Şimdi Ara

Tam Otomatik ve Yarı Otomatik vites arasında ne fark vardır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
2
Favori
133.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne fark var arkadaşlar yahu? bir öğrenemedim



  • Forum erbabı mısınız? İstediğim gibi açarım. Yetkili arkadaşlar gelip konuyu kapatana kadar ihbar da edebilirsiniz.. Ben biraz ayrıntılı istiyorum. Genellikle bu konuda baştan savma ve üstünkörü bilgiler görüyorum. Anlayabileceğim dilden anlamak istiyorum, sorun oluyorsa sizin için tıklamazsınız olur biter.

    Saygılarımla.
  • fark şudur.. yarı otomatikte debriyaj vardır sadece pedalı yoktur.. oldukça hantal bir sistemdir ve aracın ne zaman vites büyüteceğini bilirseniz ve gazdan ayağınızı çekerseniz en yüksek verimi o zaman alırsınız.. eğer yokuşta geri kaydırma önleme sistemi yoksa araç yokuşta geri kayacaktır..
  • Tam otomatik vites rahatlık konfor...Yarım otomatik ise bilmemne tronik diye satıyorlar..BAŞBELASI...DERT MAKİNASI.... Aklında olsun..
  • Yari otomatik triptonik oluyor sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumun arama eklentisine veya google arama motorunu kullanarak istedigin bilgiye ulaşırsın tekrar tekrar aynı konularının açmanın manası yok.
  • Forum erbabı mısınız? İstediğim gibi açarım. Yetkili arkadaşlar gelip konuyu kapatana kadar ihbar da edebilirsiniz.. Ben biraz ayrıntılı istiyorum. Genellikle bu konuda baştan savma ve üstünkörü bilgiler görüyorum. Anlayabileceğim dilden anlamak istiyorum, sorun oluyorsa sizin için tıklamazsınız olur biter.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Forumun arama eklentisine veya google arama motorunu kullanarak istedigin bilgiye ulaşırsın tekrar tekrar aynı konularının açmanın manası yok.

    Forumun amaci budur.Gereksiz konu diye bir sey olamaz cunku forum konu acilmasi icin vardir.Arkadasimiz google'a da yazabilirdi ama buradakilerden bilgi almak istemis.Eger sizi rahatsiz edecekse bakmadan gecin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mulsanne -- 23 Temmuz 2012; 2:36:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu konuda bir miktar bilgi mevcut arkadaşım:

    http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şu konuda bir miktar bilgi mevcut arkadaşım:

    http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Çok teşekkür ederim dost, çok sağolun...
  • İkisinide kullandım,tam otomatik candır.Ama manuel hayatın anlamıdır,canan'dır.
  • Tam otomatik = Otomatik kavramalı şanzıman
    Yarı otomatik = Otomatik debriyajlı manuel şanzıman.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracım tam otomatik, eşimin aracı ise yarı otomatik. Tam otomatik konforda, yarı otomatik ise yakıt tüketiminde daha iyidir. Özellikle yarı otomatik alırken kendini kanıtlamış sorunsuz olarak bilinen şanzumanları seçmek gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EMG1907

    Forum erbabı mısınız? İstediğim gibi açarım. Yetkili arkadaşlar gelip konuyu kapatana kadar ihbar da edebilirsiniz.. Ben biraz ayrıntılı istiyorum. Genellikle bu konuda baştan savma ve üstünkörü bilgiler görüyorum. Anlayabileceğim dilden anlamak istiyorum, sorun oluyorsa sizin için tıklamazsınız olur biter.

    Saygılarımla.


    çok sert
  • Yarı otomatik 2008 Corollayla bayır çıkamazsın.

    Tam otomatikle zorlansada çıkarsın
  • Bu konudaki diğer mesajlar hangi gerekçeyle silindi???

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mulsanne

    Yari otomatik triptonik oluyor sanirim

    Değil.
    Tiptronik: Tam otomatik şanzumanın, istenilen devirde vites değiştirilmesine izin veren "+ & -" li şanzuman tipidir.
  • Her türlü otomatik şanzıman kullandım. Yarı otomatik, tam otomatik, cvt, çift kavrama ve kendi aracımda manuel.

    Eskiden otomatik konusunda çok geri kafalıydım. Otomatik bayanlar içindir vs. Daha ehliyetimi almamışken Opel Vectra 2.0 litre 4 ileri tam otomatik kullanmıştım ve o zamanlar bu konuda yeteri kadar bilgi sahibi değildim.

    Şimdi ise işler değişti ve sonraki aracımı otomatik almaya karar verdim.

    En konforlu şanzımanlar bence tam otomatik şanzımanlar, en ufak bi sarsılma yok. Genel olarak bilinen eksileri performanstan çalmaları ve yakıt tüketimini yükseltmeleri.

    DSG'nin çok iyi geçişleri var fakat kesinlikle garantisiz bulaşmam, bulaştırmam.

    Yarı otomatik cidden kötü. Elle tutulur hiç bir yanı yok bana göre. Şu videoyu izleyin. Araç vites atarken resmen oturup düşünüyor ve vites atarken araçtaki sarsılmaya bakın.



    Yarı otomatik ve çift kavramalar henüz sorunsuzluğunu kanıtlamadığı için tercihlerim dışında.

    CVT ise çok güzel, çok konforlu bir şanzıman. Fakat performansı cidden törpülüyor ve sıkıcı bir sürüşü var bana göre. Fakat sürüş zevki ön planda değilse kesinlikle tercih edilmeli diye düşünüyorum.

    Ve beni her anlamda tatmin eden tek bir şanzıman var, o da 8 ileri ZF şanzıman. Bir şanzıman bu kadar güzel olur. Ne kararsızlığa düşüyor, ne performanstan çalıyor, ne yakıt tüketimini artıyor ve de sorunsuz bir şanzıman. Zaten BMW, 1 serisinden Rolls Royce Phantom'a kadar bu şanzıman ve türevlerini kullanıyor.

    Tam otomatik ve yarı otomatiğin vites geçişlerini anlamak amacıyla bu videoya da bakabilirsiniz. Sesi iyice açın ve vites atarken geçen sürelere bakın. Ayrıca C4 videosunda aracın ne kadar sarsıldığını da görün.





  • Acaba 2007 sonrası civicler Tam otomatik mi yarı otomatik mi? Bir de Bazı civiclerin otomatiklerinde D1,D2,D3 var ama benimkinde direk P,R,N,D ve S var sanırım D'li olanlarda S yok ne fark vardır?
  • Manuel aracim var otomatik arac candir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.