Şimdi Ara

11.3 VOLT MARŞ İÇİN YETERLİ Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracın aküsünü ölçtüm, marş basmadan önce kontak açıkken 11.3 volt gösteriyor. Marş basmak için yeterli midir? deneyip boşuna aküyü bitirmek istemiyorum. Normalde çıkıp şarj olan kadar gezerdim fakat 3 gün daha araçla çıkıp gezecek vaktim yok. kesin bilgisi olan var mı?

    dipnot: aküm 2 yıllık, 54 amper ve markası varta. araç 1.2 motor ve marş dinamosu diğer araçlara göre küçük



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 27 Nisan 2020; 12:56:51 >



  • muhtemelen basmayacak. ama deneseniz de bir şey olmaz en fazla tık der kalır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    muhtemelen basmayacak. ama deneseniz de bir şey olmaz en fazla tık der kalır.
    denemek istemiyorum hocam gezecek vaktim yok. deneyip de eğer çalışırsa bu son marş olmuş olacak
  • Motora göre çok değişir hocam. Deneyerek aracını öğrenmen lazım.

    1.3 Multijet Stop&Start motorda arıza tespiti için motoru 5-10 dakika içinde 56 kez stop edip çalıştırdık. 58-59. Marşta arabayı alıp yola çıktığımda hala stop start sistemini devreden çıkmasını gerektirecek bir voltaj kaybı yoktu araçta ve sistem normal çalışıyordu.

    Yine Fiat'ın 1.6 atmosferik benzinli bir motoru daha var, tam şarjlı sıfır 60 amperlik bir akü sadece 4 marş basabiliyor. 5. Marşı dışarıdan şarj etmeden basamıyorum.

    Yani motorun bendeki 1.3 gibiyse çalışabilir, 1.6 gibi elektrik sistemini de sömüren bir motorsa aküyü de bitirip çalışmayabilir. Motorun karakteristiği çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 11.5-11,6 V olan kritik marş yapma geriliminin altındasınız. 11,3 V gerilim ile belki hala marş yapabilirsiniz ama bundan sonra marş yapmanız da motoru çalıştırmanız da olasılıklara bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    11.5-11,6 V olan kritik marş yapma geriliminin altındasınız. 11,3 V gerilim ile belki hala marş yapabilirsiniz ama bundan sonra marş yapmanız da motoru çalıştırmanız da olasılıklara bağlı.
    araç marş basarsa 20 dakika rölantide çalıştırsam 12 küsürlere çıkar mı?
  • çalışacaktır. en azından 2800 motor dizel pajero 10.5 volt'la yolda bile gidiyordu.

    akü bağlayacağız diye alternatör'ün 100 küsür amperlik sigortasını patlatmıştık (araçta 2 akü var 75 amper x2) esenyurt'tan maslak sanayi'ye 10 küsür volt akü voltajıyla bütün uyarı ışıkları (hararet, benzin vs.) yana yana gitmeyi başarmıştık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 27 Nisan 2020; 15:45:17 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şarj etmek için çalıştırısan bence rölantide yapma. gaza azıcık dokun devri 1500 e falan getir öyle yap. bir usta daha verimli olduğunu söylemişti. boş bir araç aküsü 2 saatte şarj olur normalde. 12,8-13 V akü %100 dolu demektir. 12,8-12,6 %80. 12 nin altı ortalamanın altı.

    yani senin 12 V yapabilmen için aracı tahminen 30-40 dakika çalıştırman gerekli diye düşünüyorum. ayrıca aracı yerinde çalıştırman motoru fazla ısıtacak, sık sık fan devreye girip çıkacak. bu da aracın için pek iyi bir şey değil.
  • Yazın calısır, havalar sogumasıyla calısmaz. Araç kapalıyken hiçbişeyi kullanmamak lazım tabi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çalışmaz deyince içime dert oldu indim marş bastım, çok kısa marş süresiyle tekte öksüre öksüre çalıştı. biraz turladım eve gelip ölçüm yaptım.

    rölantide 13.7
    motoru kapatınca 12.2 oldu.

    sanırım bir süre daha dayanır.
    cevap veren herkese teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.