Bildirim
1.4 tfsi 125 hp kullanıcı görüşleri
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
1.4 TSI 122hp motora sahip otomobilleri kullanan arkadaşlarında görüşlerini alalım. -
bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?quote:
Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4
1.4 TSI 122hp motora sahip otomobilleri kullanan arkadaşlarında görüşlerini alalım.
coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi
internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...
ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni
-
1.4 TSI 122 Hpquote:
Orijinalden alıntı: extremeenvy
bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi
internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...
ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni
Alıntıları Göster
TSI 122 hp– maksimum güç, minimum yakıt tüketimi
Yeni 1.4 TSI 122 Hp motor yakın gelecekte 1,6 FSI 115 HP motorun yerini alacak. Önemli avantajları arasında yakıt tüketimi %6 oranında düşerken, motor gücü ve torkun önemli ölçüde arttığı görülmektedir. 1.6 FSI ile karşılaştırıldığında, tork %30 oranında artarak 200 Nm’ye ulaşmıştır ve bu yüksek tork 1500 devirde mevcuttur. Bu torkun %80’i (160Nm) 1250 devirde görmek mümkündür. 1500 devirde FSI ile karşılaştırıldığında FSI tork değerine göre TSI %66 daha yüksek tork değerine sahiptir.
Diğer avantaj ekonomisinde bulunmaktadır: Maksimum tork 1500-3500 devir aralığında olması nedeniyle, viteslerin daha uzun ve dolayısıyla yakıt ekonomili dişli oranları seçimi yakıt tasarrufu sağlamaktadır. 122 HP güç ise 5000-6400 devir aralığında yakalanıyor.
TSI 122 HP motorda, 140 ve 170 versiyonlarında olduğu gibi turbo-kompressör birlikte kullanımı yerine sadece turbo kullanılmaktadır. Bu üç tip motor için TSI kısaltmasını (geniş açılımını kullanmadan) yeni seri Volkswagen teknolojisi olarak kullanacağız. Golf, Jetta, Passat ve Eos modellerimizde bu motoru görüyor olacağız.
TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.
Gri döküm çelik motor bloğu, çelik krank mili ve zincir egzantrik kayışı var ve toplam sadece 131 kilogram.
Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….
http://www.vw.gen.tr/?p=346
-
turbonun gücüne inanmak lazımquote:
Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4
1.4 TSI 122 Hp
TSI 122 hp– maksimum güç, minimum yakıt tüketimi
Yeni 1.4 TSI 122 Hp motor yakın gelecekte 1,6 FSI 115 HP motorun yerini alacak. Önemli avantajları arasında yakıt tüketimi %6 oranında düşerken, motor gücü ve torkun önemli ölçüde arttığı görülmektedir. 1.6 FSI ile karşılaştırıldığında, tork %30 oranında artarak 200 Nm’ye ulaşmıştır ve bu yüksek tork 1500 devirde mevcuttur. Bu torkun %80’i (160Nm) 1250 devirde görmek mümkündür. 1500 devirde FSI ile karşılaştırıldığında FSI tork değerine göre TSI %66 daha yüksek tork değerine sahiptir.
Diğer avantaj ekonomisinde bulunmaktadır: Maksimum tork 1500-3500 devir aralığında olması nedeniyle, viteslerin daha uzun ve dolayısıyla yakıt ekonomili dişli oranları seçimi yakıt tasarrufu sağlamaktadır. 122 HP güç ise 5000-6400 devir aralığında yakalanıyor.
TSI 122 HP motorda, 140 ve 170 versiyonlarında olduğu gibi turbo-kompressör birlikte kullanımı yerine sadece turbo kullanılmaktadır. Bu üç tip motor için TSI kısaltmasını (geniş açılımını kullanmadan) yeni seri Volkswagen teknolojisi olarak kullanacağız. Golf, Jetta, Passat ve Eos modellerimizde bu motoru görüyor olacağız.
TSI 122’de turbo basıncı 1.8 bar gibi yüksek değere ulaşıyor. Tork litre başına 144 Nm gibi (1.4 lt=200 Nm) yüksek bir rakamda olması, emme manifoldun modifiyesi nedeniyle alt devirlerde turbo boşluğu yaşanmadığı için süperşarja (kompressöre) gerek kalmamaktadır. Sıkıştırma oranı ise 10:1’dir.
Gri döküm çelik motor bloğu, çelik krank mili ve zincir egzantrik kayışı var ve toplam sadece 131 kilogram.
Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….
http://www.vw.gen.tr/?p=346
Alıntıları Göster
-
a3 1.4 TFSI kullanan varmı ıcımızde ???quote:
Orijinalden alıntı: streptozotocinus
turbonun gücüne inanmak lazım
Alıntıları Göster -
Ya aynı motor bunlarquote:
Orijinalden alıntı: Fletch
a3 1.4 TFSI kullanan varmı ıcımızde ???
Alıntıları Göster
Ekonomik araba kardeşim, kolpa mı yapcaz. Bir sürü dergi diyor, 1.4 turbo motor verdiği performansa göre gayet ekonomik. Ayrıca şaşırtıcı bir performansı varmış A3'te. -
quote:
Orijinalden alıntı: extremeenvy
bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi
internette çok aradım ama bulamadım adam gibi veri.motorların mekanik ya da yazılımsal anlamda herhangi bi farkı var mı?hangi dilde olursa olsun link gösterebilir misiniz? ben de bunu istiyorum...
ali kardeşim senin sorunla alakası yok ama idare et beni
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi
kesin emin değilim ama internet sitelerinde her iki motorun teknik özellikleri aynı gözküyor.sadece beygir farkı var.
birde vwhaber deki yazıda
Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….
denmiş.
yani FSI ya Turbo ilave etmişler TurboFSI yani TFSI olmuş.yani sadece turbo olunca TFSI demişler ama audi de bu lafı kullanmışlar.VW de yine TSI demeye devam.bana öyle geldi.
incelediğim kadarı ile 1.4 TSI ile 1.4 TFSI aynı motor.
tüm teknik detaylar aynı sadece beygir ile tork değerlerinde çok az fark var.aslında aynıda olduğu örneklerde var.
mesela
seat da 1.4 TSI olarak geçiyor 125hp ve 200Nm
audi de 1.4 TFSI olarak geçiyor 125 hp ve 200Nm
VW de daha ilginç bir durum var
Golf de 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 200Nm
Passat variantta 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 210Nm
bunlardan anladığım yazılım ile HP ve Nm ile oynuyorlar.VW iyi oyuncak buldu kendine
her iki motor içinde yazılan ingilizce teknik özellikler şöyle
Engine type
Inline four-cylinder spark-ignition engine with petrol direct injection, exhaust turbo-charger with intercooler, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts (DOHC)
Valve gear / number of valves per cylinder
Chain drive / roller cam followers / 4
Displacement in cc / bore x stroke in mm / compression
1390 / 76.5 X 75.6 / 10.0
Max. power output in kW (bhp) / at rpm
90 (122) - 92 (125) / 5000
Max. torque in Nm / at rpm
200 - 210 / 1500 – 4000
Mixture preparation
Direct injection/fully electronic with drive-by-wire throttle control, Bosch MED17
Exhaust emission control
Ceramic underfloor catalytic converter with catalyst heating function via homogeneous split dual injection
Emission class
EU 4
Alternator in A / battery in A/Ah
110 / 220/44
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 25 Aralık 2007; 23:05:26 >
-
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.quote:
Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4quote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
bi müslüman bana audinin kullandığı 1.4 TFSI 125 beygir ile vw nin kullandığı 1.4 TSI 122 beygir motorlar arasındaki teknik farkı açıklayabilir mi?
coşkun yakıt farkı kıl yün dedi ama içimden ne dediimi iyi bilir kendisi
kesin emin değilim ama internet sitelerinde her iki motorun teknik özellikleri aynı gözküyor.sadece beygir farkı var.
birde vwhaber deki yazıda
Not: TSI, şarj sistemli bir FSI motordur. Müşterilerinizin FSI kalkıyor mu sorusuna karşılık “Hayır” a ek olarak cevap; yakıt tüketimlerini azaltmak, verimliliği artırmak, gelecek euro-normlarına karşı ön hazırlık yapmak ve CO2 değerlerini azaltmak adına sadece hacim 1.6’dan eklenen sistemlerle performansı daha da artırarak 1.4 litreye düşürüldü. Hala FSI olarak….
denmiş.
yani FSI ya Turbo ilave etmişler TurboFSI yani TFSI olmuş.yani sadece turbo olunca TFSI demişler ama audi de bu lafı kullanmışlar.VW de yine TSI demeye devam.bana öyle geldi.
incelediğim kadarı ile 1.4 TSI ile 1.4 TFSI aynı motor.
tüm teknik detaylar aynı sadece beygir ile tork değerlerinde çok az fark var.aslında aynıda olduğu örneklerde var.
mesela
seat da 1.4 TSI olarak geçiyor 125hp ve 200Nm
audi de 1.4 TFSI olarak geçiyor 125 hp ve 200Nm
VW de daha ilginç bir durum var
Golf de 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 200Nm
Passat variantta 1.4 TSI olarak geçiyor 122hp ve 210Nm
bunlardan anladığım yazılım ile HP ve Nm ile oynuyorlar.VW iyi oyuncak buldu kendine
her iki motor içinde yazılan ingilizce teknik özellikler şöyle
Engine type
Inline four-cylinder spark-ignition engine with petrol direct injection, exhaust turbo-charger with intercooler, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts (DOHC)
Valve gear / number of valves per cylinder
Chain drive / roller cam followers / 4
Displacement in cc / bore x stroke in mm / compression
1390 / 76.5 X 75.6 / 10.0
Max. power output in kW (bhp) / at rpm
90 (122) - 92 (125) / 5000
Max. torque in Nm / at rpm
200 - 210 / 1500 – 4000
Mixture preparation
Direct injection/fully electronic with drive-by-wire throttle control, Bosch MED17
Exhaust emission control
Ceramic underfloor catalytic converter with catalyst heating function via homogeneous split dual injection
Emission class
EU 4
Alternator in A / battery in A/Ah
110 / 220/44
Alıntıları Göster
-
bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsunquote:
Orijinalden alıntı: Coşkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: streptozotocinus
bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: streptozotocinus
bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun
reklam ve pazarlama stratejisi
-
A3 1.4 TFSI verileriquote:
Orijinalden alıntı: EIRPquote:
Orjinalden alıntı: streptozotocinus
bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun
reklam ve pazarlama stratejisi
Alıntıları Göster
Motor hacmi; 1390cc
Maksimum güç; 125 hp/5000rpm
Maksimum Tork; 200nm/ 1500-4000rpm arası
0-100; 9,8 sn
Maksimum hız; 205 km/s
0-400; 17 sn
Ortalama Tüketim; 6,5 litre
60-100 hızlanma; 10,2 sn (5. vites)
80-120 hızlanma; 14,9 sn (6. vites)
-
1.4 TSI veya TFSI olarak geçen 122hp veya 125hp olan motorlar Turbo sistemine sahip.quote:
Orijinalden alıntı: EIRPquote:
Orjinalden alıntı: streptozotocinus
bu vw birşeyler yapıyor ama anlamadım gitti, ya isim hakkı problemi var ya başka bir oyun var işin içinde, tsi için çift şarjlı dedin, tek şarjlıya neden tsi diyorsun, öbür taraftan tek şarjlıya neden tfsi diyorsun
reklam ve pazarlama stratejisi
Alıntıları Göster
1.4 TSI olarak geçen 140hp, 160hp ve 170hp olanlar Turbo ile birlikte Kompresör sistemlerine sahipler.
122hp ve 125hp olanlara sadece TFSI deselerdi kafalar karışmayacaktı. TFSI diyince sadece Turbo olduğunu kompresör olmadığı anlayacaktık.
bu arada 122hp ve 125hp TFSI/TSI kullananlar motorun gaz pedalına tepkisinin 140hp ve 170hp TSI lardan daha net ve çabuk olduğunu söylüyorlar.
bunu elektronik kontrol sistemi bosch EDM17 ye bağlayan çok ama 170hp lik TSI lardada EDM17 vardı.demekki bu yeni 122hp ve 125hp motorlar biraz daha üzerinde çalışılmış ve başarılı motorlar.zaten oransal olarak tork/hp verimliği daha yüksek gözüküyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Coşkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
bu dediğinize katılmıyorum.
bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 26 Aralık 2007; 19:43:02 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4quote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
bu dediğinize katılmıyorum.
bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: TheGate
quote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
bu dediğinize katılmıyorum.
bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.
Yanlış anlaşıldım.
TSI motorlarda kullanılan 1.4 motorlar yeni geliştirilmiştir, eskileri değildir demek istedim. Çünkü o basınca dayanabilmeleri için çok daha güçlü parçaları var.
-
koysunlar artık şu 1.4 TFSİ ı LEON ada gidip alalım bi tane...quote:
Orijinalden alıntı: Coşkunquote:
Orjinalden alıntı: TheGate
quote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Ya TSI ya da TFSI ismi farketmez, sonuçta şu 140 ve 170 beygirlik motorların kompresorsüz, sadece turbolu versiyonları. Zaten VW ürün gamında FSI teknolojili bir 1.4 motor yoktu. Güncel 1.4'ler eski teknoloji motorlar.
bu dediğinize katılmıyorum.
bir teknoloji geliştirilirken daha önceki bir teknolojiden referans alınması onun eski bir teknoloji olduğunu göstermez.
her gelişim ve yeni teknolojinin örnek olarak alınmış ve üzerinde çalışılmış daha öncesine ait bir referansı veya örneği vardır.
TSI ve TFSI teknolojileri FSI örnek alarak geliştirilmiş yeni teknolojilerdir.eski teknoloji FSI olabilir ama TSI ve TFSI yeni teknolojilerdir.
teknik değerlere bakarsanız arada ciddi farklar var.hem motor hacmi hemde verimlilik ve performans olarak.
Yanlış anlaşıldım.
TSI motorlarda kullanılan 1.4 motorlar yeni geliştirilmiştir, eskileri değildir demek istedim. Çünkü o basınca dayanabilmeleri için çok daha güçlü parçaları var.
Alıntıları Göster
-
yılbaşından sonra gelmeye başlar...quote:
Orijinalden alıntı: alibekir
koysunlar artık şu 1.4 TFSİ ı LEON ada gidip alalım bi tane...
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: extremeenvy
yılbaşından sonra gelmeye başlar...
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
yılbaşından sonra gelmeye başlar...
Mart-Nisan 2008 -
quote:
Orijinalden alıntı: Coşkunquote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
yılbaşından sonra gelmeye başlar...
Mart-Nisan 2008
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Mart-Nisan 2008
anasının nikahı!
şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 29 Aralık 2007; 1:13:54 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: extremeenvyquote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Mart-Nisan 2008
anasının nikahı!
şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
quote:
Orjinalden alıntı: joushkun
Mart-Nisan 2008
anasının nikahı!
şeyini çıkardılar ama haa.golf satıcaklar diye leonun önünü kesiyolar.yok böyle bi mantık yaa...allah belasını versin golfünün...
hayallerde 1.4 tfsi beyaz, body kitli leon vardı.yalan oldu.bekle 3 ay...o da ertelenmezse daha fazla.malum.golf satılmaz!alan alıyo zaten yahu.nefret ettirdiler arabadan!
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- ti vct motor
- kredili araç satışı noter
- bmc megastar neden tutulmuyor
- kiralık araç teslim ederken dikkat edilmesi gerekenler
- benzinli araç yağ değişimi kaç km
- toyota highlander türkiye fiyatı
- 2022 model toyota corolla
- xiaomi su7 sahibinden
- mustang mach-e fiyat
- volkswagen fiyat listesi 2024
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X