Şimdi Ara

1.6 TDI ve 1.4 TSI arasında kaldım. (GOLF) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
0
Favori
15.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • burdan konusmakla ,yazmakla olacak gibi değil maalesef..şu an herkesin kafasında belli bir düşünce yerleşmiş ne kadar da söylesek ,yazsak ,etsek bu değişmeyecek..durduk yere de ne tatsızlık olsun ne de baska bırsey o yüzden daha fazla yorum yapmayacagım isteyen istediği şekilde alsın arabasını..fakat isterim ki almadan belli başlı servislere neyin ne oldugunu iyice sorup ögrensınler..

    son olarak lpg motorlara zarar vermez..asıl sehir efsanesı olan bunlar..lpg nin ilk çıktıgı zamanlarda durum bu şekildeydi fakat zamanla bu sorunu düzelttiler şu an lpg nin motorunun ömrünü kısalttıgı gibi bir durum sözkonusu değil ..zamanında bakımlarını yaptırırsanız arabanızla ılgılınırsenız bu böyle birşey yok..
    lpg konusunda şu an tam uyumlu olmadıgı için bazı marka,model araçlarda lpg nin benzine oranla daha yüksek yanma ısısı ortaya cıkardıgından dolayı zamanla motorun manifoltlarında(magnezyum alaşımlı manifoltlarda) erime yapması olası..buna da en güzel örnek opel insignia ya yapılan montajlar..kitler takılabılıyor ama bazı sorunlar asılabılmıs degıl..ortaya cıkan yüksek ısı magnezyum alasımlı olan manifoltları 30-40.000km sonunda erimesine yol açıyor vs..

    tsi motorlarda böyle bir sorun yok..fakat su an ki kıtlerle %25 tasarruf mümkün..yıl sonunda %100 uyumlu kitlerin geliişi ile birlikte herkes zaten lpg ye dönecek kimse merak etmesin..8 litre ortalama ile kullanılıyor tsi ler su an..8 litre benzin yakacagına 9-10 litre lpg tüketecek..8 litre benzin 35 tl 10 litre lpg 23 tl..daha hala tsi kulllananlar nasıl oluyorda tasarruftan söz ediyor anlamıs da degılım..

    neyse dediğim gibi arabayı kim alacak ise en sağlıklısı gitsin bu sektörde sözü gecen bir yetkili servisle konussun..böyle forumdan bilgi almakla araba alınmaz..bilen var bilmeyen var,yakından takip eden var 10 yıl öncesinde kalan var,motoru tanıyan var motoru daha açmamış olan var..

    iyi forumlar




  • @sancak_beyi 3 Bin tl koyup da bahsettiğiniz araçları alabileceğimizi de düşünmüyorum hocam ben. :)

    En iyisi biraz daha bekleyip yıl sonunun gelmesini beklemek. Ama endişem var bizim araç 141 binde km si yüksek görünüyor ama büyük bölümü uzun yolda yapılmış. Bizden önceki sahipleri uzun yolda yapmışlar. Satarken sıkıntı yaşar mıyız acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    burdan konusmakla ,yazmakla olacak gibi değil maalesef..şu an herkesin kafasında belli bir düşünce yerleşmiş ne kadar da söylesek ,yazsak ,etsek bu değişmeyecek..durduk yere de ne tatsızlık olsun ne de baska bırsey o yüzden daha fazla yorum yapmayacagım isteyen istediği şekilde alsın arabasını..fakat isterim ki almadan belli başlı servislere neyin ne oldugunu iyice sorup ögrensınler..

    son olarak lpg motorlara zarar vermez..asıl sehir efsanesı olan bunlar..lpg nin ilk çıktıgı zamanlarda durum bu şekildeydi fakat zamanla bu sorunu düzelttiler şu an lpg nin motorunun ömrünü kısalttıgı gibi bir durum sözkonusu değil ..zamanında bakımlarını yaptırırsanız arabanızla ılgılınırsenız bu böyle birşey yok..
    lpg konusunda şu an tam uyumlu olmadıgı için bazı marka,model araçlarda lpg nin benzine oranla daha yüksek yanma ısısı ortaya cıkardıgından dolayı zamanla motorun manifoltlarında(magnezyum alaşımlı manifoltlarda) erime yapması olası..buna da en güzel örnek opel insignia ya yapılan montajlar..kitler takılabılıyor ama bazı sorunlar asılabılmıs degıl..ortaya cıkan yüksek ısı magnezyum alasımlı olan manifoltları 30-40.000km sonunda erimesine yol açıyor vs..

    tsi motorlarda böyle bir sorun yok..fakat su an ki kıtlerle %25 tasarruf mümkün..yıl sonunda %100 uyumlu kitlerin geliişi ile birlikte herkes zaten lpg ye dönecek kimse merak etmesin..8 litre ortalama ile kullanılıyor tsi ler su an..8 litre benzin yakacagına 9-10 litre lpg tüketecek..8 litre benzin 35 tl 10 litre lpg 23 tl..daha hala tsi kulllananlar nasıl oluyorda tasarruftan söz ediyor anlamıs da degılım..

    neyse dediğim gibi arabayı kim alacak ise en sağlıklısı gitsin bu sektörde sözü gecen bir yetkili servisle konussun..böyle forumdan bilgi almakla araba alınmaz..bilen var bilmeyen var,yakından takip eden var 10 yıl öncesinde kalan var,motoru tanıyan var motoru daha açmamış olan var..

    iyi forumlar


    Bu adam lpg satmıyorsa bende arap olayım




  • Orijinalden alıntı: atiktuk


    Orijinalden alıntı: neanderthalensis

    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye eden arkadaşlar var forumda.

    Bütçenize göre bu da iyi bir seçenek. Ancak performans amaçlı sıfır tsi araç alıyorsunuz, lpg taktığınız zaman performansı ve motor ömrü ciddi olarak etkilenir. Yani tüp taktıracaksanız tsi araç alıp paranıza yazık etmemenizi öneririm.

    tsi+ lpg montaj parasına tdi araca yönelebilirsiniz bence. Hem yakıt tasarrufu edersiniz, hem de aracı gerçek performansı ile kullanırsınız. Ayrıca lpg nedeniyle aracın garantisi bozulacaktır

    Bende 1.2 tdi polo var gayet memnunum. Golf 1.6tdi highline ise hayallerimin arabası, bence tc yolları için mükemmel bi araç :)

    iyi sohbetler


    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye edenlerden cok %40 lık tasarruf saplayan lpg kitlerinin gelmesini bekleyen bir hayli fazla..dolayısı ile ister tsi ister ecotec ister başka birşey olsun neden daha ucuz bir çözüm varken benzine yatırım yapılsın?

    lpg taktırıldıgında performans düşmesi olmaz..bu eskidendi..yeni nesil kitlerde ve araçlarda böyle birşey sözkonusu değil..%1 lik bir düşüş yasanır bunu da aracı kullananların %90 ı farketmez çünkü farkedilemeyecek kadar bir farktır..kaldı kı bu değer de sürekli aşılma aşamasında çünkü lpg nin benzinden daha yüksek yanma oranına sahip olduğu gerçeği bunu kanıtlamakta..birkaç sene sonra lpg li motorlar benzinli motorlardan daha iyi sonuclar bile verebilir..tersine dönebilir bu durum özellikle fabrıka cıkıslı lpg li araçların çoğalmaya başlamasıyla..

    tdi araca yönelmek ayrı konu..7-8 milyar fakr verip tdi araca yönelip yine karma-normal bir kullanımda 7-8 litrelik bir degere ulasmak cok da değil..tdi den tasarruf bekleniyorsa cok uzun yollar katedilmeli ve arac mümkün oldugunca uzun yolda kullanılmalı ki yakıt tüketimi düşsün..şehir içinde tasarruf olsun diye tdi alınıyorsa cok yazık..

    7-8 milyar düşüğe tsi alıp 1500.tl ye lpg taktırmak bir yandan,
    7-8 milyar fazla verip tdi almak bir yandan..

    kaldı ki tsi +dsg alıp bir de lpg taktırıldıgında tdi motordan sadece lpg masrafı kadar bir fazlası oluyor ki en mantıklı secım de bu olur..tsi+dsg+lpg tadından yenmez..


    TSI aracımı sattım TDI aldım çok memnunum. 1.500 diye salladığın LPG kitin fiyatı 3000. TL . Akıl var mantık var 3 verdikten sonra üstüne 3-5 bişeyler koyarım orjinal dizel arabaya binerim ve LPG den bile daha az yakıt yakarım bu kadar basit. TDI ile şehir içinde 5,5-6 l,tre yakıt yakıyorum. ŞEhir dışında ise 4-4,5 arasında yakıt yakıyorum. bayram tatilinde 650 km yolu 100 tl mazot ile yaptım. sürekli klima açıktı ve araç tıka basa doluydu. LPg filan hikaye, benzinden farkı yok lpg nin. Tasarruf ve performans isteniyorsa dizel alacaksın o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancak_beyi -- 4 Eylül 2011; 13:30:31 >




  • Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    Orijinalden alıntı: atiktuk


    Orijinalden alıntı: neanderthalensis

    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye eden arkadaşlar var forumda.

    Bütçenize göre bu da iyi bir seçenek. Ancak performans amaçlı sıfır tsi araç alıyorsunuz, lpg taktığınız zaman performansı ve motor ömrü ciddi olarak etkilenir. Yani tüp taktıracaksanız tsi araç alıp paranıza yazık etmemenizi öneririm.

    tsi+ lpg montaj parasına tdi araca yönelebilirsiniz bence. Hem yakıt tasarrufu edersiniz, hem de aracı gerçek performansı ile kullanırsınız. Ayrıca lpg nedeniyle aracın garantisi bozulacaktır

    Bende 1.2 tdi polo var gayet memnunum. Golf 1.6tdi highline ise hayallerimin arabası, bence tc yolları için mükemmel bi araç :)

    iyi sohbetler


    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye edenlerden cok %40 lık tasarruf saplayan lpg kitlerinin gelmesini bekleyen bir hayli fazla..dolayısı ile ister tsi ister ecotec ister başka birşey olsun neden daha ucuz bir çözüm varken benzine yatırım yapılsın?

    lpg taktırıldıgında performans düşmesi olmaz..bu eskidendi..yeni nesil kitlerde ve araçlarda böyle birşey sözkonusu değil..%1 lik bir düşüş yasanır bunu da aracı kullananların %90 ı farketmez çünkü farkedilemeyecek kadar bir farktır..kaldı kı bu değer de sürekli aşılma aşamasında çünkü lpg nin benzinden daha yüksek yanma oranına sahip olduğu gerçeği bunu kanıtlamakta..birkaç sene sonra lpg li motorlar benzinli motorlardan daha iyi sonuclar bile verebilir..tersine dönebilir bu durum özellikle fabrıka cıkıslı lpg li araçların çoğalmaya başlamasıyla..

    tdi araca yönelmek ayrı konu..7-8 milyar fakr verip tdi araca yönelip yine karma-normal bir kullanımda 7-8 litrelik bir degere ulasmak cok da değil..tdi den tasarruf bekleniyorsa cok uzun yollar katedilmeli ve arac mümkün oldugunca uzun yolda kullanılmalı ki yakıt tüketimi düşsün..şehir içinde tasarruf olsun diye tdi alınıyorsa cok yazık..

    7-8 milyar düşüğe tsi alıp 1500.tl ye lpg taktırmak bir yandan,
    7-8 milyar fazla verip tdi almak bir yandan..

    kaldı ki tsi +dsg alıp bir de lpg taktırıldıgında tdi motordan sadece lpg masrafı kadar bir fazlası oluyor ki en mantıklı secım de bu olur..tsi+dsg+lpg tadından yenmez..


    TSI aracımı sattım TDI aldım çok memnunum. 1.500 diye salladığın LPG kitin fiyatı 3000. TL . Akıl var mantık var 3 verdikten sonra üstüne 3-5 bişeyler koyarım orjinal dizel arabaya binerim ve LPG den bile daha az yakıt yakarım bu kadar basit. TDI ile şehir içinde 5,5-6 l,tre yakıt yakıyorum. ŞEhir dışında ise 4-4,5 arasında yakıt yakıyorum. bayram tatilinde 650 km yolu 100 tl mazot ile yaptım. sürekli klima açıktı ve araç tıka basa doluydu. LPg filan hikaye, benzinden farkı yok lpg nin. Tasarruf ve performans isteniyorsa dizel alacaksın o kadar.


    Hocam aynen zaten LPG nn tsı da yayginlasmasi en az 2 sene sürer oda tutarsa yok ben aracımı kobay olarak kullanirim gelin takın dersen ona bisey egemen bu arada LPG asla ama asla benzin konforunu uzun vadede sağlamıyor 3 kere lPg li araç sahibi oldum suanki aracım golf fsı LPG li brc kit var bin pismanim lütfen insanları yanlis yonlendirmeyin bizzat tecrübe etmediğiniz seyleri savunmayın




  • Hocam bende golf 1.6 dizel 105 beygir highline pakete yazildim aracimin gelmesini bekliyorum. Tsi motor atak dizele gore biraz daha ama fazla bir farkta yok acikcasi. Aralarindaki asil fark yakitta. Dizel tercih etmeniz daha iyi olur bence.
  • Ayrica burada LPG filan yazilmis. Lpg den uzak dur dizel al keyfine bak. lpg motoru olduruyor resmen. Bende 2008 polo vardi lpg taktirmistim cok sorun yasadim hic tavisye etmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    @sancak_beyi 3 Bin tl koyup da bahsettiğiniz araçları alabileceğimizi de düşünmüyorum hocam ben. :)

    En iyisi biraz daha bekleyip yıl sonunun gelmesini beklemek. Ama endişem var bizim araç 141 binde km si yüksek görünüyor ama büyük bölümü uzun yolda yapılmış. Bizden önceki sahipleri uzun yolda yapmışlar. Satarken sıkıntı yaşar mıyız acaba.


    Sizce aracı satarken sıkıntı yaşar mıyız arkadaşlar 142 binde km sinin geneli uzun yolda yapılmış. Sadece sol ön çamurluk değişmiş. Yakıt sebebiyle aklımızı Polo Bm çeliyor şimdilik.




  • bende istanbulda bir bayide 1,6 tdi dsg higline buldum 10 gün içinde teslim ediyor,araçta sunroof ve karartılmış arka cam opsiyonlarıyla beraber 68 bin tl fiyatı var, şaşırdım benzinlimi alsam (ama beklemem lazım 3 ay kadar) dizelmi hanıma alıcam oda senede 15 bin km kadar yapıyor.68 binlirada açıkçası çok geliyor.ama beklersemde benzinlilerede 3 ay içinde zam gelir,bi akıl verin.şaşırdım valla
  • tdi düz vitesle 130 - 140 km ile giderken motor devri ne oluyor, motor gürültüsü rahatsız ediyor mu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek26

    tdi düz vitesle 130 - 140 km ile giderken motor devri ne oluyor, motor gürültüsü rahatsız ediyor mu acaba?

    dizel motorun sesi hız yükseldikçe azalıyor ses yönünden sıkıntı olmaz ben ilk bindiğimde yadırgadım ama 1-2 günde alıştım. 130-140 la giderken devir 2.500 3.000 civarı oluyor.


    yakıt verilerimi yazayım

    6 kişi agresif kullanım 6.1 /100 km.
    6 kişi kontrollü kullanım 5.1/100 km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: henry5700

    kardeş artık motorun büyüklüğüne bakma küçüklüğüne bak bende 1.4 tsı jetta var 2011 model canavar 2.0 tdı passattan bi farkı yok

    Kesinlikle katiliyorum. Tsi zaten yilin motoru secilmisti( bir yildan daha fazla ) ama malum bu tum dunyada bole ulkemizde benzin fiyatlari malum . Şöyleki burasi Turkiye ben dizel taraftariyim hem aradaki farki mesele ediyolarsa satarken de fiyati okadar yuksek fiyata satarsiniz bkz; sahibinden.com . Perfotmans olarakta yeterli tsi ile kasa kasa 7 lt yakacaginiza tdi ile basa basa 6 lt yakarsiniz . Bilmem anlatabildim mi:)

    arkadaş özetlemiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ScuttleButtin -- 1 Kasım 2011; 15:55:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_pentagram

    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek26

    tdi düz vitesle 130 - 140 km ile giderken motor devri ne oluyor, motor gürültüsü rahatsız ediyor mu acaba?

    dizel motorun sesi hız yükseldikçe azalıyor ses yönünden sıkıntı olmaz ben ilk bindiğimde yadırgadım ama 1-2 günde alıştım. 130-140 la giderken devir 2.500 3.000 civarı oluyor.


    yakıt verilerimi yazayım

    6 kişi agresif kullanım 6.1 /100 km.
    6 kişi kontrollü kullanım 5.1/100 km.


    7 ileri otomatik viteste bu devirlere geliyor diye biliyorum düz viteste de böyle midir gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek26

    quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_pentagram

    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek26

    tdi düz vitesle 130 - 140 km ile giderken motor devri ne oluyor, motor gürültüsü rahatsız ediyor mu acaba?

    dizel motorun sesi hız yükseldikçe azalıyor ses yönünden sıkıntı olmaz ben ilk bindiğimde yadırgadım ama 1-2 günde alıştım. 130-140 la giderken devir 2.500 3.000 civarı oluyor.


    yakıt verilerimi yazayım

    6 kişi agresif kullanım 6.1 /100 km.
    6 kişi kontrollü kullanım 5.1/100 km.


    7 ileri otomatik viteste bu devirlere geliyor diye biliyorum düz viteste de böyle midir gerçekten

    tahminen yazdım pek dikkat etmedim hız-devir oranına hatalı olabilir.




  • Ben dizel araçların çıkardığı sesi pek beğenmiyorum nedense bende hep ticari araç izlenimi uyandırıyor. içeriye sesi almıyor olabilir ama dıştan bu irtibayı uyandırıyor bana. Fazla kilometreler yapmadığım için hiç düşünmedim hiçte düşünmem herhalde. Ancak dizele verilen farkı birkaç senede amorti edeceği aşikar...

    Tamamen kişisel tercih. Kimisi LPG, kimisi dizel araç sever, kimisi ise benzinli. Herkes kendi penceresinden bakıldığında haklı. Kimse kimseye birşeyler kabullendirme çabası içinde olmamalı diye düşünüyorum.

    Saygılarımla...
  • Hem dizel hem benzinli araç kullanmış, bunun yanında bu motorlar üzerinde çalışmış biri olarak şunu söyleyebilirim; motorlar arasındaki fiyat farkını göz önüne alıp ben bunu şu kadar yılda amorti ederim şeklinde yola çıkmak çok da doğru değil.

    Dizel motorlardan başlayalım,

    Bu motorların zaten hepinizin bildiği gibi sıkıştırma oranları yüksektir, bu sıkıştırma oranlarından dolayı motor içi sıkıştırma basınçları 2000 bar gibi değerlerini üzerine çıkar bundan dolayı bu motorların enjeksiyon sistemleri ve enjektörleri çok daha kaliteli imalat yöntemleri ile üretilir. Turbo beslemi oldukları içinde motorlar alt devirlerde canlılık gösteririr. Motor hacminiz düşük olsada bakınız 1.2 TDI ya da 1.3 Multijet motorlar ciddi performans elde edilebilir. Bunların yanında ise motorda kullanılan malzeme kalitesi yüksek olduğu için bakınız uzun yol araçları motorların ömürleri doğru kullanımlarda çok yüksek değerlere çıkabilmektedir. Ancak ne yazık benim canım ülke insanınım 100000 km geçmiş arabalara ölü muamelesi yaparken, doğru şekilde kullanılmış dizel motorların sorunsuz şekilde 400000 km geçtiği test sistemlerinde görülmüştür.

    Aşırı benzinli beslemeli benzinli motorlar,

    TSI, Multi Air vB... Otomobil üreticilerin son yıllarda bu motorlar yönelmelerinde ki tek sebep Avrupa Birliği tarafından dayatılan emisyon normlarıdır. Düşük hacim ve aşırı besleme bunu sağlamıştır. Bunun yanında dizel araç sürücülerin zamanla sadece sürüş ekonomisinden dolayı değil sürüş zevkinden dolayı dizel motorları seçmeye yönelmeleri benzinli motorlarında turbolu olması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu motorlar aşırı beslemeleri sayesinden nispeten daha düşük benzin tüketim değerlerine çıkabilmektedir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus bu motorların dizel motorlar gibi yüksek tork değerlerine ulaşamamalarından dolayı motor üzerine bindirilen ek yük değerlerinde en basitinden açık bir klima yakıt değerindeki dalgalanma ciddi oranlarda olabilmetedir.

    Arada ki fiyat farkına değer mi?

    Özellikle VW grubuna has bir şekilde dizel ve benzinli motorlar arasındaki fiyat farkı uçurum şeklinde açılmaktadır. Burada haklı olarak herkes yıllık yapacağı kilometre ile bu farka değer olup olmadığını sorgulamakta, Ancak yapılana bana göre ciddi hata şu, Arabayı bir alış maliyetiniz var, kasko, trafik sigortası, yakıt, bakım maliyetleri ile beraber aracınız toplam maliyeti ortaya çıkar. Bunun yanın hurdaya kadar gitmezseniz o aracın bir satış değeri var, Doğal olarak aynı arabanın dizel versiyonu ile benzinli versiyonun aynı fiyata satan kimse yok.

    Fabrika yakıt tüktetim değerlerinde takılmakda mantıklı değil, yukarıda şehir içi dizel motorların 8-9 lt bulabileceği yazılmış isterseniz 15 lt de bulursunuz sonuçta bu size bakan bir şey, aynı şey benzinli içinde geçerli bu noktada alt sınır tartışmak gerekli 1.6 dizel bir motor ortalama trafikli ve engebeli bir şehirde (Sürekli düz yolda gidip 80 km ortalama hızla şehir içi 4 lt yaktım diyenlere gülüyorum sadece) 6 lt altına düşmesi çok çok zordur. TSI tipi motorlar içinde arkadaşlarımından aldığım yorumlar en az 7lt lik şehir içi değerler ulaşabildikleri yönünde ancak bu rakamların çok dikkatli kullanımlarda elde edildiğini unutmayalım.

    Sonuç benim kişisel görüşümdür aradaki fiyat farkı amorti edilecek bir değer değildir. Bugün 6000 lira fazla para verdiğiniz bir aracı satarkende benzinli bir araçta pahalı değere çok daha rahat bir şekilde satacaksınızdır. Tabi ki de bu fark ciddi bir farktır. Ama sizel araç sürmüş ve keyfini almış biri olarak gücünüz varsa eğer sonuna kadar dizel tevsiye ederim.

    Benim o kadar param yok benzinli bir araç alacağım diyorsanız bence hiç TSI la falanda uğraşmayın, Güzel temiz 1.6 8V lık motorlardan birtane alın güzelce 1000 lira civarı bir fiyata LPG leyin ve keyfinize bakın, TSI'da benzin olarak er yada geç sizi zorlayacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.