Bildirim
06 - 2012 FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

1 Misafir - 1 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Bu arada imkanınız olursa mutlaka bir ara Monaco'yu ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Gezdiğim yerler içinde en beğendim ülke(şehir) Monaco'ydu.
-
Bizim Hamilton'ın vakti geldi artık. -
Bol güvenlik araçlı bir yarış olur inşallah -
Gecis olmaz adam akilli. Pit stop ve lastiklerin asinma sureleri galibi belirler. Tunel cikisindaki hafif tumsek gibi kismi duzeltmislerdir umarim. Gecen sene orada havalanan araclar olmustu yanlis hatirlamiyorsam :) -
Konu için biraz erken olmuş sanki.Monaco demişken monaco prensesini anmadan geçmeyelim
Monaco'nun yeri bende apayrı.Webber ilk podyumunu çifte dünya şampiyonunu geride bırakarak 3.lük ile almıştı, williams strateji gereği heidfeld'e öncelik verdiği için 2.lik heidfeld'e gitmişti.2006'da da ise webber 2. başladığı yarışta 3. gidiyorken motoru arızalanmış, daha sonrasında 2. olan raikkonen de yarış dışı kalmıştı.Tamamlayabilseydi yine bir ikincilik kaçınılmazdıAyrıca schumacherin tünelden süspansiyonu kırık çıkışını, barrichellonun direksiyonunu aracın yutmasını, serhan acarın her monaco yarışında dile getirdiği christan klien'in aracın önündeki elmasla kaza yapıp kaybolan elması hatırlatmasını
, raikkonen-alonso kapışmalarını, schumacherin gerilerde kopup önlere doğru yardırmasını bu yarışla ilgili unutamadığım anılar...
Son olarak monaco takvimde izlemekten en çok zevk aldığım pist.
-
Geçen seneki yarış Vettle'e rağmen güvenlik aracı sayesinde gayet zevkli geçmişti. Bu sene daha keyifli geçecektir. -
Monaco diyince 6 kez bu pistte rekor hızlarla kazanan Senna geliyor benim aklıma.
1988 de aynı aracı kullanan yine dünya şampiyonu alaşn prosta 1.5 sn geçirmiştir.
Sonrasında kendisine sorulan nasıl yaptın sorusunu kendide cevap verememiştir.
Bu video da neden hızlı olduğuna çözüm getirilmeye çalışıyorlar tavsiye ederim izleyin.
Benim bu pistte bu sene favorim hamilton
saygılar
-
bol pit stoplar ve çok yüksek mıhtemel güvenlik aracı ile çok karışık işler olabilir.. yine farklı bir galip görebiliriz.. yeni 3 takım dışındaki 9 takımdan herhangi bir pilot kazanabilir ve gerçekten şaşırmam.. ama favorim alonso ve kimi -
quote:
Orijinalden alıntı: HyperioИ
Bizim Hamilton'ın vakti geldi artık.
bızde bu kenar yonetım efendım bu pıt elemanları oldugu surece hıc umıtlenmemenı yıgelerım -
Ferrari massa nin gonderilecegi konusunda yapilan haberleri gulunc bulmus.citayi yukseltmesi halinde massa ile anlasmayi uzatabileceklerini belirtmisler.
Massa nin menajeri Todt un oglu. Adamin arkasi saglam. Yalniz ferrari yanlis yapiyor. Markalar sampiyonlugu hayal olur bu gidisle.
Almanlarin %55 i schumi nin bu yil sonu f1 den ayrilacagini belirtmisler. -
-
1986 yılı oldukça eski.
Ayrıca o dönemdeki pist uzunluğu ile şuanki pist uzunluğu muhtemelen farklıdır.
mutlaka ki fark olacaktır ancak tur başına 22 saniye bana pek inandırıcı gelmedi.
nurburgring 1970 lerde 26km idi. şimdi 5 km ;)
kaldı ki SPA bile 10 sene önceki uzunluğunda değil. bir sürü eri değiştirdiler.
bus-stopu kaldırmaları zaten tur başıuna 4-5 saniye fark demek. -
quote:
Orijinalden alıntı: Öner
1986 yılı oldukça eski.
Ayrıca o dönemdeki pist uzunluğu ile şuanki pist uzunluğu muhtemelen farklıdır.
mutlaka ki fark olacaktır ancak tur başına 22 saniye bana pek inandırıcı gelmedi.
nurburgring 1970 lerde 26km idi. şimdi 5 km ;)
kaldı ki SPA bile 10 sene önceki uzunluğunda değil. bir sürü eri değiştirdiler.
bus-stopu kaldırmaları zaten tur başıuna 4-5 saniye fark demek.
1986 Monaco GP uzunluğu 3.328 KM
2011 MOnaco GP uzunluğu 3.34 KM -
quote:
Orijinalden alıntı: Computeus
quote:
Orijinalden alıntı: Öner
1986 yılı oldukça eski.
Ayrıca o dönemdeki pist uzunluğu ile şuanki pist uzunluğu muhtemelen farklıdır.
mutlaka ki fark olacaktır ancak tur başına 22 saniye bana pek inandırıcı gelmedi.
nurburgring 1970 lerde 26km idi. şimdi 5 km ;)
kaldı ki SPA bile 10 sene önceki uzunluğunda değil. bir sürü eri değiştirdiler.
bus-stopu kaldırmaları zaten tur başıuna 4-5 saniye fark demek.
1986 Monaco GP uzunluğu 3.328 KM
2011 MOnaco GP uzunluğu 3.34 KM
dediğim gibi, bak uzunlukları farklı
şaka bir tarafa cidden o dönem daha kısaymış pist.
ama belki şekli şemali de etkiliyordur.
en azından daha keskin virajları olabilir.
bu da dönüşlerdeki hızın daha fazla düşmesi demek.
tabii ki yeni aerodinami, virajları daha hızlı dönmelerine yardımcı oluyordur ama ben sadece araç farklarından tur başına 22 saniye fark olacağına inanmak istemiyorum.
belki de 1986 nın en iyi aracı bu bile olmayabilir.
bunu şundan dolayı yazıyorum.
yeni araçlar her zaman eskilerden hızlı olsaydı eskiden kırılan rekorlar neden hala eski araçlarda kaldı gibi bir soru sorulurdu.
bir çok pist rekoru 2011 red-bull aracından daha kısa sürede dönüyordu.
-
Yav he he... Motors tv yi yanlış yorumlamış bence .
1986 teknlojisiyle 2011 br mi?
Senna eliyle vites atıyor vettel tam otomatik makinası kendi atıyor? Pilotaj bunun neresinde yada hangsinin pilotajı daha ustaca bu durumda?
Ayrıca KERS yok DRS yok 1986 da.
2011 RB7
Motor
Renault RS27-2011 2,400 cc (146.5 cu in) 90° V8, limited to 18,000 RPM with KERS naturally aspirated mid-mounted
Transmisyon
Seven-speed semi-automatic gearbox with reverse gear Hydraulic system for power shift and clutch operation
Ağırlık
640 kg (1,411 lb) (including driver)
Yakıt
Total
Lastik
Pirelli P Zero
OZ Wheels (front and rear): 13"
1986
Motor
Renault Gordini EF15B, 1,492 cc (91.0 cu in), 90° V6, turbo, mid-engine, longitudinally mounted
Transmisyon
Lotus / Hewland 6-speed manual
Ağırlık
540 kg (1,200 lb)
Yakıt
Elf
Tyres
Goodyear
F1 eskiden daha zevkliydi beyler kabul edin
-
Rekor sahibi araçlar 2000-2010 arası yarışan araçlar. 2000'den önceki araçların yavaş olması normal. Sırf değişen lastik teknolojisi 5 sn fark yaratır. -
86 ile 2011 araçlarını kıyaslamak söz konusu bile olamaz. Şuan ki teknolojiyle 22sn. gayet doğal bir fark. Ki bir de o sezon araçların limitleri ne durumdaydı, onu bilemeyeceğim. -
Şu görmüş olduğunuz çıkıntı gibi duran daire Kimi Raikkonen'in ve Monaco Kraliyet Sarayı'nın tam karşısında bulunuyor. 800.000 Euro vermiş Kimi zamanında. -
eskiye bu kadar fark olması normal. ki 2009 kurallarına göre bir RBR 2011. 2008 ve gerisi olsaydı nolurdu. özüm kötümserem radikal değişim olmadıkca yeni her zaman daha iyidir.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X