Şimdi Ara

14. İTALYA GP YORUMLARINIZ - 14.09.2008 (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
245
Cevap
0
Favori
6.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eozen81

    Hamilton, maaşallah yarışta kacıncı vukuatını işledi, Marc Webber'da buna dahil oldu garibim.

    Sonra da FIA, Ferrari'yi kolluyor diyorlar, Hamilton'a bakın, adamın yaptığı şeyler ortada

    yok yok bunu soylerken cıddı olamassınız.yoksa bu yazdıgınız gercekmı

    ne vukatı?clock a hıcbırsey yapmadı aksıne clock dısarıdan montoya varı bır atak denedı fakat montoya olmadıgı ıcın basaramadı
    cımlere cıkması tamamıyle clock un hatası.hatırlarsanız 2003 albertpark tada mıchael schumacher raıkkonen e bu tıpte dısarıdan bır atak yapmaya kalkmıstı fakat kımı MS yı pıknıge yollamıstı


    yorumlarda bır ıntermedıate lastık kavgası var.beyler gecıs lastıgı ıle 2. pıt yapılsa ıdı mıllet pıst uzerınde kalamzdı yahu.
    ascarı de mıllet arkayı koparmamak ıcın elınden gelenı yapıyor sız tutturmussunuz gecıs lastıgı.

    bır ara MS yı gorduk.yuzu bıraz burusmus bıcımde yarısı ve olanları ızlıyordu galıba ıc gecırıyor yada su ankı duruma bakıp kalaylıyordu

    yarısın galıbı vettel ı 2 kez kutlamak gerekır hem pol+ yarıs galıbıyetı hemde en genc gp kazanan pılot oldugu ıcın

    kovalaınen




  • Tebrikler Vettele.
    Ferrari bir kez daha yağmur aracı olmadıgı gösterdi.
    F2008 dizayn edilirken yağmur hiç hesaba katılmamış anlaşılan.
    Ferrariler yağmurda kötü olduğu gibi,bir de yağmurda strateji üretmekte aciz kalan teknik ekibi de var.
    Sezonun geri kalan yarışları da yağmurlu geçerse Ferrari takımlarda,Massa'da pilotlarda şampiyonluğa havlu atar.
  • Gördüğüm ilk Minardi galibiyeti...

    Helal olsun VETTEL...
  • bakın yetenek gerektiren pistte,sürücülük gereken yerde nasıl ortaya çıkıyor gerçek yetenekli sürücüler buyrun schumi'nin veliahtı.rai ye dicek şey yok artık geçmiş olsun.rai taraftarı olmama rağmen artık bi umudum yok. rai kazansaydı bu kadar sevinmezdim belki. bravo vettel.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sevenheart
    Geçen haftaki heyecanlı ve zevkli Belçika yarışından sonra FIA'nın aldığı skandal karar yarışın önüne geçmişti. Bu hafta kazanan Toro Rosso oldu ama şaşmamki KIRMIZI rengini iyice belli eden FIA, Toro Rossonun puanlarını alıp Ferrariye yazsın, nede olsa Ferrari motoru kullanmıyolarmış. :)))

    hey allahım sen sabır ver



    quote:

    Orjinalden alıntı: fuatturkrap

    Gördüğüm ilk Minardi galibiyeti...

    Helal olsun VETTEL...

    ıyıde artık mınardı yokkı

    yanılmıyorsam 2003 albertpark da bır 5. lıgı vardıkı yarısı kazana DC ve mclaren garajından daha sevınclıydıler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 14 Eylül 2008; 19:10:34 >




  • Geçen haftaki heyecanlı ve zevkli Belçika yarışından sonra FIA'nın aldığı skandal karar yarışın önüne geçmişti. Bu hafta kazanan Toro Rosso oldu ama şaşmamki KIRMIZI rengini iyice belli eden FIA, Toro Rossonun puanlarını alıp Ferrariye yazsın, nede olsa Ferrari motoru kullanıyolarmış. :)))
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevenheart
    Geçen haftaki heyecanlı ve zevkli Belçika yarışından sonra FIA'nın aldığı skandal karar yarışın önüne geçmişti. Bu hafta kazanan Toro Rosso oldu ama şaşmamki KIRMIZI rengini iyice belli eden FIA, Toro Rossonun puanlarını alıp Ferrariye yazsın, nede olsa Ferrari motoru kullanmıyolarmış. :)))

    hey allahım sen sabır ver



    quote:

    Orjinalden alıntı: fuatturkrap

    Gördüğüm ilk Minardi galibiyeti...

    Helal olsun VETTEL...

    ıyıde artık mınardı yokkı

    yanılmıyorsam 2003 albertpark da bır 5. lıgı vardıkı yarısı kazana DC ve mclaren garajından daha sevınclıydıler

    Evet McLarencilere ve Hamiltona sabır versin.




  • Bourdais'e yazık oldu keşke startta problem yaşamasaydı. Kesin kahrolmuştur adamcağız. Ha bir de Ferrari nin yağmur stratejisine değinmek istiyorum. Eskiden yağmur yağınca mclaren ekibi sapıtıyodu saçma sapan taktikler deniyordu. Şimdi Mclaren bu düşünceyi Ferrari'nin üzerine atmış gibi görünüyor. Özellikle Raikkonen üzerinde denenen taktikler nedense başarılı olmuyor. Özellikle uzun bir ilk bölüme karşı olan biriyim zaten gerilerden start alıyorsun ve depondan dolayı yavaşsın birde üstüne ferrarinin yağmur performansı eklenince çık bakalım işin içinden çıkabilirsen. Herşeye rağmen güzel bir yarıştı hani Serhan dedi ya Vettel'in kazanmasına herhalde herkes sevinmiştir gerçektende öyle ben şahsen çok sevindim.
  • Stratejisi işleseydi Lewis 2. olurdu muhtemelen. O kadar atağın, heyecanın boşa gitmesine üzüldüm. Islak zeminde Schumi kadar iyi olmasa da cesur olabileceğini gösterdi. Vettel de inanılmazdı gerçekten.
  • Vettel i tebrik ediyorum. Gerçekten haklı bir birincilik kazandı. Pol pozisyonu alması kimilerine göre biraz da şans faktörüne bağlanabilir ama yarış için söylenecek birşey bence yok. Adam aldı yarışı başından sonuna kadar götürdü ve kazanmayı sonuna kadar haketti. Birkaç sezon redbull da yarıştıktan sonra ferrari koltuğuna oturacak sürücü bence o olacak. Ferrariler sezon sonuna kadar kuru zeminde yarışma fırsatı bulamazlarsa sonuç ortada. Kimi gecen yarışta attığı havlu ile artık kendisinin ve takım elemanlarının yüzünü kurular yoksa Mclarenin otomobilleri bariz şekilde baskın çıkıyor yağmurda.
  • ferrari ve mc laren mühendis ve teknik ekipleri
    bu yarışı en az 10 kere izlemeliler ve notlar almalılar
    eskiye göre özellikle teknik ekipleri zayıf gördüm
    vettel gibileri f1 de mutlaka zamanla ortaya çıkacaktır diğer gözde pilotlar gibi ve
    fırsatları kullandıkça değerlenecektir
    (bu arada cnnturk tekrarı veriyor ntv de de motogp canlı)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMXex
    Özellikle Raikkonen üzerinde denenen taktikler nedense başarılı olmuyor. Özellikle uzun bir ilk bölüme karşı olan biriyim zaten gerilerden start alıyorsun ve depondan dolayı yavaşsın birde üstüne ferrarinin yağmur performansı eklenince çık bakalım işin içinden çıkabilirsen.


    ferrarı degılde raıkkonen ve hamılton uın stratejılerı tamamıyle yagmur endekslı stratejılerdı ve egerkı tahmın edılen yagmur yanı 30 dk ıcerısınde gelıcegı var sayılan yagmur gelseydı ılk 4 ıcerısınde kımı ve levıs ı gorebılırdık.

    bu anlamda hem kımı hemde levıs konum geregı aslında cok akıllı bır stratejı ızlemısler.fakat yagmurun gelmemesı ıkı pılotada yaramamıs gorundu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xxxO

    bakın yetenek gerektiren pistte,sürücülük gereken yerde nasıl ortaya çıkıyor gerçek yetenekli sürücüler buyrun schumi'nin veliahtı.rai ye dicek şey yok artık geçmiş olsun.rai taraftarı olmama rağmen artık bi umudum yok. rai kazansaydı bu kadar sevinmezdim belki. bravo vettel.

    monza o kadarda yetenek gerektirmiyor.

    en azından bir spa bir monaco kadar gerektirmiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    Orjinalden alıntı: xxxO

    bakın yetenek gerektiren pistte,sürücülük gereken yerde nasıl ortaya çıkıyor gerçek yetenekli sürücüler buyrun schumi'nin veliahtı.rai ye dicek şey yok artık geçmiş olsun.rai taraftarı olmama rağmen artık bi umudum yok. rai kazansaydı bu kadar sevinmezdim belki. bravo vettel.

    monza o kadarda yetenek gerektirmiyor.

    en azından bir spa bir monaco kadar gerektirmiyor.


    Ama yağmur gerektiriyor.
  • Monacoda yüksek downforce ve düşük hız bu yetenek olayını başka bir boyuta taşıyor. Monaco da yoldan çıkamıyorsunuz çünkü yolun dışı diye bir şey yok, duvar var.
    Monza da düşük downforce yüksek hız var. Bu yetenek olayını başka bir boyuta taşıyor. Monzada yoldan çıkabiliyorsunuz. Frenajda havanın sizi yere bastırma gücüne güvenemiyorsunuz. Yavaşladıkça daha tehlikeli bir hale geliyorsunuz ve kendinizi bir anda çakıl havuzunda bulabiliyorsunuz. Üstelik aracınızın önü gideceğiniz yöne değil geldiğiniz yöne bakıyor olabiliyor ve bunun olması bahis mevzu durumdan dolayı çok daha kolay. Monza, spa, suzuka, monaco, imola kendine has yetenekler isteyen pistler.
  • Vettel'e tebrikler Kimi kazanmış kadar sevindim.
    BMW'yi de tebrik etmek lazım, Ferrari kenar yönetimi izleyip ders alsın iyi bir strateji nasıl oluşturulurmuş görsünler. Massa 6. kalktı, aynı yerde bitirdi, oysa daha yarışın başında Bourdais motoru yüzünden ekarte olunca Massa bir sıra yükselmiş oldu, sonra Weber'de sıra kaybedip geriye düştü, ama bakıyoruz sonuca 11. ve 8. sıradan start alan Kubica ve Alonso Massa'nın önünde. Yani, kalan dört yarıştan ikisinin yağmur ihtimali yüksek olan yarışlar olduğunu düşününce, Hamilton ve Mc Laren'nin de yağmurdaki harika performansını görünce, Ferrari bu yılki araç ve teknik ekibiyle şampiyonluğu unutsun derim ben. Açıkçası Hamilton'nun kişiliğini sevmiyorum ama dün harika bir yarış izlememizi sağladı, demem odurki eğer şampiyonluğu alırsa ne şaşırır ne de üzülürüm. Sanırım Ferrari küresel ısınmaya aldanıp bu sezon için yağmuru hiç hesaba katmadı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fasilgibi


    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    Orjinalden alıntı: xxxO

    bakın yetenek gerektiren pistte,sürücülük gereken yerde nasıl ortaya çıkıyor gerçek yetenekli sürücüler buyrun schumi'nin veliahtı.rai ye dicek şey yok artık geçmiş olsun.rai taraftarı olmama rağmen artık bi umudum yok. rai kazansaydı bu kadar sevinmezdim belki. bravo vettel.

    monza o kadarda yetenek gerektirmiyor.

    en azından bir spa bir monaco kadar gerektirmiyor.


    Ama yağmur gerektiriyor.

    bilmiyorum Ferraricimisin ama Ferrariyi tutanlara göre yağmurda gerektirmiyor. ya da hangi dönemde işlerinde ne gelirse o gerektiriyor.

    2004'ten önce Ferrari yağmurda iyiyken Ms Rb yağmurda çok iyi sürüyor diyolar.
    Şimdi Ferarri yağmurda kötüyken Ferrari'nin arabası yağmurda çok kötü diyolar.

    Hangisine inanmak lazım şaşırdım ben valla. Ferrari taraftarları bir karar versin artık Massa Rai mi yağmurda yeteneksiz yoksa araç mı kötü? buna karar versinler ondan sonra tartışalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    bilmiyorum Ferraricimisin ama Ferrariyi tutanlara göre yağmurda gerektirmiyor. ya da hangi dönemde işlerinde ne gelirse o gerektiriyor.

    2004'ten önce Ferrari yağmurda iyiyken Ms Rb yağmurda çok iyi sürüyor diyolar.
    Şimdi Ferarri yağmurda kötüyken Ferrari'nin arabası yağmurda çok kötü diyolar.

    Hangisine inanmak lazım şaşırdım ben valla. Ferrari taraftarları bir karar versin artık Massa Rai mi yağmurda yeteneksiz yoksa araç mı kötü? buna karar versinler ondan sonra tartışalım.


    Diyorsun ki F2004=F2008
    Bu iki araç birbirinin kopyası zaten herşeyi ile tek fark pilotlar da.Pilotları da es geçmiyorum ne bir barrichello ne de schumacher gibiler yağmur altında ancak araçlarda farklı.Ferrari'nin işine gelip-gelmeme mevzusu da değil.
    Cumartesi 2. seansta Rai ile Rosberg aynı anda zaman turu attılar.Hava koşulları,pist vs.Rosberg rahatça Williams'ı ile ilk 10'a kalırken,Rai ilk 10'a girecek dereceyi elde edemedi.Bu sadece pilotun yağmur sürüşü ile açıklanamaz.
    Kaldı ki barrichello'nun altında Honda'sı ile İngiltere'de yağmur altında yaptıkları ortada.Schumacher'in Benetton zamanında yağmur performansı ortada iken bu iki pilotun yağmur başarılarını sadece araca,massa-rai ikilisinin de yağmur altındaki başarısızlıklarını sadece onlara yüklemek hata olur.




  • hemen açıklamasını getirelim de.

    önce ki sayfalarad konusu geçti, sen skoter işi karıştırıyorsun?
    Ferrari ilk briston a geçtiğinde Michelin den daha iyiydi briston. meseleye gelince 2003 senesinden beri Michelin Briston ile başetmek için çok can atıyordu. ısındıkça genişleyen michelin lastikleri.kuralları ne kadar uygunsa derken patlak 2005 de ortaya çıktı. o sene ve sonrasında michelin yağmur ve intermediadate lastiktikleri 2006 sezonun ortasına kadar Ferrari den
    min. yarım sn. daha hızlıydı.

    sonra işinize geleni yazıyorsunuz diyorlar.aha burada yazdım.açın bakın lastik geçmişine orada görürsünüz. şu aşamada aynı briston kullanan pilotlar var Vettel hepsini şutladı; Heidfeld yağmur da Massa dan iyi ama Massa önde çıktı mesela.faka geçen yıldan beri sezonun geneline bakarsanız Ferrari aracının yağmurda hiçte rahat etmediğini görürsünüz. yoksa McLren da iken 2006 sağnak Yağmurlu Macaristan GP de önünde ki Vettel ya da Liuzzi idi sanırsam çarpana kadar pistin en hızlı aracının K.Raikkonen olduğunuda hatırlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_cantan -- 16 Eylül 2008; 10:53:27 >




  • Mclaren hızlı olması normal zaten Mclaren bazı istisna yıllar hariç Ferrari den hızlı oldu. Ama Ferrari düz yol hızını Aero ile herzaman kapatmayı bildi. Ayrıca Ben ne zaman MS yi izlesem veya RB yi yağmurda gayet rahat giderlerken Kimi ve David resmen araba ile güreşirlerdi. Gerçektende Mclaren pilotları direksoyla mücadele ederlerken Ferrari pilotlarının sadece sola döndürmesi yetiyordu. Sanki Mclarenler sürekli kontra yapmıyormuş gibiydi. Ha ama arabanın Aero su yağmura uygun olmayabilir.

    Ekleme yapacak olursam: Yağmur durup pist kuruyunca Mclarenin garip boynuz şeklindeki kanadının ne kadar işe yaradğını da görmüş olduk. O olmayınca araba Ferrariyi yakalayamadı. Üstüne Webber Mclareni yakaladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wasted Years -- 15 Eylül 2008; 16:28:03 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.