Şimdi Ara

15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
2.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostlar herkese iyi forumlar,


    15 Mayısta EPDK artık istasyonlarda tek tip yakıt satılacak. vPower, ultraforce gibi ibareler kullanılamayacak demişti. O haberin konusunda da artık katkılı yakıt satılmayacağı, yakıt kalitelerinin iyice kötüye gideceği konuşulmuştu.


    Ben de 15 Mayıstan sonra ilk defa benzin almak için evime yakın hep gittiğim Shell'e gittim. Pompacı fuelsave olan pompaya yönelince bu yasa işini unuttuğumdan abi v-power verebilir misin dedim. O da işte bu değişikliği söyledi. Artık hepsi aynı V-power olan satılıyor bak pompaya dedi. Baktım cidden iki pompanın da başlığında 97 oktan yazıyor.


    Şimdi benim aklım şurda karıştı. Türkiyede Sadece 95 oktan satılıyor senelerdir. Hatta YouTube üzerinden bakınca bu oktan ölçüm videolarında 90-91 vs. çıkıyor genellikle.

    Hadi bu katkı işini geçtim var olan yakıtın daha da kötüye gideceğini düşünürken önce katkısızı iptal etmelerine sonra da 97 oktanı gördüğüme şaşırdım. 15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 


    Pompacı da eskiden satılan v-power da 97 oktandı zaten. 95 yazdığına bakma sen dedi. Böyle bilgili biri gibi de duruyordu.


    Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Eğer 97 oktan satılıyorsa araçlar için daha iyi çünkü ama Türkiye burası insan işkilleniyor 15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 




    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • kafaya takılacak bir konu değil eğer aracınız standart ise,zaten yakıtla alakalı bir sorun yada vuruntu algılarsa beyin ona göre müdahale eder farkı hissetme şansınız pek olmaz,


    eğer standart değil ise depoya tolyen yada etenol koyarsanız 20/1 şeklinde benzinle alakalı sorunda yaşanmaz


    zaten 97de yazsa o oktan genelde 88-91 arası oynar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 4 Haziran 2024; 5:32:4 >
    _____________________________
  • Felina. kullanıcısına yanıt
    Birincisi yıllardır 97 oktan benzin satılmıyor. Kısa bir süre satılmıştı. Artık tek tip benzin satılacak yani V power diye bir şey kalmadı. Benzinci bilgisizmiş veya kötü niyetli olabilir. Yıllarını rafinerilerde geçirmiş bir mühendis olarak yazıyorum bunları.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ben buna inanmıyorum. Shell'dekiler şimdi diyorlarki "abi hepsi V Power oldu."

    Hiç zannetmiyorum. Hepsi FuelSave olmuştur. Tüpraş'tan ne çıkıyorsa dümdüz onu satıyorlardır. Arabanın ani gaza verdiği tepkiden ya da menzil hesabından bile anlaşılabiliyor. Özellikle sabit güzergah ve akıcı trafikte kullananlar bilirler. Normalde Shell V Power tam depoda Fuel Save'e göre 30 - 40 km daha az menzil sunar. Ancak araç ani gaz hareketlerine bir tık daha iyi cevap verir. Bu iş başladığından beridir işe gidip gelirken bakıyorum hem gaz tepkilerim azaldı hem gerçekten tam depoda 20 - 30 km daha fazla gidiyorum.

    Her ne kadar motorlar sıradan, küçük hacimli olsalar ve bir fark hissedilmese bile (ki kendim BMW F20 116i sahibiyim) benzinin yanma aşaması ne kadar etkili ve düzenli olursa motor o kadar düzgün çalışır. Her ne kadar ECU bunu ayarlayabilmek için ona göre bir zamanlama da sunsa ister istemez rolantide belli belirsiz sallantılar meydana geliyor.

    Bunların önüne geçmek için sanırım Torco Oktan Arttırıcı gibi bir ürün kullanmak gerekir. Şu anda 60 $ fiyatı var ve 945 ml olarak satılıyor. Ölçeğine uygun olarak benzinde yaklaşık +4 oktan almak için 945 ml'nin yarısını kullanmak gerekiyor (yaklaşık 50 litre depo için). KDV dahil bugünün kuruyla 2000 TL yapıyor. Bir şişe Torco, 2 tam depo için 2 kere 420 ml şeklinde konulsa sanırım ideal oktan değerleri tutturulur (pompa benzininin 89 - 91 oktan olduğu düşünülürse). Bu da depo başı maliyetinin şu anda +1000 TL olması demek.

    Gerek var mı? Bence gerek yok. Ya da bir iki sefer denenebilir.

    Ülkemizdeki yakıt o kadar kötü ki gerçek 95 oktan almak istesek Tüpraş'a ekstra ne kadar maliyeti olur hiçbir bilgim yok. Tabii bu durum da pompa fiyatlarına nasıl yansır orası da muamma...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 4 Haziran 2024; 11:4:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Opetten alıyorum, yakıtın kalitesi bariz arttı. Bu değişiklikten memnun kaldım. Aracım 1.0 golf.

    _____________________________
  • 1.4t astra j kullanıyorum aldığımdan beri ki 6 7 sene şimdi hatırlayamadım sürekli aynı pompadan v-power aldım ve şehir dışına çıktığımızda da v-power aldık. bu sene zam mı oldu neydi fuel save almak zorunda kalmıştım yarım depo resmen farkettim benzin farkını. benzinle banyo yapan bir model bendeki biliyorsunuz.15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında  aracına göre değişir tabi ama benzin alınca göreceğim fuel save mi v-power mi diye?

    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL
  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt
    Tüpraş tan çıkam benzin her zaman 95 oktan üzeridir. Bazen 95.2 veya en düşük 95.1 Tüpraş rafinerileri çok iyi denetlendiği için hem RON (95) hemde MON (85) spesifiikasyonlarına tümüyle uyarlar. Esas sıkıntı kaçak akaryakıt satan yani benzinin için solvent katan ( hexan , toluen vs) benzin istasyonları ı sattığı hiçbir kalite normuna uymayan yakıtlardan olur. Benzinin oktanına fazla takılmayın oktanı arttırmak fayda / maliyet anlamında beklenen veya istenen faydayı normal asfaltta kullanılan araçlar için vermez. Ralli veya pist araçları için 100 oktan üstü benzin ithal edlilip yarışlarda kullanılır. Bu araçlar bu yüksek oktana göre ayarlıdır zaten ama bizim kullandığımız araçlar 95 oktana göre ayarlı olduğu için petformans artışını çok hissedemeyiz. Bence hiç deymez harcanan katkı parasına göre. Bildiğiniz ve güvendiğiniz yerden benzin almak en önemli husustur bu konuda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt

    Hocam ben zaten bir depoya 2.5 litre etanol karıştırıyorum. 40 litre depo kapasitem var. Bildiğim kadarıyla rafineriden çıkana en az %2 etanol ilave edilmek zorunda. O da 800 cc ediyor. 2-2.5 litre ekleyince yaklaşık %7.5-8 etanole denk geliyor. Araçlar E10 a kadar desteklediği için pompaya bir zararı vs de olmuyor. Memnunum durumdan sadece benzinlikte böyle bir diyaloğa girince foruma girip fikir almak istedim.


    Belki hiç gerek yoktur bile ama psikolojik olarak rahatlatıyor beni. Bu ekonomide milyonlar verip araç alıyoruz en pahalı yakıtı kullanıyoruz bari dandigini kullanmayalım 15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 

    Oktan artırıcılara da işe yarıyor ama sürekli kullanımda enjektör tıkayabileceğini söyleyenler de var. Muhtemelen nispeten ucuz olan ürünler için deniyordur. Torco’yu biliyorum dediğiniz gibi çok pahalı değmez bence de.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • tornadosi T kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler.

    O halde yine 2 tane sorum oluyor burada. Ben ezelden beri Shell'den alırım yakıtlarımı. Başka markaları da denediğim oldu.

    Dedikleriniz doğrudur, rafineri tarafına dair hiçbir bilgim yok. Ancak ben benzini Shell'in kendi istasyonlarından alıyorum. Dediğiniz gibi solvent, toluen karışımının mümkün olmayacağı yerler. Bunda bile FuelSave ile VPower arasında neden minimal de olsa hissedilebilir derecede performans farkı ve menzil farkı oluyor? Tamam elbette VPower üstüne katkı eklenmiş (ya da kükürt derecesi ile mi oynuyorlar emin değilim) yakıt ama şimdi VPower diyerek direkt FuelSave (yani rafineriden çıkıp gelen benzini) satmayacaklarını nereden bileceğiz?

    Bunu şu yüzden soruyorum. Sonuçta otomobili kullanım rotamız ve kullanım şeklimiz (ekstra trafik, yolda kaza vs gibi sebepler yüünden dur kalk trafiği dışında) tamamen aynı. Limitör ya da Cruise Control ile aynı hızda ve hemen hemen aynı hava sıcaklıklarında gidiyoruz.

    VPower diye sattıkları FuelSave gibi davranıyor. İnsan da haklı olarak şüpheleniyor. Ülkede hiçbir şey düzgün gitmediği için maalesef hiçbir şeye de güven kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 5 Haziran 2024; 7:32:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Felina. kullanıcısına yanıt
    Liqui Moly'nin 150 ml "E10 Additive" ve yine 150 ml "Octane Plus" ürünleri var aslında. 250 TL civarı ürünler. Ne kadar fayda sağlar tabii bilemiyorum. Bir de bunlara bakmak lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt

    Hocam şu videoya bir göz atarsanız. Ben izleyince şaşırmıştım. Liqui Moly'nin 1 oktan bile artırmıyor. Öte yandan Kunzel baya iyi videoda ama gerçek kullanımda nasıldır bilemiyorum tabi.



    15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu HakkındaAvtok1ub Yağ Mərkəziyoutube
    Oktan booster test.
    https://www.youtube.com/watch?v=IfVvdbh7_Lw&t=1299s
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.
  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt

    (benzinle banyo yapan bir model) 15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 


    masraf doğmasın diye tabela ve pompa'da görsel değişiklik yapmamışlardır...

    Tüpraştan aldıkları benzine kimyasal asprin,şurup,katkı koyduklarını söylüyorlardı...


    (2000'li yılların başları 100 oktan satardı shell)... dereden çok sular aktı...


    yıllardır 90-91 oktanla dolaştırdılar milleti 95-97 bulan öpsün başına koysun çok zor...


    pompa benzin şu şekilde almadığımız için şanslıyız


    15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 

    15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında
    _____________________________




  • infinite kullanıcısına yanıt

    oooooo kral nostalji. eskiden böyle alırdık kolonya'yı şişemizi götürüp. burada hala var böyle bir iki dükkan.


    Shell ne öksürürse alacaz yapacak bir şey yok. yani adamlar 40 yıllık v-power'a kötü dedirtmeyecektir zamanla düzelir.


    peki bir soru bu sıkıştırma oranı yüksek bezin turbolarda mesela 1.4'de 140 beygir veren bir de 2.0'da 170 beygir veren daha az sıkıştırmalı modeller var. kısaca kasmayan motorlarda çok bir fark olmayacağını düşünüyorum ve sizlere de soruyorum ne dersiniz?

    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL
  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt

    düşük sıkıştırmalı motorlarda yüksek oktan tavsiye edilmez


    yine bahsettiğim yıllarda kullandığımız spor araçlarda yüksek sıkıştırma araçlar için üretiliyordu (Toyota 1.8 TS 11,5 :1 veya type-r 12 üzeri...gibi)


    1.4T 140'ta 9.5 sıkıştırma var... 91-95 tolere aralık...vuruntuya sebep olmadıktan sonra sorun yok...


    (adı sanı belli olmayan istasyonlarda saklama koşulları kötü veya kalitesiz satana rastlamadıktan sonra sorun oluşmaz)

    _____________________________
  • infinite kullanıcısına yanıt

    anladım üstad aynı şekilde düşünüyormuşuz ama 91-95 artık bunlar teknik detaya girer beni aşar. aldığımdan beri hep aynı istasyon ve pompa shell o konuda sorun yok ama vuruntu derken onu anlamadım? araç otomatik basıyorsun gidiyor basıyorsun duruyor ses mi bu vuruntu? bu ilk arabam dediğim gibi 6 7 sene önce aldım çünkü doğuştan sara olunca annem izin vermemişti 95'te. 40+ yaşında aldım yani. birader 2017'de 3 aylık 3 bin km'de sattığı leon FR DSG'yi bana verse olurmuş ama sevdim bunu sorun çıkarmıyor. işte çok yakıyormuş yaksın ben ona da çözüm buldum 60'a kadar sürekli bas artık kaça atıyorsa sonra komple çek ama pedalı salma sabit 55 60 arası git 2.9 4.6 falan diyor 1850 devir adamlar oraya işaret koymuş. düşük viteste 12 11 yani yolu bulup basacaksın turbo olunca mıdır yavaş sürülmüyor. anlamam ben hiç suyunu yağını benzinini koyar binerim işte burada öğrenmeye çalışıyoruz bir şeyler ve muhabbet yani başka amacım yok kimsenin tekerine taş değmesin.

    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL




  • Felina. kullanıcısına yanıt
    Tüpraş etanol ilave ediyor zaten etanol max %10 olmak zorunda. Sizde ilave edince bu oranı aşıyor deponuzda. Bunun birkaç sakıncası olabilir. Yazın benzinin buhar basıncı belirli bir oranı aşınca motorda boğulmaya sebep olur. Bir de etanol suyu absorbe eder motorunuza bir anda yüksek miktarda etanollu su gidebilir iyi bir karşım olmazsa deponuzda. Buda motorda ciddi bir risk oluşturur. Bu hususları göze alırsanız iyi olur. Benden uyarması.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt
    Her ikiside aynı yakıt fakat V power’a katıklar konuyor. Oktanları da aynıdır. Ppm yani milyonda bir seviyesinde katık sayesinde enjektörler temizleniyor yakıtın pistonlarda yağlama özellikleri daha iyileşiyor. Menzil artışı çok göreceli bir durum siz gaza fazla basarsanız daha fazla yakar araç. Kükürt oranlarıda aynı. 2-10 ppm oranında. Kükürt pistonlarda yağlamayı arttırır ama ayn zamanda aşınmayı da arttırır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt

    👇🏼


    15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu HakkındaGREY GARAGEyoutube
    Bu tarz videoların devamı için kanala "Abone" olabilir. Videoyu "Beğenip" " Yorum" yapabilirsiniz. İzlediğiniz için teşekkür ederim :) GREY GARAGE SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ Intagram; https://www.instagram.com/greygarage100/?hl=tr Tiktok; https://www.tiktok.com/@greygarage?lang=tr-TR Facebook; https://www.facebook.com/GreyGarageMesut/ Twitter; https://twitter.com/greygaragemesut Pinterest; https://tr.pinterest.com/GreyGarageMesut/
    https://www.youtube.com/watch?si=RqsCPol8wN-Jxojy&v=jEC61oubPKA&feature=youtu.be
    _____________________________
  • infinite kullanıcısına yanıt

    vuruntu deyince ben yığılma gibi bir şey anladım ama izledim daha çok eski araçlarda ya da çok km araçlarda doğru düzgün bakım görmediyse olan bir şey bu anladığım. zaten anlamam neresinde ne olmuş diye ama triger kayışı zincirliymiş bende gerek yok değiştirmene dediler yoksa her bakımda ustama o ne bu ne diye sorarım işte radyatör su kabı değişti geçen sene. 37300'de araç oradan kurtarıyorum. 96'da sıfır golf alıp bir sene geçmeden 3 silindire düşüren arkadaş vardı o geldi aklıma.15 Mayıs 2024 EPDK Kararı Sonrası Benzin Oktan Konusu Hakkında 

    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL
  • Jake Lockley kullanıcısına yanıt
    Motorda benzin kaynaklı vuruntu 95 oktanlı benzine göre ayarlı bir araçta 91-92 Oktan (RON)( motora ve araca göre değişir) benzin kulanırsanız hissedilecek tekleme ve düzensiz devir ve motor çalışması şeklinde hissedilir. Eğer kaçak akatyakıt yani uygun olmayan yakıt kullanırsanız bunu hissedersiniz ayrıca hararet, güç kaybı gibi semptomlarda görürsünüz. O yüzden yakıtınızı alırken secici olmanızı öneririm. Bazı arkadaşlar yukarıda 91 oktandan bahsetmiş ama ızun yıllardır bu oktanda benzin satılmıyor Türkiyede.
    Düzeltmek istedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.