Şimdi Ara

1 milyon km arıza yapmayan Ford(Bizim arızalarımız hep usta kaynaklı olabilirmi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Videoda hiçbir arıza yapmadığını göruyoruz. Bakımlarda hava filtresi kısmından toz girmemesine, diğer kısımlardan yabancı madde vb girmemesine , çıkan kirli yağın 1-1.5 saat boyunca iyice cıkmasına özen gösteriliyor. Bizim ustaların hiçbir zaman bu kadar önemsediğini görmedim .Dolayısıyla toz vb etkenlerden dolayı bu kmleri göremıyor olabilir araçlarımız.


    Sekizsilindiryoutube
    KM Canavarları serimizde bir süre araç yayınlayamadık ancak daha önce yayınladığımız 908.000km civarındaki Ford Tourneo Connect ile geri döndük. Bu araç artık 1 milyon km oldu ve milyon km değerine de tüm aile ile beraber girdik. Herkesin merak ettiği 999.999km'den sonra ne oldu sorusunun da cevabını almış olduk :). Böyle bir aracı ilk olarak kullanıcısı sonra da bakım yapan ustası bu günlere getirmeyi başardı. Videomuzda hem araç sahibi ve oğulları ile, hem de 1 milyon km boyunca bakımını yapan ustası ile konuşacağız. Ayrıca milyon km bakımını da yine aynı ustasıyla gerçekleştirdik. Videomuzda; bir araca milyon km yaptırabilmek için neler yapmak gerekir sizlere ustası ile beraber izah edeceğiz. Umarız videomuzu da beğenirsiniz. İyi seyirler. Bu video, TotalEnergies Madeni Yağları’nın destekleri ile hazırlanmıştır.
    https://www.youtube.com/watch?v=97Jv0mhvAhg&feature=youtu.be



  • ticari araçların 1 milyon km'si ile bizim 1 milyon km'miz bambaşka şeyler.


    o arabalar 2 ayda bir bakıma giriyor; dolayısı ile sürekli taze yağ ile kullanılıyor, 2 ayda bir usta gözüyle takip ediliyor en basitinden yağ-su pompaları randımansız bile çalışsa biz yolda kalmadığımız sürece düşük randımanla kullanmaya devam ederken onlar sürekli değişiyor. Keza yağ-su kaçakları, bilye-kayış gevşemeleri vs sürekli düzeltiliyor.



    ayrıca sürekli sıcak çalışıyor, km'sine oranla çok da az marş basıyor...


    kısaca motor hem çok daha ideal şartlarda çalışıyor, hem motorun sağlıklı çalışması için elzem pompa-radyatör-kayış-sıvı-kü vs çok daha kısa periyotlarla değişiyor-bakım görüyor.

    200-300-500 bin kilometreler, bu mühendislik şartlarında herhangi bir araba için gayet sıradan kilometreler.


    Bizim araçların hem motor hem de kozmetik olarak 200 binde darmadağın olmasının sebebi, aslında bizim insanımızın 40 yaşına gelince yaşlanması ile aynı sebebe dayalı: ekonomi.


    Aracın bakımına dair her şeyi zamanında yaptırır, orijinal parça kullanır, iyi istasyondan iyi yakıt alırsanız arabaya hiçbir şey olmaz. Para yüzünden bakımı aksatırsanız, ucuz diye kötü yakıt alırsanız, "ya ustam götürdüğü yere kadar gitsin" diye eskiyen/yıpranan/çürüyen parçayı değiştirmezseniz araba da dağılıyor haliyle.


    Tıpkı düzgün beslenir, spor yapar, asgari hareketi sağlar, kendinize bakarsanız size de bir şey olmayacağı gibi.

  • ticari araçların 1 milyon km'si ile bizim 1 milyon km'miz bambaşka şeyler.


    o arabalar 2 ayda bir bakıma giriyor; dolayısı ile sürekli taze yağ ile kullanılıyor, 2 ayda bir usta gözüyle takip ediliyor en basitinden yağ-su pompaları randımansız bile çalışsa biz yolda kalmadığımız sürece düşük randımanla kullanmaya devam ederken onlar sürekli değişiyor. Keza yağ-su kaçakları, bilye-kayış gevşemeleri vs sürekli düzeltiliyor.



    ayrıca sürekli sıcak çalışıyor, km'sine oranla çok da az marş basıyor...


    kısaca motor hem çok daha ideal şartlarda çalışıyor, hem motorun sağlıklı çalışması için elzem pompa-radyatör-kayış-sıvı-kü vs çok daha kısa periyotlarla değişiyor-bakım görüyor.

  • Araca en çok ısınıp soğumak zarar veriyor, bunlar soğumadan tekrar marş basıyor devam ediyor e tabi bu sayede aşınma çok daha az oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Usta etkenlerden biri, bakımı özenli yapmazsa motor ömründen yer muhakkak. Kullanılan yedek parça bir başka etken, bakımların zamanında yapılması bir diğer etken. Ticari araçlar veya sürekli uzun yol yapan araçlar sık ve kaliteli yağ koymaya özen gösterir.

    Soğuk motor kullanımı ve sürekli sehirici kullanımı da motor ömrünü çok etkiliyor. Soğuk memlekette sabah 3, öğlen 3, akşam 3 km Kullanılan araçta ciddi yıpranma olur mesela, hele yeni nesil dizel ise dpf arızası vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımlı tuttuktan sonra gider.

    160 bin km civarında aldığım aracı yağını filtresini düzenli değiştirerek, bir kaç ufak noktaya dikkat ederek (Soğuk motoru zorlamamak v.b) kullandım. Yer yer kesiciye de sokacak şekilde kullandığım halde 284 bin km'de hala saat gibiydi.

    Yani bakım, bakım, bakım.

    Yine sekizsilindir'de bir Accent videosu var, izleyin derim.

  • Dün iş çıkışı hava 1-2 derece otoparkta arabayı çalıştırdım o ara müzik falan açmaya uğraşıp oyalanıyordum.

    Yanımdaki dizel araca bir bayan arkadaş bindi anahtarı soktuğu gibi marşı bastı, kapıyı kapattı ve yürüdü.

    İkinci el araç almak gerçekten cesaret işi bizim memlekette.

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    5. Vitesle gidip 3 sanan hanimefendiyi gördükten sonra Bayandan araba almamaya dikkat ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    En az arıza yapan Hyundai
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yag filtre bakımlarını uzun zamandan beri kendim yapıyorum.
    Yetkili dahil hiç bir usta benim arabama benim kadar özenli dikkatli davranmaz.

    Bu basit işlemde bile bi sürü hata yapıyorlar
    Hava filtresini yuvaya tam oturtmamislar ni sene toz çekmiş benim araç.
    Karter civatasini sıkarken güç denemesi yapıp yalama ederler.
    Yetkili servise geçen sene garantide diye aracıma bakim yaptırdım yağı fazla koymuş evde kendim çektim fazlasını.

    Su kabıni nerdeyse doldurmuş. Kardeşim orada max yazıyor ve zaten oradaydı su.

    Say say bitmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 8 Şubat 2022; 10:3:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette 100bin km üstü araba ölmüştür diyen laleler geldi aklıma hayatında araba görmemiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    işte hocam hep usta hatası mlsf guven kalmadı alet edavat olsa bende yapmayı dusunuyorum bazı seylerı

  • 3.2 litre yağ alan motora birşey olmaz diyerek 4 litre koyarlar.

    yedek su deposunda kocaman max yazdığı halde ağzına kadar doldururlar, basınç artınca sıkıştırılamayan sıvı nereye gidecek bilen yok?

    yağ filtresinde diş kaptırırlar.

    hava filtresi kapağını torkunu düşürmeden şarjlı vidalama ile sıkarlar yalama olur.

    bijonları elle yerine oturtmadan makine ile sıkarlar diş kapar, sonra sökerken kırılır.


    say say bitmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 8 Şubat 2022; 15:26:18 >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    3 kuruşluk tork anahtarını kullansa sorun kalmayacak ama sonra sanayi nasıl ekmek yiyecek değil mi ?

  • Sanayide bu şekilde bakım yapan usta kalmadı ki. Geçen yağ ve yağ filtresini değiştirttim. Maksimum 3-4 dakika süzülmüştür yağ. Adamlar videoda bir saat bekledik diyorlar. Koyduğu yağın miktarına kadar kontrol edip bakıyor adamlar. Araba megane 4 1.5 dci, 5 litre yağ götürmüştüm yanımda baktım hepsini dökmüşler. Sonra kontrol ettim yağ max çubuğun üstünde. Sanırım 200ml civarı fazla yağ koydular. Çekip çekmemek arasında kararsızım.

  • 1987-2012 yılları arasında Ford Taunus 1.6 GL aracım vardı 2 bin km de shell 10-40 (sarı kutu olan) yağ ile evimin karşısında ki istasyonda (genel müdürlük kendi istasyonu idi) değişim yapardım, yağ ustası alt kapaktan boşaltıp iyice süzülmesini bekledikten sonra 10 numara yağ ile 5-10 dakika çalıştırıp tamamen temizlendikten sonra yeni yağdan koyardı,


    senede 30 bin km ye yakın yol yapardım 25 senede 677 bin km yaptıktan sonra motor rektifiye istedi, usta motoru söktüğünde sadece gömlek çakıp, yeni segman takmakla motoru yeniledi, eksantrik mili üzerindeki polisajda çizik bile yoktu,


    bence aracın tek kusurlu tarafı 8-10 senede bir travers kapaması idi,


    uzun yolda şu andaki aracımdan daha oturaklı idi, viraja girişlerde yol tutuşu da iyi idi, ben ön takımın yağdanlıklı alt-üst çift rotilli olmasına bağlıyorum...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 8 Şubat 2022; 17:44:48 >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    rot balans cıhazını yerıne oturtamayıp jant dısında kalıpta o halde rot ayarı yapan gordum ben lastik otomatikman 1 cm dönük o durumda .. musterı artık yolda giderken lastık bıtecek cukurlarda yana salınım yapacak amortısor yay denge kolu herseyı değiştirir farketmezse

  • 200-300-500 bin kilometreler, bu mühendislik şartlarında herhangi bir araba için gayet sıradan kilometreler.


    Bizim araçların hem motor hem de kozmetik olarak 200 binde darmadağın olmasının sebebi, aslında bizim insanımızın 40 yaşına gelince yaşlanması ile aynı sebebe dayalı: ekonomi.


    Aracın bakımına dair her şeyi zamanında yaptırır, orijinal parça kullanır, iyi istasyondan iyi yakıt alırsanız arabaya hiçbir şey olmaz. Para yüzünden bakımı aksatırsanız, ucuz diye kötü yakıt alırsanız, "ya ustam götürdüğü yere kadar gitsin" diye eskiyen/yıpranan/çürüyen parçayı değiştirmezseniz araba da dağılıyor haliyle.


    Tıpkı düzgün beslenir, spor yapar, asgari hareketi sağlar, kendinize bakarsanız size de bir şey olmayacağı gibi.

  • İstisnalar her marka ve modelde olabilir. Bunu genele yaymak ne kadar doğru ve sağlıklı olur tartışılır...

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    videoda yag su pompası değişiminden bahsetmıs mı ben duymadım

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Ne yapsın 10 dk motorun ısınmasını mı beklesin. Bu mesele yanlış biliniyor, sadece motor soğukken zorlama yeter.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 27 Şubat 2022; 14:6:25 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.