Şimdi Ara

10 yıl kullanmak üzere bir araç alacak olsanız tercihiniz ne olurdu? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
3
Favori
11.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç biraz şans işi. 2006 yılında 6 aylık bir Palio aldım. Bu aracı 2016 yılına kadar kullandım. Beni sadece 1 kere yolda bıraktı o da akü bitmesinden ötürü. Bu araca periyodik bakım vs. hiç yaptırmamıştım. Yağını bile tamamen değiştirmedim hiç, arada takviye yaptım. Ama dediğim gibi aslanlar gibi araçtı ve satarken gerçekten içim burkuldu. Sorsan Fiat derler, küçümserler ama 10 yıl boyunca bir kere bile tık etmedi bu araç. Çok çok aşırı pahalı bir araç olmadıktan sonra marka, model önemli değil. Bu iş bariz bir şekilde sanş işi.
  • Srht73 S kullanıcısına yanıt
    Hocam sürekli japon kullanan biri olarak ( şuan honda civic sedan ) Suzuki'yi de oraya ekleyebilirsiniz. Eski arabam bir sx4'tü ve sağlamlık konusunda süperdi. Buna ek olarak 670000'de şanzıman ve motor tamiri görmemiş bir 90 küsür model bir otomatik altoyu yakınım kullanıyor. Aynı şeyi eminim o da söyleyecektir. Diğerleri konforlu olabilir ama tank istiyorsan kesinlikle japon. He bir de bu konuda pek ülkemizde kullanılmasalar da rusların iyi olduğunu duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Srht73

    Powershifte devam et

    Eli kulağında nur topu gibi bir kavrama hediye edecek sana

    Fordta belki evi tarlayı satmana gerek kalmaz ama volvo alıp da otomatigini kucaklardan hayata sıfırdan başlayabilirsin
    Benzinli focus un şanzımanı ile dizelin şanzımanını karıştırma. Biri kuru biri ıslak şanzıman. Arıza vermiş ıslak şanzıman kaç tane varmış ki böyle bir yorum yapabiliyorsun. Focus un 2 3 tane forum sitesini takip ederim. Daha hiç dizel focusun ıslak şanzımanından şikayet eden yok. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olursan böyle mantıksız konuşursun. 4 senedir bu ıslak şanzımandan şikayetçi duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota alır geçerim... Ama konfor sürüş keyfi olmaz o ayrı ama ne gerek var zaten bu ülkede herşey lüks olmaya başladı... 10 sene sorunsuz araç güzel bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Şu 1,5, 1,6 atmosferikleri ne büyüttünüz.. 2,5l 3.0l vs. olsa tamam haklısınız diyeceğim de.

    Madem çok verimliler neden emisyon kuralları getirildiğinden beri araçlar turbo ünite ile üretilmeye başlandı, ya da hybrid kullanım oranı arttı? Bu kadar fanboy olmayın. Yine söylüyorum Hitler motor aracım var. Tek artısı Lpg ye uyumu, gerisi yok.

    Lpg uyumu olmasaydı kaçınız aynı fiyat bazında turbo motor yerine atmosferik seçerdiniz? Dürüst olun.

    İyi günler.
    Yazdığım mesajı okumadınız sanırım ezbere yorum yazıyorsunuz.

    Dikkatle okursanız kullandığım aracın atmosferik motorlu değil turbo beslemeli olduğunu yazdım. Hayatımda hiç LPG'li araç da kullanmadım. Benim turbo beslemeli bir araca biniyor ya da tercih ediyor olmam da atmosferik motoru verimsiz, eski teknoloji filan yapmaz.

    Honda'nın 1.5 turbo beslemeli 182 ps motoru ile 1.5 atmosferik 130 ps motoru birbirinin aynısı diyorum. "Atmosferik motor 2.5-3 litre olsa haklısın diyeceğim" diyorsunuz. Bu cümlenizden anlaşıldığı kadarıyla motor gücü ile verimi birbirine karıştırıyorsunuz. Motorun güçlü olması verimli olduğu anlamına gelmez. Aksine motor gücü yüksek seviyelere çıktıkça çeşitli nedenlerle verim düşer.

    Turboyu basıp hacim küçülterek emisyon düşürme furyası da sona erdi. Hacimler tekrar artırılmaya başlandı. Düşük hacim öncüsü Vw'nin ürettiği motorlara dikkat ederseniz hepsinin hacimleri büyürken motor güçleri ya düştü ya da sabit tutuldu.

    Vw 1.5 tsi motora partikül filtresi takarken Honda 1.5 atmosferik motoru ile Mazda 2.0 skyactiv-x teknolojisi ile partikül filtresi kullanmadan emisyon şartlarını sağlayabiliyor. Nerede kaldı emisyon şartlarına uyum sağlamaya yarayan mucize turbo'nun faydası?

    Birine fanboy filan demeden önce iddia ettiğiniz konular üzerinde biraz araştırma yapsanız iyi olur.




  • herkes kendi sahip olup kullandığı aracı önermiş,
    bende toyota kullanıyorum ve
    paran varsa alman yoksa japon derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Volvo S90 veya V90
    Duyduğuma gore(kendim araştırmasına o yüzden emin değilim) bakım maliyetleri çok yuksekmis araçların. Yani yetkili servis 10 bin bakımları muhabbeti. V40 I olan bir kişi ile sohbet etmiştim Dr memnun musunuz diye adam konfor yakıt tüketimi fln hepsi i geçmiş direk bakımı çok pahalı demisti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Volvo S90 veya V90
    Duyduğuma gore(kendim araştırmasına o yüzden emin değilim) bakım maliyetleri çok yuksekmis araçların. Yani yetkili servis 10 bin bakımları muhabbeti. V40 I olan bir kişi ile sohbet etmiştim Dr memnun musunuz diye adam konfor yakıt tüketimi fln hepsi i geçmiş direk bakımı çok pahalı demisti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım anlaşamayacağız.182 bg lik motor ile 130 bg lik motorun aynı olmasının konumuzla ne ilgisi var? Ben aynı hacimden daha fazla güç üreteni tercih ederim diyorum. Yani 182 liği tercih ederim diyorum. Aynı hacimden daha fazla güç elde etmek verimlilik olmuyor mu?
    Herkesin kendi tercihi. Fi tarihinden kalma eski motorlar sırf LPG ye uyumlu diye öve öve bitirilmiyor. Tamam alım gücümüz düşük onda hemfikirim ama bunu kenara atarsak aynı şartlarda kim hangisini tercih eder? Bir tarafta 5000 bin devirle rampa çıkmak, diğer tarafta 2000 devirle?
    Mazda'nın henüz kullanılmayan muhtemelen yıl içinde çıkacak olan YENİ Skyactiv-x teknolojisini de konuya dahil ettiğiniz için ayrıca tebrik ederim. İnşallah başarılı olurlar da daha az yakıt yakan araçlara sahip oluruz. Ama şu anki atmosferiklerin yakında tarih olacağı gerçeğini değiştirmiyor.

    O kadar yazdım ama başlığa cevap vermedim.

    Sanırım tercihim 3.40i olurdu.




  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    10 yılda kaç kere çekiciyle servise gider ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Srht73 S kullanıcısına yanıt
    2006 yılında sıfır aldığımız otomatik golf var.13 yıllık araç, bakım dışında hiç sanayi/servis yüzü görmedik
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Yalnız aynı hacimden daha çok güç elde etmek verimlilik olmuyor. Çünkü aynı hacimde 182 ps alabilmek için daha fazla benzin yakması gerekiyor. Verim için kabaca 1 birim yakıtla üretilebilen iş diyebiliriz. Birbirinin aynısı olan turbo ve atmosferik motorda 1 birim yakıtla aynı iş üretir. Yani verimleri eşittir. Güçleri ise farklıdır. Turbo beslemeli olan aynı hacimde daha fazla yakıt yakarak daha fazla güç üretebilir.

    Ben aynı hacimde elde edilebilecek daha yüksek gücü tercih ederim diyorsanız saygı duyarım zaten benim tercihimde bu yönde oldu.

    İyi günler dilerim.
  • zaffer53 kullanıcısına yanıt
    Islak kuru sacmaligini anca senin gibilere yedirirler .CIFT KAVRAMA nın kaderi bu .Zaten bir tane kavrama değişimi cebine koy öyle gez o arabayla .

    Madem hiç şikayet yok bu adamlar keriz mi yeni focusta powershift kullanmıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihburak95

    Duyduğuma gore(kendim araştırmasına o yüzden emin değilim) bakım maliyetleri çok yuksekmis araçların. Yani yetkili servis 10 bin bakımları muhabbeti. V40 I olan bir kişi ile sohbet etmiştim Dr memnun musunuz diye adam konfor yakıt tüketimi fln hepsi i geçmiş direk bakımı çok pahalı demisti

    Ben 7 ay kadar önce 0 km Volvo S60 D4 aldım.
    Geçen hafta ilk bakımıma 15.000 km'de girdim, 1450 civarı birşey ödedim.

    Yani öyle aman aman yüksek değil. Sınıfına ve kalitesine göre normal diyebilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Ne kadara mal oldu hocam özel değilse? Bir de paket nedir? D4 T4 motorlar tam hakettiği motor bence bu tarz araçların. ÖTV muhabbeti böyle olmasa da binebilsek keşke...



    Bu arada Amerikan kaynaklı bir sitede inceleme okurken şunu okudum.



    Whilst this engine works amazingly well in the relatively small S60 and V60 I was concerned that relying on a 2-litre engine to power some of the larger vehicles was going to be a big mistake



    Adam s60 a nispeten küçük araba demiş

    Daha büyük arabalarda 2 lt 400 tork dizel motor ne yapacak demiş(?) (Kasti sanırsam v70 S90 gibi)



    Bilmiyor ki burada 1.4 fındık turbolu confotrtline 125 bg Passat a biniyor insanlar 180-200 bin verip. 120 bg dizel e gibi ve performansli binmiş oluyoruz maalesef..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ölümsüz kasa mercedes s350

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihburak95

    Ne kadara mal oldu hocam özel değilse? Bir de paket nedir? D4 T4 motorlar tam hakettiği motor bence bu tarz araçların. ÖTV muhabbeti böyle olmasa da binebilsek keşke...



    Bu arada Amerikan kaynaklı bir sitede inceleme okurken şunu okudum.



    Whilst this engine works amazingly well in the relatively small S60 and V60 I was concerned that relying on a 2-litre engine to power some of the larger vehicles was going to be a big mistake



    Adam s60 a nispeten küçük araba demiş

    Daha büyük arabalarda 2 lt 400 tork dizel motor ne yapacak demiş(?) (Kasti sanırsam v70 S90 gibi)



    Bilmiyor ki burada 1.4 fındık turbolu confotrtline 125 bg Passat a biniyor insanlar 180-200 bin verip. 120 bg dizel e gibi ve performansli binmiş oluyoruz maalesef..





    Döviz yükselmeden aldım, eskiden de Volvo sahibi idim, onun da indirimi oldu.

    S60 D4 Advance+Elit paketi 219.000 TL'ye verdiler, aksesuarlarla beraber 235.000 TL'ye maloldu. (eklettiklerim; navigasyon, ön tampon altı ve yan marşpiyer kaplamaları, ön ızgarada sağ-sol tarafı gösteren kamera, arka kamera, ön park sensörleri, navigasyon, internet bağlantılı özellikler (tunein radyo, trafik yoğunluğu bilgisi vsvs)

    İşin komik tarafı, vergisiz fiyatı, S60 T3'den düşük idi.
    Benzer durum Mercedes'de de vardı, E180 vergisiz fiyatı E220D'den yüksekti bir ara.
    Ülkemizde 1.6 motorlarda üst sınıf araçlarda distribütörler ne kazanıyorlar, düşünün artık...

    Mercedes C180 veya BMW 318i de alabiliyordum, ama mantığım Volvo dedi. Tercihimde motor özellikleri ağır bastı.
    BMW X1'den bu araca geçiş yaptım, iyi ki de yapmışım diyorum.

    İlerideki hedefim de Türkiye'ye gelirse Volvo S60 T6, gelmezse Volvo S90 T6 veya T8

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    10 yılda kaç kere çekiciyle servise gider ?
    Ömür yitmez saymaya yavvv

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihburak95

    Duyduğuma gore(kendim araştırmasına o yüzden emin değilim) bakım maliyetleri çok yuksekmis araçların. Yani yetkili servis 10 bin bakımları muhabbeti. V40 I olan bir kişi ile sohbet etmiştim Dr memnun musunuz diye adam konfor yakıt tüketimi fln hepsi i geçmiş direk bakımı çok pahalı demisti

    Ben 7 ay kadar önce 0 km Volvo S60 D4 aldım.
    Geçen hafta ilk bakımıma 15.000 km'de girdim, 1450 civarı birşey ödedim.

    Yani öyle aman aman yüksek değil. Sınıfına ve kalitesine göre normal diyebilirim.



    Ben egea'ya 1100 ödedim kıyas edin

    1400 ödeyen de var aynı araca, bakım mevzusu servisten servise çok değişiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaç kere kullandın dizel pws şanzımanlı araç? Kulaktan dolma bilgilerle forum sitesinde millete saldırmak hoşuna gittiği yorum yaptığın konulardan belli. Kuru ile ıslak şanzımanın farkı yokmuş ta. Teknoloji geliştikçe yeni şeyler muhakkak ki çıkacak. Sen hala dedenin zamandaki şanzımanımı kullanıyorsun. Tabi sahip olduğun bir araç varsa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.