Şimdi Ara

1.2 Benzinli Modellerde Fiyat-Performans Yaklaşımları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
2
Favori
5.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    -Çok km yapamayanlar,
    -Daha çok şehir içi kullananlar (şehir dışı da olsa nizami gidenler),
    -Eski modeller yerine ekonomik ve güncel modelli araç arayanlar,
    -Yüksek hız ve performans yerine güzel paket ve fiyat-performans arayanlar,
    -Gerekirse LPG de takarım diyenler için,

    Fiyat-performans 1.2 benzinli modeller ile alakalı bir başlık göremedim.

    Açayım dedim, tecrübeli ve konuya dahil olmak isteyen arkadaşları beklerim.



  • Yakın zamanda Kia Rio 1.25 sahibi oldum. Aynı motor i20 de 1.2 diye geçiyor(Kappa motor) 84 beygir ve 120 nm torka sahip.Alır almaz lpg uyguladık , ilerleyen zamanlarda tüketimleri paylaşabilirim.



    En beğendiğim özelliği : Vites geçişleri kemikli ve short shifter varmış gibi hissettiriyor.Ayrıca hıza duyarlı direksiyon bu segmentte takdir edilecek bir özellik diye düşünüyorum



    En beğenmediğim özelliği : Yokuş kalkış desteği hiç stabil değil, aktifleşmesi için çok fazla eğim gerekiyor.



    İlave:5.vites 90km hızda 2500 devir çeviriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Banada bu tarz bir konu lazımdı deneyimli kullanıcılar bilgilerini paylaşırsa çok iyi olur bende ilk aracımı bu şekilde almayı planlıyorum.kafamda bazı modeller var linkleriyle birlikte eklicem
  • 2017 yılı içinde araba almayı düşünüyorum normalde kafamda belirlediğim bütçe 30000 35000 TL arası tek basıma işe gidip kullanmaya şehir içi sağa sola git gel için alıcam.Yakıtına dikkat eden ve ufak araba arayan biriyim.



    Linkleri örnek ve gözüme takılan şeyleri sormak için koyuyorum.İlk bakışta gözüme takılan linkleri koydum model ve motorları hakkında fikirlerinizi alıcam

    %99 bunlardan bir tane araştırıp alıcam.Bunların hangisi tüple kullanılır.Yakıtı sağlamlığı model çeşitleri olarak tavsiye ve bilgilendirmelerinize ihtiyacım var.


    Citroen c1



    Bu araç mesela 1.0 motor lpg diyor bu araca ne diyorsunuz yakıtı heralde 15 ila 20 kuruş arası yakar gibi geliyor.
    c1 kafama çok yatıyor yeni modelleride olabilir aslında ama fp ürünü arıyorum yeni eski cok fark etmez bana


    Seat İbiza



    Renault Clio





    reno'nun 0.9 1.2 joy modellerıni biraz düşündüm ama cok fazla tavsiye eden gormedım


    KİA RİO



    kafama takılan diğer modellerden ama hiç bir fikrim yok

    Peugeot 208





  • 5 yıldır logan 1.2. 16 v kullanıyorum.az kullandığım için lpg de sevmediğimden bu aracı aldım.az yakıyor ve performansı çok düşük, sabırlı insanlar için ideal.



    renodada clio ve sembolde 1.2. 75 bg motorları daçya ile aynı.



    tüp taktıracak olsam 1.6 motor alırdım.



    düşük hacimli motorlar çok dikkatli ve sabırlı kullanırsanız az yakar,yoksa 1.6 motordan az yakmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence 1.0 atmosferik yerine 1.2 olan modelleri tercih etmelisiniz.Aynı vergi diliminde fazladan beygir iyidir



    Bunun için 1.0 c1 i ve 1.0 208 i eliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alamre

    Bence 1.0 atmosferik yerine 1.2 olan modelleri tercih etmelisiniz.Aynı vergi diliminde fazladan beygir iyidir



    Bunun için 1.0 c1 i ve 1.0 208 i eliyorum.

    Vergi olayını bilmiyordum 1.2 den sonra vergi artıyorsa o motorlara önem verebilirim o zaman

    Düşük motor her zaman daha az yakmadıgınıda yukardakı arkadaştan öğrendim teşekkür ederim.Kullanım ve devire bağlı olsa gerek
  • Clio Grandtour night&day incelememe bir göz atın isterseniz hocam. 1.2 motor marka fark etmeksizin sabır ve aile işidir yolculuk süresi uzadığında keyif almalısınız. Yoksa çekilmez. Lpg de mobilet gibi yakar. Yani az yakar az kaçar full donanımlı bir clio gt night&day 4 kişilik aile için idealdir yolda bırakmaz ama 1000km de en az 3 saat fark ettirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1300 cc ye kadar alt vergi dilimi.





    Şehirler arası sıkça yolculuk yapacaksanız 1.2 atmosferik de yanlış bir seçim olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alamre -- 21 Mayıs 2017; 20:7:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio 1.2 16V kullanıyoruz. Kalkışta hantal ancak uzun yolda doğru devirle kullanırsanız gayet yeterli. Perşembe sabah Ankaradan çıkıp 1400 kmlik bir turu 2 saat önce bitirdik. Yolda rahat şekilde 120-130 km/h aralığında gidebiliyorum. Ankara-Gerede arasındaki rampalarda doğru hızda girerek 100 km/h bandında tırmanabiliyorum. Yani bir arabadan uçsun gitsin beklentiniz yoksa performans olayının çok kötü olduğunu düşünmüyorum. Asıl sıkıntı şu ki, basmak gürültüyü ve yakıtı arttırıyor. 1400 km'de hiç yakıt falan kasmadım. 6.5 litre yaktı. 90-100 civarı yakıt odaklı sürerseniz 5-5.5 litre yakalanabiliyor. Vergi avantajı var, 6 aylık vergisi 92 lira. Bakımları ucuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim evde 2. Arac olarak 1.2 tsi polo mevcut.2014 model ve 15000 kmde.



    -1.2 motor oldugu icin vergi avantaji var

    - Turbo oldugu icin cekis sorunu olmuyor.2000 devir civarinda arac yormadan yol aliyor(tabiki 1.5-1.6 tdi -crdi vb ile mukayese etmek yanlis olur)

    -yakit tuketimicok kasmadan 5-6 seviyesine cekebiliyorsunuz.Ozellikle koya ankara gibi cok trafigi olmayan nispeten daha genis duz yollari olan sehirler icin bence cok mantikli.Tabiki istanbul koptu trafigi icin bu rakam 8-9 laei gorebiliyor.

    -Kisacasi B segment icjn 1.0-1.2 turbp motorlar gercekten cok kullanisli.Kendinizi cok yormadan ve 5-10 bin dizel farki vermeden konforl,hizli yolculuk yapabiliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 1.2 atmosferik cvt mitsubishi attrage kullaniyorum.

    yılda 15-18 bin km arası yapıyorum.

    attrage; 3A92 kodlu 3 silindir 1199 cc dohc mivec 80 hp 106 nm tork motora, jatco cvt 7 cvt şanzımana sahip. Arac 930 kg.Aracin en buyuk ozelligi tuketim verileri.



    Istanbulda sehirici 6.5-7 litre arasi yakiyor. Sehirlerarasi bu deger 5- 5.5 litreye kadar dusuyor. Otomatik bir arac icin harika degerler. Lpg takilmasi gerekmeyebilir.

    ayrıntılı tüketim değerleri aşağıda; değişik zamanlarda kaydettiğim tüketim verileridir.

    Mesafe 13 km, sure 52 dk ortalama hiz 15 km, ,tuketim 7.8 litre.

    mesafe 25 km , sure 65 dk. ortalama hiz 23 km tuketim 6.6 litre.

    mesafe 25 km sure 32 dk ortalama hiz 55 km tuketim 5.0 litre.

    Mesafe:20 km sure 15 dk ortalama hiz 88 km, tuketim: 6.2 litre



    140 km kadar sorunsuz hizlaniyor, bu hizdan sonra hizlanmasi yavasliyor.düz yolda max 170 e çıkan arkadaşlar var. zaten 140 tan sonra hafif bir yan rüzgar varsa bile rahatsız edici oluyor .


    Diger ozelligi ise donanim seviyesi, aracin başlıca donanımları; abs,esp,asr,hill holder, 6 havayastigi( aslına bakarsanız 8 adet airbag yazısı var araçta; perde havayastıkları ön koltuk ve arka koltuklar için; buraya dikkat bazı araçlarda perde havayastığı sadece ön koltuklar için oluyor), 6.2 ekran navigasyon-multimedya sistemi, anahtarsiz giris- calistirma, tam otomatik dijital klima, cruise control, bt, alasim jantlar baslica donanimlari.

    bir diğer türkiye şartlarına uygun özelliği yerden yuksekliği 17cm; araç dacia sandero stepway ile aynı yükseklikte( forumlarda genelde yüksek araba diyince dacia sandero stepway i örnek veriyorlar o yüzden yazdım) . bunun getirisi de var götürüsüde var.

    tabii ki en büyük getirisi bilimum çukur hendek tepe tümsek dolu yollarımızda altını vurmadan( tam doluyken bile) geçebilmenizi sağlıyor. ön ve arka tamponlar yüksek konumlandırılmış; buda kaldırımların yüzde 90 ınan tamponu vurmadan yanaşabilmenizi sağlıyor.

    negatif yönü elbet yol tutuş. e zaten bu sürat için yapılmış bir araç değil.

    ayrıca manevra yarıçapı sadece 4,8 metre bu konuda sınıf lideri ( mitsubishi ye göre)

    rüzgar direnç katsayısı 0,29 ccd bu konudada sınıf lideri( mitsubishi ye göre)

    Bagaji 450 litre, ic hacmi, ozellikle arka koltuk diz mesafesi muazzam.arka koltukta kol dayama bu sınıfta büyük konfor.



    5 yil teknik 12 yil paslanmazlik garantisi mevcut.

    bakımları 20 binde bir; trigeri zincir, bujileri 60 binde bir değişiyor, ağır bakımı yok, sadece 80 binde bir cvt yağ değişimi 450 tl kadar ek masrafa yol açıyor günümüz parası ile.

    standart bakımları 300 ile 500 tl arasında; diğer markalar gibi faiş değil.

    kısaca alması, sürmesi, bakımı ucuz bir araç.


    Aralik ayinda 2015 model sifirini 51bine aldim.



    Su an sifiri kalmadi 2017 si gelip gelmeyecegi belli degil. Dunyada mevcut ama temsa doviz kurlari dolaysiyla simdilik getirmiyor belki yil sonuna dogru.



    Bence sifirinin bulundugu donemde piyasadaki en f/p aracti.



    Hayirli gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Mayıs 2017; 15:21:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2015 model 1.25 i20 smart

    84hp 5ileri manual 1233kg 0-100 13 saniye

    Öncelikle şehir içinde kesinlikle üzmez

    Şehir dışında böyle ufak hacimler ne yazıkki uygun değil

    Şehir dışı ortalama 5litre şehir içi 6.7lt ortalaması var

    Yakıtı ekonomik,mtvsi az,bakımları ucuz lpg takılırsa dizelden az yakar kesinlikle ama gerekli değil benim gibi senede 10000km yapanlar için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • [--------- Clio4 1.2 16v 75bg ---------]



    Renault'un 2000'lerin başından bu yana kullandığı klasikleşmiş, uzun ömürlü 1.2 atmosferik benzinli motoru... (D4F) Şehiriçi ihtiyacınızı karşılayabilecek düzeyde performans ve makul yakıt tüketimi değerlerine sahip... (Agresif kullanıma gelmez, hem performans olarak istediğinizi alamazsınız hemde yakıt olarak üzer)



    Araç şehiriçi ekonomik sürüş odaklı, kısa vites oranları ile hemen hemen 55-60km/s hız ile 5. viteste ilerlemeye olanak tanıyor. 5. Vites aralığı oldukça uzun tutulmuş, 55-60 km hızdan itibaren 170km + hıza dek bu viteste kalabiliyorsunuz. (Otomatik araç kullanır gibi) 120km/s hıza ulaştıktan sonra motor hacminden dolayı araç fazla atik değil, uzun yolda yada şehiriçi çevreyollarında yüksek hızlarda sollama yaparken bir vites küçültüp devir yükselterek daha güvenli sollama yapabiliyorsunuz...



    Ekonomik sürüş için 2000-3000 devir aralığında kalıp, vites değişimlerini bu aralıkta yapmak fabrika verisi 7Lt'yi rahatlıkla yakalamanızı sağlıyor. Rampa ve trafik yoğunluğunun az olduğu yerlerde, hız ortalamasının arttığı akıcı trafikte şehiriçi 7Lt değerinin altını görmekte mümkün...



    Elektrikli direksiyon düşük hızlarda, park ederken vs. büyük kolaylık sağlıyor...



    Kendi sınıfında rakiplerinin birçoğunda opsiyonel olarak satılan güvenlik ekipmanlarının bu aracın baz donanımında dahi bulunuyor olması da araca ayrıca artı katıyor... (abs,esp,hillholder,asr vs.)



    Lpg ile uyumluluğu bilinen bir motor... (Şehiriçi ortalama 8.2Lt / 100km Lpg tüketimi var)



    Yılda 7 - 10bin km arası kullanımım oluyor. Lpg'ye gerek duymuyorum... Sıfır aldığım fiyata daha üst sınıf 2. el araçlarda alabilirdim ancak metal yorgunluğu, arıza çıkarma durumu, aracın geçmişte ne şekilde kullanıldığı vb. durumları bilmediğim için böyle bir tercihte bulundum. Araçta çoğunukla 2-3 kişi seyahat ediyoruz, bizim için biçilmiş kaftan... Şehiriçi sakin araç kullanıyor, çevreyollarında 90-120km aralığında sürüşleri benimsiyorsanız tercih edebilirsiniz... Bolca rampanız yoksa yakıt yönündende üzmeyeceğini düşünüyorum, vergisi ve bakım maliyetleri düşük bir araç...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu motor kategorisinde Skoda Rapid 1.2 mpi 3 silindir 75hp için ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model 1.2 85bg i20 kullanıyorum. Aldığımda üzerinde lpg de mevcuttu. LPG ile de benzinli de denedim. Pek performans farkı yok. Ancak araç daha önce kullandığım 1.2lere oranla kesinlikle çok seri ve akıcı. Genellikle 2kisi kullanıyoruz aracı. Sabuncubeli rampalarını 4le çıkıyorum.

    Bence bu segment ve motorda en temiz araçlardan biri. Sorunsuz sessiz bir motor, full donanım, alt devirlerde bile bayılmayan performans. Tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzhsvc

    2012 model 1.2 85bg i20 kullanıyorum. Aldığımda üzerinde lpg de mevcuttu. LPG ile de benzinli de denedim. Pek performans farkı yok. Ancak araç daha önce kullandığım 1.2lere oranla kesinlikle çok seri ve akıcı. Genellikle 2kisi kullanıyoruz aracı. Sabuncubeli rampalarını 4le çıkıyorum.

    Bence bu segment ve motorda en temiz araçlardan biri. Sorunsuz sessiz bir motor, full donanım, alt devirlerde bile bayılmayan performans. Tavsiye ederim.



    yakıt tüketimi ne kadar acaba örnek verir misiniz ?
  • Lpg uyumlu 1.2 atmosferik olarak 1.25 84 hp hyundai İ20,kia rio ve 1.25 82 hp fiesta en performanslı motorlar.son vites 3000 devirde 110 km hız yapıyorlar.hyundai ve kiadaki 1.25 motor fiestaya gore bi nebze daha ekonomik ve sessiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 22 Mayıs 2017; 11:43:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TDİ polo
  • Ben de 1.2 TSI ibiza sahibiyim. Bilindik motor zaten.Az yakar çok kaçar.150 ye kadar 1.6 dizellere kafa tutuyor sonra hacimden dolayı kesiliyor.



    Bence piyasadaki en güçlü en mantıklı 1.2 motor Peugeot un motoru

    308 için söylüyorum 1.2 130 HP 230 nm tork eat6 0-100 ü 9.1 sn



    Bu 0-100 değeri bir üst vergi dilimindeki 1.4 125 lık golfle aynı

    Ve bu motor ondan daha tasarruflu tork konventorlu şanzımana sahip olması da cabası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.