sadece betonla olmadığını diğer maliyetinde artacağı bilmiyor mu PROJEDE her şey değişir bu fark satılan dairenin çerez parası olur beton kalitesi artıp demir miktarı artmayacağını mı zannediyorsunuz O projeyi ONAYLAYANI hem de YAPTIRANI DİKERLER (bu kafa yapısını geçiniz) sadece beton kalitesi artmayacak bu bağlı olarak demir + işçilik .... daire başı maliyet 20-30 bin tl artar (100 m2 de - C40) 500 bin - 1 milyon daire satılıyorsa 20-30 bi tl nin lafını eden HAİNDİR < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkyener -- 5 Kasım 2020; 12:15:24 > |
1. Derece Deprem Bölgelerinde Beton Kalitesi C40/45/50/55/60 Olsun (Diğerlerine İskan Verilmesin) (5. sayfa)
-
-
İSTON TÜRKİYE’DE İLK DEFA 3D BETON YAZICI TEKNOLOJİSİ İLE OFİS KULLANIMLI BİNA İNŞA EDİYOR
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İSTON tarafından tamamı yerli imkanlarla üretilen Türkiye’nin ilk 3D beton yazıcı teknolojisi kullanılarak inşa edilen binayı gezdi. Yüksek ısı ve ses yalıtımı, çevreci teknolojisiyle de öne çıkan bina için 3D yazıcı teknolojisi için özel olarak yazdırılabilir C50/60 sınıfında beton harç geliştirildi.
Haberin devamı: https://iston.istanbul/ibb-turkiyenin-ilk-3d-binasini-insa-ediyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
doğru c-40 altı beton kullanımı yasaklansın yeni bina yapımlarında
-
içeriden para yedirip yapıyorlar ..
-
iş betondada bitmiyor. binaların domino gibi devrilmemesi için zemin etüdü ve gerekli zemin iyileştirilmesi yapılmalı
-
Yanlız konutlara ruhsat veren ilçe belediyeleri, il belediyelerin hiç alakası yok.
-
İnşaat mühendisi değilim ama en alt katta kim varsa üstüne ezilir bu bina bence.
Not : hatay’da gördüklerime göre konuşuyorum bir inşaat mühendisi yazarsa sevinirm
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
adamlar inşaattan kolonsuz dükkan yapmış
-
İnşaat işi ile uğraşan birkaç kişiye sordum onlar normal diyor ama normalse bukadar insan depremlerde neden hayatını kaybediyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 kolon arası mesafe 7-8 metreye kadar açıklık olabiliyor. Kullanılan betonun dayanımına göre değişir, ama asıl dikkatimi çekene kolonların çok ince koyulmuş olması. Elbette hesaplama gerekir ama bu kadar açıklık yapıp birde kürdan gibi kolon koyması garip.
Asmelon değil ,kirişli düz plak döşeme kullanmışlar. Buda binayı hafifletir. İyi birşeydir.Ama ses yalıtımı kötüdür üstteki komşunun veledi evde koşturursta alttakinin kafası şişer.
Sol tarafta öne doğru bina yıkılmasın diye perdo kolon koymuşlar. Sağa veya sola salınımı durdurmak için farklı eksende perde kolon varmı bilmiyorum. Fotoğraftan görünmüyor.
Kısaca iyi gibi duruyor tek kusuru kolonlar çok ince
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 11 Şubat 2023; 21:4:4 > -
Aynen 1 derece deprem bölgesi ne olur yani du kolonları az kalin koysalar cokmu maliyetli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesin yaparlar. Gardaş bura Tr napolyondan sonra en çok para diyen biziz la kendinizi kandırmayın. Maalesef Herkes kendisi önlem almak zorunda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Az kat olmalı, az kat.
Hatayda gördük, 15-20 katlı yepyeni binalar cortladı, ama 90'larda yapılmış depreme dayanıksız 3-4 katlı evlerin hasarsız olanları ya da hasarlı fakat yıkılmamış olanları var bir sürü.
Çünkü yükü az.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşım
bahsettiğin değer ve açıklamaları TEKNİK OLARAK bilmiyorum
ama bu sorun bu şekilde geçici bir çözümdür
öncelikle, her il ve bölgenin ekonomik durumuna göre nüfus - sanayi şartlarının değiştirilmesi gerek.
sen yine en iyi beton ve demiri kullan. hatta apartman sistemi yerine daha çok tekil iskan yapısına dönsen de çok şey değişmez. çünki birim satınalma - mülk edinme şartları çürük beton ve ince kalitesiz demir ile yeterince yüksek. özellikle büyyük şeer adını verdiğimiz yerlerde arsa fiyatı beton fiyatının çok üstünde. herkesin malı arsası kendince değerlidir. ona söz yok. ama eşdeğerlilik bu değil ama. İstanbul'un en güzel ilçelerinden birindeyim. 96 da istanbul'a geldiğimde bu kadar çok fazla betonarme veya bu kadar yüksek binalar yok idi. en basiti esenyurt belediyesine git. en sapa ulaşım olan bir ilçe en fazla kat sayısı olan iskan binalarına sahip semtimiz şuan. ki bir kısmı traşlandığı halde hala en yüksek sayıya sahip. ayrıca kat sayısı veya betonarme oranı tarihsel veya doğa koşulları - ulaşım özellikle toplu taşımacılık imkanları geliştirilmesi yapılmadan izinler veriliyor. yani esenyurt da istediğin kadar 20-40 katlı apartman dik. deprem şartların park alanına sahib olması o bölgeye olan yolların veya doğal afet anında erişimi kolaylaştırmadan ne işe yarayacak.
toki binaları depreme dayanıklı olması sorunu da çözmüyor. o binalar çökmemiş olabilir ama oraya veya oradan diğer bölgelere erişim durumu nedir ?
ülkenin her tarafına 10 şiddetine dayanacak bina yapman birim maliyet veya mülk edinebilme konusunda ne sağlıyacak bana?
evet milyonlar evsiz yurtsuz kaldı.
dünya ağladı halimize.
iyide kendi halimize kendimiz ağlayamadık. çünki ne halt yedik biliyoruz hatamızı.
öncelik her ne amaçla gelmiş kişilerin gönderilmesi gerek
daha sonra sanayinin ülke geneline dağıtılması
ünv sayısının azaltılması ve meslek edinme şartlarının lise denginde bitirilmesi VASIFLI ELEMAN/VATANDAŞ yapılması,
meclisden hiç itiraz görmeden tek geçen vekil maaş ve imkanları gündemi yerine hükümeti ile muhalefeti ile sanayi - eğitim alanında ortak projelerin uygulanması,
muhalefetin muhalefet yapmak yerine denetleyicilik vasıfları edinmes,
başarısız olduğu koltuğu sürekli işgal etmemesi gerekirse tüm sosyal geçmiş kazanılmış haklarının elinden alınması
örnek depremde yıkılan ve "depreme dayanıklı diye satılan" inşaat-müteahhit ne sıfat ile yaptı ise onların malk ve mülk haklarının kamulaştırılarak hem şehir hem de depremde herşeyini kaybedenlere aktarılması (CAYDIRICILIK BUDUR)
denetmeyi oturduğu koltukdan imza ile yapmışların mesleki sıfatlarının süresiz alınması buna kamu personeli de dahil
gibi caydırıcı kanun ve kurallar uygulanmadıkça olmaz
misal..
sürekli imar affı vergi affı kanunları var ülkemizde. nerede ise 100 yıldır defalarca farklı görüşe sahip hükümetlerce uygulandı. ençok akp uyguladı
bu tür kanun ve afların teklifinin bile engelini sağlayacak anayasal hükümlerin eklenmesi, zarar görenlerin telafi hiçbir zaman mümkün değil ama ağır yaptırımlar ile ihtimalinin düşürülmesi sağlanması gerek
şehircilik plan ve projelerinin yeniden yapılması da ayrı konu.
hatay olsun örneğimiz. hatay a girişin enaz 5 ama ideal olarak 10 ana ulaşım ile sağlanması. ki çorak veya tarıma uygunluğu zayıf yerlere bol miktarda hava ulaşım (genel ismi hava alanı olsa da ama helikopter daha mantıklı) alanları yapılması
yani akıl akıldan üstündür. benim basit çözümlerime sizler daha teknik ve bilimsel örnekleme yaparak öneriler bulunabilirsiniz
saygılar
-
Binalar için yapılan denetim sonrası kullanılan beton sınıfı c20 altındaysa? Apartmana yıkım kararı mı çıkıyor?
-
başkanım hala burdamısın. nasıl gidiyor hayat
-
Başkan C25 in altında kaldı galiba
-
Üzücü bir durum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X