Şimdi Ara

1994 Audi 80 Quattro Hararet Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese günaydın, aslında foruma "ronsard" adıyla uzun zamandır üyeydim fakat yurtdışında olmam, vb. nedenlerle bu hesabıma uzun zaman girmedim ve sıfırlamayı da başaramayınca yeniden çaylak üye olarak foruma döndüm :)
    Öncelikle bu yararlı platform için herkese ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum, kalite her zaman belli.
    Ben 2 ay kadar önce aracımı değiştirdim ve 1994 model bir B4 kasa Audi 80 Quattro Competition bir araç aldım (şu 2500 adet üretilmiş olan bernzinli 2.0 motor 140 hp olan limited edition model). Aracı tanıdığımdan aldım ve kilometresinden eminim, araç 179.000 orijinal kilometresinde ve Audi yetkili servisinde düzenli bakım gördü.

    Ufak tefek bakımların, lastik değişiminin dışında fazla masraf etmedim ve araçtan genel anlamda memnunum, birkaç kez uzun yolda da denedim.
    Gözlemdediğim, sorun olup olmadığından da emin olmadığım bir konu var. Hararetim uzun yolda, yüksek hızda gayet iyi (80 derece civarında duruyor). Ancak şehir içi dur kalk trafikte 90'ı geçiyor, tam ortaya gelip 95-100 arası değerlerde geziyor. Fanlara baktım, ikisi de normal çalışıyor. Su-antifriz değişti ve hortumlar gözden geçirildi. Herşey normal gözüküyor. Kimi usta bu araç için normal diyor, kimisi radyatör-termostat-devirdaim sökmeye kalkıyor, ben de neye inanacağımı ne yapacığımı şaşırdım.

    İşin aslı bugüne dek hep Japon arabası kullandım (Nissan, Subaru) ve onlarda hararet ortaya bile pek gelmezdi kolay kolay. Şimdi Audi'de hararetin bu yaz aylarında 90'ı geçerek 100'e yaklaşması normal mi değil mi hep kafamda soru işareti... Dediğim gibi uzun yol otobanda hiç sorun yok; sıkıntı şehiriçi dur kalkta. İlginç olan ise şehiriçinde klima açarsam hararetin rahatlaması ve 90 civarına dönmesi (ben normalde klima hep ekstra hararet yükler diye biliyorum).

    Değerli fikir ve paylaşımlarınızı bekliyorum.

    Saygı ve selamlarımla...







  • yüksek hızlarda radyatöre fazla hava girdiği için kolay hararet yapmaz.

    aracın termostatı yüksek dereceli olabilir. yanlış bilmiyorsam 60 ve 90 lık 2 termostat var. 60 lık termostat taktırırsan sorun hallolur diye tahmin ediyorum.

    çare olmazsa radyatör temizleyici ürünler var, onlardan radyatörüne iki tane boşalt, yine çare olmazsa radyatörü ve hortumları söküp temizletmek gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Platinium -- 23 Temmuz 2010; 16:24:30 >
  • Yanıtınız için teşekkürler platinium. Acaba müşürden kastettiğiniz fan müşürü mü, hararet gösterge müşürü mü yoksa 60'lık-90'lık derken termostatı mı kastediyorsunuz?
  • sabah mahmurluğu ile müşür yazmışım aslen termostat olacaktı.

    termostat 90 lık olabilir ve zamanla oluşan kireçlenme hararetin 90 ın üzerine çıkmasına yol açıyor olabilir. bahsettiğim radyatör temizliyicilerden kullan fayda görmezsen özellikle çift fana rağmen hararet yükseliyorsa bir yerlerde problem olma olasılığı yüksek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Platinium -- 23 Temmuz 2010; 16:25:12 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.