Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
234
Cevap
8
Favori
184.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Arabayı 10 bin km de bir bakıma sokuyorum. 150-200 lira arası tutuyor filtreler ve yağ. Eğer 1000 km de 1 litre yağ eksiltse bakıma kadar 150-200 de yağa vermiş olurum. Sizce normal mi ?
    Bana çok geldi değer. Araç üreticileride topu kendilerinden atmak için yazmıştır.

    Golfle rx-8 in ne alakası var ? O modeller yağ ile çalışıyor nerdeyse.

    Amacım polemik yaratmak değil, tekrar söylüyorum bence 1000 km de 1 litre yağ normal değil. Sizin için normalse eyvallah

    Hocam estağfurullah polemik vs için söylemedim ben de ama "bence normal" diye bir şey zaten yoktur. Yani bu motoru tasarlayan adam kitapçığına bunu yazmış ve aracım canavar gibi çok memnunum. Yani ben de isterdim az yakmasını ve ilk kez karşılaştım hatta şaşırdığımı da söyledim ama adam bunu böyle üretmiş ve yazmış.. Bu da normal kabul edilmesi için yeterlidir, en azından bu araç için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr.teknikressam

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: tr.teknikressam

    ARKADAŞLAR

    bende 1997 golf mk3 sport var. araç 226 binde. 10/40 castrol magnatec kullanıyorum. 1000 (yazıyla bin) km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Ben aracı çok sert kullanırım ve yüksek hızda yüksek devirde uzun süreli gidiyorum. bunun için fazla yakıyor biraz da. sürekli yağ ekliyorum.

    bahsedilen mobil 10/60 çözüm olabilir mi veya zarar verir mi? bu modelde kullanan var mı ya da?

    Sizin araç için 10w60 bir çözüm olabilir

    hocam çok teşekkürler, başka forumlardan da bunu önerdiler ama son anda kitapçığa bakmak aklıma geldi ve fotoğrafını çektim belki başka arkadaşlara da faydası olabilir.

    https://i.hizliresim.com/WkW7ym.jpg

    1000 km'de 1 litre yağ yakmanın normal olduğu yazıyor. 1997 golf mk3 sport aracımın kitapçığıdır. Sürekli yağ alıp eklemek, düzgün yağlanmayan bir sistemden daha iyidir. motor yağı ayarlarınızla oynamadan önce kitapçığınıza bakmanızı öneririm. ben de şaşırdım görünce.

    Kitapçıkta verilen tüketim değerleri hukuki olarak araç üreticisini oluşabilecek ekstrem durumlardan korumak için yazılmaktadır. BİLİM ise üretimden kaynaklanmayan kusur bulunmadığı sürece aşırı tüketimin motor aşınması veya üretim kusuru olduğunu söyleyebilmemize fırsat verir.

    Belki de ifadeyi bir cümle ekleyerek daha anlamlı ve motoru koruyucu hale getirebilir .Ancak bu da hukuki olarak tüketiciye birçok garanti kapsamı içine alınabilecek konu yaratacağı için konulmadığını düşünüyorum .üreticiler kendilerini koruyacak maddeleri kitapçığı yazmak zorundadırlar .Tüketiciler de doğru olanı bulmak için çaba sarfetmelidirler.

    "1000 km 1 litre yağ eksiltme si yağ değişim sıklığının 2500 -3000 kde değiştirilmesi kaydıyla normal olarak kabul edilebilir " ifadesi daha dürüst ve korumacılık içeren bir kitapçık ifadesi olacaktır ,ancak bildiğim kadarıyla bunu yazan firma ben bilmiyorum ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Üstad Merhaba,

    Aracım 2008 model Ford S-Max 2.0 dizel otomatik. 148.000 km civarında şu an. Bakım için yetkili servise götürüyorum. Onlar da halen 5w-30 yağ koyuyor, bunun değişim zamanı gelmiş midir sizce?
    Bir de şanzıman yağ değişimi için servise sordum, bunlar da gerek yok dediler ama forumlarda genelde 60.000 km civarı değişim öneriliyor. Araç benden önce de genelde yetkili servise girmiş, ancak şanzıman yağ değişim kaydı görünmüyor, sorun yaşamamak adına değişim yapmak istiyorum. Kılavuzunda şanzıman için ATF 3309 yağ öneriliyor. Bunun değişiminin tapayı açıp boşaltılarak klasik yöntemle mi?Yoksa makineli-pompalı sistemler varmış bunlarla mı yapılması gerekir?
    Selamlar,
  • vezir kullanıcısına yanıt
    şu anda aracımdan çok ama çok memnunum, tüm bunlara rağmen 10/60'a geç mi diyorsunuz? sonuçta yağ teknolojisi sonradan gelişti ve bu araç için daha faydalı olabilir dediğiniz gibi.. arada kaldım..
  • tr.teknikressam kullanıcısına yanıt
    Araç yağ yakarsa bazen bu nedenle de performansı artabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forever1907 F kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağınızında değişmesi gerek katalog ta kaç kde değişmesi gerektiğini yazar .km niz yüksek umarım çamurlaşma olmamıştır yoksa değişse de problemler bitmez .Bu nedenle çok gecikmiş araçların şanzıman yağlarının değişme si bazen iyi beklerken kötü sonuçları da olabilir .size kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Şanzıman yağınızında değişmesi gerek katalog ta kaç kde değişmesi gerektiğini yazar .km niz yüksek umarım çamurlaşma olmamıştır yoksa değişse de problemler bitmez .Bu nedenle çok gecikmiş araçların şanzıman yağlarının değişme si bazen iyi beklerken kötü sonuçları da olabilir .size kalmış

    Teşekkürler, aslında hafif sarsıntılı geçiş dışında bir şikayetim yok şanzımanla ilgili, ancak ileride sorun yaşamamak adına değiştireyim istiyordum. Çamurlaşma mevzuunu iyi bir usta anlar sanırım değil mi? Vakit bulduğum zaman gideceğim ikitelli veya maslak sanayiye bakalım.
  • Merhabalar, 2000 model 0 km iken aldığım ve şu an 250.000 km de olan opel corsa B 1.5 td aracım var. Aracımı aldığım ilk 4 bakımı yani 10, 20, 30 ve 40 bin km bakımını opel yetkili servisi odak da yapıldı. markasını bilmediğim 15w/40 yağ koyduklarını söylediler. Daha sonra 3 sefer 0W/40 mobil 1 kullandım 5000 km de 1 litre yağ eksilttiği için o yıllarda türkiyenin ilk api SL seviyesindeki yağı olan 10W/40 Elf Moligraf F1 (daha sonra bu yağ 5W/40 olarak üretildi) kullanmaya devam ettim. Tam hatırlayamıyorum ama 150 binli km lerden sonra Castrol 10W/60 kullanmaya başladım. Bulabilirsem TWS motorsport professional kullandım (BMW Z serisinde kullanılıyormuş) bulamadığımda ise 10W/60 EDGE Sport kullandım kullanıyorum. Sabahları soğuk havalarda bile aracım sıcak motor gibi çalışıyor, 10 bin km de 0,5 litre yağ eksiltiyor ve 250.000 km deki aracımda turbo motor vs. ses duman atma gibi hiçbir sıkıntım şu an için yok. Paylaşmak istedim. yağ değişimim ortalama 12-13 bin km de bir dir.




  • Merhabalar Aracım citroen zx 1.8 avantage 1994 model orjinal 188 binde aracım 3000km de ortalama 1 bucuk litre yağ eksiltiyordu. Arkadaşımın önerisi ile Motorsilk Metal katkısı kullandım ve 500 km yol yaptım daha sonra castrol edge 10w60 yağ kullandım ve yağ filitresini bosch marka altım şuanda 6000km yol yaptım hayla 4 litre yağ var aracımda ve rengi hayla aynı performans olarak metal katkısından diye düşünüyorum mavi duman atıyordu çok gaza bastığımda duman yok oldu motor çok sesli çalışıyordu oda gitti yakıtta benzinde 2500 devirlerde sakin kullanımda 55 kuruş yakan aracım 48 kuruşlara kadar düştü. Motorcuya gösterdim yağ değişmem gerekiyormu diye adam baktı 6000km yaptığıma inanmadı. dedi dalgamı geçiyon felan diye sopalıyordu az daha. Ne zaman yağ değiştirmem gerekiyor bunu öğrenmek istiyorum ?

    Metal katkısı olarak MOTORSILK MOTOR KATKISI kullandım . Yağ olarakta CASTROL EDGE 10 W 60 Teşekkürler.
  • MOTORSILK MOTOR KATKISI HAKKINDA BİLGİ

    Sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karşılaşınca kimyasal reaksiyon geçirir Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşür.Ve metal yüzeylerdeki aşınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir.Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.Ürünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşturur işte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşürür.

    Motor Sılk yağ katkısı değildir.YAĞ DEĞİŞTİRMEDEN ETKİLENMEZ.Metal katkı ürünüdür.
    Dünyada üretilen tüm yağ katkı maddelerinden 40 kat daha etkilidir .
    Motor Sılk üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakıtlardan oluşan kurum ve karbon atıklarını temizler.


    • Daha az sürtünmeden dolayı yakıt tasarrufu sağlar ( hızı 3 – 7 km. arttırır). Sınıf 8 dizel yakıtlarda % 19 a varan tasarruf sağlar ve + 1,5 km daha hızı arttırır.
    • Daha az istirahat zamanı.
    • Eski motorlarda düşen verimliliği restore eder.
    • Motor ömrünü yeniler ve 2 – 3 kat uzatır.
    • 100 bin miles ( 150 bin km. ) sadece bir defa uygulanır.
    • Yağ değişim süresini iki katına çıkartır.


    • % 10 a varan yakıt tasarrufu sağlar.
    • Kompresyon kaçaklarını önlediği için yağ eksiltmeleri azaltır.Egsozdan duman salınımını azaltır.
    • Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arası arttırır.
    • Tork değerlerini % 10 civarında arttırır.
    • Aşınan yerlere dolgu yaptığı için motorunuzu onarır.İlk günkü haline yakın duruma getirir.Soğuk havalarda kolay ve aşınmadan çalışmasını sağlar.
    • Bor madeni ısıyı 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansıtmaz. Böylece harareti önler.Aşınmayı azalttığı ve ısıyı dengelediği için madeni yağın kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatır.
    • İşlem sıcaklıklarında % 30’a varan azaltma sağlar.
    • Yüzey sürtünmesini % 80 azaltır.
    • Yağlama sistemindeki aşınmayı % 90 azaltır ( Timken, Dört Top, Lobut ve Disk Testi )
    • Yağ değişme süresini en az iki katına çıkartacak şekilde akışkan oksidasyonunu minimize eder.
    • Korozyona % 100 engel olur.
    • Şok yükleri absorbe eder. ( Aşırı yüksek EP etkeni )
    • Karbon, vernik ve korozyonu bertaraf eder.

    Teşekkürler.




  • parshan kullanıcısına yanıt
    valla mobil 10 - 60 yağ eksilten araçlar için tasarlanmış bir yağ olduğu söyleniyor ama ben kullandım aşağı yukarı 20 lt tükettim bir faydası olmadı en sonunda motoru rektefiye ettirerek sorunu çözdüm ama benim aracın mtoru açıldığında pistonlardan birinin kırık olduğu ortaya çıktı yani ne kullansam fayda etmezdi
  • 97 felicia var bende de 193 binde 2 ay önce aldım ve alırken götürdüğüm ustalar yağ yakma var dedi. 2 ayda yaklaşık 2000 km yaptım şuan içinde hangi yağ var hiç bir fikrim yok şuanda eksilmede görmedim(acaba ben mi anlamadım diye bi kaç arkadaşa daha baktırdım yağına onlarda eksilme yok dediler), bende her ihtimale karşı yağını değiştireyim dedim (bayramda 2bin km fln yapacam). araştırırken 10-60ı gördüm ve merak ettiğim bikaç birşey sormak istiyorum aslında konunun tüm mesajlarını okudum ama okudukça kafam karıştı; simdi ben bu yağı alıp çıksam yola yolda canımı sıkar mı çoluk çocuk yolda rezil eder mi beni ederse nasıl eder ? riske girme derseniz hangi yağı almalıyım
  • Kimse reno 1.5 dci motor yağ eksiltmesi ilgili yorumda bulunmamış. Megane 2 1.5 dci 100 hp aracım var 255.000 km de. 110.000 km dir bende araç son 15000 km dir yağ eksiltiryor. Bakımlarını her 10binde elf 10/40 turbo dizel yağı ile düzeli olarak yaparım. Yağ eksiltmesi 1000 km yaklaşık 0.6 0.7 litre civarında olmaya başladı ve zamanla yükselmeye devam ediyor. Haftasonu motor yaptırmaya karar verdim gittim. Araç çekişinde hiç bir problem yok ilk günkü gibi hala, ustada arabada komptesyon kaçağı ve üfleme olmadığını söyledi bi süre daha yağ ekleyerek binebileceğimi söyledi.
    Benim sorum 10 / 60 yağa dönsem turbo yağlaması ile ilgili problem olur mu? Turboya zarar verir mi?

    Cevaplarınız için teşekkürler.
  • Bu yağın motora zararı varmı ?
  • flogoh82 F kullanıcısına yanıt
    Yağ markasını değiştirip deneyin hocam havalar ısınmaya başladı bir miktar eksilme olması normal boşuna motorunuzu açtırmayın yağ değişimini 10.000 de bir değilde 8000 km de bir değişin sizin aracınız lifterli ve turbolu kalın yağ zarar verebilir 10/40 yerine 15/40 deniyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 31 Mart 2017; 8:47:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Yağ markasını değiştirip deneyin hocam havalar ısınmaya başladı bir miktar eksilme olması normal boşuna motorunuzu açtırmayın yağ değişimini 10.000 de bir değilde 8000 km de bir değişin sizin aracınız lifterli ve turbolu kalın yağ zarar verebilir 10/40 yerine 15/40 deniyebilirsiniz.

    10 40 10 60a bakarak dahamı iyi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    10/60 kalın bir yağ genellikle eski nesil karbüratörlü araçlarda kullanılması daha uygun olur yeni nesil lifterli araçlarda sorun çıkartabilir 10/40 viskozite olarak daha incedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    10/60 kalın bir yağ genellikle eski nesil karbüratörlü araçlarda kullanılması daha uygun olur yeni nesil lifterli araçlarda sorun çıkartabilir 10/40 viskozite olarak daha incedir.

    O zaman ben yağı değiştireyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yağ piyasadan kalktı diyorlar arabaya zarar veriyormuş çoğu kişiden şikayet olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    10/60 kalın bir yağ genellikle eski nesil karbüratörlü araçlarda kullanılması daha uygun olur yeni nesil lifterli araçlarda sorun çıkartabilir 10/40 viskozite olarak daha incedir.

    5 50 nasıl 10 60a göre ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.