirim, ama klimanın etkisini hissetmedim bile.
    Mümkün değil demeyin. Turbo benzinli ya da turbo dizel ikisi de turbo devrinin altına düşmezseniz zaten 2000 devirde dahi çok yüksek güçler üretebiliyorlar. Olay sadece turbo basıncını bir tık daha açmakta (Ecu'nun kontrolünde) ki siz onu hissetmemeniz normal.

    Sizin 1.2 turbo benzinli arabanız 2000 devirde 45 beygir güç üretebiliyor. Ama sizin bu güce ihtiyacınız olmadığı için gaza az basıyorsunuz ve 20 beygir ile yürüyorsunuz. Klima açıyorsunuz aracın yürümesi için gereken güç 25 beygir oluyor -atıyorum- siz gaz pedalın aynı da bassanız aracın Ecu'su elektronik gaz pedalı olduğu için gaza daha fazla basmışsınız gibi çalışıyor. Siz çekiş kaybını hissetmiyorsunuz.

    Atmosferik benzinli ve gaz pedalı elektronik arabalarda da benzer bir durum oluyor ama motorun gücü yetmeyince çekiş kaybı hissediyorsunuz.

    Güçlü motor, telli gaz pedalında Ecu varsa Ecu kendisi müdahale ediyor (Rölantideki titreme bundan kaynaklıdır).

    Yani klima normalde motoru etkiliyor, teknoloji size yansıtmıyor.




  • Leon 1.2TSI kullanıyorum. Klimayı açınca araç tabii ki 5HP kadar güç kaybediyor (klimalar genelde bu kadar çekiyor bineklerde). Yakıt sarfiyatı 0,5lt kadar artıyor fakat açma ve kapama anında sirkelenme, titreme gibi farkedliyor bir durum olmuyor.

    Rölantide klimayı kapadığınızda aracın devri 700-800'den 600-650 arasına düşüyor ama titreşim veya sirkeleme gibi bir durum söz konusu değil.
  • 2.0 Lagunamız vardı 1. viteste gaza aynı ayarda basarken klima açınca zıplıyordu. 2.0 motorda da oluyor yani gidiyor birkaç beygircik.
  • corsa 1.2 klimayı açınca araba duracak gibi oluyordu
  • Arabam 3,0 V6, klima düşük kademede hissedilmiyor. Klima kademesi artırınca, özellikle orta düzeyden fazla açılınca hissedilmeye başlanıyor. Klimayı 1 kademede kullanınca hissedilmemesi normal. Biraz da algıda seçicilik etkili.
  • Hocam 2.0 alti motor arabayi zorlar o yuzden sen 6.0 dan assagi alma sizin ben mantiginiza ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam arabadan mı bahsediyoruz beygirlerden mi ? irkilme huzursuzluk falan at biner gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş neyden bahsetmiş, millet neyden bahsetmiş... Okumanız yoksa yazmayın.

    Arkadaş klima devreye girince yaşanan saçmalamadan bahsetmiş. Siz performans düşüşünden bahsediyorsunuz...

    Arkadaşın sorusuna doğrudan cevap: Klima devreye girdiğinde motor biraz daha farklı çalışır. Sebebi de motor rolantideyken de az da olsa yük altındadır. Yeni küçük arabalarda inverter klima kullanılıyor. Şarj dinamosunun ürettiği elektrikle çalışan klimalar... Bu klimalar klimanın her devreye girdiğinde motorun rolantisini doğrudan mekanik olarak etkilemiyor. Geçişler daha yumuşak oluyor. Ancak sonuçta o da etkiliyor. O kadar akımı çekince, şarj dinamosu da motoru kasıyor.

    Normal klima ise bildiğin motordan tahrikli, mekanik klimadır. Bu klimalar devreye girdiğinde ve devreden çıkarken bir tıkırtı çıkarır normaldir. Klimayı motora bağlayan kayışta bir açık/kapalı kavrama bulunur. Kavrama kilitlendiğinde klima kompresörü çalışmaya başlar, açıldığında kompresör devreden çıkar. Bu her açılma/kapanma araç rolantideyken motorun devrinde ani değişikliğe ve klima devredeyken biraz daha yük altında çalışmasına sebep olur.

    Klima açıkken klima kompresörü neden zırt pırt devreden çıkar ve geri girer? Klima aynı buzdolabı gibidir. Buzdolabı kompresörünüz sürekli çalışmaz. İç sıcaklık yükselince devreye girer. Düşünce devreden çıkar. Klima kompresörü de aynen böyle çalışır. O yüzden devreye girer ve çıkar. Bu sırada motorda ani devir değişimleri olabilir. Kompresör devredeyken de yük altında olduğu için biraz daha titreşimli çalışabilir.

    Ancak kullanımı etkileyecek bir fark değildir.

    ------------

    Klima performansı etkiler. Etkilemiyor diyen aracının potansiyelini bilmiyor, o sınıra kadar zorlamamış demektir. 240hp'lik araca da bindim. Onda da etkiliyordu. Ancak aracın motorunun çok yetersiz olduğu durumlar hariç, hiç önemsenecek bir etkisi olmaz klimanın.

    Bazı araçlarda motoru çok sıkıştırdığınız noktalarda klimayı devredışı bırakmak gibi bir huy vardır. Küçük motorlu Japonlar çok yapar özellikle. Güzel bir huydur. Ancak sonu gelmeyen yokuşlarda güneşin altında pek hoş olmuyor.




  • Klima her araçta bir miktar performansı etkiler bazılarında hissedersin bazılarında hissetmezsin

    Örnek

    C180kompressor klimanın performansa etkisini hissetmiyorsun

    2015 i20 1.25 84hp yokuşlarda hissediliyor kalkarken daha fazla gaz vermen gerekiyor



    Etkilemez diyen bu işten anlamıyordur

    Silkeleme felan yapmaması lazım ama ,rölantide titreme olur o normaldir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 90 hp benzinli Peugeot 207. Canı çıkıyor resmen klima açtığımda.
  • 1.4 kedi gözlü polo vardı bende yıllar önce. Dikmen kavşağını çıkarken klima açtım, araç böğürdü çıkamadım bile hafif rampayı. 2 kişi idik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klimanın benim araca uzun yolda hiçbir etkisi yok. şehir içinde birtek etkisi var oda bataryamdan götürüyor.
    Yaris hybrid.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ForeverY-

    Yuh yani. 1.3 Multijet fiorinoda Fark hissedemedim ben. Klima değil Buzdolabı çalıştırıyorlar galiba

    soğutmalı torpido var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Arkadaş neyden bahsetmiş, millet neyden bahsetmiş... Okumanız yoksa yazmayın.

    Arkadaş klima devreye girince yaşanan saçmalamadan bahsetmiş. Siz performans düşüşünden bahsediyorsunuz...

    Arkadaşın sorusuna doğrudan cevap: Klima devreye girdiğinde motor biraz daha farklı çalışır. Sebebi de motor rolantideyken de az da olsa yük altındadır. Yeni küçük arabalarda inverter klima kullanılıyor. Şarj dinamosunun ürettiği elektrikle çalışan klimalar... Bu klimalar klimanın her devreye girdiğinde motorun rolantisini doğrudan mekanik olarak etkilemiyor. Geçişler daha yumuşak oluyor. Ancak sonuçta o da etkiliyor. O kadar akımı çekince, şarj dinamosu da motoru kasıyor.

    Normal klima ise bildiğin motordan tahrikli, mekanik klimadır. Bu klimalar devreye girdiğinde ve devreden çıkarken bir tıkırtı çıkarır normaldir. Klimayı motora bağlayan kayışta bir açık/kapalı kavrama bulunur. Kavrama kilitlendiğinde klima kompresörü çalışmaya başlar, açıldığında kompresör devreden çıkar. Bu her açılma/kapanma araç rolantideyken motorun devrinde ani değişikliğe ve klima devredeyken biraz daha yük altında çalışmasına sebep olur.

    Klima açıkken klima kompresörü neden zırt pırt devreden çıkar ve geri girer? Klima aynı buzdolabı gibidir. Buzdolabı kompresörünüz sürekli çalışmaz. İç sıcaklık yükselince devreye girer. Düşünce devreden çıkar. Klima kompresörü de aynen böyle çalışır. O yüzden devreye girer ve çıkar. Bu sırada motorda ani devir değişimleri olabilir. Kompresör devredeyken de yük altında olduğu için biraz daha titreşimli çalışabilir.

    Ancak kullanımı etkileyecek bir fark değildir.

    ------------

    Klima performansı etkiler. Etkilemiyor diyen aracının potansiyelini bilmiyor, o sınıra kadar zorlamamış demektir. 240hp'lik araca da bindim. Onda da etkiliyordu. Ancak aracın motorunun çok yetersiz olduğu durumlar hariç, hiç önemsenecek bir etkisi olmaz klimanın.

    Bazı araçlarda motoru çok sıkıştırdığınız noktalarda klimayı devredışı bırakmak gibi bir huy vardır. Küçük motorlu Japonlar çok yapar özellikle. Güzel bir huydur. Ancak sonu gelmeyen yokuşlarda güneşin altında pek hoş olmuyor.

    aradığım cevap buydu bunu bir kişi daha söylemişti şimdi mantıklı geldi yani ozaman diyelim ki dışarısı 35 derece ben klimamı sonuna kadar açtım (analog klima ama 18 derece olarak düşünelim) aracın içini 18 e düşürene kadar soluksuz soğutucak ve araca dediğim şekilde irkilme vb şeyler yapmayacak değil mi ?




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.