Şimdi Ara

1.3 multijet'te turbo varmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
27.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 1.3 multijet doblomuz var. Dun arkadasla konusurken turbosu oldugunu soyledi. 2500 devirden sonra devreye girdigini soyledi ama ben bugune kadar hic farkedemedm yada anlamadim. Bu motorda turbo varmidir ? Varsa surerken nasil anlayabilirim?

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sdagli7 -- 2 Eylül 2014; 13:53:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Turbonun devreye girme devri yoktur. Turbo sürekli döner ancak siz gaza bastıkça egzoz gazından daha fazla basınç üretir. Yani ne kadar gaza basarsanız o kadar çok basınç üretir, güç o kadar yükselir. Basmassanız az basınç üretir ancak motor stop etmediği sürece durmaz.

    Zaten 1.3 dizel motorda turbo olmassa araba kıçını kaldıramaz
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fiat Egea 1.3 Multijet'te Turbo Var mı?

    1.3 Multijet motor, dizel yakıtla çalışan bir içten yanmalı motordur. Multijet teknolojisi, common rail enjeksiyon sisteminin geliştirilmiş bir versiyonudur ve yakıtın silindirlere daha yüksek basınçlarda ve çoklu enjeksiyonlarla verilmesini sağlar. Bu sayede motor daha verimli çalışır, emisyonlar azalır ve performans artar.

    Fiat Egea'nın 1.3 Multijet motorlu versiyonunda turboşarj bulunmamaktadır. Turboşarj, egzoz gazlarının enerjisini kullanarak motora daha fazla hava besleyen bir cihazdır. Bu sayede motor daha fazla güç ve tork üretebilir.

    1.3 Multijet motor, turboşarjlı versiyonlara kıyasla daha düşük güç ve tork değerlerine sahiptir. Ancak daha düşük yakıt tüketimi ve daha uygun fiyatıyla öne çıkar.

    Fiat Linea'nın da 1.3 Multijet motorlu versiyonunda turbo bulunmamaktadır. Linea'nın turboşarjlı 1.4 T-Jet motorlu bir versiyonu mevcuttur.

    Multijet teknolojisi, dizel motorların verimliliğini ve performansını artırmak için kullanılan bir teknolojidir. Turboşarj, motorun gücünü ve torkunu artırmak için kullanılan bir cihazdır. 1.3 Multijet motor, turboşarjlı versiyonlara kıyasla daha düşük güç ve tork değerlerine sahip olsa da daha düşük yakıt tüketimi ve daha uygun fiyat avantajları sunar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tabiki var turbo dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracım da 1.3 multijet ama 1800den itibaren giriyo devreye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu surerken nasıl anlayabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo yok wankel motor olduğu için atmosferik 1.3 dizel oyüzden 95 hp güç alabiliyolar.

    demek isterdim bu soruya ama.
    düzgün cevap vericem evet aracınızın motorunda turbo mevcut.
  • Turbonun devreye girmesi gibi bir olay yoktur. Sadece siz maksimum tork verdigi devirde devreye girmis gibi hissedersiniz. Arac egzos gazini verdikce turbo devrededir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var tabii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FİAT DOBLO 1.3 mü 1.9 mu ?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • turbosuz dizelmi kaldı ya bindiğin arabayı bilmiyormusun ?
  • Kalkıştan sonra özellikle 2. yada 3. viteste 1000 devir civarında (motoru boğmamak için düz yol yada hafif iniş eğim yolda) dip gaz yaparsan 2000 devir civarlarında araçta bir ivmelenme olacaktır, ordan anlarsın. Zaten turbosuz bir dizelin 1.3 motorla zar zor yürüyeceğini az çok motor bilen insan anlayabilir.
  • sdagli7 S kullanıcısına yanıt
    Evet var 2000 devirden sonra koltuğa hafiften gerilme hissi
  • Var ama çok çaktırmıyor işin özü bu.
  • Turbonun devreye girme devri yoktur. Turbo sürekli döner ancak siz gaza bastıkça egzoz gazından daha fazla basınç üretir. Yani ne kadar gaza basarsanız o kadar çok basınç üretir, güç o kadar yükselir. Basmassanız az basınç üretir ancak motor stop etmediği sürece durmaz.

    Zaten 1.3 dizel motorda turbo olmassa araba kıçını kaldıramaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 2 Eylül 2014; 14:38:40 >
  • Bos konusmayip konuyla ilgili cevap veren arkadaslara tesekkur ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbosu var, tüm turbolu araçlarda olduğu gibi bunda da turbo sürekli aktif, devreye girme gibi bir olay yok FAKAT daha güçlü araçlarda turbonun çalışma yoğunluğu arttığında hissedilmezken multijetlerde turbonun hızlı dönmeye başladığını hissedersiniz. Özellikle 2.vites düşük hız-devirde gaz verince önce bir gitmem diyor, sonra bir yerde ivmeleniyor ya, orası turbonun yoğun olarak çalışmaya başladığı yer.
  • Turbosuz peugeot partner 1.9 dizel 65 beygir civarında.1.3 de turbo olmazsa arabanın gitmeyeceğini anlamışsınızdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorlarla ilgili cok fazla bir bilgim yok arkadaslar arac ailemin zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Turbonun devreye girme devri yoktur. Turbo sürekli döner ancak siz gaza bastıkça egzoz gazından daha fazla basınç üretir. Yani ne kadar gaza basarsanız o kadar çok basınç üretir, güç o kadar yükselir. Basmassanız az basınç üretir ancak motor stop etmediği sürece durmaz.

    Zaten 1.3 dizel motorda turbo olmassa araba kıçını kaldıramaz

    Şu forumda doğru bilgi veren nadir insanlardan biri...



    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Böyle sual olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar cevaplamış zaten. 1.vites normal bir şekilde kalkış yap 1200-1500devir civarıyken gazı kökle 3000devir civarı araç patinaja girerse bil ki turbodur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.