Şimdi Ara

1.5 Dci 2005 model megane 2 sabah çalışma sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar,
    amacım şikayet vs vs değil sözkonusu babamın arabasının hikayesini siz forumdaşlarla paylaşmaktır belirteyim. Lütfen konuda gereksiz fanatizm yapmayalım çünkü o otomobil firmaları hiçbirimizin babasının şirketi değil.

    Arkadaşlar 2005 yılında 2001 model hyundai accent 1.5 16v gri renkli aracımızı satışa çıkarmıştık. iyi hatırlıyorum km'si 24 bin idi daha. Babam, çok uzun yol yapan biri değildir sadece ev-iş iş-ev arası aracını kullanır, hafta sonu hava güzel olursa pikniğe gideriz. Neyse konuyu dağıtmadan aracı o zaman 14 bin Tl'ye sattık. bir uzman çavuşa hala ondaysa hayrını görsün ya da kimdeyse hayrını görsün. Babamın aklında Megane II var tabi (2004'te komşumuz almış çok memnun) neyse galeriler oto dergileri karıştırılıyor. Megane II ve focus arasında mekik dokurken sanırım babam arkadaşlarının gazıyla Megane II sipariş verdi. Gittik aldık aracı ben küçüğüm tabi dizel motorlu otantik(baz) model. araç; ilk yılında çok yağmurlu bir günde sileceklerle ilgili bir arıza çıkardı.
    Erzurum'daki servise götürdük, silecek motor tesisatı yanmış dediler yaklaşık 900 küsür lira masraf vardı. Garanti kapsamında değişim yaptı servis ve bakımları yaptık. İkinci yılında amortisörlerden biri değişti sanırım o olaya hakim değilim yine bakımlar yapıldı.
    üçüncü yıl bakım yetkili serviste yapılmıyor tanıdık dükkanda ucuza kapatılıyor.
    Sonra babam bakımları aksatmaya başladı çünkü yol yapmıyordu araba.
    arada yağ değişimleri filtre değişimleri yapılıyordu.
    En son sanırım 2013'te ön takımı komple değiştirdik, bakım ve rot balans yapıldı.
    arabamız bu yıla kadar kışın eksi 40 dereceler görmesine rağmen tek marşta saat gibi çalışıyordu(Kars'ta yaşıyoruz). Başka bir Komşumuzun 1.4 TSI golfünün çalışmadığı günlere şahit oldum bizim fransız tenekesi tek marşta alıyordu, babam işine gidiyordu (amaç golfü kötülemek değildir fanatik kardeşlerim golf çok güzel bir araç. Yalnız golfün sahibi komşumuz meganımızı pek beğenmezdi. Ordan kin kalmış :))
    Gel gelelim meganımız şimdi 77bin kilometrede ve artık sabah çalışmama sorununu sık yaşamaya başladık e haliyle 11 yaşına geliyor. Geçen katkı maddesi atmışlar yakıta. Sanırım yazın babama yeni bir araç bakacağız ama bu çılgın fiyatlar gerçekten canımı sıktı. megane alınırken ben ilkoluk beşinci sınıftaydım 34bin küsür Tl'ye almıştık. Şimdi üniversite bitmek üzere ama aynı segmentte dizel bir araç almak için 75 bin Tl'yi gözden çıkarmak gerek. Ayrıca 75 bin tl yi gözden çıkarmakla iş bitmiyor. Artan vergi, bakım masrafı, yeni lastikler vs. insanın canını sıkıyor. Benim hedefim; ailemizin birçok anısının geçtiği bu otomobili babamdan satın alıp, sen git şimdi kendine araç al demekti. Ancak aracın sabah çalışmaması sebebiyle babam satmaya karar verdi. Acaba sanayide buna yapılacak küçük işlemlerle yine eski soğuk havalara dayanıklı dizel meganımız geri döner mi? Ve yapılacak işlemler neler olabilir? Biraz uzun oldu kusura bakmayın şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yamtar36 -- 28 Ocak 2016; 0:29:56 >







  • Amma edebiyat yapmissiniz. Gidin bi servise anlatin derdinizi. Kizdirma bujisi olabilir, enjektor olabilir, mazot pompasi olabilir vs vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözel çıkışlı mısınız ?
  • StevenGerrard S kullanıcısına yanıt
    Çocukluğumun geçtiği araç, ilk kullandığım araç ve daha binlerce anı...
    Otomobille bağ kurmak sanırım yeterli sözel çıkışlı olmaya gerek yok.
  • yamtar36 kullanıcısına yanıt
    okumayı sevmeyen bir milletiz ve okumayı sevmediğimiz gibi belki okumaktan zevk alacak arkadaşlar olabileceğini düşünmeden dünyanın en gereksiz hareketlerini yapıp ben sevmiyorsam kimse sevemez çıkışları yapacak cürreti kendimizde buluyoruz.
    konuya dönecek olursak, ben de sizinle aynı durumu 6 ay önce yaşadım. 2005 1 Ocak tarihinde satın aldığımız Chevrolet Lacetti sedan 1.6 SX aracımızı geçtiğimiz haziran ayında 145 bin km de sattık. Aracı çok severek kullandık bakımlarını kafamız esince yaptırdık L.P.G taktırmayıp sürekli Dünyanın en pahalı benziniyle besledik ama bir yerden sonra mekanik problemler, senelerin verdiği yorgunlukla kondüsyon azalmaları gibi faktörler sonucu satmaya karar verdik Benim de planım Amerikanların dededen toruna araba bırakma geleneğine özenerek arabayı babamdan alıp çocuğuma bırakmaktı ama günümüz vergi sigorta maliyetleri ve ikinci el araç piyasası buna müsade etmedi. Araba belkide 1000-2000€ etse o zaman satmayı asla düşünmezdim.
    Size önerim aracı bu şekilde satmanız yönünde olacak. Belki kızdırma bujisinden kaynaklanan bir problem yaşıyor olabilirsiniz. Ustaya danışın ucuz yollu birkaç parça değişikliği yapın durum düzelmezse satın gitsin. Bir yerden sonra yeni alacağınız aracın hevesi sarıyor ve eski aracınızı satma fikri daha cazip geliyor. Ayrıca yapı olarak maddi araç gereçlere manevi değer yüklemeyi pek sevmem.

    Not: Sayısal çıkışlıyım.




  • yamtar36 kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Sabah çalışmama sorununun aracın yaşı ile zerre kadar alakası yok. Bende de aynı dizel motora sahip 2006 model Dacia Logan var. Araba neredeyse 10 yaşında. Ama saat gibi çalışıyor maşallah. Ben Kars'ta yaşamıyorum. Hava şartlarının soğuk olduğunu biliyorum. İstanbul'da yaşıyorum. Ne olursa olsun, arabanın yaşı ile ilgili değil. Bakımları ile ilgili. 10 yaşındaki arabamı 2010 yılında 2. el olarak aldım ve her seferinde yetkili Renault servisinde bakım yaptırıyorum. Hep Bağdatlılar'da yaptırırdım. 2 sene önce Güngören'de Zenginli otomotive götürdüm. Geçen sene K.çekmece'de Renault HEDEF OTO'ya götürdüm. Mart ayı yaklaştı. Bakımı geldi. Telefonda servisleri gezeceğim. En uygun fiyatı veren yetkili servise götüreceğim arabayı yine. Öyle köşe başı tamirvcilerine, sanayi tamircilerine götürmüyorum. Götürmem.

    Ben de arabayı fazla kullanmıyorum. Dizel arabaya ayda en fazla 100 (yüz) km yaptırıyorum. Az kullanıyorum diye bunun günahını arabaya çektiremem. Bakımlarını hiç bir zaman aksatmıyorum. Bu şekilde üzerine düşerseniz arabanız sabah ta çalışır. Akşam da çalışır. Gece de çalışır.




  • okumadım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    okumadım


    Aferin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Amma edebiyat yapmissiniz. Gidin bi servise anlatin derdinizi. Kizdirma bujisi olabilir, enjektor olabilir, mazot pompasi olabilir vs vs..

    Acaba mazot pompası , veya enjektörün sıkıntılı olduğunu sürüş sırasında vs. anlayabilmemiz mümkün mü?
  • cobra41 C kullanıcısına yanıt
    Tecrübeleriniz ve okuma-yazma üşengeçliği hakkındaki tespitiniz için teşekkür ederim.
    Son çare aracı satacağız sanırım.
  • bence satmayın. bi baktırın. masraf ağır mı? bilgisayara taktırın. herkes satın gitsin demiş. ne gerek var. bildiğiniz bir araba.
  • Kızdırma bujilerine baktıracağız. Umarım arıza oradadır. Enjektörlerde arıza varsa iyi bir masraf olacaktır.
    Megane 2 ısıtma bujisinin tanesi 30 Tl imiş.
    Bir de Isıtma bujilerinin 30 bin km'de bir değiştirilmesi gerekiyormuş. Biz şimdiye kadar hiç değiştirmedik muhtemelen sorun oradadır.

    cevap veren herkese teşekkür ederim, başka bir sorun çıkarsa tekrar yazarım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.