Şimdi Ara

185/60/15 yerine 185/65/15 nasıl olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
37.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar slm. 185-60-15 olan lastiklerimi 185-65-15 yapmak istiyorum. problem olur mu acaba.yakıt vs. etkiler mi ne dersiniz ?
    araç 2010 clio gt.
    saygılar



  • Geçen yıl belirttiğiniz değişikliği yaptım. 185-60-R15 yerine 185-65-R15 taktım. Araç Clio 3. artıları ve eksileri aşağıdadır.

    Artıları:
    -----------
    - 65 lastik aynı yere uydu, hiçbir yere sürtmüyor.
    - 65 olan daha ucuz olduğu için daha ekonomik oldu, 4 lastikten biri bedavaya gelmiş oldu diyebilirim.
    - 185-65-R15 biraz daha büyük olduğu için tekerlek boşluğunu daha iyi doldurdu. Daha güzel görünüyor
    - 65 lastik daha büyük bir hava yastığı üzerinde oturduğu için düz yolda konfor arttı

    Eksileri:
    -----------
    - 65 olan daha büyük bir hava yastığı üzerine oturduğu için araç direksiyona biraz daha geç tepki veriyor.
    - Araç az bir miktar yükseldiği için yol tutuşu epey olumsuz etkilendi. 60 lastik çok daha oturaklı idi.

    Sonuç olarak tavsiyem: Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız ve şehir dışında yavaş kullanıyorsanız 65 lastiğe geçebilirsiniz.
    Aracı süratli ve performanslı kullanıyorsanız 65 lastiğe geçmenizi hiç tavsiye etmem.

    Ben çoğunlukla şehir dışı kullandığım için, bugün lastik değiştiriyor olsam kesinlikle 65 değil 60 alırım, hatta 55'i bile düşünürüm.

    Yakıt / hızlanma vs kayda değer bir fark göremedim.

    Umarım yardımcı olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkut72

    arkadaşlar slm. 185-60-15 olan lastiklerimi 185-65-15 yapmak istiyorum. problem olur mu acaba.yakıt vs. etkiler mi ne dersiniz ?
    araç 2010 clio gt.
    saygılar

    195/60 15 takmanı öneririm arabanın yol tutuşunu arttıraracaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkut72

    arkadaşlar slm. 185-60-15 olan lastiklerimi 185-65-15 yapmak istiyorum. problem olur mu acaba.yakıt vs. etkiler mi ne dersiniz ?
    araç 2010 clio gt.
    saygılar

    195/60 15 takmanı öneririm arabanın yol tutuşunu arttıraracaktır
    hocam teşekkürler, onu da düşündüm o zaman da sürtünme artacağından yakıt da artar gibime geliyor..
    ayrıca 185 ile 195 arasında 40-50 tl civarında da fiyat farkı var.( bridgestone da)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akorkut72 -- 8 Ocak 2014; 15:26:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkut72

    hocam teşekkürler, onu da düşündüm o zaman da sürtünme artacağından yakıt da artar gibime geliyor..
    ayrıca 185 ile 195 arasında 40-50 tl civarında da fiyat farkı var.( bridgestone da)

    Alıntıları Göster
    Konfor artar. Başka da bir artısı olmaz. Ki çok az artar o da. Belki anlaşılmaz bile.
  • O arabaya takılacak lastik 195 55 15 tir ..yada orjinal ebattan devam..
  • serty23 kullanıcısına yanıt
    Type R stayla
  • ayni sikinti bizim aracta da var. 2003 corsa enjoy, 195-55-15 orjinal lastikler ve set 1000 TL civarinda tutuyor. diger aracimda 205-55-16 lastikler var ve set 700 TL civarinda tutuyor. corsaya dusuk maliyetli ne takilabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    ayni sikinti bizim aracta da var. 2003 corsa enjoy, 195-55-15 orjinal lastikler ve set 1000 TL civarinda tutuyor. diger aracimda 205-55-16 lastikler var ve set 700 TL civarinda tutuyor. corsaya dusuk maliyetli ne takilabilir?

    185 60 15 ebatı daha ucuzdur ve muadildir...4 tanesini 600-700 e bulursunuz. ..
  • serty23 kullanıcısına yanıt
    yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.
    .../60/... yerine .../65/... olmaz çünkü o 5 cm lik fark tekerin amartisör üst tablasına sürtmesine neden olabilme ihtimali oluşturuyor. ki firmalarda bunu bildikleri için 5 li serileri daha uygun fiyata satıyorlar. tecrübe ile sabit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    .../60/... yerine .../65/... olmaz çünkü o 5 cm lik fark tekerin amartisör üst tablasına sürtmesine neden olabilme ihtimali oluşturuyor. ki firmalarda bunu bildikleri için 5 li serileri daha uygun fiyata satıyorlar. tecrübe ile sabit.

    Alıntıları Göster
    O 60'ı 65 yapma sakıncalı, lastiğin dış çapını değiştirmemlisin, sürtme yapabilir. Aracın çekiş kuvveti dahi değişir..yakıt tüketimi teorik olarak azalmalı ancak fiziksel olarak nasıl bir etkisi olur kestiremedim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasinist -- 9 Ocak 2014; 9:37:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    O 60'ı 65 yapma sakıncalı, lastiğin dış çapını değiştirmemlisin, sürtme yapabilir. Aracın çekiş kuvveti dahi değişir..yakıt tüketimi teorik olarak azalmalı ancak fiziksel olarak nasıl bir etkisi olur kestiremedim..

    Alıntıları Göster
    konfor biraz artar ama hızlanma düşer. Ya 195/55yapın ya da mevcut ebatlarda kullanın bence.
  • Km yanlis gosterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Km yanlis gosterir.
    araç yerden 0,6 cm daha da yükselir,
    bence güzel olur.
    175/65/r15 im vardı.
    185/65/r15 yaptım mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.

    Hiçbir sıkıntı olmaz ...hatta konfor biraz artar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    yanitiniz icin tesekkurler. sikinti olmaz diyorsaniz lastikciye araci goturup 185 60 r15 taktirayim.

    Hiçbir sıkıntı olmaz ...hatta konfor biraz artar...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar teşekkürler.185-65-15 daha rahat bulunan bir lastik ayrıca araçta da duruşu iyi.sürtme olacağını sanmıyorum ancak galiba orjinal ebatından devam etmeliyim gibime geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkut72

    arkadaşlar teşekkürler.185-65-15 daha rahat bulunan bir lastik ayrıca araçta da duruşu iyi.sürtme olacağını sanmıyorum ancak galiba orjinal ebatından devam etmeliyim gibime geliyor.

    Alıntıları Göster
    eğer yakıttan da kar edeyim derseniz lastik genişliğini düşürürseniz yakıt sarfiyatı azalır örnek olarak 195 yerine 175 kullanrsanız sürtünme azalacağından yakıt sarfiyatıca düşer ancak lastik çapıyla kesinlikle oynamayın aracın hız ve abs gibi sistemlerini ayrıca amortisörünü etkeiler devamlı servise gidebilirsiniz




  • Hüsami kullanıcısına yanıt
    teşekkürler
  • Geçen yıl belirttiğiniz değişikliği yaptım. 185-60-R15 yerine 185-65-R15 taktım. Araç Clio 3. artıları ve eksileri aşağıdadır.

    Artıları:
    -----------
    - 65 lastik aynı yere uydu, hiçbir yere sürtmüyor.
    - 65 olan daha ucuz olduğu için daha ekonomik oldu, 4 lastikten biri bedavaya gelmiş oldu diyebilirim.
    - 185-65-R15 biraz daha büyük olduğu için tekerlek boşluğunu daha iyi doldurdu. Daha güzel görünüyor
    - 65 lastik daha büyük bir hava yastığı üzerinde oturduğu için düz yolda konfor arttı

    Eksileri:
    -----------
    - 65 olan daha büyük bir hava yastığı üzerine oturduğu için araç direksiyona biraz daha geç tepki veriyor.
    - Araç az bir miktar yükseldiği için yol tutuşu epey olumsuz etkilendi. 60 lastik çok daha oturaklı idi.

    Sonuç olarak tavsiyem: Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız ve şehir dışında yavaş kullanıyorsanız 65 lastiğe geçebilirsiniz.
    Aracı süratli ve performanslı kullanıyorsanız 65 lastiğe geçmenizi hiç tavsiye etmem.

    Ben çoğunlukla şehir dışı kullandığım için, bugün lastik değiştiriyor olsam kesinlikle 65 değil 60 alırım, hatta 55'i bile düşünürüm.

    Yakıt / hızlanma vs kayda değer bir fark göremedim.

    Umarım yardımcı olmuştur.




  • konuyu hortlatıyorum ama bu gerekli bilgiyi vermek zorundayım aracın orjinal lastik ölçüsü 175/70r14 tür ve lastik çapı 600.6 mm dir siz buna 185/65r14 takarsanız lastiğin çapı 596.1mm ye düşecek ve gösterge 100km de 99.2km gösterecektir tabanı genişlettiğinizde yanağı küçültmez iseniz araba yükseleceğinden yol tutuşu artacağına azalır

    175/70r 14(orjinal)
    185/65r14 %1 hata payı göstergede
    195/60r14 %2 hata payı göstergede
    205/60r14 %2.4 hata payı göstergede

    burda dikkat edilmesi gereken şey taban genişledikçe yanağın küçülmesidir jant ebat değişikliğinde fazladan yanak küçültmek gerekir

    buradaki ilk rakam taban genişliği 2. rakam tabanın 100de cinsinden yanak kalınlığı (yani 175mm nin 100de 70i=(122.5mm) yanak kalınlığı ve buna jant boyutu eklenir jant 14inç X 2.54cm= 35.56cm lastiğn çapını bulmak içinse lastikyanak genişliğini 2 ile çarpıp jant ölçüsünü mm ye çevirelim ve lastik çapını bulalım



    175/70r14 için


    lastik yanak genişliği lastik tabanının yüzde cinsinden oranıdır o yüzden 175mmX70=122.5 yapar 122.5x2 üst ve alt yanak yerden çamurluğa kadar 245mm yapar jantımız 14 olduğundan bunu 1inç 2.54cm olduğundan 14X2.54 yaparız ve 355.6mm buluruz buna bulduğumuz yanak genişliğini eklediğimizde lastik çapı bulunur 355.6+245=600.6mm yapar yani cm cinsinden 60cm ölçüsü baz alınmalıdır

    taban genişletildiğinde

    artı ve eksi yönleri

    + fren mesafesi kısalır
    + yol tutuş artar
    - lastik yerle daha fazla temas ettiğinden fazla yakar

    taban daraltıldığında
    artı ve eksi yönleri

    + yanak çapı büyütüp dar lastik takılırsa konfor artar
    + titeşim azalır
    + yakıt azalır
    - fren mesafesi uzar
    - yol tutuş zayıflar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hüsami -- 18 Temmuz 2018; 11:50:49 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.