Şimdi Ara

110 - 120 bin arası 3-4 sene kullanılacak araç tavsiyesi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
1
Favori
2.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 23
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 31
  • Ortalama Mesaj Aralığı 24 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 10
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Lojistisyoner (31 mesaj) khytr89 (9 mesaj) scherzz (3 mesaj) cafzafer2 (2 mesaj) kaanozdemir46 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (18 mesaj) Mini (32 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> 110 - 120 bin arası 3-4 sene kullanılacak araç tavsiyesi ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Arkadaşlar başlıkta da görüldüğü üzere 3-4 sene kullanacağım. 110 - 120 bin bandında bir araç arıyor tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Araçtan beklentiler ;

    Vites : Manuel ( İlk tercih )

    Motor : Farketmez ( 105 -110 beygirden aşağı olmamalı )

    Km : Maksimum 130.000

    Kasa : Farketmez

    Yaş : 2011 aşağısı olmasın

    Şimdilik bunlar aklımdakiler baktığım araçlardan örnek vermek gerekirse focus 1.0 ecoboost , bravo 1.4 multiair , bravo 1.6 multijet tarzında araçlar gözüme çarptı. Bu araçlarla ilgili bilgisi olan yada farklı düşünceleri olan arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Binbaşı
    1500 Mesaj
    4 senedir bravo 1.6 mjet kullaniyorum.tavsiye ederim,tek kronik sikintisi,dijital klima olanlarda,sicak soguk ayrimi yapan disli zamanla kiriliyor.onuda 300 400 lira gibi bir masrafla cozuyorlar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Aklımdaydı bravo fakat hani dizelin geç ısınma problemi, masraf çıkarırsa benzine göre daha masraflı olması ve en önemlisi senelik 15-20 bin arası yol yapacak olmam. Bilmiyorum mantıklı olur mu dizel ?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    6874 Mesaj

    Hocam 20.000km yapacak olsanız, fiat multijet dizel motorlar tutumluluğuyla on planda, ortalama 1 depoyla orta sakin kullanimla 1000km yi rahat gördükten sonra benzin lambası yanar.. ortalama 300tl ye fullendiğini düşünsek 300tl x 20 = 6000tl takit masrafınız olacak..


    Benzinli modelinde ise ayni şartlarda yapacağınız surusle 1 depo ile 600km gidersiniz ardindan benzin lambasi yanar.. 20000km icin ortalama 33 kez yakıt almaniz gerekiyor.. yine deponun 300tl den fulleneceğini hesaplarsak 9.900tl yakıt masrafınız olacak..


    Aradaki yakit farkı 3.900tl..


    Bakım olarak dizelde 30.000km de yani 2 bakimda 1 mazot filtresi değişiyor geri kalan bakım benzin / dizel aynı.. mazot filtresi 150 - 200 tl arasinda bir parça..


    Dizelde ek olarak dikkat etmeniz gereken sey yakıtı shell ya da bp gibi kaliteli bir yerden almak..


    Gelelim 4 sene sonuna.. her sey ayni fiyatta kalmasi imkansız ama oyle farz edersek 3900 x 4 = 15600tl yakıttan tasarruf etmis olacaksiniz.. o zaman kadar 6 kez bakıma sokacak olsanız 3 kez de mazot filtresi degisecek 200x3 = 600tl benzinli araca kiyasla zararda olacaksiniz..


    15600 - 600 = 15.000tl kariniz olacak dizeli secerseniz ...


    Ama tabii ki bu aracin benzinliyle dizeli arasinda alim sirasinda fiyat farki olmamasina dayali bir hesaplama.. bu haliyle eger benzinlisi alista size 15.001 tl daha uyguna gelecekse benzinli arac daha mantikli :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khytr89 -- 26 Aralık 2020; 21:31:29 >
    |
    |
    Lojistisyoner kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Çok güzel bir matematik ile anlatmışsınız ama 1.4 multiair bravo alıp tüp ile kullansak yakıt olarak dizele tekabül edecek. Bu paralara başka araç tavsiyeniz varsa onlara da bakmak isterim. :)



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Er
    5 Mesaj
    1.3cdti corsalar var yeni kasa yakıtı oldukça uygun performansı da fena değil düzeyde. Dolu paketlerindeki yol bilgisayari park sensoru vesaire de işini görür
    |
    |
  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Corsa,punto tarzı araçlar düşünmüyorum hocam birde dediğim gibi 1.3 cdti tarzı ufak hacimli (turbo benzinli hariç ) motorları tercih etmek istemiyorum.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6874 Mesaj

    Olası masraftan bahsetmişsiniz şöyle ki dizel in masrafı fazla olur kanısı turbodan kaynaklı..


    Ama bravo nun benzinli motorunda turbo varsa masraflar hemen hemen aynı olur , bu kani sadece atmosferik motorla kiyaslaninca dogru olur.. kiyaslama benzin - dizel olarak degilde , turbolu - atmosferik olarak yapilsa daha dogru olur.. eskiden vardi ama gunumuzde turbosuz dizel arac uretimi hic yok ..


    Aracin turbosuz olmasi sorunsuzluk orani yuksek ama agır hareket etmesi ve çok yakit tüketmesi anlamina gelir .. yukarda bahsettigim 1 depo 600km turbolu benzin motora gore yazdim eger atmosferikse 1 depo ile 400km - 500km arasina düşebilir menzili..


    Bu sebeple atmosferik araclara lpg uygulaması daha yaygın..


    Peki daha az yakit yakan turbolu aracı uzun süre sorunsuz kullanmak icin ne yapmalı,


    Bakimlar aksatilmamalı , kaliteli yağ kullanilmali , aracin motoru kapatilmadan once turbonun yaglanarak rpm dusurmesi icin 20 30sn beklenmesi gerekir..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khytr89 -- 26 Aralık 2020; 21:51:50 >




  • Çavuş
    53 Mesaj

    Astra 1.6 otomatik h kasa alabilirsin




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    6874 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lojistisyoner

    Çok güzel bir matematik ile anlatmışsınız ama 1.4 multiair bravo alıp tüp ile kullansak yakıt olarak dizele tekabül edecek. Bu paralara başka araç tavsiyeniz varsa onlara da bakmak isterim. :)

    Aslinda lpg sistemine ulkemizdeki ustalar sebebiyle karşıyim :)


    Fabrikasyon olmadiği icin bagajdan da caliyor, kapali otopark imkanı sadece sartlari saglayan otoparklar icin gecerli o da 1 elin 5 parmagini gecmez..


    Arac lpg ye tam uyumlu mu o da var oksijen sensoru ve supaplara zarar verebiliyor her arac lpg yi ayni oranda kabullenemiyor haliyle sanayiden cikamiyorsunuz..


    Ayrica Allah korusun her acidan bakacak olirsak arkadan carpmali sert bir kazada tankin patlama ihtimali de var hele depoda az biraz benzinde varsa zaten oyy oyy..


    Benim kafayla özetle su: lpg li arabam olacagina toplu tasimayla gider gelirim daha iyi :)




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    6874 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Drlaw38

    Astra 1.6 otomatik h kasa alabilirsin

    Astra h lerde tork konvertor yok, dsg sanzimanin atasi easytronic var o da bas belası :) F hatasi meshurdur easytronic in .. ayrica tek kavrama oldugu için vites gecişleri sarsıntılı diger yari otomatik sanzimanlara kıyasla..


    Opel bu sorunları astra j ile çozdü, 6 ileri tork konvertöre gecildi , dsg gibi degil balata yok tamamen otomatik kafa rahat..


    Opel , corsa d kasalarda ise astra j de kullanilan tork konvertorlu sanzimanin 4 ilerili modelini 1.4 benzin motorda kullanmisti.. ayni kasasinin 1.2 benzin e 1.3 dizelinde yine bas belasi easytronic var o yuzden 1.2 ve 1.3 un manuel vitesi tutuluyor..


    simdiki 2020 otomatik opellerin hepsi sorunsuz tipte .. eat6 , eat8 ve eat9 tamamen otomatik.. kullandiklari eski easytronic gibi sorunlu degil.. dsg, edc , easytronic sanzimanlari sorunlu kilan ise yari kavramayi cok yapip robotu isitmasi, baski balatayi cabuk asindirmasi.. haliyle ulkemizde parca fiyatlati da cok yuksek olunca masraf kapisi oluyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khytr89 -- 26 Aralık 2020; 22:18:29 >
    |
    |




  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: khytr89

    Olası masraftan bahsetmişsiniz şöyle ki dizel in masrafı fazla olur kanısı turbodan kaynaklı..


    Ama bravo nun benzinli motorunda turbo varsa masraflar hemen hemen aynı olur , bu kani sadece atmosferik motorla kiyaslaninca dogru olur.. kiyaslama benzin - dizel olarak degilde , turbolu - atmosferik olarak yapilsa daha dogru olur.. eskiden vardi ama gunumuzde turbosuz dizel arac uretimi hic yok ..


    Aracin turbosuz olmasi sorunsuzluk orani yuksek ama agır hareket etmesi ve çok yakit tüketmesi anlamina gelir .. yukarda bahsettigim 1 depo 600km turbolu benzin motora gore yazdim eger atmosferikse 1 depo ile 400km - 500km arasina düşebilir menzili..


    Bu sebeple atmosferik araclara lpg uygulaması daha yaygın..


    Peki daha az yakit yakan turbolu aracı uzun süre sorunsuz kullanmak icin ne yapmalı,


    Bakimlar aksatilmamalı , kaliteli yağ kullanilmali , aracin motoru kapatilmadan once turbonun yaglanarak rpm dusurmesi icin 20 30sn beklenmesi gerekir..

    Turbolu aracın verimli çalışması için demişsiniz ama hangi turbolu araçtan bahsediyoruz? Benzin, dizel ? Her ikisi içinde geçerli mi ?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    2867 Mesaj

    2019/2020 model clio 0.9 tce alabilirsiniz

    https://www.sahibinden.com/renault-clio-0.9-tce?a5_min=2019&sorting=price_asc


    2015 model üstü kia rio alabilirsiniz

    https://www.sahibinden.com/kia-rio?a5_min=2015&a4_max=120000&sorting=price_asc


    bi başka seçenek 1.6 cdti astra alabilirsiniz, 125,130 civarı başlıyor ama pazarlık payını hesap edersek sanırım 120 bin tl civarına bulunabilir 130k kilometre altı

    https://www.sahibinden.com/opel-astra-1.6-cdti/manuel?a4_max=130000&sorting=price_asc





  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Drlaw38

    Astra 1.6 otomatik h kasa alabilirsin

    Zamanında kullanmıştım biraz hantal geliyor bu motor bana birde h kasanın kokpiti çok albenili gelmiyor. Teşekkürler.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6874 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lojistisyoner

    Turbolu aracın verimli çalışması için demişsiniz ama hangi turbolu araçtan bahsediyoruz? Benzin, dizel ? Her ikisi içinde geçerli mi ?

    Alıntıları Göster

    Aynen oyle turbo sisteminin isleyişi benzinde de dizelde de aynı.. icindeki milin yağlanarak yavaşlaması gerekiyor ki sorun çıkartmasın..


    Illa fiat grubu degil tum araclarda oyle.. misal focus 1.0 ecoboost alirsaniz da cok cok daha dikkatli olmaniz gerekir turbo icin...




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onbaşı
    39 Mesaj
    2011 corolla

    Benzinlisi 1.6 tam otomatik LPG’ye uyumlu. Sorunsuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1mig -- 26 Aralık 2020; 22:18:52 >
  • Binbaşı
    1275 Mesaj
    Bravo t jet kullandım çok güzel arabalar fakat değer kaybını göze almanız lazım. Clio 0.9 turbo bakardim yerinizde olsam.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmet-79

    2019/2020 model clio 0.9 tce alabilirsiniz

    https://www.sahibinden.com/renault-clio-0.9-tce?a5_min=2019&sorting=price_asc


    2015 model üstü kia rio alabilirsiniz

    https://www.sahibinden.com/kia-rio?a5_min=2015&a4_max=120000&sorting=price_asc


    bi başka seçenek 1.6 cdti astra alabilirsiniz, 125,130 civarı başlıyor ama pazarlık payını hesap edersek sanırım 120 bin tl civarına bulunabilir 130k kilometre altı

    https://www.sahibinden.com/opel-astra-1.6-cdti/manuel?a4_max=130000&sorting=price_asc

    Teşekkür ederim hocam. Riolar hoşuma gitmiyor. Clioların keşke iconu olsa ama touch bile zorluyor joy çok boş. Astralar süper olurdu ama en iyi ihtimalle 40 bin hasar kayıtlıları var o paralara maalesef.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Yüzbaşı
    295 Mesaj

    Lpgli araç kullanıyorum. Ankarada giremediğim kapalı otopark olmadı henüz.

    yeni sistem lpglerin, düzgün bir montajla arıza yönünden bi problem yaratacağını düşünmüyorum. Ben en azından yaşamadım.

    Güvenlik konusunda bişey diyemeyeceğim. Riski arttırdığı aşikar.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    khytr89 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    45 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: khytr89

    Aynen oyle turbo sisteminin isleyişi benzinde de dizelde de aynı.. icindeki milin yağlanarak yavaşlaması gerekiyor ki sorun çıkartmasın..


    Illa fiat grubu degil tum araclarda oyle.. misal focus 1.0 ecoboost alirsaniz da cok cok daha dikkatli olmaniz gerekir turbo icin...



    Alıntıları Göster
    Anladım hocam teşekkür ederim. 1.0 ecoboost için ne dersiniz? Bir tane 150 binde buldum ama ben satmaya kalktığım zaman 200 bine yaklaşacak satışı olsun ilerleyen zamanlardaki masrafı bu küçük hacimli motor benim için ne gibi sorunlara yol açar ?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
En ucuz kedi maması fiyatları
anzer balı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,328
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.