Şimdi Ara

1.2 TDİ motoru Nasıl bilirsiniz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
0
Favori
18.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.2 TDI araç alacaksanız kesinlikle Polo alın.

    Ibiza iç mekanı biraz dar. Arka diz mesafesi de biraz daha dar.

    İkinci eli Polo'ya göre zayıf.

    Ayrıca aracı 1 yada 2 kişi olarak kullanacaksanız alın.

    Genelde öyle oluyor zaten. O zaman sorun olmaz

    Haftasonu 4 kişi gezerseniz, 0-100km'si 15 saniye civarı hantal bir aracınız olur.

    Şu 1.2 TDI motorları en azından çift turbolu 110 beygir civarı yapmalılar. 75 beygir artık kimseye yetmiyor.
  • (+1 )çok doğru bende onu yazacakktım sen yazdın polo alman daha iyi bir 300 tl farkla yeni polona sahip olabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    1.2 TDI araç alacaksanız kesinlikle Polo alın.

    Ibiza iç mekanı biraz dar. Arka diz mesafesi de biraz daha dar.

    İkinci eli Polo'ya göre zayıf.

    Ayrıca aracı 1 yada 2 kişi olarak kullanacaksanız alın.

    Genelde öyle oluyor zaten. O zaman sorun olmaz

    Haftasonu 4 kişi gezerseniz, 0-100km'si 15 saniye civarı hantal bir aracınız olur.

    Şu 1.2 TDI motorları en azından çift turbolu 110 beygir civarı yapmalılar. 75 beygir artık kimseye yetmiyor.


    ancak poloda bütçeme pek hitap etmiyor. Biraz aşıyor. Ayrıca bi ara ikisinin ölçülerini karşılaştırdıgımda her uzunlukta ibiza öndeydi :S .
  • bence aile için c sınıfı alabiliyorsanız c sınıfı bir araç almanız çok rahat ettirir sizi...

    olmassa lpg taktırırsınız. b sınıfı bir araçla uzun yol falan çok yorucu olur...
  • 1.2 lt TDI CR 75 hp motorlar DPF'li diye biliyorum, yanlış mı hatırlıyorum acaba? Uzun süre kullanılacak ise ekonomi yapalım diye alıp DPF ile başınızı belaya sokmayın sonra. MTV ve yakıt ve elde etme maliyetinden elde ettiğiniz fayda DPF'ye gitmesin sakın?
  • 1.2 motor alırken en önemli şey yakıt olmalı pek performans beklenmemeli
  • Performanslı değil, biraz gürültülü sayılır ama gürültüyü içeri vermez, oldukça az yakar sizi üzmez ekonomik bir tercihtir.
  • Tüketim konusunda şüpheniz varsa alın, nasılsa yakıt olarak beğenmezseniz başka beğeneceğiniz herhangi bir araç olamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.2 okuyup aldanmayın. 1.4 tdci fiesta'dan, 1.4 hdi 206 ve 207den hem daha performanslıdır hem daha ekonomiktir. Ayrıca gürültülü diyen arkadaş 1.2 TDI yeni nesil Common Rail sisteme sahiptir ve diğer dizellerden gürültü farkı yoktur. Sizin dediğiniz eski nesil 1.4 TDI motor gürültülü olan.

    1.2 TDI ibiza 75hp 180nm 1500dd/3450dd 13.9sn 4.6/3.3/3.6 tüketim
    1.4 tdci fiesta 70hp 160nm 1750dd 14.8sn 4.8/3.6/4.1 tüketim

    Performansı yeterli bulmanız için almadan önce Astra Classic III 1.3 CDTI 90bg kullanmanızı öneririm. O arabayla 1 tur atan adama her araba C63amg gibi gelir benden söylemesi.
  • Konuya donersek 1.2 TDİ motor teknik verileriyle gayet iyi görünüyor 0-100'ü bu hacme gore yeterli tüketim acısından da piyasadaki en iyi rakamlar. Amaç ekonomiyse iyi bir tercih olur beyaz 15" ciks jantlı olanları hoş duruyor dışarıdan, tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Şunu çok rahat söyleyebilirim ki 1.4 TDI 3 silindir VW motoru 1.3 Multijet Fiat motorundan çok daha atik ve eğlenceli ve aşağı yukarı yakıt tüketimleri aynı(ölçmedim ancak 2 si de aman aman farklı yakmıyor onu biliyorum)

    Belki 1.3 Multijeti Doblo ile kullandığım için hantal geliyordur ancak boşken bile hiç o turbo atikliğini vermiyor. Fabia veya Roomster'da turbo girince koltuğa yapışıyosun 1-2-3. viteslerde:)

    /modifix06
    Hitler çok uzun süre önce çok kısa süreliğine(bikaç km) kullandım bu nedenle yorum yapamicam. Ancak ben TDI'ı tercih ederdim çünkü ekonomik ve çok fazla performans farkı olmayacaktır aralarında şehir içi düşük devirde(sıkıştırırsan motoru 1.6 102 daha iyi gider tabi ama içer)


    Doblo konusunda haklısınız. 1.3 MJ, klima açıkken turbo hissini gösteremiyor.
    Ama klima kapalıyken 1. ve 2. viteste gazı kökleyince patinaj çekebiliyor.

    1.6 hitler motorla karşılaştıracak olursak ara hızlanmalar ve tüketim hariç her konuda 1.6lık motor LPG ile akar gider.




  • bence başka modellere yönelin derim.Alırken kullanırım sorun olur ffilan dersiniz ama 5-6 ay onra performans olmadıgı için dayanılmaz hale gelir..

    C3 1.4 HDi Confort : 2012 model 38.000 2011 model:36.600 aynı kasa sadece model faarkı var.Bi düşünün derim

    Hem 4 silindirli....

    Şehir içi yakıt tüketimi : 5.3 lt
    Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8 lt
    Karma yakıt tüketimi : 4.3 lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 8 Eylül 2011; 1:54:24 >
  • 1.2 tdi ve 1.4 tdi polo'yu test etme imkanım olmuştu.bildiğiniz gibi ikiside 3 silindirli motorlar.bu testlerde elde ettiğim ilk izlenim motorun gürültülü çalıştığıydı.eski nesil 1.4 tdi performans açısından yeterli gelmişti bana ancak 1.2 tdi'dan aynı verimi alamadım.motor küçük hacimli olduğundan fazla bi beklentim yoktu ancak buna rağmen beklediğim kadarını dahi bulamadım.ayrıca 1.2 tdi polo içine gürültüde alıyordu.en azından benim corsa'mdan daha gürültülüydü.iç mekan olarakta basık ve boğucu bi yapıya sahipti.1.2 tdi bluemotion'un yakıt tüketimi gerçekten çok düşük.ancak fiyatı 39.500 civarlarında.eğer 0 km düşünüyorsanız o fiyata size corsa 1.3 dte veya fiesta 1.6 tdci tavsiye edebilirim.bayilerin hala elinde olan 2011 modelleri 39 hatta belki daha ucuza da alabilirsiniz.corsa'nın yakıt tüketimi polo'ya göre 0.2 lt,fiestanın ise 0.8 lt daha fazladır.ancak çekiş gücü,sessizlik,konfor,iç mekan genişliği olarak iki araçta poloya göre daha üstündür.
    bu arada kimse yanlış anlamasın vw veya doğuş oto düşmanı değilim.vw'in gerçekten kaliteli araçlar üretebildiğini en az fanları kadar iyi bilirim.hatta vw alıp kullanmışlığımda vardır.yalnızca forumun amacı olan fikir paylaşımına katkıda bulunmak istedim.
    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    Şu anda 3 araba arasında kaldım. İkisi farklı şehirde test etme imkanım yok, birinin aynısı amcamda var. Amcamda olan araç 1.6 Skoda Octavia Collectin Plus. Bu aracı donanımı ve şık durdugu için bakıyordum. Fiyatı 23 bin tl. Ancak bana motoru biraz yetersiz gibi geldi. Yani Basıyor, devir çeviriyor ancak sadece ses çıkıyor. Koltuga yapıştırma durumu yok gibiydi.


    2. araçta Megane II 1.5 dizel 60 binde 2008 model fiyatı 30.500 TL.
    Üçüncü ve hakkında sadece kagıt üzerindeki bilgileri bildigim 1.2 tdi motorlu 2011 model 18 bindeki fiyatıda 30.500 olan ibiza.


    Tablo bu arkadaşlar :) 1.2 tdi kullanmış arkadaş varsa hala yorum bekliyorum. Teşekkürler


    özür dilerim bu yorumunuzu atlamışım.3 araç arasından tavsiyem kesinlikle megane'dır.hele ki 105 bg'lik versiyon ise tadından yenmez 31000e kadar kendi nacizane araç tavsiyelerimide sunmak isterim.2006ve üstü d4-d corolla,focus tdci da seçenekler arasındadır.ancak megane'ın iç mekanı iki araca göre daha geniştir.corolla'nın donanımı biraz zayıf kalabilir(özellikle eski kasa ise).focus'un yol tutuşu çok başarılıdır.performans olarak focus ve megane önde corolla bir adım arkada kalır.yakıt tüketimleri aşağı yukarı aynı düzeylerdedir.megane ve corolla'nın iç mekan sessizliği ve süspansiyon konforu focus'a göre daha iyidir.tercih sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    bence başka modellere yönelin derim.Alırken kullanırım sorun olur ffilan dersiniz ama 5-6 ay onra performans olmadıgı için dayanılmaz hale gelir..

    C3 1.4 HDi Confort : 2012 model 38.000 2011 model:36.600 aynı kasa sadece model faarkı var.Bi düşünün derim

    Hem 4 silindirli....

    Şehir içi yakıt tüketimi : 5.3 lt
    Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8 lt
    Karma yakıt tüketimi : 4.3 lt


    C3 1.4 hdi 70hp 160nm@2000dd 13.7sn 5.3/3.8/4.3
    İbiza 1.2 tdi 75hp 180nm@1500/3450dd 13.9sn 4.6/3.3/3.8

    Ben arada performans farkı göremiyorum? Hatta tork farkından ara hızlanmalar ve sollamalarda 1.2 tdi çok daha seri 1.4 hdi'ye göre. Hem daha performanslı hem daha ekonomik.

    "Hem de 4 silindirli" den daha rasyonel şeyler yazın da şu forumun kalitesi artsın biraz.

    Şu an 1400cc hacme kadar en performanslı ve en ekonomik dizel ünite 1.2 TDI'dir. Motordan anlayan zaten 180nm torku 1500devirden vermeye başlayan dizel motorla 2000devirden vermeye başlayan motor arasındaki kullanım zevkini iyi bilir. Ayrıca bu torku 1500devirden 3450devire yani neredeyse dizel motorun redline'ına kadar bu torku sağlaması pratik kullanımda (kağıt üstü değil) ne kadar fayda sağlayacağını da gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam ben 1.2 TDI 75 HP CR motorlu Polo Bluemotion kullandım 4.000 km boyunca. PM'den sorularını sorarsan cevaplayabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6


    C3 1.4 hdi 70hp 160nm@2000dd 13.7sn 5.3/3.8/4.3
    İbiza 1.2 tdi 75hp 180nm@1500/3450dd 13.9sn 4.6/3.3/3.8

    Ben arada performans farkı göremiyorum? Hatta tork farkından ara hızlanmalar ve sollamalarda 1.2 tdi çok daha seri 1.4 hdi'ye göre. Hem daha performanslı hem daha ekonomik.

    "Hem de 4 silindirli" den daha rasyonel şeyler yazın da şu forumun kalitesi artsın biraz.

    Şu an 1400cc hacme kadar en performanslı ve en ekonomik dizel ünite 1.2 TDI'dir. Motordan anlayan zaten 180nm torku 1500devirden vermeye başlayan dizel motorla 2000devirden vermeye başlayan motor arasındaki kullanım zevkini iyi bilir. Ayrıca bu torku 1500devirden 3450devire yani neredeyse dizel motorun redline'ına kadar bu torku sağlaması pratik kullanımda (kağıt üstü değil) ne kadar fayda sağlayacağını da gösterir.



    +1

    Volkswagen i sevmem (Doğuş Otodan dolayı) ama yiğidi öldür hakkını ver 1.2 tdi en mantıklı dizel




  • 1.2 TDI

    Lakabı! Hibrit Katili.

    Tek tercihim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333


    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    bence başka modellere yönelin derim.Alırken kullanırım sorun olur ffilan dersiniz ama 5-6 ay onra performans olmadıgı için dayanılmaz hale gelir..

    C3 1.4 HDi Confort : 2012 model 38.000 2011 model:36.600 aynı kasa sadece model faarkı var.Bi düşünün derim

    Hem 4 silindirli....

    Şehir içi yakıt tüketimi : 5.3 lt
    Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8 lt
    Karma yakıt tüketimi : 4.3 lt


    C3 1.4 hdi 70hp 160nm@2000dd 13.7sn 5.3/3.8/4.3
    İbiza 1.2 tdi 75hp 180nm@1500/3450dd 13.9sn 4.6/3.3/3.8

    Ben arada performans farkı göremiyorum? Hatta tork farkından ara hızlanmalar ve sollamalarda 1.2 tdi çok daha seri 1.4 hdi'ye göre. Hem daha performanslı hem daha ekonomik.

    "Hem de 4 silindirli" den daha rasyonel şeyler yazın da şu forumun kalitesi artsın biraz.

    Şu an 1400cc hacme kadar en performanslı ve en ekonomik dizel ünite 1.2 TDI'dir. Motordan anlayan zaten 180nm torku 1500devirden vermeye başlayan dizel motorla 2000devirden vermeye başlayan motor arasındaki kullanım zevkini iyi bilir. Ayrıca bu torku 1500devirden 3450devire yani neredeyse dizel motorun redline'ına kadar bu torku sağlaması pratik kullanımda (kağıt üstü değil) ne kadar fayda sağlayacağını da gösterir.

    Maksimum 180 NM torku 1500 devirde vermiyor

    2000 devirde veriyor. Ben kullanırken 1500 devirde araç fena titriyor. 2000 deviri geçince titreme bitiyor. Zaten motor minicik. Doğuşun dediği gibi çok şey beklememek lazım bu motordan

    Teknik verilerde bu şekildedir. ayrıntılı bilgiwww.vw.com.tr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    Maksimum 180 NM torku 1500 devirde vermiyor

    2000 devirde veriyor. Ben kullanırken 1500 devirde araç fena titriyor. 2000 deviri geçince titreme bitiyor. Zaten motor minicik. Doğuşun dediği gibi çok şey beklememek lazım bu motordan

    Teknik verilerde bu şekildedir. ayrıntılı bilgiwww.vw.com.tr

    Yazımda verdiğim örnek İbiza 1.2 TDI 75hp

    Buyrun...

     1.2 TDİ motoru Nasıl bilirsiniz?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.