HANGİSİ DAHA AZ YAKAR VE ATAK PERFORMANSLIDIR BU MOTORLARIN KARŞILAŞTIRMASINI YAPACAK VE DEĞERLENDİRMELERDE BULUNACAK ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM
hepsininde performansı aşağı yukarı aynı 0-100 değerleri 13-14 saniye civarlarında!1.2 polo 3 silindirli diğerleri 4 silindirli!yakıt olarakta hepsi ortalama 5-6 litre arasında yakar!yakıt olarak aralarında çok az fark var!ancak hepsinin içinde 5.1 ortalama yakıtıyla i20 az bi farkla daha ekonomik!
Önlerden yerimizi alsak mı
bence teknik değerlere bakarak değerlendrmek pek sağlıklı sonuçlar vermeyebilir
quote:
Orijinalden alıntı: airbrq_23
Önlerden yerimizi alsak mı
Mısır patlatıp geliyorum..
Bı oncekı kasa 1.2 16v clıo kullanmıstım. O motora gore performans ıyıydı[./b]
3 silindirli polo gayet güzel tatmin edici.... tavsiye ederim diğerlerini kullanmadım ama
Hemen hemen hepsi aynı tork'a sahip araçlar aynı performansı vereceklerdir diye düşünüyorum. Bence bu durumda MARKA KALİTESİNE bakmak gerek diye düşünüyorum...
O halde VW
Fiyat Performans Ekonomi Konfor Donanım Opel Corsa. BENCE
bu benzin fiyatlarıyla 1,2 motorun cazibesi kalmadı. bütçenize göre düşük model de olabilir 1,3 multijet motorlu bir araç almaya bakın.
en iyisi 7 litre yakar. araç yüklü olsa tüketim artar. bassan gitmez benzini içer. vs...
1.0 araçlar bile göreceli olarak gayet güzel gitmekte iken (lpgli olanları bile var ve onların da gidişi kötü falan değil) neden 1.2 araçların gitmeyeceği gibi bir kanı var? %20 daha büyük bir motorla hem de
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
1.0 araçlar bile göreceli olarak gayet güzel gitmekte iken (lpgli olanları bile var ve onların da gidişi kötü falan değil) neden 1.2 araçların gitmeyeceği gibi bir kanı var? %20 daha büyük bir motorla hem de
Arkadaşım, 2001 yılında skoda felicia marka bir aracımız vardı. Araba 1.3 motordu. Arabayı hareket ettirmek için gaza yüklenirdik. Hatta İstanbul yokuşlarında, yokuşa girmeyi gözüm kesmezdi, etrafından dolaşırdım veya arabayı aşağıda bırakırdım. Kasa büyük fakat motor küçük. Kaç bg hatırlamıyorum ama düşük hacimli motor sorundur, korkuyla birlikte yaşarsın şehir içinde. Uzun yolda çok iyiydi buna karşılık. Bastın mı gider, orada sorun yok, ama dediğim gibi şehir içi korkarım küçük motordan.
1.0 dediğin motor uygulanır elbette ama kasa ağırlığına bağlı herşey. 300 kg lık motora 1.3 motor koymuş suzuki, adına hayalet demiş. 1 tonluk arabayla da 30 derece eğimli yokuş çıkamazsın ama aynı motorla.
Ben olsam bu seçimi araç kasalarının boş ağırlığına, bg gücüne göre değerlendirirdim.
hocam 30 derece eğim inanılmaz ötesi bir eğim olmakta farkındasınız dimi :) yani tr'de bir kaç yer vardır kesinlikle 30 derece olan çünkü 30 dereceye bu aracı yaklaştıramayız bile tamponu orda bırakırız yani
Dedğiniz gibi ağırlık/bg önemli ama 1.0 araçların ağırlığı 1 ton civarlarında.. tabi bu arada suzukinin o dediğiniz motor da hayalet gibi gidiyor ama beygir güçleri de 60 civarı hatta yarisin 69 beygir. o yüzden şurda 1.2 bir sürü araçlar satılıyor 70 beygir iken 1.0 da gayet gidecektir gibi geliyor... forumda uzun bir konu vardı 1.0 kullananlar grubu diye orayı da okursanız size daha çok fikir verecektir
ve sizin felicia'ya gelirsek sizin felicia da 68 beygir olmakta (ki yaristen 1 beygir daha düşük) ve ağırlık olarak da max bi 50 kilo farkı var..
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
hocam 30 derece eğim inanılmaz ötesi bir eğim olmakta farkındasınız dimi :) yani tr'de bir kaç yer vardır kesinlikle 30 derece olan çünkü 30 dereceye bu aracı yaklaştıramayız bile tamponu orda bırakırız yani
Dedğiniz gibi ağırlık/bg önemli ama 1.0 araçların ağırlığı 1 ton civarlarında.. tabi bu arada suzukinin o dediğiniz motor da hayalet gibi gidiyor ama beygir güçleri de 60 civarı hatta yarisin 69 beygir. o yüzden şurda 1.2 bir sürü araçlar satılıyor 70 beygir iken 1.0 da gayet gidecektir gibi geliyor... forumda uzun bir konu vardı 1.0 kullananlar grubu diye orayı da okursanız size daha çok fikir verecektir
ve sizin felicia'ya gelirsek sizin felicia da 68 beygir olmakta (ki yaristen 1 beygir daha düşük) ve ağırlık olarak da max bi 50 kilo farkı var..
O resimdeki eğim 30 derece değil bence, daha fazla :). 30 derecelik eğimi abartmıyorum, size İstanbulda istemediğiniz kadar çok gösterebilirim. Beşiktaşta, Beykozda, Cihangirde, Çeliktepede, Kadıköyde... Çok var yani.
1.2 birçok araç satılıyor doğru, ama ben uzak duruyorum. Her ne kadar İstanbulu bırakıp düz zemin Konyada olsam da, küçük motor beni korkutuyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Johnnn
1.0 araçlar bile göreceli olarak gayet güzel gitmekte iken (lpgli olanları bile var ve onların da gidişi kötü falan değil) neden 1.2 araçların gitmeyeceği gibi bir kanı var? %20 daha büyük bir motorla hem de
sayın johnnn 7 yıl boyunca 1,2 16v albea kullandım. araba gidiyor gitmiyor değil ama yuklu değilken. 5 kişi birde bagaj olsun arabada gidMiyor...
@volkman
google'da 30 degrees slope road gibi birşey yazarsanız göreceğiniz resimler böyle olacaktır, bunun yanı sıra, bir rav4,sportage,sorento,cherooke compass gibi araçların bile yaklaşma ve uzaklaşma açıları da 30 dereceden fazla değil emin olun(yani aniden başlayan 30 derecelik eğime girememekteler bu araçlar yani 30 derecelik yokuşa bir anda başlarsa sürtmekteler )
şöyle bir eğim ise kabulüm ama normal başlayıp anormalleşen arabada inerken ön camdan çıkmak isteyecek gibi, çıkarken koltuğa komple yapışmış şekilde çıkılan yokuşlar burda da var (izmir)
@odrin34 Hocam elbetteki öyledir ama bilmiyorum yani 6 ileri vitesli olmasının etkisi de olmuş olabilir, vitesler daha kısadır o yüzden kurtarıyordur çünkü sanırım sizin araç 80 beygir civarlarında ve 112 tork sunarken yaris 69 ve 96 tork sunmakta ve ağırlıkları da aynı diyebiliriz. corsa da ha keza öyle.. ben hiç yüklü bagajlı bir 1.0'a binmediğim için bu konuda birşey diyemiyorum maalesef..
google'da 30 degrees slope road gibi birşey yazarsanız göreceğiniz resimler böyle olacaktır, bunun yanı sıra, bir rav4,sportage,sorento,cherooke compass gibi araçların bile yaklaşma ve uzaklaşma açıları da 30 dereceden fazla değil emin olun(yani aniden başlayan 30 derecelik eğime girememekteler bu araçlar yani 30 derecelik yokuşa bir anda başlarsa sürtmekteler )
şöyle bir eğim ise kabulüm ama normal başlayıp anormalleşen arabada inerken ön camdan çıkmak isteyecek gibi, çıkarken koltuğa komple yapışmış şekilde çıkılan yokuşlar burda da var (izmir)
@odrin34 Hocam elbetteki öyledir ama bilmiyorum yani 6 ileri vitesli olmasının etkisi de olmuş olabilir, vitesler daha kısadır o yüzden kurtarıyordur çünkü sanırım sizin araç 80 beygir civarlarında ve 112 tork sunarken yaris 69 ve 96 tork sunmakta ve ağırlıkları da aynı diyebiliriz. corsa da ha keza öyle.. ben hiç yüklü bagajlı bir 1.0'a binmediğim için bu konuda birşey diyemiyorum maalesef..
Ya elbette birden başlayan eğim olmaz. normal başlayıp anormalleşen eğim benim de bahsettiğim. Önceki mesajımda öyle bir algı oluşuyorsa, kusura bakmayın, eksik ifade kullanmışım demekki. Öyle bir yerde inşaat mühendisi izin vermez zaten birden başlayan eğimli yol yapımına.
1 yıl Beşiktaşta bahsettiğim gibi eğimli bir yokuşun başında oturdum. O yokuşun bitişinde de yolu kesen bir yol...Kısacası T şekilli bir yol. Yokuşu çıkarken oradan bir araba gelmesini düşünemiyorum, yokuş başında durduğunuz anda, 1.2 motorla o araba kalkmaz. Geri inip, tekrar çıkmanız gerekir. İşte beni korkutan budur. Bir de İstanbul orası, arkan hiç boş olmaz ve bir sürü küfür yersin boşu boşuna.