Şimdi Ara

1,4 tdi pd şehir içi yakıt tüketimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    1.4 tdi pd fabia şehir içi 10dan fazla ışıkta durup kalkış yaparak .yoğun olmayan trafikte ve çok dikkatli kullanarak şu değerleri elde ettim.araçta toplam 2 kişiden 170 kg var.toplam 15 kg da bagaj var.lastik basınçları normal hava yağışlı.
    araç 145.000 kmde.5000 km önce yağ ve filtreler değişti bakımları yapıldı.
    sıcaklık:10 derece
    şürüş zamanı:25 dakika
    ortalama hız:24 km/s
    toplam km:19 km
    ortalama yakıt tüketimi:100 km de 6,6 lt/s

    sizce bu değerler nasıl?yüksek mi?normal mi?
    benim fikrim bana biraz yüksek geldi ama bilmiyorum.

    I30 o kadar yakmıyor kardeş. Enjektörleri temizlet.

    valla kardeş skoda serviste kendi bilgisayarına bağlattım 145000 km de aracın 3 enjektörü kusursuz çalışıyor bir problem yok.ama bu enjektör problemi bilgisayarda görülemiyorsa onu bilemem. var mı öyle bir şey?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bende de dci fluence var 20-25 km ortalama hızlarda ve motor hiç ısınmadan, 6.5-7 lt civarı ortalama var, bence gayet güzel yakmışsınız,
    Ayrıca sürekli durup gazlayarak soğuk dizel motorla 5 lt yakan araç olmaması lazım, örn: kırmızıda dur hop 1-2-3 vites sonra hemen kırmızı dur, yeşil bir daha kalk 5 lt yakmaz, bizde c3 hdi ve punto evo m jet da var her ikisininde 6 lt nin altına düştüklerini görmedim daha, ki bu motorların alayı ekonomik dizel,

    ki aracım 145000 km de artık.büyük bir ihtimal ilk sıfır halinden belki 1 lt fazla yakıyordur.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Degerler az degil cok. Hangi motor dersen tdci 1.4 fiesta icin. Bu arac sehir icinde ve 120 km/s hızlar gecilmediginde cok ekonomik.

    Örnek : hava sıcaklığı 7 derece.

    Ort hız 23 km/s
    Alınan yol : 12,4 km
    Extra ağırlık : 150 kg
    Ort tuketim 5,2 Lt

    Bir kıyaslamada daha tdı nin rakiplerinden fazla yaktığını gormuş olduk.

    daha bugün hatta ortalama hız 25 km/s ortalama tüketim 6,4 lt toplam yol 14 km.ve trafik yoktu şehir içiydi.3-4 kez duraklandı.

    tdci ve tdi arasında sizin söylediğinize göre yakıt tüketim farkı %30 dur ki çok yüksek bir fark.böyle bir şey varsa ki bu değerin uzun yolda %15 lere kadar ineceğini düşünüyorum.
    _____________________________




  • tdci fiesta sahibi arkadaş araci nerde kullandigini yazmamis. konya da surersin 3 lt /100 km bile yakar. Zonguldak da ordu da surersin 7 ltye bile sevinirsin.

    bu kalkiş ta titreme, soguk havalarda ilk calistirmada homurtu ile çalışma bende de var. yarim debriyaj ile belki o titremeyi biraz azaltabilir sin ama gerek yok. bos yere baski balata yer.

    1.4 3 silindir tdi bence vwnin en iyi dizel motoru. az yakar cok kacar. partikül filtresi yok. omru uzun.
    tdci bilmem ama 100 binde motor yiyen hdi lara dci lara multijetlere cok denk geldim. ama tdi ile 1 milyon km yapan var.

    http://skoda-auto.com/en/news/2013-07-03-fabia-one-million-kilometers

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yaklaşık 2 yıldır 1.4 tdi cordoba kullanıyorum. Fabrika verilerini şehir dışı (4.1lt) ort 40-45 km hızla, şehir içi tüketimini (5.7lt) ort 25 km hızla tutturuyorum. Tabi bu değerlere 18-20 derece hava sıcaklığında ulaşıyorum. Tüketim kışın 0.3-0.4 lt daha artıyor haliyle. Sizin değerleriniz de de bir sorun yok.

    1.4 tdi motor da yukarıda bahsedildiği gibi geç ısınan bir motor. Şehir içinde de dur-kalklı trafik yakıt tüketimini çok etkiliyor. Bunun dışında kalkışta titreme,rölantide tar tar sesi ve 1. vitesin uzunluğu biraz can sıkıyor.

    Ama uzun yolda 90-110 arası kullanmakta ayrı bir zevkli. En dik rampalarda bile çekişten düşmemesi ve motor sesinin az olması çok iyi.
    _____________________________
  • Vites oranlarıyla cok canli; 2250 devirde ancak 100 yapiyor, 200gibi redline civarina geliyor. . En ilginci 1 ve 2. Vitesi.. 1de 50 2 de 80 yapiyor; dizele gore abuk degerler..
    Tdci fiesta, citroen nemo kullandim; cok donuk hizlanmasi turbo boslugu falan..onlarda intercooler da yok; uzun yuklenmelerde daha cabuk şişer. .
    Tdi lar yol yaptikca, kurumlandıkça az yakmaya başlar. . Benim araba 15bindeydi aldigimda; simdi 55, daha az yakiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    tdci fiesta sahibi arkadaş araci nerde kullandigini yazmamis. konya da surersin 3 lt /100 km bile yakar. Zonguldak da ordu da surersin 7 ltye bile sevinirsin.

    bu kalkiş ta titreme, soguk havalarda ilk calistirmada homurtu ile çalışma bende de var. yarim debriyaj ile belki o titremeyi biraz azaltabilir sin ama gerek yok. bos yere baski balata yer.

    1.4 3 silindir tdi bence vwnin en iyi dizel motoru. az yakar cok kacar. partikül filtresi yok. omru uzun.
    tdci bilmem ama 100 binde motor yiyen hdi lara dci lara multijetlere cok denk geldim. ama tdi ile 1 milyon km yapan var.

    http://skoda-auto.com/en/news/2013-07-03-fabia-one-million-kilometers

    DARISI BAŞIMIZA.Duymuştum ben bu olayı çek cumhuriyetinde 1.9 tdi pd yanlış hatırlamıyorsam
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Yaklaşık 2 yıldır 1.4 tdi cordoba kullanıyorum. Fabrika verilerini şehir dışı (4.1lt) ort 40-45 km hızla, şehir içi tüketimini (5.7lt) ort 25 km hızla tutturuyorum. Tabi bu değerlere 18-20 derece hava sıcaklığında ulaşıyorum. Tüketim kışın 0.3-0.4 lt daha artıyor haliyle. Sizin değerleriniz de de bir sorun yok.

    1.4 tdi motor da yukarıda bahsedildiği gibi geç ısınan bir motor. Şehir içinde de dur-kalklı trafik yakıt tüketimini çok etkiliyor. Bunun dışında kalkışta titreme,rölantide tar tar sesi ve 1. vitesin uzunluğu biraz can sıkıyor.

    Ama uzun yolda 90-110 arası kullanmakta ayrı bir zevkli. En dik rampalarda bile çekişten düşmemesi ve motor sesinin az olması çok iyi.

    uzun yolda ben de memnunum aracımdan.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Vites oranlarıyla cok canli; 2250 devirde ancak 100 yapiyor, 200gibi redline civarina geliyor. . En ilginci 1 ve 2. Vitesi.. 1de 50 2 de 80 yapiyor; dizele gore abuk degerler..
    Tdci fiesta, citroen nemo kullandim; cok donuk hizlanmasi turbo boslugu falan..onlarda intercooler da yok; uzun yuklenmelerde daha cabuk şişer. .
    Tdi lar yol yaptikca, kurumlandıkça az yakmaya başlar. . Benim araba 15bindeydi aldigimda; simdi 55, daha az yakiyor..

    bu araçlarda şunu anladım bastıkça motor istiyor.2 sene önce 2150 km yaptım araç da maaşallah tık olmadı hatta olmadığı gibi daha açıldı gaz pedalına dokudum mu uçuyordu.bu araçları seviyorum.
    _____________________________
  • Adaptasyon kaynakli, biraz da devirli kullaninca kurumları da atiyor
    Intercooler var zaten; ruzgar aldigi surece şişmez karavan falan cekmiyorsaniz
    Enjektorleri euro cinsinden fiyatlandirilir; biraz da pahalidir.. 20 30 veya 40binde bir carbonclean yaptirmakta fayda var; ben yaptirdigimda bogaz hatti vapurlari gibi duman çıktı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • Ya şimdi konuda linç edileceğim heralde ama, işin bu kadar teknik ölçüsüne girip kafa yoracaksanız siz araba sürmeyin bence..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Ya şimdi konuda linç edileceğim heralde ama, işin bu kadar teknik ölçüsüne girip kafa yoracaksanız siz araba sürmeyin bence..

    yok estağfurullah linç yok.sadece araclarımızın fazla mı yaktığını eğer fazla yakıyorsa ne gibi sebepler ve önlemler alabileceğimizi konuşuyoruz.bu arada hayırlı senelr.
    _____________________________
  • Bugün deneyimimi paylaşacağım
    sıcaklık:10,5 derece
    yol:23 km
    sürüş zamanı:54 dakika(4 dakika rolantide toplam çalıştırma)
    ortalam hız:25 km/s
    ortalama yakıt tüketimi:5,9 lt/s
    yaklaşık 10 dakika sokak araları ,3 ışıkta bekleme ,10 dakika yoğun trafik yani resmen debriyaj gaz debriyaj,geri kalan zaman ise gayet açık ve trafik açık araç az.ama yol bilgisayarından takip edilerek dikkatli sürüldü.
    araç 141000 km de 1.4 tdi pd.yakıt tüketimi nasıl?
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.