Şimdi Ara

1.4 tfsi 125 hp kullanıcı görüşleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
4.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aranızda vw nin yeni ürettiği 1.4 tfsi 125 hp lik benzinli motor araç türlerinden kullanan var mı?motorun yakıt tüketimi,şehir içi ve dışı yakıtı ve performansı ile ilgili görüşleriniz neler?özellikle seat alteada da kullanılan bu motorda araç kullanan var mı?



  • 1.4 TSI 122hp motora sahip otomobilleri kullanan arkadaşlarında görüşlerini alalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    1.4 TSI 122hp motora sahip otomobilleri kullanan arkadaşlarında görüşlerini alalım.
    bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
    coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi

    internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...

    ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
    coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi

    internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...

    ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni

    Alıntıları Göster
    1.4 TSI 122 Hp

    TSI 122 hp– maksimum güç, minimum yakıt tüketimi

    Yeni 1.4 TSI 122 Hp motor yakın gelecekte 1,6 FSI 115 HP motorun yerini alacak. Önemli avantajları arasında yakıt tüketimi %6 oranında düşerken, motor gücü ve torkun önemli ölçüde arttığı görülmektedir. 1.6 FSI ile karşılaştırıldığında, tork %30 oranında artarak 200 Nm’ye ulaşmıştır ve bu yüksek tork 1500 devirde mevcuttur. Bu torkun %80’i (160Nm) 1250 devirde görmek mümkündür. 1500 devirde FSI ile karşılaştırıldığında FSI tork değerine göre TSI %66 daha yüksek tork değerine sahiptir.

    Diğer avantaj ekonomisinde bulunmaktadır: Maksimum tork 1500-3500 devir aralığında olması nedeniyle, viteslerin daha uzun ve dolayısıyla yakıt ekonomili dişli oranları seçimi yakıt tasarrufu sağlamaktadır. 122 HP güç ise 5000-6400 devir aralığında yakalanıyor.

    TSI 122 HP motorda, 140 ve 170 versiyonlarında olduğu gibi turbo-kompressör birlikte kullanımı yerine sadece turbo kullanılmaktadır. Bu üç tip motor için TSI kısaltmasını (geniş açılımını kullanmadan) yeni seri Volkswagen teknolojisi olarak kullanacağız. Golf, Jetta, Passat ve Eos modellerimizde bu motoru görüyor olacağız.

    TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.
    Gri döküm çelik motor bloğu, çelik krank mili ve zincir egzantrik kayışı var ve toplam sadece 131 kilogram.

    Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….


    http://www.vw.gen.tr/?p=346




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    1.4 TSI 122 Hp

    TSI 122 hp– maksimum güç, minimum yakıt tüketimi

    Yeni 1.4 TSI 122 Hp motor yakın gelecekte 1,6 FSI 115 HP motorun yerini alacak. Önemli avantajları arasında yakıt tüketimi %6 oranında düşerken, motor gücü ve torkun önemli ölçüde arttığı görülmektedir. 1.6 FSI ile karşılaştırıldığında, tork %30 oranında artarak 200 Nm’ye ulaşmıştır ve bu yüksek tork 1500 devirde mevcuttur. Bu torkun %80’i (160Nm) 1250 devirde görmek mümkündür. 1500 devirde FSI ile karşılaştırıldığında FSI tork değerine göre TSI %66 daha yüksek tork değerine sahiptir.

    Diğer avantaj ekonomisinde bulunmaktadır: Maksimum tork 1500-3500 devir aralığında olması nedeniyle, viteslerin daha uzun ve dolayısıyla yakıt ekonomili dişli oranları seçimi yakıt tasarrufu sağlamaktadır. 122 HP güç ise 5000-6400 devir aralığında yakalanıyor.

    TSI 122 HP motorda, 140 ve 170 versiyonlarında olduğu gibi turbo-kompressör birlikte kullanımı yerine sadece turbo kullanılmaktadır. Bu üç tip motor için TSI kısaltmasını (geniş açılımını kullanmadan) yeni seri Volkswagen teknolojisi olarak kullanacağız. Golf, Jetta, Passat ve Eos modellerimizde bu motoru görüyor olacağız.

    TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.
    Gri döküm çelik motor bloğu, çelik krank mili ve zincir egzantrik kayışı var ve toplam sadece 131 kilogram.

    Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….


    http://www.vw.gen.tr/?p=346

    Alıntıları Göster
    turbonun gücüne inanmak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: streptozotocinus

    turbonun gücüne inanmak lazım

    Alıntıları Göster
    a3 1.4 TFSI kullanan varmı ıcımızde ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fletch

    a3 1.4 TFSI kullanan varmı ıcımızde ???

    Alıntıları Göster
    Ya aynı motor bunlar

    Ekonomik araba kardeşim, kolpa mı yapcaz. Bir sürü dergi diyor, 1.4 turbo motor verdiği performansa göre gayet ekonomik. Ayrıca şaşırtıcı bir performansı varmış A3'te.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
    coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi

    internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...

    ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
    coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi


    kesin emin değilim ama internet sitelerinde her iki motorun teknik özellikleri aynı gözküyor.sadece beygir farkı var.
    birde vwhaber deki yazıda

    Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….

    denmiş.

    yani FSI ya Turbo ilave etmişler TurboFSI yani TFSI olmuş.yani sadece turbo olunca TFSI demişler ama audi de bu lafı kullanmışlar.VW de yine TSI demeye devam.bana öyle geldi.

    incelediğim kadarı ile 1.4 TSI ile 1.4 TFSI aynı motor.
    tüm teknik detaylar aynı sadece beygir ile tork değerlerinde çok az fark var.aslında aynıda olduğu örneklerde var.

    mesela
    seat da 1.4 TSI olarak geçiyor 125hp ve 200Nm
    audi de 1.4 TFSI olarak geçiyor 125 hp ve 200Nm
    VW de daha ilginç bir durum var
    Golf de 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 200Nm
    Passat variantta 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 210Nm

    bunlardan anladığım yazılım ile HP ve Nm ile oynuyorlar.VW iyi oyuncak buldu kendine

    her iki motor içinde yazılan ingilizce teknik özellikler şöyle

    Engine type
    Inline four-cylinder spark-ignition engine with petrol direct injection, exhaust turbo-charger with intercooler, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts (DOHC)

    Valve gear / number of valves per cylinder
    Chain drive / roller cam followers / 4

    Displacement in cc / bore x stroke in mm / compression
    1390 / 76.5 X 75.6 / 10.0

    Max. power output in kW (bhp) / at rpm
    90 (122) - 92 (125) / 5000

    Max. torque in Nm / at rpm
    200 - 210 / 1500 – 4000

    Mixture preparation
    Direct injection/fully electronic with drive-by-wire throttle control, Bosch MED17

    Exhaust emission control
    Ceramic underfloor catalytic converter with catalyst heating function via homogeneous split dual injection

    Emission class
    EU 4

    Alternator in A / battery in A/Ah
    110 / 220/44



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 25 Aralık 2007; 23:05:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
    coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi


    kesin emin değilim ama internet sitelerinde her iki motorun teknik özellikleri aynı gözküyor.sadece beygir farkı var.
    birde vwhaber deki yazıda

    Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….

    denmiş.

    yani FSI ya Turbo ilave etmişler TurboFSI yani TFSI olmuş.yani sadece turbo olunca TFSI demişler ama audi de bu lafı kullanmışlar.VW de yine TSI demeye devam.bana öyle geldi.

    incelediğim kadarı ile 1.4 TSI ile 1.4 TFSI aynı motor.
    tüm teknik detaylar aynı sadece beygir ile tork değerlerinde çok az fark var.aslında aynıda olduğu örneklerde var.

    mesela
    seat da 1.4 TSI olarak geçiyor 125hp ve 200Nm
    audi de 1.4 TFSI olarak geçiyor 125 hp ve 200Nm
    VW de daha ilginç bir durum var
    Golf de 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 200Nm
    Passat variantta 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 210Nm

    bunlardan anladığım yazılım ile HP ve Nm ile oynuyorlar.VW iyi oyuncak buldu kendine

    her iki motor içinde yazılan ingilizce teknik özellikler şöyle

    Engine type
    Inline four-cylinder spark-ignition engine with petrol direct injection, exhaust turbo-charger with intercooler, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts (DOHC)

    Valve gear / number of valves per cylinder
    Chain drive / roller cam followers / 4

    Displacement in cc / bore x stroke in mm / compression
    1390 / 76.5 X 75.6 / 10.0

    Max. power output in kW (bhp) / at rpm
    90 (122) - 92 (125) / 5000

    Max. torque in Nm / at rpm
    200 - 210 / 1500 – 4000

    Mixture preparation
    Direct injection/fully electronic with drive-by-wire throttle control, Bosch MED17

    Exhaust emission control
    Ceramic underfloor catalytic converter with catalyst heating function via homogeneous split dual injection

    Emission class
    EU 4

    Alternator in A / battery in A/Ah
    110 / 220/44

    Alıntıları Göster
    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    Alıntıları Göster
    bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: streptozotocinus

    bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun


    reklam ve pazarlama stratejisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun


    reklam ve pazarlama stratejisi

    Alıntıları Göster
    A3 1.4 TFSI verileri
    Motor hacmi; 1390cc
    Maksimum güç; 125 hp/5000rpm
    Maksimum Tork; 200nm/ 1500-4000rpm arası
    0-100; 9,8 sn
    Maksimum hız; 205 km/s
    0-400; 17 sn
    Ortalama Tüketim; 6,5 litre
    60-100 hızlanma; 10,2 sn (5. vites)
    80-120 hızlanma; 14,9 sn (6. vites)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun


    reklam ve pazarlama stratejisi

    Alıntıları Göster
    1.4 TSI veya TFSI olarak geçen 122hp veya 125hp olan motorlar Turbo sistemine sahip.
    1.4 TSI olarak geçen 140hp, 160hp ve 170hp olanlar Turbo ile birlikte Kompresör sistemlerine sahipler.

    122hp ve 125hp olanlara sadece TFSI deselerdi kafalar karışmayacaktı. TFSI diyince sadece Turbo olduğunu kompresör olmadığı anlayacaktık.

    bu arada 122hp ve 125hp TFSI/TSI kullananlar motorun gaz pedalına tepkisinin 140hp ve 170hp TSI lardan daha net ve çabuk olduğunu söylüyorlar.
    bunu elektronik kontrol sistemi bosch EDM17 ye bağlayan çok ama 170hp lik TSI lardada EDM17 vardı.demekki bu yeni 122hp ve 125hp motorlar biraz daha üzerinde çalışılmış ve başarılı motorlar.zaten oransal olarak tork/hp verimliği daha yüksek gözüküyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    bu dediğinize katılmıyorum.
    bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
    her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
    TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
    teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 26 Aralık 2007; 19:43:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    bu dediğinize katılmıyorum.
    bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
    her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
    TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
    teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    bu dediğinize katılmıyorum.
    bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
    her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
    TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
    teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.


    Yanlış anlaşıldım.

    TSI motorlarda kullanılan 1.4 motorlar yeni geliştirilmiştir, eskileri değildir demek istedim. Çünkü o basınca dayanabilmeleri için çok daha güçlü parçaları var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.

    bu dediğinize katılmıyorum.
    bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
    her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
    TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
    teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.


    Yanlış anlaşıldım.

    TSI motorlarda kullanılan 1.4 motorlar yeni geliştirilmiştir, eskileri değildir demek istedim. Çünkü o basınca dayanabilmeleri için çok daha güçlü parçaları var.

    Alıntıları Göster
    koysunlar artık şu 1.4 TFSİ ı LEON ada gidip alalım bi tane...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibekir

    koysunlar artık şu 1.4 TFSİ ı LEON ada gidip alalım bi tane...

    Alıntıları Göster
    yılbaşından sonra gelmeye başlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    yılbaşından sonra gelmeye başlar...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    yılbaşından sonra gelmeye başlar...


    Mart-Nisan 2008
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    yılbaşından sonra gelmeye başlar...


    Mart-Nisan 2008

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun
    Mart-Nisan 2008


    anasının nikahı!
    şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
    hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 29 Aralık 2007; 1:13:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun
    Mart-Nisan 2008


    anasının nikahı!
    şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
    hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun
    Mart-Nisan 2008


    anasının nikahı!
    şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
    hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.