Şimdi Ara

1.6 dizel 170 hp astra (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
1
Favori
4.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • o zaman baya baya tork kaçağı var arabada
  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    1.8 140 HP Civic HB ile deneyebiliriz
  • Yeni astra ile araca sport tuşu geliyormuş. Aktif edildiği zaman gaz tepkileri iyileşiyormuş. Bakalım 0-100 cüleri tatmin edebilecek mi
  • Şu açık bir gerçek ki dizel araçtan canlı bir sürüş bekleniyorsa max tork verdiği devir 1400-1500 devirlerden başlamalı aksi halde 200bg de olsa tat vermiyor. Zaten güçlü bir dizel motordan beklediğimiz de bu. Aksi halde opel 200 bg de yapsa tam anlamıyla tatmin etmeyecektir. 320nm tork 1500 dv de hazır olmalıkı her daim güçlü bir araba kullanıldığı hissi versin. Bu durum açık ve net sürüş keyfini törpülüyor. Daha önce vw cady 1.9 tdi 105 hp aracımız olmuştu. Alt devirlerde gürlemesi ve varını yoğunu sunması insanı cezbediyordu. Bu ağırlıkta bir araç bile oldukça çevik olabiliyordu.Buradan şunu söylemek gerekirse opel max tork bandını aşağı çekmediği sürece vw dizel motorlarının gerisinde kalacaktır. Vw nin 120hp lik dizel motoru sürüş keyfi açısından 1.6 cdti nin ötesindedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sık sık şehir içinde vites değiştirdiğimizde 1500-2000 devir aralığında kalıyoruz bu aralıkta gaza bastığınızda geç gelen max tork bandından dolayı can sıkıcı bir durumla karşılaşılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olmayan bir motorun kavgası mı yapılıyor benmi yanlış anladım?

    neyin kafasını yaşıyorsunuz dci160 muhabbeti senelerdir dönüyor henuz ortada birşey yok,

    buda ona benzemiş,
  • Ayrıca rampa çıkarken gazdan ayağınızı çekip yavaşlama ve devamında tekrar gaza basma durumunda vites değiştirmek durumunda kalınabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim şahsi görüşüm son derece yeni nesil bir dizel motor olan 1.6 cdti motorun max torkunu 2000 devirde vermesi ciddi bir eksi puan. Yeni kasa da 136hp lik motor 140 olarak gelecek gibi görünüyor azalan ağırlığın da etkisiyle daha performanslı olacaktır elbette. Ancak max tork bandı 2000 devir de kaldığı sürece hiçbir zaman 140 hp dizel tadı vermeyecektir. Not : 5 yıldır astra j 1.3 cdti kullanıcısıyım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes 1500 devirde versin demiş max torku ama bu mühendislerin hiç mi bildiği yok? 1500 devirde 200 bilmem kaç tork veriyor 1750 devire kadar çok övülen 1.6 tdi motorun torkunu veriyor. Hem şunu da düşünmek lazım bastığınızda aracın 4000-5000 devire kadar dolu dolu devir çevirmesi güzel değil mi? Hem de bunu sıradan bir turbo dizel motorla gücü hissederek yapabilmek. Tavsiyem kullanmayan arkadaşların internetten 0-100 takibi yapmaları yerine test etmeleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Şanzıman türü önemli. Yoksa istediği verimi yine alamazlar.

    opel yıllardır aisin şanzıman kullanıyor modellerinde
    muhtemelen astrada da bu şanzımanı adapte ederler
  • SAİM. kullanıcısına yanıt
    İyi güzel de, neden daha modern olanları kullanmıyorlar ki? İlla ki çift kavrama olsun demiyorum ama şu aktarma sorununa tamamen çözüm bulabilecek bir şanzımanla piyasaya sürebilseler güzel olacak. Yeni Astra'da da benzer durum devam ederse,yazık o kadar kullanıcıya yani.
  • Dizelin torkunu erken devirde vermesi hızlı sürüş anlamında pek bir şey sağlamıyor. Tamam rampada, 4 kişi yüklüysen yüksek viteste falan hız düşmeden hoş bir çekme hissiyle hızlanır araç ama düşük devirlerden itibaren o tatlı hızlanma hissini verebilmesi için maksimum gücünü de çok sonlarda vermemesi lazım. Yani misal 1750 devirde torkunun %70-80ini veriyor olabilir ama bu devirde daha gücünün %40ını anca veriyorsa o motordan sürüş keyfi anlamında bir şey beklememek lazım. Tıkanmaz çeker ama hızlanmaz, hızlı hissettirmez. Motor eğrisine bakmak lazım, güç eğrisi ne kadar dik artıyorsa o dizel motorun hızlanma isteği de o oranda yüksek olacaktır. Bunu erken yüksek torkla birleştirdiğimizde tam bir rampa canavarı çıkar ortaya. 1.9tdi zamanına göre gerçekten çok başarılı bir motordu, passattaki gidişini hatırlıyorum, çabuk tükenen ama hızlanması ve çekişi çok canlı bir motordu.

    Şimdiki yeni nesil dizeller artık klasik dizel karakteristiğinden çıktılar, baya baya atmosferik gibi canlı hızlanıyorlar. Misal i30 dct test etmiştik, 300nm tork var, 4 kişi yüklü halde gazı yapıştırınca yolcuları koltuğa yapıştırma hissi atmosferik bir 1.8-2l benzinli motordan farksız, gayet eğlenceli. Ha belki hız ibresi o hacimli atmosferik benzinliler kadar hızlı ilerlemiyor ama hissiyat kesinlikle öyle.




  • Yok gitmesine çokta iyi giderde o 170 beygir suyla gitmeyecek herhalde.az yakmadıktan ekonomik olmadıktan sonrada bana ne 170 hp den.sizce ne kadar ekonomik olur bu Astra.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10-EMRE kullanıcısına yanıt
    308 kadar değilse de, en az Golf kadar ekonomik olur herhalde.
  • opel motorlari kalkista rakiplerine gore biraz geride kalir ama ara hizlanmalarda tokatlar bu nasil olacak merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsaya koysunlar millete rahat vermem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golfte nerdeymiş 170 hp.120 hp ye kadar ekonomiklik anlarımda daha fazlası performans için tamam ama hepsi o kadar,ekonomik olmaz kimse kendini kandırmasın hele opelde 1.33 dizel ve Corsa nın dışında ekonomik sözcüğü ile beraber anılacak araç yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Yok gitmesine çokta iyi giderde o 170 beygir suyla gitmeyecek herhalde.az yakmadıktan ekonomik olmadıktan sonrada bana ne 170 hp den.sizce ne kadar ekonomik olur bu Astra.

    95 beygirden 170 beygire kadar değişen güçlerde 1.6 dizel olacak yeni astrada. Senin gibi düşünenler 95lik tercih edebilir.
  • Küçük hacimli yüksek güçlü motorlarla ne denli ekonomi yapılabilir sorusu yabancı basında da irdelenen bir konuydu ve geçenlerde karşılaştırmalı teste konuk olan bazı modeller arasında aynı gücü büyük hacimden alan motorların daha ekonomik ya da güçlü olmaktan ziyade daha kaliteli bir kullanım sunduğu ortaya çıkmıştı.

    Opel in yeni (yeni derken eski 2.0 163Hp nin geliştirilmişi) motorlarından 2.0 CDTI 170Hp 400Nm lik motor esnek ve sessiz karakteriyle sürüş izlenimlerinde çok beğeniliyor, 1.6 dizel 170Hp de aynı şekilde beğenilecek mi mesela, bekleyip göreceğiz.
  • motorun gelip gelmeyeceği belli değil, bizde 0-100 cüler mi dersin ekonomi mi dersin tdi daha iyi mi dersin yermeyen kalmamış.

    he he bi tek siz biliyosunuz bu işi forum üzerinden yürüyor bu işler zaten.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.