Şimdi Ara

1.6 tdı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vw nın 1.6 tdı motoru ne zaman türkiye ye gelecek bılen var mı.105 hp diye gordum ınternetten .

    keske 110-120 arasında olsada rakıplerınden üstün gözükse.

    bide passat konulacakmı bu motor.

    teşekkğr ederim.



  • Üstün görünmek için 5-10 hp fazlaya ihtiyacı yok. TDI zaten üstündür.

    TDI'ın tek ihtiyacı olan 1.6'lık bir hacimdi. Bu özelliğe de kavuşmuş olacak böylece.
  • 2009 yilinda Passatlara konmasi bekleniyor 1.6 lt TDI motorlarin. PSA gurubunun urettigi 1.6 lt TDCi motorlari gibi 109 HP veya Kia'da ve Hyundaki'de kullanilanlar gibi 110 beygirlik olmasi belki daha iyi olabilirdi. Ama muhim olan bence torktur. 240 Newton-metre'lik torka sahip PSA gurubu 1.6 lt TDCi motorlarla, VW'nin cikaracagi 105 HP'lik dizel motorlarin basabas rekabet etmesi gerekecektir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzzselimm

    vw nın 1.6 tdı motoru ne zaman türkiye ye gelecek bılen var mı.105 hp diye gordum ınternetten .
    keske 110-120 arasında olsada rakıplerınden üstün gözükse.

    bi de passat konulacakmı bu motor.

    teşekkğr ederim.
  • VW'nin çikaracagi eski pompa memeli (Pumpendüse PD) yerine Bosch'un icadi olan Common-Rail (CR) dizel yakit puskurtme teknolojili yeni 1.6 lt TDI motorlarla ilgili olarak Taner Göde Ustamin yazdigi yaziyi asagiya kopyaliyorum:

    quote:


    Sayın First True,

    Volkswagen, piyasa talep ettiğinden ve üretim maliyeti daha düşük olduğundan, az miktarda da yakıt tasarrufu sağladığından ve bazı çevrelere göre de daha az ses çıkardığından Amerikan DETROIT DIESEL tarafından geliştirilen ve kendisini fazlası ile ispat etmiş bulunan PUMPE-DÜSE sisteminden 2007 yılının sonunda vazgeçmiş, bunun yerine COMMON RAIL sistemine geçiş yapmıştır.

    ŞUBAT 2008'dan bu yana üretilen VOLKSWAGEN dizel motorlarında COMMON RAIL kullanılmaktadır. Geçiş fabnrikada aniden olmamış, her motorun ayrı üretim bandı peyderpey geçmiştir. Ayrıca stokta da çok sayıda PD sistemli dizel motor bulunmakta, bunlar da satılırken bir yandan da CR sistemli motorlara sahip değişik VW modelleri de gelmiştir. Bu nedenle ani bir geçişten söz etmek imkansızdır. Motorun PD ve CR olduğunu anlamak için motor koruma muhafazasının altına bakmak gerekir. 2-3 sayfa önce bir 2.0 TDI 140 HP CR Jetta motorunun resmini koymuştum. CR'de en belirgin özellik kıvrılan yakıt borularıdır. Şu anda satılan 2.0 TDI'ler CR sistemine sahip olup 1.9 TDI'ler PD sistemine sahiptir ve bu böyle devam edecektir.

    1.6 TDI çıktığında CR sistemi ile piyasaya arz edilecek ve 1.9 TDI PD'nin yerine geçecektir. Zaman konusunda kesin olarak bir bilgi veremiyorum, çünkü VW bunu önceden haber vermeksizin piyasaya veriyor, yoksa satışlar bıçak gibi kesilecek.

    Selamlar
    Taner Göde




  • ılgilendiğiniz için teşekkür ederim
  • Her zaman (aslinda: kafami kasiyacak vakit buldukca) zevkle Yavuz Selim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzzselimm

    ılgilendiğiniz için teşekkür ederim
  • Sevgili Lagrange Pasha,

    Çok teşekkür ederim. Yardımcı olduğunuzdan ve değerli zamanınızı ayırdığınızdan.

    VOLKSWAGEN'in şimdiye kadar 1.9 litrenin altında ürettiği küçük dizel motor VW Polo ve SEAT Cordoba'da kullanılan 3 silindirli 80 HP motor (SOHC, 6V, PD) ki bu motor 1.9'un tıpatıp aynısı, ancak 1 silindiri eksik.

    Almanya'da (ve genel olarak Avrupa'da) vergiler silindir hacmi üzerinden değil, aracın ağırlığına göre alındığından, ve bundan sonra da CO2 emisyonuna göre tahakkuk ettiriliğ tahsil edileceğinden VW hep büyük hacimli dizel motorlar üretmiş, 1.9 TDI 77kW 105HP, SOHC, 8V, PD motor da kendisini tüm ürün gamında fazlası ile ispat etiğinden ve gerçekten de ÇOK AZ YAKIT TÜKETEN ama PD nedeni ile sesli çalışan bir pik döküm demir (Graueisen) bloka sahip motor olduğundan VW makyaj yapmak dışında değiştirmemiştir.

    NEVER CHANGE A WINNING TEAM ama işte VW mühendisleri ne bilsin Türkiye'de kısa boylu tıknaz ve kel bir adamın tek derdinin hem kendi, hem oğlunun (pastörize hazır yumurta, kimin aklına gelirdi ki, bir de yumurtaları yumurtlayacak tavukların da mısıra ihtiyaçları var, gemi gemi getir), hem de hükümetin kasasını doldurmak olduğunu, 1600 cm3 üzeri motorların % 60 vergiye tabi olduğunu nereden bilsin. En pahalı ve en ucuz motor arasında 1 katı fiyat farkı yokken ülkemizde 1 araç fiyatı kadar fark var.

    VW = Mühendislikte Daha Önce Hiç Gidilemeyen, Keşfedilmemiş Topraklar Demek...

    Taner Göde




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 hdi
    12 ay önce açıldı
    1.4 Tsi Vs 1.0 Tsi
    4 yıl önce açıldı
    1.5 tdci~1.6 tdci
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 105'lik göreceli düşük güç de Common Rail'in düşük kaliteli yakıta karşı bir önlemi olabilir. Zaten ben bu CR olayına hiç sıcak bakmıyorum. Açıkçası TDI'ın gerektiğinde dandik karışımlarla bile çalışabilir olma namına aykırı bir durum olmasından çekiniyorum.

    Sanırım 105 hp'lik tercih, TDI'ın harcı alemliğine devam edebilmesi için yapılmış. Belki de 1.6 TDI'ın 120, 150 hp gibi ilave güç seçenekleri olabilecektir.. (Türkiye'ye gelir mi, o ayrı)
  • 1.6tdi motorun torkunun ne civar olması planlanıyor yada torku kaç
  • 1.6 tdı passata bineceğime tüplü şahine binerim daha iyi.madem az yakan bi passata binmek istiyosunuz 1.4 tsı alın.tutturmuşsunuz bi tork diye.ya beygir olmazsa kuru kuru torku ne yapacaksınız.o motor çıksın görürüm ben başlıkları HANTAL TDI vb.tsı alın tork ne demekmiş görün
  • yok yaw insanlar torkundan değil bence ekonomik olacagından dolayı 1,6tdi 'yı merakla bekliyorlar. yoksa 1,4 tsi hiç bir 1,6 dizel arabayı affetmez gerek ara hızlanma olsun gerek kalkışlarda olsun gerekse son hız olsun...
  • 1.6 tdı yerıne tuplu sahıne bınmek gıbı bır ornek cok sacma bıraz arastırma yaparsan jetta 122 ıle focus 1.6 tdcı karsılastırması. focus cu ılk kalkısta basabas gıttık dedı. son hız tsı olabılır ama passat alanların cogu orta yas cıvarında oldugundan arabayı deısene kadar 2-3 kez son hıza cıktıgını dusunuyorum. bence tsı cokta az yakmıyor. bızde suan focus2 var benzınlı 115 eko66 var (500 km deyken taktırdık ıse yaradımı bılmıom ama taktırdıktan sınra egzoz dan kurum attı) sakarya ankara otoban 6.5 sehır ıcı 8- 8.5 yakıyor.


    1.6 tdı performansı passatta bence ıyı olur.
  • eger 1,6 tdi 105hp olursa ve passata da konursa 0-100'ü en iyi ihtimalle 13sn olur. ama 1,4 tsi 122hp'si ile koca passatı sıfırdan yüze sadece 10,5sn'de cıkarabiliyor. ara hızlanmalarda da dizelin bir tork avantajı kalmaz çünkü tsi'nin torku zaten 210Nm ee zaten 1,6tdi da olsa olsa 240Nm tork olur. bir de bence focus tdci ile jetta tsi anca 3sn filan başa baş giderler sonra jetta arayı açar..
    ama 1.6 tdi cok az yakar o da bir gerçek...

    yeni golfle beraber gelecek olan 2,0 TDI'ın teknik verileri:
    2,0 TDI CR 110hp 250Nm>>>yakıt tüketimi: 4,5lt >>>>> 0-100km/s hızlanma:10,7sn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 16 Ağustos 2008; 17:47:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzzselimm


    1.6 tdı yerıne tuplu sahıne bınmek gıbı bır ornek cok sacma bıraz arastırma yaparsan jetta 122 ıle focus 1.6 tdcı karsılastırması. focus cu ılk kalkısta basabas gıttık dedı. son hız tsı olabılır ama passat alanların cogu orta yas cıvarında oldugundan arabayı deısene kadar 2-3 kez son hıza cıktıgını dusunuyorum. bence tsı cokta az yakmıyor. bızde suan focus2 var benzınlı 115 eko66 var (500 km deyken taktırdık ıse yaradımı bılmıom ama taktırdıktan sınra egzoz dan kurum attı) sakarya ankara otoban 6.5 sehır ıcı 8- 8.5 yakıyor.


    1.6 tdı performansı passatta bence ıyı olur.



    ben o örnekte mübala sanatı yaptım anlamaman senin sorunun .ayrıca focusun ,122 lik jattayla başabaş gittiğine ancak gülerim.basabas dediğini 40 km ye kadar sanırım..1.6 TDI da 1.6 FSI gibi vasat bir performans sunacak.ben arabayı kaldırmaz demiyorum zaten öyle olsa fabrika koymaz.

    AMA BU MOTOR DENİLDİĞİ GİBİ 105 HP OLURSA ÇOK VASAT OLACAĞI KESİN.AYRICA TSI SEÇENEĞİ VARKEN NİYE İLLA FAZLA PARA VERİP DİZEL ALMAYA UĞRAŞIYORSUNUZ ANLAMIYORUM.O KADAR PARA VERİPTE 100 E 12-13 SN DE ÇIKMAK BENİM YAPACAĞIM EN SON HATA.(1.6 tdı 105 için tahmini süre...2.0 tdı nın bile 9.8 sn 100 çıktığını düşünürsek)


    YAŞASIN TSI .....................küçük ama fonksiyonlu....................




  • 1260 kilogramlık corollanın üstündek 90hp 190nm tork üreten motoru bir deneyin ilk kalkış dışında o motorun dahi oldukça tatminkar olduğuna şahit olduktan sonra vw firmasının ürettiği 1.6lt 105hp ve 240nm torka sahip bu motorun 1380kg ağırlığındaki passat için ideale yakın performans sağlayacağını anlayabilirsiniz. (corolla örneğini verdim çünkü kendim kullanıyorum kişilerin bir araçtan beklentisi tabiki görecelidir ancak ekonomik araç istiyorsak bu motorlara bu gözle bakıp değerlendirmeliyiz, aksi halde ekonomi sorun olmasa herkes bmw 7.60 a binmek ister)

    İnsanlar bu motoru tamamen vergi avantajı ve düşük yakıt tüketimi için bekliyorlar. Özellikle İstanbul gibi yoğun trafiğin olduğu illerde tsi kullanıcılarının 9 lt civarında dolaşan yakıt tüketim değerlerinden bahsetmesi bu motoru daha da cazip kılıyor. Eğer arada ciddi bir fiyat farkı olmazsa ülkemizde zaten çok satan passat ile vw firması ciddi satış rakamlarına ulaşabilir diye düşünüyorum.

    Önyargı her zaman tehlikeli bir durumdur. ilk çıktığında bir çok insan 1,4lt motor passata konurmu diye soruyordu şimdi alacak araba bulamıyorlar.




  • arkadaşlar somut olarak 1.6tdi ile 1.4 tsi arasındaki yakıt sarfiyatı(100km deki) ortalamasını ve performansını ortaya koyabilecek biri varmı
  • 55-65 MİLYAR ARABAYA VERİPTE 2-3 KURUŞ BENZİNİN HESABINI YAPANLARA GÜLÜYORUM..şaka gibi ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    55-65 MİLYAR ARABAYA VERİPTE 2-3 KURUŞ BENZİNİN HESABINI YAPANLARA GÜLÜYORUM..şaka gibi ya


    İnsanlar komik duruma düşmek için suv alırken yüz bin euronun üstünde para ödemelerine rağmen dizel tercih ediyorlar değil mi? Zannedersin ekonomiyi sadece 15 bin liraya dacia alan adam düşünüyor. Tüm dünya nasıl yakıt ekonomisi sağlarızı düşünürken böyle anlamsız bir yorum çok yerinde olmamış. Sizin düşüncenize göre hybrid araba yada dizel araba üretilmesin.




  • Değerli dostlarım,

    Burada verdiğiniz cevaplar, unutmayınız ki, sadece düşüncelerinizi değil, eğitim, bilgi birikimi, ve tecrübenizi de yansıtıyor. Bilhassa noktalama, imlâ ve cümle yapısına özen ve dikkat göstermenizde fayda var.

    Basit kurallar ve örnekler:

    1. Noktalama işaretlerinden önce boşluk olmaz: Bugün denize gitsek de güneşlensek ,olmaz mı?
    2. Noktalama işaretlerinden sonra 1 adet boşluk bırakılır: Bugün denize gitsek de güneşlensek,olmaz mı?
    3. Cümle daima büyük harfle başlar: bugün denize gitsek de güneşlensek, olmaz mı?
    4. Soru ekleri ayrı yazılır: Bugün denize gitsek de güneşlensek ,olmaz?
    5. Ayrı yazılan da/de hem ayrı yazılır: Bugün denize gitsekde güneşlensek, olmaz mı?
    6. Hem f-s-t-k-ç-ş-h-p (Fıstıkçı Şahap) ünsüzlerinden sonra da ta/te ile yazılmaz: Bugün denize gitsekte güneşlensek, olmaz mı?

    Recep İvedik'le chat ediyormuş gibi değil, Türk Henkel'e iş başvurusu için tanıtım mektubu yazıyormuş gibi ele almanızı rica ediyorum.

    Teşekkürler ve iyi forumlar.

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    1.6 tdı passata bineceğime tüplü şahine binerim daha iyi.madem az yakan bi passata binmek istiyosunuz 1.4 tsı alın.tutturmuşsunuz bi tork diye.ya beygir olmazsa kuru kuru torku ne yapacaksınız.o motor çıksın görürüm ben başlıkları HANTAL TDI vb.tsı alın tork ne demekmiş görün



    1.6 TDI hakkını vererek taşıyacaktır Passat'ı, emin olun. Ayrıca Passat (D sınıfının saygın üyesi) caddelerde serserilik yapılacak son araçlardandır. (Performansı olmadığından değil, ekolünden ötürü)

    Kimse "aracım sadece tork dolu olsun, beygir gücüne gerek yok" demiyor zaten. Ama iyi bir beygir gücü değeri mükemmel bir tork değeri ile pekiştirilirse dahasına ihtiyaç yoktur. "Tork''un önemini kavrayamayanlar da kendi hallerine yansınlar artık...


    Ayrıca kimsenin TSI'a karşı olduğunu da zannetmiyorum. Baldan tatlı motor. Ancak olaya sadece Passat olarak bakmayın. 1.4 TSI ile donatılmamış, donatılsa bile kendi adına pahalı olacak modeller var VW grubunda. 1.6 TDI katıksız olarak üstün performans için üretilen bir motor değil. En önemli üstünlüğü, 1.9 TDI'ın hem motorlu araç vergisi, hem de ilk alımda karşımıza çıkan ötv konusunda yaşadığı sorunların üstesinden gelmektir. Bunu da başaracağı kesindir zaten. Kanun belli, motor belli. 1.6 motor, 1.9 motordan daha düşük bir ÖTV'ye tabidir. Motorlu araç vergisi ise herkesin malumu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEAHAWK_3025 -- 17 Ağustos 2008; 20:40:42 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.