Şimdi Ara

1.4 TSI 122 HP chip tuning fayda/zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
33.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aranızda Passat 1.4 TSI 122 HP DSG modele chip tuning yapanlar varsa görüşlerini alabilirmiyim?

    1. Chip Tuning sonrası ölçülen güç ne oldu, chip markası modeli, varsa yapan servisin adı ve yaklaşık maliyeti?
    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?

    Değerli yorumlarınız ve cevaplar için şimdiden teşekkürler,



  • Ben yaptırmadım. Ancak 160 hp motor üzerindeki piston kolları farklı, süpapların içinde sodyum kanalları var, birkaç ufak fark daha var. Bu nedenle uzun vadede iyi olmayacağını düşünüyorum. Uzun vadeden kastım 100bin km üzeri.
  • DSG sistemi 250 nm torka kadar dayanıklı kuru tip şanzuman olduğundan torkta bir artış olacaksa DSG nin ömrü çok kısalacaktır.
  • Ben yaptirdim fakat benimki dsg degil manuel.
    1-) 155hp ve 260nm tork cikti dynoda.tabi kusuratlari var yuvarladim.Temeli izmirde olan bestservis'e yaptirdim.Chipin markasi AllCarRacing.fiyati 1200tl.
    2-)Hayir.
    3-)Bakimlari aksaltilmadigi surece bir sorun olmayacagini ogrendim.
    4-)0-100 suresini saniye cinsinden hic test etmedim fakat son hiz olarak 218kmye ulastim.
    5-)Oyle aman aman bir dusus yok.fakat ortalamada 0.2,0,4 lt az goruyorum.
  • PASSAT için 1.4 TSI TwiNCharger 160 HP çıkmasını beklemektense en güzeli ve en temizi 1.4 TSI 122 HP'yi chip tuning ile 1.4 TSI 160 HP yapmak, motora anahtar değmeden. Bu benim de 5 yıllık uzun vadeli planlarım arasında bir düşünce ama ihtiyacım var mı ve olur mu, onu henüz söyleyemem. Bana 6 ay önce bir mail geldi, 400 TL'ye chip tuning yapma teklifinde bulundular, yazılımla varlığı tespit edilemeyen, serviste sorun çıkarmayacak ve kesinlikle 160 HP olacak bir uygulamaydı ancak her nasılsa bu maili bulamıyorum, kaybettim veya sildim.
  • Sayın Taner bey,

    Sizin tarafta bu konuda bir gelişme olur ve/veya o maili bulursanız, bana da bilgi verirseniz çok makbule geçer.

    Teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    PASSAT için 1.4 TSI TwiNCharger 160 HP çıkmasını beklemektense en güzeli ve en temizi 1.4 TSI 122 HP'yi chip tuning ile 1.4 TSI 160 HP yapmak, motora anahtar değmeden. Bu benim de 5 yıllık uzun vadeli planlarım arasında bir düşünce ama ihtiyacım var mı ve olur mu, onu henüz söyleyemem. Bana 6 ay önce bir mail geldi, 400 TL'ye chip tuning yapma teklifinde bulundular, yazılımla varlığı tespit edilemeyen, serviste sorun çıkarmayacak ve kesinlikle 160 HP olacak bir uygulamaydı ancak her nasılsa bu maili bulamıyorum, kaybettim veya sildim.
  • Yetkili servis zaten yapıyordu. 950 euro mu neydi galiba. O işlemin aynısı olmasın?
  • arkadaşlar merhaba 2010 passat 1.4 tsi 122 hp dsg ben artı chip uygulaması yaptırdım şuan aracımın 0 -100 aralığı 9 saniye 0 -160 26-27 saniye aralığında araç şuan 155 hp 600 tl yaptırdım isterseniz yardımcı olarbilirim chip uygulamasını yapan kuzenim videolarıda isterseniz paylaşabilirim ama orjinali ile chipli arasında baya bir fark oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasarum

    Aranızda Passat 1.4 TSI 122 HP DSG modele chip tuning yapanlar varsa görüşlerini alabilirmiyim?

    1. Chip Tuning sonrası ölçülen güç ne oldu, chip markası modeli, varsa yapan servisin adı ve yaklaşık maliyeti?
    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?

    Değerli yorumlarınız ve cevaplar için şimdiden teşekkürler,




    bende 2010 passat 1.4 tsi 122 hp var artı chip tuning uygulaması var 0-100 9 saniyede çıkıyor 0-160 27 saniyede çıkıyor top spedd 220 de kalıyor çünkü hız kesici var araçta ama chipten sonra araçta bir sorun yaşamadım 4000 km chip yapıldı şuan 8500 km de uzunyolada gitti istanbul-antalya arası hiçbir sorunla karşılaşmadım




  • 1000 euro imiş. bugünıt çok az azalıyor konuştum. 45 dakiklık imiş. garanti aynen devam. yakıt hafif azalıyormuş. 160 hp ve 250 tork oluyormuş. 0 100 performansı 1 sn düşüyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 8 Ekim 2010; 13:43:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasarum

    Aranızda Passat 1.4 TSI 122 HP DSG modele chip tuning yapanlar varsa görüşlerini alabilirmiyim?

    1. Chip Tuning sonrası ölçülen güç ne oldu, chip markası modeli, varsa yapan servisin adı ve yaklaşık maliyeti?
    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?

    Değerli yorumlarınız ve cevaplar için şimdiden teşekkürler,



    1. 150hp civarında olur 97-98 oktan ile 160hp civarında olacaktır
    bir çok yer yapıyor netden bulabilirsiniz
    maliyeti 700-1200 lira yetkili serviste ise 1150 euro +kdv

    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    herhangi bir olumsuz etkisi yoktur

    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    motor ömrünü kısaltmaz
    bu işlem bütün dünyada 20 yıldır yapılan bir uygulama
    motor ömrünü etkilemiş olsa sizce bu kadar süredir bu iş yapılır ve bu kadar popüler olurmuydu ???

    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    0-100 de 1-3 sn düşebiliyor
    elbetde 6 sn lik aracın 3sn düşmesini beklemeyin ancak 12sn olan değer 9-10sn ye düşecektir.
    son hızda ciddi bir artış yok ancak 10km falan etkiler

    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?
    şehir dışı en az %10 düşer...şehir içi ise sürüş tarzınıza yol durumuna vs. bağlı olarak değişir...




  • Detaylı cevaplarınız için teşekkürler.

    Chip uygulamasının 20 yıldır yapıldığını biliyorum ancak TSI ve DSG yeni bir teknoloji olduğu için DSG li TSI motorlara chip uygulamasının net sonuclarını görecek kadar uzun süre geçmediğini düşünüyorum. En azından 100,000 km devirmiş chipli bir DSG + TSI bilgisine rastlayamadım nette.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    1. 150hp civarında olur 97-98 oktan ile 160hp civarında olacaktır
    bir çok yer yapıyor netden bulabilirsiniz
    maliyeti 700-1200 lira yetkili serviste ise 1150 euro +kdv

    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    herhangi bir olumsuz etkisi yoktur

    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    motor ömrünü kısaltmaz
    bu işlem bütün dünyada 20 yıldır yapılan bir uygulama
    motor ömrünü etkilemiş olsa sizce bu kadar süredir bu iş yapılır ve bu kadar popüler olurmuydu ???

    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    0-100 de 1-3 sn düşebiliyor
    elbetde 6 sn lik aracın 3sn düşmesini beklemeyin ancak 12sn olan değer 9-10sn ye düşecektir.
    son hızda ciddi bir artış yok ancak 10km falan etkiler

    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?
    şehir dışı en az %10 düşer...şehir içi ise sürüş tarzınıza yol durumuna vs. bağlı olarak değişir...






  • 122 140 160 170 180 tsi larda motor enjektör vs. tamamen aynı

    122 lerdeki tek fark küçük turbo var ve supercharger yok

    bugüne kadar türkiyede 500 civarında tsi motor bloğu çatlattı piston kırdı segman kırdı...ama bunların hepisi chipli değil di... chipsiz olduğu halde sorun çıkartanlar oldu

    dsg şanzımanlarda limit var
    biz istesek de bu limiti geçemiyoruz...defalarca denedim...kesinlikle bir sorun olmuyor...



    forumlarda bir çok kez görüyorum
    insanlar ne kadar da bilgili....herkes futbol yorumcusu ...siyaset yorumcusu...ekonomist ... herkes araçlardan çok iyi anlıyor...
    bir şeye yok dediklerinde...olmaz dediklerinde...acaba neye dayanarak bunu diyorlar sormak lazım...???

    bilende yazıyor bilmeyende...



    bir çoğu düşüncelerini yada kafalarındaki teorilere göre yorum getiriyorlar...varsayım üzerine konuşuyorlar...

    100 bin km yol testi yapan bir firma var mı merak ediyorum ???...bunların hepsi kağıt üzerinde test edilir...
    bir araç üretilir...çeşitli testlerden geçirilir sonra hataları giderilir veya geliştirilir...ve seri üretime başlanır...
    fabrika biz bu aracı 500 bin km her türlü yol şartlarında test edelim demiyor...yada 100 bin km....

    bir araca siz ne kadar iyi bakarsanız...ki buradaki kasıt...öküzün trene baktığı gibi değil...motor yağını zamanında değiştirmeniz turbolu araçların çalışma şartlarına uymanız orijinal yedek parça kullanmanız ...bu motor 500 bin km çok rahat gider...

    yok bakmazsanız...yağını ihmal ederseniz turboya dikkat etmezseniz...yan sanayi yedek parça kullanırsanız...o motor 200 bin de iflas eder...


    daha dün yanıma bir seat ibiza 1400 tdi 75hp araç geldi...250 bin motor bitmiş...araba yokuş yukarı 120km geçmiyor...düz yolda 140 km de kaldı...

    burada kim suçlu ? araba mı sürücü mü fabrika mı ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasarum


    Detaylı cevaplarınız için teşekkürler.

    Chip uygulamasının 20 yıldır yapıldığını biliyorum ancak TSI ve DSG yeni bir teknoloji olduğu için DSG li TSI motorlara chip uygulamasının net sonuclarını görecek kadar uzun süre geçmediğini düşünüyorum. En azından 100,000 km devirmiş chipli bir DSG + TSI bilgisine rastlayamadım nette.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    1. 150hp civarında olur 97-98 oktan ile 160hp civarında olacaktır
    bir çok yer yapıyor netden bulabilirsiniz
    maliyeti 700-1200 lira yetkili serviste ise 1150 euro +kdv

    2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
    herhangi bir olumsuz etkisi yoktur

    3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
    motor ömrünü kısaltmaz
    bu işlem bütün dünyada 20 yıldır yapılan bir uygulama
    motor ömrünü etkilemiş olsa sizce bu kadar süredir bu iş yapılır ve bu kadar popüler olurmuydu ???

    4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
    0-100 de 1-3 sn düşebiliyor
    elbetde 6 sn lik aracın 3sn düşmesini beklemeyin ancak 12sn olan değer 9-10sn ye düşecektir.
    son hızda ciddi bir artış yok ancak 10km falan etkiler

    5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?
    şehir dışı en az %10 düşer...şehir içi ise sürüş tarzınıza yol durumuna vs. bağlı olarak değişir...




    Kardeş Passat 1.4 TSI Stock, pratik bir şekilde vites değişimiyle 9.5-10 sn gibi bir sürede 100 km hıza ulaşıyor. 12 sn nerden çıktı ?




  • örnek verdim sadece... :)


    0-100 de 1-3 sn düşebiliyor
    elbetde 6 sn lik aracın 3sn düşmesini beklemeyin ancak 12sn olan değer 9-10sn ye düşecektir.

    dedin....tsi değeri demedim ki ...

    ancak normaldir...yani yanlış anlaşılabilir...neticede her detayı yazmıyoruz ifadeler eksik oluyor...kelimelerin ruhları yok...
  • Arkadaşlar yazılımdan sorun yaşayan oldumu tsi motorlarda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.