Şimdi Ara

1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
2.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX



    Bir süredir ipucu görselleriyle karşımıza çıkan Mercedes-Benz Vision EQXX konsepti bugün resmi olarak tanıtıldı. Tek şarjla 1000 kilometre sürüş menzili sunan Vision EQXX, Alman üreticinin şimdiye kadarki en verimli aracı olarak anılıyor.



    Mercedes-Benz Vision EQXX özellikleriyle neler sunuyor?



    Mercedes, bu etkileyici menzil değerini elde etmek için araca devasa bir batarya paketi yerleştirmemiş. Çünkü Alman üreticiye göre daha fazla pil hücresi ile herkes menzili artırabilir. Ancak daha büyük batarya daha fazla ağırlık demek. Bu ağırlığı hareket ettirmek de bataryaya fazladan yük bindirdiği gibi aracın frenlemesini ve yol tutuşunu da etkiler.



    Şirket, bu menzili yukarıda sözünü ettiğimiz hareket yerine 10 kWsa/100km'nin altında olduğu belirtilen enerji tüketimiyle başarmış. Bunun için de akıllı teknolojilere, aracın ağırlığını azaltmaya ve aerodinamik yapısını geliştirmeye odaklanmış.



    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX



    Özelliklere gelecek olursak, öncelikle araçta 900 volt elektrik mimarisine sahip batarya paketi bulunduğunu söyleyebiliriz. High Performance Powertrains (HPP) ve Daimler'in F1 araçlarının arkasındaki beyin olan Mercedes-Benz Grand Prix iş birliğiyle geliştirilen batarya paketi yaklaşık 100 kWsa kapasiteye, yani EQS 450+'takiyle neredeyse aynı olmasına rağmen ondan yüzde 50 daha küçük ve yüzde 30 daha hafif (495 kg).



    Ayrıca Bkz.2022 Toyota Hilux GR Sport'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Bataryanın hafif olması, Mercedes-Benz Vision EQXX'in toplam ağırlığının 1750 kilogram gibi etkileyici derecede düşük bir ağırlıkta tutulmasını sağlamış. Magnezyum jantlar, alüminyum alaşım fren diskleri, karbon ve cam takviyeli plastik kapılar ve menzile 25 km katkıda bulunan 117 güneş hücresinden oluşan ince tavan da yukarıdaki ağırlığın başarılmasına katkıda bulunan özelliklerden.



    Diğer menzil artırma hileleri arasında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, ayarlanabilir arka difüzörün de katkı sağladığı 0.17 Cd'lik hava sürtünme katsayısı, ihtiyaç halinde devreye giren batarya soğutması ve bataryadaki mevcut gücün yüzde 95'ini tekerleklere gönderdiği iddia edilen sürüş sistemi bulunuyor. Sürüş sisteminin detaylı özellikleri belli değil ancak arka tekerleklere güç veren 204 beygirlik bir elektrik motorundan söz ettiğimizi biliyoruz.



    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX



    Mercedes'ten beklendiği gibi Vision EQXX konseptinin iç mekanı da teknoloji yüklü. Konsolda boydan boya uzanan 47.5 inçlik 8K dokunmatik ekran ilk göze çarpan detay oluyor. Konseptin yaşam alanında bolca sürdürülebilir malzeme kullanılmış. Kaktüslerden elde edilen bir döşeme olan Dessertex'ten yapılan koltuklar ve mantarlardan yapılan vegan bir deri olan miselyum, bu alanda öne çıkan malzemeler.



    Mercedes-Benz Vision EQXX konseptini üretim bandında görüp göremeyeceğimiz henüz belli değil. Ancak bu araçta kullanılan teknolojilerin yeni Mercedes-Benz modellerinde hayat bulacağını düşündüğümüzde oldukça heyecanlı bir gelecek bizleri bekliyor diyebiliriz.







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX









  • 1750kg çok fazla. Ağırlık için her şeyi yapıp 1500 kiloyu 250 kilo daha aşmak ne bileyim batarya teknolojisi geliştirsinler bence. Şov aracı yapmak için hala teknoloji yetersiz.



    500 beygir 4 çeker ve 200kwh bataryayla 9-10kwh/100km tüketimini 1350 kilolarda verirlerse o zaman büyük iş başarılmış olur. Bu hedefe doğru en hızlı ilerleyen üretici tabiki tesla.



    Tesla 4680 ler çıkınca elektrikli araç almanın her açıdan mantıklı olduğu dönem yurt dışı için başlayacak. Soğuktan etkilenmeyen daha hafif ve üretimi daha ucuz üstelik de daha dayanıklı pil hücreleri geliyor. Kışın kabini ısıtmanın maliyeti de ısı pompaları sayesinde minimize edildi. Plaid ile beraber elektrik motorlarının şanzımansız şekilde hızlandıkça gücünü koruyabilmesini de sağladılar. Motorların verimi zaten uzun süredir uçuk seviyelerde.



    Ve Elon Musk 4-5 yıl içinde pil kapasite yoğunluğunun birkaç kat daha artacağından bahsediyor.



    Şeffaf güneş panelleri de(Sanırım piyasada hala yok. Şuanki panellere verim olarak çok büyük fark atacağı söyleniyordu) araç camlarına ve hatta boyasına entegre edilirse ve rejeneratif süspansiyon sistemleri güncellenerek tekrar gündeme gelirse belkide 200kwh bataryayla bazı günlerde 3000km mümkün olacak. Rejeneratif süspansiyon için otoyolda seyir halindeyken süspansiyon başına anlık 1.000w güç alınanildiği söylenmişti(audi eRot).



    Gelecekte yakıt masrafımız olmayacak, belkide paylaşım sistemleri sayesinde araba almak da çoğu kişi için gereksiz olacak. İlkokullu çocuklar bile arabayla gezebilecek.



    Parası çok olan parayı basıp özel markalardan bence o zaman bile sıfır atmosferik v12 v8 alabilecek ama trafiğe çıkış izni alamayacak. Pistte sıkıp çekiciyle garajına götürecek. Ya da bazı şehire uzak onay almış özel rotalar olacak petrolhead etkinliklerine ayrıca oralar ev sahipliği yapacak.



    İçten yanmalı motor sevgisi hiç bitmeyecek bir sevgidir. Her zaman sahip olmayı ve kullanmayı hayal edenler olacak.



    Elektrik ise günlük hayatımızdaki tartışmasız ihtiyacımız. Verimlilik anlamında bugünü bile çok avantajlı, geleceği çok parlak.
    iyide su damlasi tasarim yeni bir konsept degil uzun yillardir bilinen ara ara farkli modellerde gorulen bir tasarim. nedeni aerodinamik olarak en verimli govde sekli olmasi. enerji verimliligini artirmasi. enerji verimliligini artirma amacli bu tasarimi kullanan birine ozgun degilsin demek ucak yapan birine delta kanat kullaniyor diye ozgun degilsin demekle ayni sey.
  • Tasarım sanki mercedes cizgilerinden uzak gibi geldi bana. Özellikle ön far tasarımı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mck94 -- 4 Ocak 2022; 17:57:22 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tasarım sanki mercedes cizgilerinden uzak gibi geldi bana.

    Demis arkadas ,ama zaten Klasik Mercedes cizgilerinden tasarim olsaydi o kadar menzil olmazdi.. adamlarin amaci minumum seviyede sürtünme ile max. menzil. bunuda klasik mercedes cizgileri ile basaramazlardi. zaten Konsept yeryil onlarca konsept arac tanitiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cosmos2999 -- 4 Ocak 2022; 13:31:25 >
  • Muhteşem bir araç olmuş…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cosmos2999 kullanıcısına yanıt
    Minimum sürtünme diyecektiniz sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çal anam çal
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX

    EQS'leri de kaplumbağalardan çalmışlardı

    Özgünlük 0 mersoda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka kısım Amerikan stilini andırdı. Testlerini merak ediyorum...

  • Mercedes ve diğerleri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ajun abinize hayırlı ossun. Sizler de tv karşısında çekirdeknen izlemeye devam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarımı şöyle böyle diyip beğenmeyen fakirler görüyorum. Sanki bizim açımızdan sorun şekli şemali. Bence 1000 km menzil yeterli şu anda. 1 milyon tl altında olursa almayı düşünürüm diyeceğim ama beni bir gülme aldı. İx3 bile 1 milyon civarında.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yakpinar1222 Y kullanıcısına yanıt
    iyide su damlasi tasarim yeni bir konsept degil uzun yillardir bilinen ara ara farkli modellerde gorulen bir tasarim. nedeni aerodinamik olarak en verimli govde sekli olmasi. enerji verimliligini artirmasi. enerji verimliligini artirma amacli bu tasarimi kullanan birine ozgun degilsin demek ucak yapan birine delta kanat kullaniyor diye ozgun degilsin demekle ayni sey.

  • klasik alman overengineering ornegi. verimlilik icin araci o kadar yuksek muhendislikle tasarlamislarki cikan maliyeti enerjiden edilecek tasarrufu kat ve kat golgeler.

  • 1750kg çok fazla. Ağırlık için her şeyi yapıp 1500 kiloyu 250 kilo daha aşmak ne bileyim batarya teknolojisi geliştirsinler bence. Şov aracı yapmak için hala teknoloji yetersiz.



    500 beygir 4 çeker ve 200kwh bataryayla 9-10kwh/100km tüketimini 1350 kilolarda verirlerse o zaman büyük iş başarılmış olur. Bu hedefe doğru en hızlı ilerleyen üretici tabiki tesla.



    Tesla 4680 ler çıkınca elektrikli araç almanın her açıdan mantıklı olduğu dönem yurt dışı için başlayacak. Soğuktan etkilenmeyen daha hafif ve üretimi daha ucuz üstelik de daha dayanıklı pil hücreleri geliyor. Kışın kabini ısıtmanın maliyeti de ısı pompaları sayesinde minimize edildi. Plaid ile beraber elektrik motorlarının şanzımansız şekilde hızlandıkça gücünü koruyabilmesini de sağladılar. Motorların verimi zaten uzun süredir uçuk seviyelerde.



    Ve Elon Musk 4-5 yıl içinde pil kapasite yoğunluğunun birkaç kat daha artacağından bahsediyor.



    Şeffaf güneş panelleri de(Sanırım piyasada hala yok. Şuanki panellere verim olarak çok büyük fark atacağı söyleniyordu) araç camlarına ve hatta boyasına entegre edilirse ve rejeneratif süspansiyon sistemleri güncellenerek tekrar gündeme gelirse belkide 200kwh bataryayla bazı günlerde 3000km mümkün olacak. Rejeneratif süspansiyon için otoyolda seyir halindeyken süspansiyon başına anlık 1.000w güç alınanildiği söylenmişti(audi eRot).



    Gelecekte yakıt masrafımız olmayacak, belkide paylaşım sistemleri sayesinde araba almak da çoğu kişi için gereksiz olacak. İlkokullu çocuklar bile arabayla gezebilecek.



    Parası çok olan parayı basıp özel markalardan bence o zaman bile sıfır atmosferik v12 v8 alabilecek ama trafiğe çıkış izni alamayacak. Pistte sıkıp çekiciyle garajına götürecek. Ya da bazı şehire uzak onay almış özel rotalar olacak petrolhead etkinliklerine ayrıca oralar ev sahipliği yapacak.



    İçten yanmalı motor sevgisi hiç bitmeyecek bir sevgidir. Her zaman sahip olmayı ve kullanmayı hayal edenler olacak.



    Elektrik ise günlük hayatımızdaki tartışmasız ihtiyacımız. Verimlilik anlamında bugünü bile çok avantajlı, geleceği çok parlak.





  • Böyle mercedes olmaz olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 km menzil, yaklaşık İstanbul-Antalya arası şarj olmadan gitmek demek.
    Geçen yıllar da 500-600 km den bahsediyorduk, teknoloji hızla gelişiyor, her ne kadar alamasam da..

    Öte yandan batarya sayısını arttırmak teknoloji gelişimi sayılır mı, o da ayrı bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 4 Ocak 2022; 11:46:20 >
  • Konsept güzel de bunu yola sokma ve yolda gütme maliyeti nedir paşam.

  • En verimli + en çirkin Mercedes.

    Ah ah nerde o efsane E500'ler.

    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX
    1000 km menziliyle şimdiye kadarki en verimli Mercedes: Vision EQXX

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu araçların en büyük sorunu sarj edememek.amerikada milletin özel garajı var ama dünyanın geri kalanında arabaların hemen hepsi sokakta park eder.sokakta da şarj etmek için hükümetlerin belediyelere güvenli bir ağ kurmaya ciddi yatırım yapması lazım.bu da çok politik bir konu.yoksa benzin istasyonunda 5-10dk'lık şarjla bu arabalar yürümüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 4 Ocak 2022; 12:37:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mr. Jingles kullanıcısına yanıt

    Evet. Düzelttim. Tsk. Hem gecenin geç saati hem Alkol orada bir kafa karışıyor :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.