Şimdi Ara

1.6 FSI LPG taktırdım. 30.000 km. izlenimlerim, tavsiyelerim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
5
Favori
48.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bu konuda çok git gel yaşadım ve sonunda taktırmama kararı aldım, çünkü baktım ki bu araç sakin kullanımda gerçekten az yakıyor, gerek karma gerekse de uzun yolda.

    Karma tüketim 6.0-6-2 lt/100km

    Uzun yolda 5.6 - 5.8 arası

    Bir depo ile karma en az 800 km yapıyorum, ilk zamanlar çok kastığımdan 900' ü bulduğu da oluyordu

    LPG taksam daha da ekonomik olur biliyorum ama, masrafını amorti edene kadar büyük ihtimal aracı satarım zaten.

    Uzun yolda 5.6-5.8 tüketen bir araçta karma tüketim olarak 6.0-6.2 gibi değerler yakalanıyorsa şehiriçi kullanımı çok rahat bir trafiktedir herhalde.

    Şu son dönemde popüler olan 1.0 Ecoboost ve 1.2 TSI'ler dışında 7.5-8.0'den aşağı yakan benzinli araç hiç görmedim..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bu konuda çok git gel yaşadım ve sonunda taktırmama kararı aldım, çünkü baktım ki bu araç sakin kullanımda gerçekten az yakıyor, gerek karma gerekse de uzun yolda.

    Karma tüketim 6.0-6-2 lt/100km

    Uzun yolda 5.6 - 5.8 arası

    Bir depo ile karma en az 800 km yapıyorum, ilk zamanlar çok kastığımdan 900' ü bulduğu da oluyordu

    LPG taksam daha da ekonomik olur biliyorum ama, masrafını amorti edene kadar büyük ihtimal aracı satarım zaten.

    Uzun yolda 5.6-5.8 tüketen bir araçta karma tüketim olarak 6.0-6.2 gibi değerler yakalanıyorsa şehiriçi kullanımı çok rahat bir trafiktedir herhalde.

    Şu son dönemde popüler olan 1.0 Ecoboost ve 1.2 TSI'ler dışında 7.5-8.0'den aşağı yakan benzinli araç hiç görmedim..

    Evet çok doğru, Pendik-Kartal civarı sürekli E-5' in altında kullanıyorum. Ben aracı ikinci el aldım ve aldığımda 9lt ortalama gösteriyordu, birine emanet veriyorum aldığımda 8.5 ortalama oluyor. Yani biraz da kullanımla alakalı. O dediğiniz araçlarda turbo var ve insanlarında sakin kullandığı pek söylenemez.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Fsi değilde şu tsi motorlara tam uyumlu bir kit bulsalar piyasa sallanır

    Şu an öyle bir sistem mevcut.

    "tamamiyle" sorunsuz bir kit mi peki ? en azından atmosferiklere yakın mı ?

    Vialle PDI denilen sistem, 5000 TL maliyeti var, %100 LPG ile çalışıyor, montaj sonrası ufak bir takım uyum sorunlarından sonra sistem araçta tam oturuyor. İsterseniz tanıdık bir ustanın iletişim bilgilerini gönderebilirim..

    Ancak ben 1.6 hitler motor gibi uyumlu ve az maliyetlisini görmedim.

    2011 Passat -2011 Jetta ve 2012 Golf 6 araçlar piyasanın LPG uyumu en üst seviye son araçları..
    _____________________________




  • Geçenlerde Hyundai bayisinde Hyundai ix35 otomatik incelerken, görevliyle LPG muhabbeti oldu. Bu araçların motoru GDI olduğundan LPG uyum sorunundan bahsediyordu. Aynen dedikleri:

    "Lovato ve birkaç firma bu motorlara uygun LPG kitleri ürettiler. Benzinle beraber LPG'yi kullanıyorlar. Maliyeti 3500 TL gibi. Ama bizim satış yeri olarak anlaşmalı olduğumuz BRC'nin yeni sistem bir LPG çözümü olacak. Yakında bekliyoruz. LPG'yi sıvılaştırıp, tamamen LPG kullanacak bir sistem. maliyeti 6000-6500 TL civarı olacak, ama %50 yakıt tasarrufu olacak."

    Tabi Hyundai ix35 otomatiğin muazzam tüketiminde %50 olsa da ne kadar verimli olur bilemem. 6000 TL'de çok para.
    _____________________________
    Paran yoksa japon, paran varsa alman...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Fsi değilde şu tsi motorlara tam uyumlu bir kit bulsalar piyasa sallanır

    Şu an öyle bir sistem mevcut.

    "tamamiyle" sorunsuz bir kit mi peki ? en azından atmosferiklere yakın mı ?

    Vialle PDI denilen sistem, 5000 TL maliyeti var, %100 LPG ile çalışıyor, montaj sonrası ufak bir takım uyum sorunlarından sonra sistem araçta tam oturuyor. İsterseniz tanıdık bir ustanın iletişim bilgilerini gönderebilirim..

    Ancak ben 1.6 hitler motor gibi uyumlu ve az maliyetlisini görmedim.

    2011 Passat -2011 Jetta ve 2012 Golf 6 araçlar piyasanın LPG uyumu en üst seviye son araçları..


    Teşekkür ederim gerçekten çok yüksek bir fiyatmış. Zaten dizel farkı 9-10 bin.
    Belki ilerde sistem maliyeti düşerde 1.2 tsi araçlar yakıt tüketiminde rakipsiz olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19


    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Fsi değilde şu tsi motorlara tam uyumlu bir kit bulsalar piyasa sallanır

    Şu an öyle bir sistem mevcut.

    "tamamiyle" sorunsuz bir kit mi peki ? en azından atmosferiklere yakın mı ?

    Vialle PDI denilen sistem, 5000 TL maliyeti var, %100 LPG ile çalışıyor, montaj sonrası ufak bir takım uyum sorunlarından sonra sistem araçta tam oturuyor. İsterseniz tanıdık bir ustanın iletişim bilgilerini gönderebilirim..

    Ancak ben 1.6 hitler motor gibi uyumlu ve az maliyetlisini görmedim.

    2011 Passat -2011 Jetta ve 2012 Golf 6 araçlar piyasanın LPG uyumu en üst seviye son araçları..


    Teşekkür ederim gerçekten çok yüksek bir fiyatmış. Zaten dizel farkı 9-10 bin.
    Belki ilerde sistem maliyeti düşerde 1.2 tsi araçlar yakıt tüketiminde rakipsiz olur

    Aynen hocam. LPG uyumu olsa TDI motorun satışlarını TSI motorlar bıçak gibi keser.
    _____________________________




  • Merhaba Ben bu ay 1.6 2007 FSİ Passat aldım alır almaz ertesi gün Eskişehir-Uşak gittim geldim giderken bilen varsa gediz yolunu gelirken Afyon yolu kullandım.Aracı test etmek amaçlı.

    Bilmeyenler için Gediz yolu oldukça kötü dar ve zor bir yol EDS ve Radar olmayan 214 km yani araç sorun çıkartırsa orda çıkartır (yürüyende) ortalama 150 km hıza sabitledim gittim. yakıt tüketimim : 8.4 lt benzin gösterdi.

    Gelirken Afyon yolu otoban gibi sakin tertemiz yoldur EDS ve Radarı bol 109 a sabitledim geldim : ortalama 6.4 yakıt tüketimi.

    Almak istediğim araçlardan biri de S40 1.6D idi dizel sesi rahatsızlık , Konfor %50 düşük o yüzden Passat aldım araç parasını hak ediyor.

    TDİ al diyen arkadaşlarla hesapladık aradaki fiyat farkı ile 60000-70000 km yaparsam ara farkı kapatıyor ne gerek aynı konfor daha az masraf

    şimdi FSi kötüleyenler için giderken yolda yağmurlu havada yerdeki yoğun suda kaymayan beni tutan rahatımı düşünüp kafa ağrıtan bir sesi olmayan konforu yüksek bir araç 3 kişiyi 90 tl ye uşak a götürmüş ÇOKMU.

    Ben gayet memnunum LPG konusu da taraftar değilim Gerçekten aklıma yatarsa Takılabilir ancak bi arkadaş Dizel sesi gibi dediğinden ben vazgeçtim.

    Şehir içi evet 10-11 LT yakıyor. Bunda da daha az yakan araçlar var diyorsanız şimdiye kadar Şahsım olarak.

    POLO 1999 MODEL -BORA 1999-2004 MODELLER -JETTA 2008 MODEL - TOURAN 2004 MODEL - TİGUAN 2013 MODEL KULLANDIM BU WV SERİSİ EN AZ YAKANI POLO İDİ 7-8 lt ODA TAHMİN YOL BİLGİSAYARI YOK ONDA :)

    Eğer çok YAKIYOR diyorsan arkadaşım pet shoptan gitcen kedi alacan

    özet : ARSLAN BESLİYORSAN YEMİNE KATLANACAKSIN.

    2007 1.6 fSİ 118.000 DE 6 İLERİ ,CRUSE, DUAL KLİMATRONİK RAHAT KOLTUKLAR ELEKTRİKLİ ŞÖFÖR KOLTUĞU BEL DESTEĞİ TORPİDO SOĞUTMA (YAZ İÇİN VE UZUN YOLDA İDEAL ) DİREKSYONDAN KUMANDA YAĞMUR, ÖN ARKA PARK SENSÖRÜ HEPSİNİ BIRAK 10 AİRBAG AİLEM İÇİN CRASH TESTİ EN DÜZGÜN KASA.

    km de 0.07 kr fazla veriyorsunuz S40 1.6 D ile arasında

    BU FİYATLARA BU ARAÇ GAYET NORMAL GALERİCİ DEĞİLİM ALIP SATANDA DEĞİLİM ANCAK ÇOK ARAÇ KULLANDIM BAZISI BENİMDİ BAZISI ŞİRKETİN BAZISI EŞ DOSTUN. DENEYİM LAFTAN VE KAĞITTAN ÇOK DAHA ÖNEMLİ

    SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM ÇÜNKÜ BİLGİ PAYLAŞTIKÇA GÜZEL

    İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER.
    _____________________________




  • 30.000 kilometrede birşey olmaz. Zamanla subaplar erimeye başlar, oldukça yüklü bir masraf açar. Zaten benzinle karisik yakmasinin mantigi da bu. Sübaplari soğutmak için belli miktar benzin püskürtülerek motorun daha geç kucaklanmasi amaçlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kitler ucuz olmadığı sürece bana göre faydası yok. 5-6bin lira para verirsiniz ve lpgnin sıkıntıları ile uğraşıp canınızı sikmanin anlamı yok. Bu araç 100bin yapmadan kendini amorti etmez. Ama olur 1-1.5 bin lira 20binde kendini amorti eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -Sadece Saygı-
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    30.000 kilometrede birşey olmaz. Zamanla subaplar erimeye başlar, oldukça yüklü bir masraf açar. Zaten benzinle karisik yakmasinin mantigi da bu. Sübaplari soğutmak için belli miktar benzin püskürtülerek motorun daha geç kucaklanmasi amaçlanıyor.

    Bu araçlarda son çıkanlardaki alüminyum subaplar yok, o yüzden ben böyle bir sorun olacağını düşünmüyorum. Olsa da oldukça yüklü bir masraf açmaz, subaplar o kadar fahiş fiyatlarda değil. Gerçi pahalılık göreceli bir kavram tabi.
    _____________________________
  • 75.000 km oldu. Subap erime vs bi sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    Hocam lpg taktirdi diye zarar gören bir tanıdığınız var mi? Bu 3. Lpgli arabam toplam 300.000 km olmuştur. Yurtdışında volvo bazı araçlarında fabrika çıkışı lpg var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bu konuda çok git gel yaşadım ve sonunda taktırmama kararı aldım, çünkü baktım ki bu araç sakin kullanımda gerçekten az yakıyor, gerek karma gerekse de uzun yolda.

    Karma tüketim 6.0-6-2 lt/100km

    Uzun yolda 5.6 - 5.8 arası

    Bir depo ile karma en az 800 km yapıyorum, ilk zamanlar çok kastığımdan 900' ü bulduğu da oluyordu

    LPG taksam daha da ekonomik olur biliyorum ama, masrafını amorti edene kadar büyük ihtimal aracı satarım zaten.

    Uzun yolda 5.6-5.8 tüketen bir araçta karma tüketim olarak 6.0-6.2 gibi değerler yakalanıyorsa şehiriçi kullanımı çok rahat bir trafiktedir herhalde.

    Şu son dönemde popüler olan 1.0 Ecoboost ve 1.2 TSI'ler dışında 7.5-8.0'den aşağı yakan benzinli araç hiç görmedim..

    aracım 1.3 mitsubishi colt. ş.i tüketimim ortalama 6,6 lt. ş.d. 5 lt altında. araç 2008 model 88binde bakımlı. motor 95 bg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    mitsubishi colt 1.3 invite




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    bagajda bomba tasımıyoruz hocam her seyde olduğu gibi lpgnin de bakımlarını yaptırdığınız zaman hiç bir sorun teskil etmez benim aracıma lpg 5 yıl önce takılmıs ben 1 senedir biniyorum lpg regülatörünü değistirdim filtresini değistirdim sorunsuz sıkıntısız biniyorum Türkiye sartlarında benzinli arabaya binmek fazlasıyla lüks ayrıca benzin çok daha yanıcı bir madde lpgden
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    Peki arkadaşım sen hiç zahmet edip araştırma yaptın mı? LPG nin güvensiz olduğunu nereden çıkardın? Bizde araçlarımızda karpuz taşımıyoruz herhalde can taşıyoruz. bakın size bir kaç örnek vereyim; Dünyada Lpg Kullanımı
    · Japonya/Tokyo'da 1980 yılından bu yana ticari taksilerde kullanımı zorunludur.
    · İtalya'da LPG. dönüşümü yaptıran araçlar 3 yıl vergiden muaf tutulmaktadır. Ayrıca aşırı hava kirliliği olan günlerde ve bölgelerde uygulanan trafiğe çıkma yasağı LPG. kullanan araçlara uygulanmamaktadır.
    · Belçika'da LPG. kullanımından vergi alınmamaktadır.
    · Hollanda'da LPG. kullanımı 1955 yılından beri teşvik edilmektedir.
    · Avustralya'da 1992 yılından beri LPG. kullanıcılarına 5 yıllık vergi muafiyeti uygulanmaktadır.
    Bu işin cevresel yönü. Peki güvenlik olarak ; LPG tankında herhangi bir sebepten dolayı fazla LPG akışı olduğunda (bakır borunun kopması gibi) depoya monte edilen kaçak
    akım valfi depo çıkışında LPG akışını otomatik olarak keser.
    * Stepne ya da silindir şeklinde imal edilmiş LPG tanklarının maksimum test basınçları 105 bar dır.Benzin tanklarının test basınçları
    ise 5 bardır. Bilmem anlatabildim mi????
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    Peki arkadaşım sen hiç zahmet edip araştırma yaptın mı? LPG nin güvensiz olduğunu nereden çıkardın? Bizde araçlarımızda karpuz taşımıyoruz herhalde can taşıyoruz. bakın size bir kaç örnek vereyim; Dünyada Lpg Kullanımı
    · Japonya/Tokyo'da 1980 yılından bu yana ticari taksilerde kullanımı zorunludur.
    · İtalya'da LPG. dönüşümü yaptıran araçlar 3 yıl vergiden muaf tutulmaktadır. Ayrıca aşırı hava kirliliği olan günlerde ve bölgelerde uygulanan trafiğe çıkma yasağı LPG. kullanan araçlara uygulanmamaktadır.
    · Belçika'da LPG. kullanımından vergi alınmamaktadır.
    · Hollanda'da LPG. kullanımı 1955 yılından beri teşvik edilmektedir.
    · Avustralya'da 1992 yılından beri LPG. kullanıcılarına 5 yıllık vergi muafiyeti uygulanmaktadır.
    Bu işin cevresel yönü. Peki güvenlik olarak ; LPG tankında herhangi bir sebepten dolayı fazla LPG akışı olduğunda (bakır borunun kopması gibi) depoya monte edilen kaçak
    akım valfi depo çıkışında LPG akışını otomatik olarak keser.
    * Stepne ya da silindir şeklinde imal edilmiş LPG tanklarının maksimum test basınçları 105 bar dır.Benzin tanklarının test basınçları
    ise 5 bardır. Bilmem anlatabildim mi????

    Kaçak akım valfinin sorunsuz çalıştığına dair güven %100 mü peki? Asıl o arızalıysa ve kaçak varsa? Geçenlerde forumdan biri yazmıştı lpg borusu patlamış araba gaz dolmuş içi biri çakmak çaksa uçuyorduk falan yazmış Allah'a çok şükür bir sıkıntı olmamış lakin ya olsaydı diye düşünmeden edemiyor insan.. Tabiki benzinde tehlikesiz değil fakat gaz'ın yayılma özelliklerini düşündüğümüzde, sıvı bir yakıt daha güvenli geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    Arkadaslar biz ailecek hic lpgli arac kullanmadik. Acikcasi cok cekiniyoruz kullanmaya sonucta bagajda bir tup tasiyorsun. Biz atmosferik araclara bile takmaya cekinirken siz nasil Fsi ye takabiliyorsunuz vallahi buyuk cesaret :)
    Birde hic cekinmiyormusunuz lpgli aracla seyahat ederken? Biz her dakika risk tasiyan birseyle hayatta seyahat edemeyiz. Ufacik bir ariza olsun aracta hemen gotururuz servise oyle yola cikmayiz. Sonucta arabanin orjinal yakiti degil bu, heran ariza potansiyeli tasiyor. Konuyu trollemek icin sormuyorum, tamamen icimden gelerek soruyorum. Hic cekinmiyormusunuz arabada sevdikleriniz falan varken? Belki biz eskilerde kaldik fakat tanidigimiz kim varsa lpg taktirmayin tehlikeli diyor. Bu kadar tehlikeli degilmi lpgler artik? Oyleyse bizde takalim bundan sonra.

    Peki arkadaşım sen hiç zahmet edip araştırma yaptın mı? LPG nin güvensiz olduğunu nereden çıkardın? Bizde araçlarımızda karpuz taşımıyoruz herhalde can taşıyoruz. bakın size bir kaç örnek vereyim; Dünyada Lpg Kullanımı
    · Japonya/Tokyo'da 1980 yılından bu yana ticari taksilerde kullanımı zorunludur.
    · İtalya'da LPG. dönüşümü yaptıran araçlar 3 yıl vergiden muaf tutulmaktadır. Ayrıca aşırı hava kirliliği olan günlerde ve bölgelerde uygulanan trafiğe çıkma yasağı LPG. kullanan araçlara uygulanmamaktadır.
    · Belçika'da LPG. kullanımından vergi alınmamaktadır.
    · Hollanda'da LPG. kullanımı 1955 yılından beri teşvik edilmektedir.
    · Avustralya'da 1992 yılından beri LPG. kullanıcılarına 5 yıllık vergi muafiyeti uygulanmaktadır.
    Bu işin cevresel yönü. Peki güvenlik olarak ; LPG tankında herhangi bir sebepten dolayı fazla LPG akışı olduğunda (bakır borunun kopması gibi) depoya monte edilen kaçak
    akım valfi depo çıkışında LPG akışını otomatik olarak keser.
    * Stepne ya da silindir şeklinde imal edilmiş LPG tanklarının maksimum test basınçları 105 bar dır.Benzin tanklarının test basınçları
    ise 5 bardır. Bilmem anlatabildim mi????

    Kaçak akım valfinin sorunsuz çalıştığına dair güven %100 mü peki? Asıl o arızalıysa ve kaçak varsa? Geçenlerde forumdan biri yazmıştı lpg borusu patlamış araba gaz dolmuş içi biri çakmak çaksa uçuyorduk falan yazmış Allah'a çok şükür bir sıkıntı olmamış lakin ya olsaydı diye düşünmeden edemiyor insan.. Tabiki benzinde tehlikesiz değil fakat gaz'ın yayılma özelliklerini düşündüğümüzde, sıvı bir yakıt daha güvenli geliyor.

    Arkadaşım sana bir alıntı yapayım " Milyonlarca taşıt ve sabit makina kullanıcılarına LPG yakıtı kullanmaları sağlanmıştır. Bu ülke çapında LPG yakıtının güvenilirliğini kanıtlayıcı bir sonuçtur. Şayet LPG güvenli olmasaydı tüm dünyada sigorta primleri bu yakıtın kullanımını engelleyecek şekilde yasaklayıcı ve sınırlayıcı olurdu. LPG tanklarının üzerine bağlanan şamandıra tanktaki sıvı LPG seviyesini ve LPG giriş-çıkışlarını kontrol eden çoklu kontrol ünitesinin yanı sıra yeni uygulamalarda ilave bir valf daha konulmuştur. Şamandıra üzerinde tanka giren ve çıkan gazın iletim hatlarını açıp kapatmak için bir adet el ile kumanda edilen bir vana mevcuttur. Bu vanalar bakım, kaza ve yangın anında LPG giriş ve çıkışını kapatmaya yarar. Şamandıra üzerinde yer alan aşırı akış vanasına ilaveten yeni uygulama ile gelen bobinli valf sayesinde araca arkadan çarpma ve iletim borularının kopma yada kırılması halinde her ikisi birden devreye girerek sistemi otomatik olarak kilitler. Bundan sonra tanktan gaz çıkışı tamamen kesilir. Buda otomobil kullanıcılarının emniyeti sağlar.• LPG kaçağından yangın tehlikesi benzine göre daha azdır."
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • Lpg kullanmayın..
    yayıldıkca fiyatı artıyor..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • lpg aslında tehlikeli değildir beceriksiz lpg ustaları tehlikelidir onlar yasaklanmalı eğitilmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.