Şimdi Ara

1.4 HDI motor nasıl kullanılmalı(0 km)? kullanan arkadaşlardan yorum lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
19.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 0 km 1.4 HDI 206 aldık. motorun ömrünün uzun olmasını nasıl sağlayabiliriz?


    not: benzinliye alışık olunca, insan yanlış birşey yapmak istemiyor 0 motor için aydınlatırsanız sevinirim. saygılar.

    bir de 1.4 HDI ların subap sayısını bilmiyorum 16 mı 8 mi ?? bilgisi olan varsa yorum lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çerwat -- 6 Aralık 2008; 22:54:52 >



  • Aşınmayı azaltmak için çok mantıklı bir kullanım yöntemi var bunu bilmek için uzman olmaya gerek yok !!Düşük devir!! :)
    Ayrıca motorun uzun ömürlü olmasını çok isteyen biri japon araçlarını tercih etmeliydi bence.
  • Araç 70 hp dir 90 hp liklerin aksine 8 subaplı bir silindir kafasına sahiptir ve sabit geometrili turbo ünitesi barındırır.Motoru korumak için en önemli olan şey tam sentetik motor yağı kullanmaktadır.Daha pahalıdır ancak bundan kaçınmayın turbonun çok yüksek devir çevirmesinden oluşan aşınmayı ve dizeli oluşturacağı yüksek silindir içi hararetin getireceği aşınmaları bu şekilde tolore edebileceksinizdir.Her motor gibi zaten maksimum 4000devir çeviren bir motorla benzinde gibi en fazla 2500-3000 devirde vites değiştirirseniz ideal verim/ömür oranını yakalayabilirsiniz.Soğuk çalıştırdıktan sonra 30 saniye kadar ısınmasını beklemek ve stop etmeden 15 saniye kadar rölantide beklemek turbonun ömrünü çok uzatacaktır.Hava filtresini periyodik bakımlara bakmadan daha önce değiştirmek motor sağlığı ve performans açısından sizi maddi olarak külfet getirmekten çok yakıt tüketimini düşürerek kara geçirecektir tabi artan performans ta cabası.Euro dizel kullanmayı söylemeye gerek olacağını pek sanmıyorum.Birde bakın bakalım tork değeri aracınızın kaç150nm mi eğer öyleyse 307 lerin ecu programını yükleterek 160nm ye masraf etmeden çıkarabilirsiniz ki performans olarak çok fazla fark edecektir.C3 lerinde aynı motor kullanaılan modellerinde tork 160nm dir.İlk 1000km ye dikkat edin .
    Güle güle kullanın.




  • hocam biz alırken 16 subaplı olduğunu söylediler. yani aracı teslim alırken. dediğiniz gibi 2500 ile 3000 devir arasında kullanıyoruz. ayrıca torku 160 nm doğru söylüyorsunuz. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim .
  • Size o motorun 16 valve olduğunu söyleyenler bana göre biraz atmış gibi çünki bu motorun çok sübaptlı silindir kafasına sahip olan modeli 90hp ve 200nm tork üretmektedir ,intercooler e sahiptir.70hp lik olanda ise ne intercooler nede 16 sübap vardır.İlaveten cliodaki 1.5 dizel motordaki aynı turbo kullanılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
  • Bu motor ayrıca benim bildiğim bu hacimde en hafif dizel ünite ,tamamıyla aliminyum dan üretilmiş 98kg ağırlığa sahip.
    Renaultun 1.5 dci ı 127 kg ,fiatın 1248cc multijeti 130kg, toyotanın 1.4 d4d ise 108 kg dir.
  • peugeot bipper 1.4 hdi 2009 um var . 1750 devirde 5nci viteste uzun yolda 3.8 yakarak ilerliyorum. bu dusuk devirin zararı olurmu. 5000 km deyim yağımı nezaman değiştirmeliyirm arkadaşlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hacam bı sorum olacaktı yardımcı olursan sevinirim
    şuan piyasa durgun ev sattıktan sonra almayı düşündüğüm 307 110 beygir 2006 makyajlı kasa ama
    ford focus turbo dizel motor ile 307 turbo dizel motorda fark var mı?
    sonuçta ikiside 110 beygir parça ve bakım hususunda bılgı verebilirseniz sevinirim
    şimdiden tşk ederim
  • duyduklarımdan yola çıkarak focus derim serviside iyidir yol tutuşuda muhtemel motoruda

    ayrıca bipper ci servis ne zaman değiştirmeni söylediyse o zaman değiştir madem araba sıfır yağa dikkat et garantidende çıkarırlar allah muhafaza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DE_MOLAY -- 12 Aralık 2008; 14:47:54 >
  • arkadaşlar bildiğim kadarı ile dizel motorları biraz yüksek devirde kullanmak daha iyi yaklaşık 2000-2500 devir aralığında 2000 devirin altına düşürmeyin bence. birde 70hp olan motor 8 valf 90hp olan motor 16 valf olması lazım.

    0 km 1.4 HDI 206 aldık. motorun ömrünün uzun olmasını nasıl sağlayabiliriz?


    not: benzinliye alışık olunca, insan yanlış birşey yapmak istemiyor 0 motor için aydınlatırsanız sevinirim. saygılar.

    bir de 1.4 HDI ların subap sayısını bilmiyorum 16 mı 8 mi ?? bilgisi olan varsa yorum lütfen.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eren_66

    arkadaşlar bildiğim kadarı ile dizel motorları biraz yüksek devirde kullanmak daha iyi yaklaşık 2000-2500 devir aralığında 2000 devirin altına düşürmeyin bence. birde 70hp olan motor 8 valf 90hp olan motor 16 valf olması lazım.

    0 km 1.4 HDI 206 aldık. motorun ömrünün uzun olmasını nasıl sağlayabiliriz?


    not: benzinliye alışık olunca, insan yanlış birşey yapmak istemiyor 0 motor için aydınlatırsanız sevinirim. saygılar.

    bir de 1.4 HDI ların subap sayısını bilmiyorum 16 mı 8 mi ?? bilgisi olan varsa yorum lütfen.


    Dizel kullanımıyla ilgili Faydalı bilgiler
    http://forum.donanimhaber.com/m_19243212/tm.htm




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.