Şimdi Ara

1.9 TDI Motorlar Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
29.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir abimiz 2007 model, 48000'de Jetta 1.9 TDI almayı düşünüyor.

    Yalnız motoru hakkında tam manasıyla bir bilgisi olmadığını söyledi.

    Acaba motorun herhangi kronik sorunu, bilindik bir problemi mevcut mudur?

    Şehir içinde ortalama ne kadar yakar, menzili ne kadardır?

    Bakımları ne aralıktadır ?

    Kısacası motor konusunda bizi aydınlatırsanız memnun olurum.

    Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.9 TDI Motorlar: Bilmeniz Gereken Her Şey

    1.9 TDI motorlar, Volkswagen Grubu'nun otomobillerinde yaygın olarak kullanılan dizel motorlardır. Güçlü performansları, yakıt verimlilikleri ve dayanıklılıkları ile bilinirler.

    1.9 TDI Motor Nedir?

    1.9 TDI motor, 1.9 litre deplasmana sahip, turboşarjlı ve doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir dizel motordur. TDI, "Turbocharged Direct Injection" (Turboşarjlı Doğrudan Enjeksiyon) anlamına gelir.

    1.9 TDI Motor Nasıl Çalışır?

    1.9 TDI motor, diğer dizel motorlara benzer şekilde çalışır. Dizel yakıtı, doğrudan silindirlere enjekte edilir ve sıkıştırılır. Sıkıştırılmış yakıt, parlama noktasının üzerine ulaşır ve kendi kendine tutuşarak yanma odasında yanar. Turboşarj, motora daha fazla hava sağlamak için egzoz gazlarını kullanır, bu da gücü ve verimliliği artırır.

    1.9 TDI Motorun Avantajları Nelerdir?

    • Güçlü Performans: 1.9 TDI motorlar, boyutlarına göre etkileyici bir güç sağlar.
    • Yakıt Verimliliği: Dizel motorlar doğası gereği benzinli motorlardan daha verimlidir ve 1.9 TDI motorlar özellikle yakıt tasarruflu olmasıyla bilinir.
    • Dayanıklılık: Volkswagen'in 1.9 TDI motorları, güvenilirlikleri ve uzun ömürleri ile ünlüdür.
    • Uygun Maliyet: 1.9 TDI motorlu araçlar genellikle benzinli muadillerine göre daha uygun fiyatlıdır.

    1.9 TDI Motorun Dezavantajları Nelerdir?

    • Partikül Salınımı: 1.9 TDI motorlar, benzinli motorlara göre daha fazla partikül madde yayabilir. Ancak modern emisyon kontrol sistemleri bu sorunları büyük ölçüde azaltmıştır.
    • Gürültü ve Titreşim: Dizel motorlar genellikle benzinli motorlara göre daha gürültülü ve titreşimli çalışır.
    • Yüksek Bakım Maliyetleri: 1.9 TDI motorlar, zamanlama kayışı veya enjektörler gibi bazı pahalı bakım bileşenlerine sahiptir.

    Genel olarak 1.9 TDI motorlar, performans, verimlilik ve dayanıklılık arayanlar için iyi bir seçenektir. Ancak olası dezavantajların farkında olmak ve bunları karşılayıp karşılayamayacağını değerlendirmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kusura bakmayın, işimiz acil olduğundan tekrar yazıyorum.

    Ne dersiniz bu motorlar için ?
  • Kronik sıkıntısı yok da PD olmasından ötürü motor soğukken biraz gürültülü çalışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Kronik sıkıntısı yok da PD olmasından ötürü motor soğukken biraz gürültülü çalışır.
    Taş gibi motor. biraz kamyon sesi var ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    Taş gibi motor. biraz kamyon sesi var ama.

    Alıntıları Göster
    dizellerin şahı bir motor.araç temiz kullanılmışsa uzun yıllar hizmet eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    Taş gibi motor. biraz kamyon sesi var ama.

    Alıntıları Göster
    Ses sorun değil.

    PD olması aklımızı bulandırıyordu.

    Daha fazla yakar diye düşünmüştüm ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Ses sorun değil.

    PD olması aklımızı bulandırıyordu.

    Daha fazla yakar diye düşünmüştüm ben.

    Alıntıları Göster
    10 bin km'de bir hava filtresini, yağını ve yağ filtresini değiştirin yeter. Bir de 60-70 bin km'de bir triger değiştirin. Normalde 800 devir olan rölanti devri ilk çalıştırdığınızda biraz daha yüksek olur. Eğer onu düşürüp motor ısınana kadar sakin sakin ilerlerseniz motorun ömrü de uzar, yakıtı da azalır. Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir. Rahat yollarda hiç düşünmeden son viteste sıkıştırabilirsiniz, bana mısın demez. 2.0lt'ler kadar performanslı olmasa da onlardan daha sağlamdır ve yine de tatminkar bir performansı vardır. 5.5 yıl Caddy'de kullandığım bu motor çok şükür mantık sınırları içerisinde beni hiç üzmedi. Bir de motoru kapatmadan önce 1 dakika bile beklemeniz motorun ve turbonun yağlanarak sağlıklı bir şekilde soğuması için çok önemlidir. Özellikle yokuş yukarı çıktıktan sonra 2-3 dakika bekleyip motoru öyle kapatırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız turbosu da motorun kendisi de uzun yıllar ve km'ler boyunca sizi üzmeyecektir. Yağ olarak da Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kullanıyordum. VW 502 / 505 onayı olan tüm yarı sentetik veya tam sentetik yağlar bu motorun en iyi ilacıdır. Yeter ki 10bin km'de bir değişimi yapın. Yağ kapasitesi 4-4.5 lt arasında olan motor 10bin km'de kullanıma da bağlı olarak 1-1.5 lt arası yağ eksiltmektedir.

    Şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    10 bin km'de bir hava filtresini, yağını ve yağ filtresini değiştirin yeter. Bir de 60-70 bin km'de bir triger değiştirin. Normalde 800 devir olan rölanti devri ilk çalıştırdığınızda biraz daha yüksek olur. Eğer onu düşürüp motor ısınana kadar sakin sakin ilerlerseniz motorun ömrü de uzar, yakıtı da azalır. Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir. Rahat yollarda hiç düşünmeden son viteste sıkıştırabilirsiniz, bana mısın demez. 2.0lt'ler kadar performanslı olmasa da onlardan daha sağlamdır ve yine de tatminkar bir performansı vardır. 5.5 yıl Caddy'de kullandığım bu motor çok şükür mantık sınırları içerisinde beni hiç üzmedi. Bir de motoru kapatmadan önce 1 dakika bile beklemeniz motorun ve turbonun yağlanarak sağlıklı bir şekilde soğuması için çok önemlidir. Özellikle yokuş yukarı çıktıktan sonra 2-3 dakika bekleyip motoru öyle kapatırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız turbosu da motorun kendisi de uzun yıllar ve km'ler boyunca sizi üzmeyecektir. Yağ olarak da Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kullanıyordum. VW 502 / 505 onayı olan tüm yarı sentetik veya tam sentetik yağlar bu motorun en iyi ilacıdır. Yeter ki 10bin km'de bir değişimi yapın. Yağ kapasitesi 4-4.5 lt arasında olan motor 10bin km'de kullanıma da bağlı olarak 1-1.5 lt arası yağ eksiltmektedir.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    traktör gibi ses çıkarır hocam sorun olmaz demişsin ama pişman olma bide




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power 

    traktör gibi ses çıkarır hocam sorun olmaz demişsin ama pişman olma bide

    aynen katılıyorum ses belki düşük devirde ve şehir içinde sorun olmayabilir ama otobanda düz yolda rahatsız eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shark45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Power 

    traktör gibi ses çıkarır hocam sorun olmaz demişsin ama pişman olma bide

    aynen katılıyorum ses belki düşük devirde ve şehir içinde sorun olmayabilir ama otobanda düz yolda rahatsız eder.


    Herhalde hiç içinde bulunmadığınızdan böyle bir yorumda bulundunuz. Asıl şehiriçinde dur-kalk yaparken sesi kendisini belli eder, yüksek devirdeyken normal bir motorun çıkarttığı sesten farkı yoktur, hatta sportiftir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    10 bin km'de bir hava filtresini, yağını ve yağ filtresini değiştirin yeter. Bir de 60-70 bin km'de bir triger değiştirin. Normalde 800 devir olan rölanti devri ilk çalıştırdığınızda biraz daha yüksek olur. Eğer onu düşürüp motor ısınana kadar sakin sakin ilerlerseniz motorun ömrü de uzar, yakıtı da azalır. Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir. Rahat yollarda hiç düşünmeden son viteste sıkıştırabilirsiniz, bana mısın demez. 2.0lt'ler kadar performanslı olmasa da onlardan daha sağlamdır ve yine de tatminkar bir performansı vardır. 5.5 yıl Caddy'de kullandığım bu motor çok şükür mantık sınırları içerisinde beni hiç üzmedi. Bir de motoru kapatmadan önce 1 dakika bile beklemeniz motorun ve turbonun yağlanarak sağlıklı bir şekilde soğuması için çok önemlidir. Özellikle yokuş yukarı çıktıktan sonra 2-3 dakika bekleyip motoru öyle kapatırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız turbosu da motorun kendisi de uzun yıllar ve km'ler boyunca sizi üzmeyecektir. Yağ olarak da Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kullanıyordum. VW 502 / 505 onayı olan tüm yarı sentetik veya tam sentetik yağlar bu motorun en iyi ilacıdır. Yeter ki 10bin km'de bir değişimi yapın. Yağ kapasitesi 4-4.5 lt arasında olan motor 10bin km'de kullanıma da bağlı olarak 1-1.5 lt arası yağ eksiltmektedir.

    Şimdiden hayırlı olsun.


    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Metalurjist, linki vermese, başlığı göremediğimden cevap da yazamayacaktım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    10 bin km'de bir hava filtresini, yağını ve yağ filtresini değiştirin yeter. Bir de 60-70 bin km'de bir triger değiştirin. Normalde 800 devir olan rölanti devri ilk çalıştırdığınızda biraz daha yüksek olur. Eğer onu düşürüp motor ısınana kadar sakin sakin ilerlerseniz motorun ömrü de uzar, yakıtı da azalır. Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir. Rahat yollarda hiç düşünmeden son viteste sıkıştırabilirsiniz, bana mısın demez. 2.0lt'ler kadar performanslı olmasa da onlardan daha sağlamdır ve yine de tatminkar bir performansı vardır. 5.5 yıl Caddy'de kullandığım bu motor çok şükür mantık sınırları içerisinde beni hiç üzmedi. Bir de motoru kapatmadan önce 1 dakika bile beklemeniz motorun ve turbonun yağlanarak sağlıklı bir şekilde soğuması için çok önemlidir. Özellikle yokuş yukarı çıktıktan sonra 2-3 dakika bekleyip motoru öyle kapatırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız turbosu da motorun kendisi de uzun yıllar ve km'ler boyunca sizi üzmeyecektir. Yağ olarak da Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kullanıyordum. VW 502 / 505 onayı olan tüm yarı sentetik veya tam sentetik yağlar bu motorun en iyi ilacıdır. Yeter ki 10bin km'de bir değişimi yapın. Yağ kapasitesi 4-4.5 lt arasında olan motor 10bin km'de kullanıma da bağlı olarak 1-1.5 lt arası yağ eksiltmektedir.

    Şimdiden hayırlı olsun.


    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Metalurjist, linki vermese, başlığı göremediğimden cevap da yazamayacaktım.

    Alıntıları Göster
    bende yazacaktım taş gibi motor ama Traktör gibi çalışır die.. bütün arkadaşlar dile getrmiş zaten...

    Şahsen Dizelin gürültüsünü çekeceğime X2 misli yakıt yakarım benzinlinin homurtusunu duyarım.. ki zaten öylede yaptım multijet sattım 1.8 BMW aldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir.


    TDI'lara kırsal koyduklarını duyardım ama bilinçsizce motoru yıprattıklarını sanırdım, motor kaldırıyor ki koyuyorlarmış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir.


    TDI'lara kırsal koyduklarını duyardım ama bilinçsizce motoru yıprattıklarını sanırdım, motor kaldırıyor ki koyuyorlarmış...

    Alıntıları Göster
    Yağ bile koyuyorlar ne kırsalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir.


    TDI'lara kırsal koyduklarını duyardım ama bilinçsizce motoru yıprattıklarını sanırdım, motor kaldırıyor ki koyuyorlarmış...

    Alıntıları Göster
    1.9 tdı = traktör cok sesli bir motor birde triger sıkıntısı var bence zincirli ve sessiz bir motora bakın. crdi olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir.


    TDI'lara kırsal koyduklarını duyardım ama bilinçsizce motoru yıprattıklarını sanırdım, motor kaldırıyor ki koyuyorlarmış...

    Alıntıları Göster
    Hıc dusunmeden alın.Imzamdakı aracı kullanıyorum.5 senedır sadece yag ve fıltre degısımı ıcın servıse gıttım.Sadece dıger motorlardan gurultuludur.Ama yolda gıderken ,devırlı kullanımda rahatrsız edıcı degıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9997

    1.9 tdı = traktör cok sesli bir motor birde triger sıkıntısı var bence zincirli ve sessiz bir motora bakın. crdi olabilir

    Alıntıları Göster
    Bizim şirkette modelini biliyorum ama 2007-2009 arasıdır 1.9Tdi var araç hiç yerinde durmuyor sürekli seyir halinde o yüzden 150-160bin km vardır. Motoru sapasağlam hiç sorun vermedi. Performansı 2.0Tdi ler kadar iyi olmasa da ani hızlanmalarda sizi üzmez. Yukarıda yorumlarda traktör gibi denilmiş doğrudur biz gideceğimiz yerde bozuk yol varsa Jetta'yla gidiyoruz alet tık demiyor. Ama normal mazot yerine kırsal, kanola yağı gibi yaktılar koymayı denemedik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    10 bin km'de bir hava filtresini, yağını ve yağ filtresini değiştirin yeter. Bir de 60-70 bin km'de bir triger değiştirin. Normalde 800 devir olan rölanti devri ilk çalıştırdığınızda biraz daha yüksek olur. Eğer onu düşürüp motor ısınana kadar sakin sakin ilerlerseniz motorun ömrü de uzar, yakıtı da azalır. Kolay kolay mazot seçmez ama yine de Eurodizel'den şaşmamak gerekir. Rahat yollarda hiç düşünmeden son viteste sıkıştırabilirsiniz, bana mısın demez. 2.0lt'ler kadar performanslı olmasa da onlardan daha sağlamdır ve yine de tatminkar bir performansı vardır. 5.5 yıl Caddy'de kullandığım bu motor çok şükür mantık sınırları içerisinde beni hiç üzmedi. Bir de motoru kapatmadan önce 1 dakika bile beklemeniz motorun ve turbonun yağlanarak sağlıklı bir şekilde soğuması için çok önemlidir. Özellikle yokuş yukarı çıktıktan sonra 2-3 dakika bekleyip motoru öyle kapatırsanız ve bakımlarını aksatmazsanız turbosu da motorun kendisi de uzun yıllar ve km'ler boyunca sizi üzmeyecektir. Yağ olarak da Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kullanıyordum. VW 502 / 505 onayı olan tüm yarı sentetik veya tam sentetik yağlar bu motorun en iyi ilacıdır. Yeter ki 10bin km'de bir değişimi yapın. Yağ kapasitesi 4-4.5 lt arasında olan motor 10bin km'de kullanıma da bağlı olarak 1-1.5 lt arası yağ eksiltmektedir.

    Şimdiden hayırlı olsun.


    Güzel özetlemişsin.Yalnız sanayide diyorlarki bu araç motorinle daha iyi çalışıyormuş.Euro dizel ince geldiği için bozuyormuş enjektörleri.Sence bu şehir efsanesi mi yoksa doğru olma ihtimali var mı?Gerçi artık motorin yok mecbur euro dizel alıyoruz da yinede merak ettim.

    Bu arada tdı rölantide sesli çalışır doğrudur ama giderken rahatsız etmez.Zaten araç 1900-2750 devir arasında çok rahat ilerleyebiliyor günlük kullanımda.Basıncada kendine has bir homurtusu var.Benzinli gibi olamaz tabi ama çokta kötü değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impossiblespeed

    Bizim şirkette modelini biliyorum ama 2007-2009 arasıdır 1.9Tdi var araç hiç yerinde durmuyor sürekli seyir halinde o yüzden 150-160bin km vardır. Motoru sapasağlam hiç sorun vermedi. Performansı 2.0Tdi ler kadar iyi olmasa da ani hızlanmalarda sizi üzmez. Yukarıda yorumlarda traktör gibi denilmiş doğrudur biz gideceğimiz yerde bozuk yol varsa Jetta'yla gidiyoruz alet tık demiyor. Ama normal mazot yerine kırsal, kanola yağı gibi yaktılar koymayı denemedik.

    Alıntıları Göster
    Motoru sağlamdır 1.9 kasasına göre yeterli bir motordur ve bir binek araçtan beklenen performansı verir. Gürültülü çalışması konusuna gelince benim hoşuma gidiyor özellikle kapalı ototparkta gaza basınca Zevk meselesi tabi...




  • Akhilleus, eski TDI'lar için doğru bir söylem olabilir ama aynı HD yayın gibi Eurodizel de Avrupa'da uzun süredir kullanılan bir yakıt. T4 Transporter'larda ve belki de senin Passat'ta böyle bir durum geçerli olabilir. Ama T5 Trasporter, Golf 5, Jetta, Caddy gibi daha güncel modellerde Euro 4 emisyon normlarına göre dizayn edilmiş motolar bulunmaktadır. Buna bağlı olarak enjektör ve ilgili diğer parçaları da Eurodizele göre imal ettiklerinden eminim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.