Şimdi Ara

150 bine sıfır egea geliyor MUŞ... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tofaş - Fiat geçmişte de model ucuzlatma işlerini yaptı bu sebepten sektör tecrübesi olanlar için süpriz olmaz. Geçmişte Albea Sole isimli modelle bu işi yapmışlardı ve de kendi ölçeğinde de başarılı olmuştu. Günümüz şartlarına bakıldığında da yapılabilir gözüküyor. Amaç a noktasından b noktasına gitmekse neden olmasın. Fakat 150.000 TL rakamı çok iddaalı. 150.000 TL olmaz da 200.000 TL olur. Kanuni zorunlu donanımlar zaten olacaktır. (ABS, ESP, Hava Yastığı)

  • Araba diyorsunuz emlak 365 (emlak) linki atıyorsunuz.

    Hadi onu da geçelim haberi okuduğunuzda teknik / resmi bilgi vb hiç bir içerik yok.

    Olacak edecek gelecek hadi bakalım vs modunda haber.

    Arkadaşlar yukarıda yazmış. "Amerikayi yeniden keşfetmeye gerek yok"

    Zaten bom boş olan ve çok ucuz olan bir çok araba var dünyada. Çin ve Hindistan başta olmak üzere.
    Onlar neden gelmiyor Türkiye ye. Çünkü bir standart olmak zorunda. O standartlar olunca bu paralara bu arabalar imkansız.

    Bir örnekte lada....
    Lada da hemen hemen bom boş bir arabadir. Buyrun tr fiyatına bakın.

    Ve son olarak 7 TL elektrik ile tüm gün çalışan traktör vardı haberlerde o ne alemde....

    (bu arada temennimiz tabi ki olması sadece arabada değil her şey de alınabilir bir düzeyin olması)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 3 Şubat 2022; 10:33:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle bir proje yok, zaten olması da mümkün değil. 6 Temmuz 2022 - 7 Temmuz 2024 arasında bırakın söylediğiniz şeyleri çıkarmayı sürücü dikkat dağınıklığı uyarı sistemi, gelişmiş acil durum frenleme, acil durum şeritte tutma sistemi gibi sistemler tüm üretilecek araçlarda zorunlu hale gelecek.

  • renault bunu zaten tailant ile denedi, pek başarılı oldular mı bilmiyorum, istanbul gibi bir yerde hiç denecek kadar az tailant görebildim..


    satın alacaklar tercih etmez belki ama filo ve günlük kiralama firmaları için cazip bir seçenek olacağını düşünüyorum..


    Orta doğuda olup hala avrupa normaları diye tutturanlara şaşırıyorum, nasıl bir at gözlüğü takıyorsunuz :)) Rahatlatıcı yalanlar filmindense rahatsız edici gerçekler filmini öneriyorum  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 3 Şubat 2022; 11:19:34 >
  • Bakın çok basit bir hesap yapıp bir daha yorum yazmayacağım.

    150.000 TL ÖTV dahil fiyat 10.000 Euro yapar.

    Arabanın fiyatı + %45 ÖTV + %18 KDV = 10.000 Euro yapmalı

    Arabanın çıplak fiyatı 6.000 Euro civarı olmalı.

    Ortalama bir arabanın hammaddesi, işçiliği, transferi derken 6.000 eurodan daha aşağıda üretilmesi gerekir ki kar edebilsin firma.

    %15 gibi bir kar payı olsa firmanın aracın toplam maliyetinin 5.200 euro civarında olması gerekir.

    Ancak bilindiği üzere pandemi nedeniyle hem hammadde hem enerji hem navlun fiyatlarındaki ekstrem durumlardan dolayı ülkemiz standartlarına uygun bir aracın üretilebileceğini düşünmüyorum.

    Link atmak dışında karşı bir fikir, hesaplama, teoriniz yoksa bana müsade.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jquidd -- 3 Şubat 2022; 11:23:33 >
  • Türkiye AB nin EN standartlarını benimsemiştir.


    Bu tarz bir araç Türkiye'de satılamaz. Standartlara uygun olmaz.


    Yoksa 10 kere yaparlardı.

  • Araç üretiminin EN standartları ile bir organik bağlantısı yok yalnız. Türkiye Gümrük Birliği Anlaşması ve 1958 Cenevre Anlaşması kapsamında AB'nin Direktif ve Regülasyonlarını uyumlaştırır, BM'nin ise BM/AEK Regülasyonlarını direkt olarak taraf olduğu için kabul eder.


    AB Tip Onayı Mevzuatı ülkemizde Yönetmelik ve Tebliğler olarak yayımlanır, BM/AEK Regülasyonları ise direkt ingilizce metin üzerinden kabul edilir.


    Yani söylediğiniz ifade sonuçta doğru ancak ifade ettiğiniz mevzuat ve usul yanlış.

  • Yarın örneğin Doğuşa giderek ben pahalı olduğu için Euro 6d motorlu araç istemiyorum, bana daha ucuza Euro 4 olarak üretip Asya pazarına, Ortadoğu pazarına sattığınız araçlardan getirin, bizde nasıl olsa orta doğu ülkesiyiz deyin.


    Sonra aldığınız cevabı paylaşırsınız zahmet olmazsa.

  • Hocam bir tık saçmalamışsınız, neden diyeceksiniz, bir kere dünyadan 1 tane var ve o da hepimizin.. Motor normları çevreye duyarlı olmak adına sürekli kendini yeniliyor.. Burada bahsedilen şey klimanın olmaması, 4 cam manuel, dikiz aynaları manuel , sensörlerin olmaması vs..


    Motora tabii ki dokunmazlar , oradan da maliyet kısaltılacaksa turbo çıkar atmosferik yola devam ederiz ki zaten 1.0sce ve 1.4 fire motor seçenekleri bahsi geçen 2 firmada da mevcut..


    ayrıca dünyanın hiçbir yerinde artık euro 4 falan kaldığını düşünmüyorum sıfır olarak.. Bunu ispatlarsanız bende söz çalıştığım yerin yanında skoda aykan otomotiv var, gidip soracağım videoya çekip  

  • 150 bin liraya sıfır değildir eksidir o.

    Üretim bandını tamamlamadan indireceklerse o fiyat olabilir.

  • Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunuzda problemler ile karşılaşabilirsiniz. Hali hazırda dünyada herhangi bir emisyon normu uygulamayan açık kapı oldukça fazla ülke var.


    "Motor normları çevreye duyarlı olmak adına sürekli kendini yeniliyor." demişsiniz ya o işte biz bir ortadoğu ülkesi olmadığımız ve AB mevzuatını onlarla Gümrük Birliği anlaşması gereği paralel uyguladığımız için bizde de yenileniyor.


    Ayrıca, araç mevzuatı sadece emisyonu belirlemez, yüzlerce direktif ve regülasyondan sadece 1 tanesi emisyon, yukarıda yazdım bırakın araç üzerinden bazı teknolojik donanımları çıkarmayı yenileri zorunlu oluyor bu yıldan itibaren. Hem AB'de hem bizde eş zamanlı olarak.


    Araç üzerindeki maliyeti birkaç dolar olan bazı aksesuar sayılabilecek şeylerin çıktığında fiyatın binlerce dolar düşeceğini düşünüyorsanız, onu da konuya ve sektöre uzak olmanıza veriyorum.


    Son olarak Euro-4 demişsiniz ama ben bir aşağısına ineyim, buyurun Özbekistan için üretilmiş sıfır olarak satışta olan Euro-3 Caddy talep edin bir doğuştan.


    www.volkswagen.uz
    Volkswagen Caddy Kombi
    https://www.volkswagen.uz/ru/models/caddy-kombi.html



    https://www.volkswagen.uz/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/uz/download/Caddy_19.01.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Şubat 2022; 12:46:56 >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Burada yazdıklarınızın bir kısmına katılsam da şu kısmına çok güldüm. Katıldığım kısımları da şöyle belirteyim ki bilinçsiz biri sandım, o yüzden detayına inmedim halkın genelinin bildiği şekilde sadece emisyonu baz aldım.


    Şimdi güldüğüm kısma geliyorum  


    "Araç üzerindeki maliyeti birkaç dolar olan bazı aksesuar sayılabilecek şeylerin çıktığında fiyatın binlerce dolar düşeceğini düşünüyorsanız, onu da konuya ve sektöre uzak olmanıza veriyorum."



    Şu cümlenizden asıl sizin sektörden bir hayli uzak olduğunuz ortada, benim işim zaten otomotiv..


    Bu ülkenin gerçeği olan ÖTV kısmını atlamışsınız, yıllık olarak minimum 100-150 araç satın alıyoruz, faturalarla ispat etmek isterdim ancak farklı anlaşmalar olduğu için ortaya koymayacağım.. 1 led far, 1 katlanan ayna eklendi mi aracın fiyatının %10-%30 arttığı modeller var.. Burada adamlar en düşük ÖTV dilimine yani %45 e sokmaya çalışmak için zaten ufak şeylerin hesabını yapıyorlar..


    Her şey bir maliyet, en ufak vidası bile bir maliyet, sizin açınızdan kaybolan ikea mobilyanıza 1 vida almanızın maliyeti 5tl olsun bu size koymaz, ancak yüz binlerce üretilen bir makineden bahsediyoruz, 500 bin üretilse ve 5tl lik vida hadi toplu alımda 1tl olsun, 500bin TL kar demek, ufak bir vidayı eksilterek 5 personelin yıllık maaşını bedavaya getirmiş oluyorlar..


    Sizin bir kaç dolar diye küçümsediğiniz şey aslında damlaya damlaya göl oluyor, o da bir vidadan hareket ettiğimde oluşan fark, diğer şeyleri varın siz düşünün  





  • Güldüğünüz kısım benim bahsettiğim hususu anlamamanızdan ya da yanlış yorumlamanızdan kaynaklanıyor.


    Bahsettiğim şeyin firmanın total karı değil araç başına düşüş olduğunu anlamanız gerekiyor. Yani klimayı manuel yaptınız, katlanır aynayı iptal ettiniz diye bir aracın fiyatı 8 bin eurodan 5 bin euroya düşmez, konuda bahsedilen şey bu zaten araç üzerinden eksiltilecek şeylerle fiyatın 250 bin liradan 150 bin liraya çekilmesi.


    Sizin işiniz ne bilmiyorum ancak ben senelerdir bizatihi binlerceden, yüzbinlerceye araç üretilen global firmalarda tip onay ve homologasyon mühendisliği gerçekleştirdim halen de devam ediyorum. Yani sizin o satın alarak hakim olduğunuzu düşündüğünüz aracın ben yurtiçinde-yurtdışında testlerini gerçekleştiriyorum, tasarım aşamasında araç üzerinde optimizasyonları gerçekleştiriyorum.


    Araç üzerinde fren hortumunu 50 cent daha ucuza bir firmadan temin ederek 150 bin dolarlık tasarrufun nasıl yapıldığını biliyorum ve bizatihi bu sürecin test ve belgelendirme sürecinin içindeyim yani.


    "Burada bahsedilen şey klimanın olmaması, 4 cam manuel, dikiz aynaları manuel , sensörlerin olmaması vs.."


    Bu sizin ifadeniz, ben zaten sizin ifadenize karşılık araç üzerinde bu değişiklikler ile "araç başına" konuda belirtilen düşüşün sağlanamayacağını belirttim. Aksi takdirde bahsettiğim gibi her bir donanım için firma 2 euro düşüş sağlasa 2.4 milyon euro kar elde eder, ancak bu araç başına 100 bin lira değil 400 lira olarak yansır.


    Bu 400 liranın da değerli olduğu yer yok mudur vardır. Bahsettiğiniz gibi bir aracı limitte tutabilmek için 100-200 lirayı hesapladığınız zaman olur ancak burada konumuz o değil. Zaten baz donanım ve en düşük vergi diliminde bir aracın fiyatının neredeyse %40 oranında daha ucuzlatılabileceği ifade ediliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Şubat 2022; 15:50:49 >




  • cesur_0342 kullanıcısına yanıt

    Fiat yöneticileri haricinde hiç bir kaynak kabul edilmez. Daha neyi kaynak göstereceğini bilmiyorsun kalmış eski kullanıcıyım diyorsun. İstersen 20 yıllık kullanıcı ol asparagas haberi asparagas tıklanma uğruna yapan siteyi kaynak olarak gösteriyorsan tepki alırsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence motor direksiyon ve teker sistemi yeter koltuk yerine evden eski çekyat vs koyarız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turkiyede klimasiz araba alinmazda satilmazda. Airbag olmasada olur derler ama klimayi hic calistirmayan yazin 4 cam acik gezen adamlar bile klimasiz araba almaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapış kapış alınacak hatta sıraya girilecek araba olacaktır. memlekette 0 araç almak isteyen o kadar insan varken en azından bu arabayı alayım nasıl olsa 250bin tl yi görür düşüncesi olacağından, ekonomimizin çok ultra mükemmel olduğundan dolayı kuruyemiş gibi çıtır çıtır tadında satılacak arabadır.

    ilk aracım olsun diyen o kadar insan var :) 2.el e bu kadar para vermem 0 alırım benim olur diyen 5milyon insan bulurum. 1.2 motora cuk oturur bu fiyat.


    klima manuel, radyo eski tip renksiz dokunmatik olmayabilir, kolçak olmaz, ön camlarda cam anahtarı olur. arkada olmaz. led gündüz farı olmaz. amerikan parklı olur. jantlar çelik değil plastik koruyuculu olur.

    bunun dışında egeada kısılacak başka masraf yok. harici olarak hoparlörler ön sağ sol kapıda kalır arkalarda olmaz. + koltuk kumaşları biraz daha kalitesiz olur. cruise kontrol olmaz. blutooth olmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gladiator947 -- 3 Şubat 2022; 17:50:31 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.