Şimdi Ara

1.6 TDI ve 1.4 TSI arasında kaldım. (GOLF) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
15.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi

    bir ay önce TSI 122 lik aracımı sattım. Sattıktan 1 hafta sonra TDI 1.6 aldım. TSI kadar tabiki performanslı değil. Ancak benzinliğin yolunu unuttum diyebilirim şuan :)

    2.elmi aldiniz


    Evet ikinci el aldım.


    Ayıptır sorması nekadar aldınız donanım nedir?


    2010 model JETTA Comfortlıne donanımı 1.6 TDI 105 hp manuel vites. 51.000 TL fiyata aldım.


    benimde aklımdan geçmiyor diil ama 51bin manueli ise dsg biraz kasar. Nerden alıştım dsg ye :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi

    bir ay önce TSI 122 lik aracımı sattım. Sattıktan 1 hafta sonra TDI 1.6 aldım. TSI kadar tabiki performanslı değil. Ancak benzinliğin yolunu unuttum diyebilirim şuan :)

    2.elmi aldiniz


    Evet ikinci el aldım.


    Ayıptır sorması nekadar aldınız donanım nedir?


    2010 model JETTA Comfortlıne donanımı 1.6 TDI 105 hp manuel vites. 51.000 TL fiyata aldım.


    benimde aklımdan geçmiyor diil ama 51bin manueli ise dsg biraz kasar. Nerden alıştım dsg ye :)


    Comfortlıne donanımı kadar yüksek olmasada birde Exclulıcive modeli var Jettanın onların DSG li şkelini 55 lira civarına alabilirsiniz. Yok oda pahalı derseniz primline 1.6 TDI DSG almanızı tavsiye ederim.




  • 1.4 tsi kullanmadım ancak 1.2 tsi ibiza ve 1.2 tfsi A3 kullandım, 1.6 tdi passat da kullandım. 1.2 tsi bile çok etkileyici bir performansa sahip 1.4tsi performans açısından golf gibi bir araç için gayet yeterli olacaktır. 1.6 tdi passatta biraz ağır kalmış gibi hissettirse de götürüyordu. Golfte daha performanslı olacağını düşünüyorum.

    Benim asıl vurgulamak istediğim dizel ile benzinli araçların yakma karakteristiğindeki fark. Dizel bir araç normal kullanımda örneğin 90-100 km ile sakin giderken 4.3-4.5 litre yakıyorsa aynı yolda 140-150km civarı ile gidildiğinde 6.4-6.6 litre yakıyor. (dizel auris aracımda bu şekilde) Ama benzinli araç aynı durumda 6 litreden 10 litrelere çıkıyor. Yani yakıt tüketimindeki artış hızı, aracın hızındaki artıştan daha fazla oluyor.İnsan hep aynı hızda gidemiyor, hızlı gitmek de istiyor. Bu durumlarda dizelde direk basabiliyorsun ancak benzinli araçta aklına ister istemez yakıt tüketimi geliyor..Bu sebeple dizel iyidir diyorum ben.




  • Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Yazılan bütün mesajları dikkatli şekilde okudum.

    1.6 TDI almaya karar verdim çünkü yaşadığım yerle memleketin arası 200 KM ve her hafta gidip geliyorum + şehir içi kullanım olacak.
    Daha önceleri 1.3 2000 Model benzinli bir arabam vardı. LPG taktırmamıştım.
    Artık cebide düşünmek gerekiyor.

    1.4 TSI motora LGP takarsak, zaten ufak olan bagaj hacmi iyice ufalacak diye dizel motordan yana kullanıyorum tercihi.

    Fikirleriniz bana çok yardımcı oldu arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish

    Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Yazılan bütün mesajları dikkatli şekilde okudum.

    1.6 TDI almaya karar verdim çünkü yaşadığım yerle memleketin arası 200 KM ve her hafta gidip geliyorum + şehir içi kullanım olacak.
    Daha önceleri 1.3 2000 Model benzinli bir arabam vardı. LPG taktırmamıştım.
    Artık cebide düşünmek gerekiyor.

    1.4 TSI motora LGP takarsak, zaten ufak olan bagaj hacmi iyice ufalacak diye dizel motordan yana kullanıyorum tercihi.

    Fikirleriniz bana çok yardımcı oldu arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.


    tsi lara lpg takılamıyor zaten, bence kesinlikle dizel alın bende öyle yapıcam galiba :)))
  • Tdi lar 2000 ve 3000 devirde son viteste kac km hız yapabiliyorlar bilen veya tecrube eden varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre5444

    Tdi lar 2000 ve 3000 devirde son viteste kac km hız yapabiliyorlar bilen veya tecrube eden varmı


    Benim aracım 1.6 tdi otomatik 7. viteste 120km ile giderken 2100 devirde oluyor. 3000 devirde 140 km görecektir ancak 6 vitesli manuel araçlarda devir daha yüksek olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neanderthalensis

    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye eden arkadaşlar var forumda.

    Bütçenize göre bu da iyi bir seçenek. Ancak performans amaçlı sıfır tsi araç alıyorsunuz, lpg taktığınız zaman performansı ve motor ömrü ciddi olarak etkilenir. Yani tüp taktıracaksanız tsi araç alıp paranıza yazık etmemenizi öneririm.

    tsi+ lpg montaj parasına tdi araca yönelebilirsiniz bence. Hem yakıt tasarrufu edersiniz, hem de aracı gerçek performansı ile kullanırsınız. Ayrıca lpg nedeniyle aracın garantisi bozulacaktır

    Bende 1.2 tdi polo var gayet memnunum. Golf 1.6tdi highline ise hayallerimin arabası, bence tc yolları için mükemmel bi araç :)

    iyi sohbetler


    tsi araç alıp lpg taktırmayı tavsiye edenlerden cok %40 lık tasarruf saplayan lpg kitlerinin gelmesini bekleyen bir hayli fazla..dolayısı ile ister tsi ister ecotec ister başka birşey olsun neden daha ucuz bir çözüm varken benzine yatırım yapılsın?

    lpg taktırıldıgında performans düşmesi olmaz..bu eskidendi..yeni nesil kitlerde ve araçlarda böyle birşey sözkonusu değil..%1 lik bir düşüş yasanır bunu da aracı kullananların %90 ı farketmez çünkü farkedilemeyecek kadar bir farktır..kaldı kı bu değer de sürekli aşılma aşamasında çünkü lpg nin benzinden daha yüksek yanma oranına sahip olduğu gerçeği bunu kanıtlamakta..birkaç sene sonra lpg li motorlar benzinli motorlardan daha iyi sonuclar bile verebilir..tersine dönebilir bu durum özellikle fabrıka cıkıslı lpg li araçların çoğalmaya başlamasıyla..

    tdi araca yönelmek ayrı konu..7-8 milyar fakr verip tdi araca yönelip yine karma-normal bir kullanımda 7-8 litrelik bir degere ulasmak cok da değil..tdi den tasarruf bekleniyorsa cok uzun yollar katedilmeli ve arac mümkün oldugunca uzun yolda kullanılmalı ki yakıt tüketimi düşsün..şehir içinde tasarruf olsun diye tdi alınıyorsa cok yazık..

    7-8 milyar düşüğe tsi alıp 1500.tl ye lpg taktırmak bir yandan,
    7-8 milyar fazla verip tdi almak bir yandan..

    kaldı ki tsi +dsg alıp bir de lpg taktırıldıgında tdi motordan sadece lpg masrafı kadar bir fazlası oluyor ki en mantıklı secım de bu olur..tsi+dsg+lpg tadından yenmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atiktuk -- 2 Eylül 2011; 20:33:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish

    Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Yazılan bütün mesajları dikkatli şekilde okudum.

    1.6 TDI almaya karar verdim çünkü yaşadığım yerle memleketin arası 200 KM ve her hafta gidip geliyorum + şehir içi kullanım olacak.
    Daha önceleri 1.3 2000 Model benzinli bir arabam vardı. LPG taktırmamıştım.
    Artık cebide düşünmek gerekiyor.

    1.4 TSI motora LGP takarsak, zaten ufak olan bagaj hacmi iyice ufalacak diye dizel motordan yana kullanıyorum tercihi.

    Fikirleriniz bana çok yardımcı oldu arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.


    uzun yol kullanıcaksan düşünülebilir..200km her hafta gidicem gelicem demişssin o zaman sorun yok..fakat lpg konusunda bilinmeyenlerden biri de bagaj meselesi..maalesef çoğu kullanıcı hala lpg tanklarının geldiği noktayı gözden kacırmakta..ve sırf bagajı kapatıyor diye lpg den veya lpg uyumlu araçtan vazgeçmekte..

    şöyle ki şu an coğunlukla kullanılan lpg tanklarından biri de simit diye tabir edilen bir tank..bu tank aractaki yedek lastıgın yerine konuluyor..yedek lastık dışarı alınıyor yerine aynı lastik seklinde lpg tankı takılıyor..dolayısı ile bagajda herhangı bir yer kaybı olmuyor..cebinizi düşünüyorsanız bütce çok önemliyse tsi+lpg yi tekrar gözden geçirin derim..kaldı kı tdi için kafadan 7-8 milyar fazladan vericeksiniz ..tsi alıp lpg taktırmasanız bile bu 7-8 milyarlık bütceyi benzine de harcayabılırsınız..yani tdi nin kendini amorti etmesi 50.000km den sonra başlıyor desek yanlıs olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluebest


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre5444

    Tdi lar 2000 ve 3000 devirde son viteste kac km hız yapabiliyorlar bilen veya tecrube eden varmı


    Benim aracım 1.6 tdi otomatik 7. viteste 120km ile giderken 2100 devirde oluyor. 3000 devirde 140 km görecektir ancak 6 vitesli manuel araçlarda devir daha yüksek olur.

    Peki sehir icinde kac litre yakıt tüketiyorsunuz birde 1 depo ile ne kadar yol gidiyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre5444


    quote:

    Orijinalden alıntı: bluebest


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre5444

    Tdi lar 2000 ve 3000 devirde son viteste kac km hız yapabiliyorlar bilen veya tecrube eden varmı


    Benim aracım 1.6 tdi otomatik 7. viteste 120km ile giderken 2100 devirde oluyor. 3000 devirde 140 km görecektir ancak 6 vitesli manuel araçlarda devir daha yüksek olur.

    Peki sehir icinde kac litre yakıt tüketiyorsunuz birde 1 depo ile ne kadar yol gidiyorsunuz


    Ben şehir içinde dikkatli kullanarak ortlama 6,5-7 litre yakıyorum. Sıkışık dur kalk şeklinde ve kısa mesaflerde kullandığım için bu kadar yüksek. Zaman zaman bu değer 8 litreye kadar da çıkabiliyor. Şehirler arası yolarda 5 litreye kadar iniyorum. Yol durumuna bağlı olarak 4,5 görmek bile mimkün. Uzun yolda bir depo ile (55 litre) rahat 900-1000 km görürsünüz.




  • Bayram tatilini ve hafta sonu tatilini birleştirerek 6 günlük bir tatil yaptım 100 TL lik Mazot ile 650 km yol yaptım. aracımın deposu 210 TL ye doluyor. Yakıt ortalamam 4,7 lt. Araç ful dolu bagaj ful dolu. Yolun yarısında klima açıktı. Geler hız ortalaması 90-110 arası. Aracım 1.6 TDI 105 hp manuel Jetta comfortlıne 2010 model.
  • 140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.00Tl para verip LPG takmak akıl işi değil. sat dizel al
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.00Tl para verip LPG takmak akıl işi değil. sat dizel al


    3 bin tl olursa zaten hiç taktırılmaz ya Sat dizel al diyorsun da 2007 model 141 binde Golf ü satıp ne alabiliriz üstüne para koymadan?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.000tl de olsa 5 .000tl de olsa kısa sürede kendini amorti ediyor zaten..kaldı ki dizelde bu süre cok cok daha fazla.ve ayrıca lpg kendi montaj masrafını cıkardıktan sonra da fazlasıyla tasarruflu olacaktır..

    3000tl ver lpg taktır 10.000km de amorti etsin kendini sonrasında bas basabıldıgın kadar her daim kardasın

    7-8.000 tl ver (normal bir tsi ye oranla) kendini 50.000km de amorti etsin sonrasında da bakım masraflarına normal motorlara göre fazladan para öde..dizel motorların bakım masrafları normal motorlara oranla cok daha pahalıdır..sonrasında motorda ki herhangi bir parçanın değişimi onarımı da cok daha pahalıdır..bunlar hep düşünülmesi gereken şeyler..

    tsi+dsg+lpg üstüne tanımam




  • 2012 modellere zam gelmiş. Tamda TSI motorlu arac almaya karar vermisken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç


    quote:

    Orijinalden alıntı: sancak_beyi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.00Tl para verip LPG takmak akıl işi değil. sat dizel al


    3 bin tl olursa zaten hiç taktırılmaz ya Sat dizel al diyorsun da 2007 model 141 binde Golf ü satıp ne alabiliriz üstüne para koymadan?


    LPG ye vereceğin para kadar üzerine koyarsın. Gider 1.9 TDI yada 2.0 140 hp TDI Golf yada Jetta alırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.000tl de olsa 5 .000tl de olsa kısa sürede kendini amorti ediyor zaten..kaldı ki dizelde bu süre cok cok daha fazla.ve ayrıca lpg kendi montaj masrafını cıkardıktan sonra da fazlasıyla tasarruflu olacaktır..

    3000tl ver lpg taktır 10.000km de amorti etsin kendini sonrasında bas basabıldıgın kadar her daim kardasın

    7-8.000 tl ver (normal bir tsi ye oranla) kendini 50.000km de amorti etsin sonrasında da bakım masraflarına normal motorlara göre fazladan para öde..dizel motorların bakım masrafları normal motorlara oranla cok daha pahalıdır..sonrasında motorda ki herhangi bir parçanın değişimi onarımı da cok daha pahalıdır..bunlar hep düşünülmesi gereken şeyler..

    tsi+dsg+lpg üstüne tanımam


    tsi + dsg + lpg :parana yazık edersin.. hemde tsi alıyorsun..

    dizel araç da kendisini yakıt olarak amorti eder , üstelik aracı satarken de pahalıya satarsın

    dizel araçların bakım masrafları benzinli araçlara göre çok da fazla değildir. bu şehir efsanesidir.

    Ek bilgi olarak; lgp'li araç benzinliye göre çok hızlı yıpranır. Yani sıfır benzinli araca lpg taktırmak için düşünmek gerekir. Ayrıca dizel araçların motor ömrü ve bakım aralıkları benzinliye göre daha iyidir. Benzinli araç 500.000km de rektifiye ister , günümüz dizel araçlarında rektifiye ömrü çok daha yüksektir. Araç lgp li olunca motor ömrü çok kısalır.

    Tsi araca lgp takınca araba tüplü şahin'e döner , tsi almanın mantığı kalmaz...

    İyi sohbetler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neanderthalensis


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    140 lık Tsi'lere lpg uygulaması iyi sonuçlanırsa, fiyatı da ekonomik olursa taktıracağız gibi biz de.


    3.000tl de olsa 5 .000tl de olsa kısa sürede kendini amorti ediyor zaten..kaldı ki dizelde bu süre cok cok daha fazla.ve ayrıca lpg kendi montaj masrafını cıkardıktan sonra da fazlasıyla tasarruflu olacaktır..

    3000tl ver lpg taktır 10.000km de amorti etsin kendini sonrasında bas basabıldıgın kadar her daim kardasın

    7-8.000 tl ver (normal bir tsi ye oranla) kendini 50.000km de amorti etsin sonrasında da bakım masraflarına normal motorlara göre fazladan para öde..dizel motorların bakım masrafları normal motorlara oranla cok daha pahalıdır..sonrasında motorda ki herhangi bir parçanın değişimi onarımı da cok daha pahalıdır..bunlar hep düşünülmesi gereken şeyler..

    tsi+dsg+lpg üstüne tanımam


    tsi + dsg + lpg :parana yazık edersin.. hemde tsi alıyorsun..

    dizel araç da kendisini yakıt olarak amorti eder , üstelik aracı satarken de pahalıya satarsın

    dizel araçların bakım masrafları benzinli araçlara göre çok da fazla değildir. bu şehir efsanesidir.

    Ek bilgi olarak; lgp'li araç benzinliye göre çok hızlı yıpranır. Yani sıfır benzinli araca lpg taktırmak için düşünmek gerekir. Ayrıca dizel araçların motor ömrü ve bakım aralıkları benzinliye göre daha iyidir. Benzinli araç 500.000km de rektifiye ister , günümüz dizel araçlarında rektifiye ömrü çok daha yüksektir. Araç lgp li olunca motor ömrü çok kısalır.

    Tsi araca lgp takınca araba tüplü şahin'e döner , tsi almanın mantığı kalmaz...

    İyi sohbetler

    Söylediklerine aynen katiliyorum LPG arabayi cok çabuk yipratan bı sistem ve kimle konuşsam LPG nin tsı ve fsı araclarda mpi lara göre cok daha verimsiZ ve araca zarar vericek olduğunu söylüyor

    Edit : nerdeyse 2 yıldır bu sistem ha çıktı ha cikicak arkadaslar bı türlü stabil bisey yapamadilar olan başarısız sistemler bile 3 binden pahalı yapılsa kimbir ne kadar olur ve LPG + tsı bı aracı satarken cok deger kaybeder çünkü insanların gözünde ve bilinç altında UYUMSUZDUR algısı yerleşti bile. Birde 2 yıl icinde zaten takamazsiniz garantiden dolayı e bitene kadar dizel benzin farkını ödersiniz yakıt olarak sonra LPG icin 3 - 4 bin özetinde bu sefer içeri girersiniz yani kara 4 senede zor gecersiniz burda konuşanların coguda böyle bı ise girmez zaten maksat dostlar muhabbette görsün :))

    Cok konuştum kusura bakmayın iyi formlar ...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.