Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
233
Cevap
8
Favori
184.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biraz daha ince bir yağ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 40yag eksiltmeye baslayinca 5 50 kullanmak gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10/40 yağdan 10/60 a yeni geçtim.aracım 230 bin km de.üç günde 500 km yol yaptım.yarım lt ye yakın yağ eksiltmeye devam etti.yani benim araçta henüz işe yaradı diyemem.10/40 kullanırkende 1000 km de 1 lt ekliyordum.bu şekilde eksiltmeye devam ederse 10/40 a dönmek gerekecek.aynı miktarda yağ eksiltip 2 katı para vermek çok saçma olur.
  • bor yağı için geçici bir süreliğine performans artışı yapıyor diyorlardı.

    hatta bir yakınım galerilerde satılacak motoru sıkıntılı araçların motoruna bor yağı döküldüğü zaman 3 gün kadar çok güzel çalıştığını, bu sayede sorunsuz diye satıldığını söylemişti.
  • 23 Kasım'daki yorumumdan 2 gün sonra 500 km yol daha yaptım.10/60 yağ ile ilk 1.000 km yi tamamlamış oldum.Şuan ki sonuç 10/40 ta yaşadığım eksiltme sorunuyla aynı.1.000 km de 1 litre eksiltmeye devam etti.10/40 yağ da yaşadığım yanık kokusunu 10/60 da hissedemedim.şimdi yüksek maliyetli 10/60 ile bir süre daha devam mı etmeliyim yoksa 10/40 mı dönmek gerek bilemedim.
  • Aracına kalın yağ koyup mucize diyenler... Oldu olacak 80W-90 dişli yağı koyun o daha mucizevi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 5 Aralık 2017; 20:23:43 >
  • adamgibiadam kullanıcısına yanıt
    10/60 yağ bir süre kullanımdan sonra eksiltmeyi azaltıyor . bir kaç ay daha devam etmenizi öneririm . bende öyle oldu . internette amro 10w60 yağ 4 litresi 85 tl ben onu kullanıyorum 3 senedir çok memnunun eksiltme çok azaldı sadece motoru yüksek devirde zorladıktan sonra biraz eksiltiyor bende tamamlıyorum . araç 270,000 de atmosferik 2,0 cc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyazakbil -- 5 Aralık 2017; 14:36:0 >
  • 1400 km yi tamamladım.2 lt eksilme yapmış.Bu yağın benim aracıma iyi gelmediğini düşünmeye başladım.Yağ yakan araçlarda bujiye zarar verme ihtimali nedir bilmiyorum.ama şuanki durumdan memnun değilim.ve aracım tekleme yapmaya başladı.bujilerden şupheleniyorum.ben aracı çok zorlayarak kullanmıyorum 3500 deviri pek geçmem.ama 10/60 tan sonra daha fazla yağ eksiltmesi kullanıcı yorumlarını okuduktan sonra tuhaf geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyazakbil

    10/60 yağ bir süre kullanımdan sonra eksiltmeyi azaltıyor . bir kaç ay daha devam etmenizi öneririm . bende öyle oldu . internette amro 10w60 yağ 4 litresi 85 tl ben onu kullanıyorum 3 senedir çok memnunun eksiltme çok azaldı sadece motoru yüksek devirde zorladıktan sonra biraz eksiltiyor bende tamamlıyorum . araç 270,000 de atmosferik 2,0 cc

    sizin araçta daha önce hangi yağı kullandınız? daha önce ne kadar eksiltme yapıyordu.şimdi 10/60 ile ne kadar yapıyor.
  • adamgibiadam kullanıcısına yanıt
    daha önce hep 10/40 kullanıyordum (markaları pek önemsemem ) , son zamanlarda yokuş yukarı çıktıktan sonra bir süre duman atmaya başladı , 10/40 yağda sürekli eksiltme de yapıyordu sürekli kontrol etmem gerekiyordu . bunun üzerine 10/60 yag kullanmaya başladım 2,0 cc motor ama kullanmadan önce yağın özelliklerini arabanın kullanım kılavuzunda baktım (vectra b ) çizelgeye göre 10/40 yag öneriyor üretici ama en son limitte 10/60 yağda kullanılabilir sınır içerisindeydi. kullanmaya başladım zaten hemen yokuş çıktıktan sonraki duman atma kesildi (sanırım bir yerde kaçak var ama duman atma kaybolunca baktırmadım bende ) (aslında pekte anlamam ) şimdi ise eğer motoru çok yüksek devirde kullanırsam yağ eksiltme yapıyor ama zaten öyle kullanmıyorum . şu an normal kullanımda 1000 km de 1 litre yağ eksiltiyor . durduğu yerde motor çalışırken veya çalışmazken yağ damlama yok ama zaten önceden de yoktu . internetten aldığım yağ fiyatıyla benim için sorun olmuyor. internette 10/60 yağın kışın soğuk havalarda ilk çalışmada motora kalın gelebileceği ve motoru zorlayabileceği yazıyordu , istanbulda çok çok soğuk olmuyor sabah çalışırken bir ağırlık (tokluk) hissediyorum sadece çok soğuk sabahlarda ama sanırım 2000cc motor için çok sorun olmadı 2-3 kış geçti. birde çok soğuk/karlı havalarda zaten arabayı çıkarmam ben .




  • Bende de 10/40 ile 1000 km de 1 litre eksiltme yapıyordu.üstelik ufak yağ kaçakları vardı.ciddi kaçakların keçeleri değişti.dediğiniz gibi rampalarda özellikle motora yüklenince duman atma oluyordu.10/60 ta bu eksiltme neden iki katına çıktı anlam veremiyorum.benim araçta daewoo nubira 1.6 sx vectaralar la aynı motor var sanırsam doch motor diyorlar.Motor aksamının bir çok parçasını opelcilerden alıyorum.
  • Lifterleri bozuyor mu bu yağ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • km itibariyle kalın yağa geçmekle doğru yapmışsın
    eksiltme aza inecek belkide artık olmayacak
    incelttikçe tam tersi olacak.
  • Bu yağı kullanmaya başladıktan sonra belki tesadüf bilmiyorum ama benim aracımın bütün düzeni bozuldu.
  • Bu yağ mahkemelik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Bu yağ mahkemelik

    Nasıl yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba 98 mpi 1.6 tipo sahibiyim, bundan bir ay önce sanayide sözde bir ustaya arabayı yağ antifriz vs değiştirsin diye verdik hata ettik aceleye getirdik adam arabaya 20 50 grat marka bir yağ koymuş antifriz koyarken radyatör tıpasını sıkmamış yaşlıda bir adam hani bakınca tecrübelidir diyorsun derken 2500 km falan bir yol yaptım araba 2 litreye yakın yağ eksiltti suda aynı şekil ben dedim contayı yedik herhalde derken o tıpayı sıktım hallettim su eksiltme yok yağıda baktım keçelerden ve karter contasından kaçırıyor tabi o yağ sebebiyle sarsıntılı marş alma dizel gibi çalışması oldu derken bugün arabayı mobil center'a götürdüm 10 60 mobil koydurttum, filtre ve karter contasını da değiştik maliyeti totalde 255 tl oldu şu an gözlemlediğim ses ve sarsıntı kesildi mavi duman yüksek devirlerde vardı oda şimdilik yok uzamasıda yerine geldi bakalım ilerleyen günlerdeki deneyimlerimide buraya yazacağım ama şimdilik ön deneyim iyi gibi. Diyeceğim 50-100 liradan kaçıp yüzlerce liradan olmayın kalite mal kullanın kasaplara araba teslim etmeyin ben tecrübe ettim siz etmeyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • cfkilic C kullanıcısına yanıt
    10/60 kalın gelebilir aracınız çok eski değil.
    Şimdi bizde çok yaygın, motordan gelen en ufak seste hemen 50 numara 60 numara yağ koyar ustalar ama bu tamamen yanlıştır. Sesi keser ama siz farkında olmadan özellikle motorun üst bölgelerinde yağlama zorlaşır. Çünkü kalın yağı hareket ettirmek, o ufacık deliklerden belirli bir basınçla püskürtmek zordur. Sonuç olarak uzun vadede motoru daha fazla aşındırırsınız.

    Araç üreticileri boşuna belirli bir numara yağı önermiyor. Testler yapılıyor, akışkanlık, basınç ölçümleri vs. derken motorun en ideal çalışacağı yağ belirleniyor.
    Önerilen yağın bir kalını kullanılabilir ama daha fazlasını -en azından ben- kullanmam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum arabanın fabrika çıkışı neyse o olmalı bencede keşke bütçem imkan versede hiç düşünmeden gerekeni yaptırabilsem ama hayat şartları zorluyor insanı tüm gelirimi bu işe harcasam koca ay ben napacağım. Araba olmasa diyorum bazen lakin bu işin hastanesi düğünü derneği bayramı var zaten kısa mesafeleri ya yürüyorum yada otobüs ile gidiyorum çok yol yapmayacağım için çok etkileyeceğini zannetmiyorum en azından orta vadede.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arkadaşlar merhaba 2008 model dizel megan 2 aracım var 1000 km yaklaşık 1 litre yağ yakıyor.bu yağ benim aracıma uygunmudur. yada ne önerirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.