Şimdi Ara

yarı otomatik vites.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
5.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar;

    EASYTRONIC, MULTIMODE, MMT, ASM, AMT, SMG, DSG, I-SHIFT, DUALOGIC, SENSODRIVE gibi
    otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar var..
    peki manuel kullanıma da izin veren otomatik şanzumanlar hangileridir.?
    tekrar dikkatinizi çekiyim;
    otomatikleştirilmiş manuel şanzıman değil, manuel de kullanılabilen otomatik şanzuman?*?!
    mesela,
    2005 golf 5 tiptronic 6 vites. ( tiptronic dsg 7 vitesler manuel şanzumanmış)
    2012 astra active select 6 vites.
    1999 bmw 320 tiptronic 5 vites.
    2008 polo tiptronic 6 vites.
    2012 yeni i30 otomatic 6 vites.
    2005-2008 vectra 1.9 tiptronic 6 vites.
    chevrolet cruze otomatic 6 vites
    chevrolet yeni aveo otomatic 6 vites
    Lancia DELTA 1.6 Multijet Selectronic (Otomatik 6 vites)

    ................
    örneklendirebilirmisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 27 Mart 2012; 16:06:36 >







  • yeni i30 tam oto.şanzıman manuel mudehaleye izin veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50



    DHforumda şanzumanlar ve bu şanzumanları kullanan araçlarla ilgili çok sayıda başlık var,

    üstteki arama butonunu kullanmanız yeterli olurdu....

    alın ben size haluk23 arkadaşımızın hazırladığı detaylı konunun linkini vereyim size yeterlki gelecektir.....

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • sayın yönetici; şanzumanlar hakkında bilgilendirme veya sınıflandırma istemiyorum ki aksine ;
    Tam otomatik şanzumanları eledim,
    Sürekli Değişken Oranlı Şanzıman CVT yi de eledim,
    yarı otomatikler arasındaki otomatikleştirilmiş manuel şanzumanı da eledim.
    sadece ve sadece manuel şanzumana sahip olmayan , yarı otomatik şanzumanları istiyorum. daha ne yapayım...
    verdiğiniz sayfa beni tatmin etmedi. .




  • listenizde yer alan speedgear manuel olarak da kontrol edilebilen bir tür cvt şanzımandır, ancak yarı otomatik değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 26 Mart 2012; 20:51:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    arkadaşlar;

    EASYTRONIC, MULTIMODE, MMT, ASM, AMT, SMG, CVT, DSG, I-SHIFT, DUALOGIC, SPEEDGEAR, SENSODRIVE gibi
    otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar var..
    peki manuel kullanıma da izin veren otomatik şanzumanlar hangileridir.?
    tekrar dikkatinizi çekiyim;
    otomatikleştirilmiş manuel şanzıman değil, manuel de kullanılabilen otomatik şanzuman?*?!
    mesela,
    2005 golf 5 triptronic 6 vites. ( triptronic dsg 7 vitesler manuel şanzumanmış)
    2012 astra active select 6 vites.
    1999 bmw 320 triptronic 5 vites.
    ................
    örneklendirebilirmisiniz.



    2008 polo tam otomatik şanzıman ama manuel de kullanabiliyorsun.6 ileri vitesi var.Kullanımı çok rahat herkese tavsiye ederim..
  • güncel cruze da kullanılan tam otomatik 6 ileri şanzıman, manuel kullanım da sunuyor...

    yeni aveo da tam otomatik 6 ileridir. manuel de kullanılabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarı otomatik şanzıman
    11 ay önce açıldı
    Otomatik Vites Risktir
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • SPEEDGEAR otomatikleştirilmiş şanzıman degil, yarı otomatik şanzımanlarda gerçek anlamda debriyaj da vardır robotik bir sistem tarafından kontrol edilir, speedgear da debriyaj namına bir şey yoktur. kendisinde nurtopu gibi bir tork konvertörü var :) albea nın otomatik vitesinin ismi (subaru tarafından geliştirilmiştir). eşimin arabası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werty_tr -- 26 Mart 2012; 21:30:12 >
  • havnitekin den alıntıdır;

    speedgear vites kutusu fuji heavy industries subaru japonya tarafından geliştirilmiş tam otomatik sonsuz vitesli cvt ve TORK KONVERTÖRÜ özellikli,
    doğru kullanıldığı ve 40.000 km de sadece bu şanzımana has selenia tutela ng-cvt 75-80W yağı ile değişim yapılarak
    (asla diğer ATF,ATFII,ATFII,DEXTRON yağları kullanılamaz..)
    tam durmadan geriye ve parka takılmazsa ve araç 5 km ile bile gitse boşa alınmadığı taktirde asla arıza vermez..
    subaru,nissan,honda,audi ve mercedeste kullanılan en ileri tekniklere sahip ve ekonomik,geri kaçırmayan mükemmel bir şanzımandır.

    not şu andaçeşitli araçlarda kullanılan otomatikleştirilmiş düz şanzımanlarla hiç bir ilgisi yoktur..
    en ileri teknikle üretilmiş cvt esaslı bir tork tam otomatik ve 6 vitesli tiptronik özelliği bulunan ekonomi modu ve ayrıca çok verimli "L" modu bulunan ,
    anti patinaj ve denge sistemini de içeren diferansiyeli de içinde bulunan çok iyi bir şanzımandır.

    fiatta kullanılan cvt şanzıman düz vitese göre %5 ile %10 oranında daha çok yakıt tüketmekte ve dizellerde kullanılamamaktadır.
    subaru ile yapılan anlaşma gereği punto ,palio ve albealarda kullanılmıştır..albea ve palio sole ile birlikte üretimden kaldırılmıştır.1.2 motorlarda kullanılmıştır.
    robotik düz şanzımanlar ise düz vitese göre %3 civarında daha düşük yakıt tüketimi sağlamakta ve her tip ve güçte motorda kullanılmaktadır.
    fuji-subaru firmasının güçlü ve dizel motorlar için geliştirdiği cvt şanzımanlar ise çok pahalıdır..

    cvt şanzımanlar tam otomatik şanzımandır konik iki kasnak arasındaki çelik kayışın oran değiştirmesiyle rejim belirlerken yağ içinde çalışan TORK KONVERTÖRÜ yoluyla hareketi iletirler bu yüzden de geri kaçırmazlar.
    DEBRİYAJ, BALATA, BASKI ve RULMAN yoktur. ancak entegre ve gelişmiş denge koruma ve anti patinaj önleyicili ve yarı kilitli olabilen üstelik tam processor kontrollü,sürücünün sürüş karakterini hafızaya alabilen karlı buzlu havalarda algılama yapabilen çok hoş ve gelişmiş bir kutudur...

    dualogic ise bildiğimiz düz şanzımanın elektronik kontrollü elektrik motorları yoluyla vites değiştirip debriyajı kontrol eden bambaşka ama gayet başarılı ve basit bir sistemdir..tek sakıncası debriyaj baskı,balata ve rulman aynen vardır..ve düz vitese göre biraz daha erken eskir..geri kaçırır.
    geri kaçırmayı engellemek için hillholder'li esp paketleri sunulmaktadır...

    speedgear şanzımanın en önemli özelliği yokuşlarda konik vites değiştirme özelliğinden dolayı çekiş sorunu yaşatmaz SONSUZ VİTES sürükleyip götürür..
    uzun yolda 100 km ile giderken devir göstergesi 1900 dedir ve bu şekilde dikkatli kullanımda uzun yolda 5 lt nin altında tüketim değerlerine ulaşılabilir..
    ilk kalkış ve yokuşlarda biraz tüketim fazlalığı olduğundan ortalama tüketim değerleri düz vitese göre biraz artış gösterse de en önemli özelliği tork kaybı yaşatmaması,düşük devirlerdeki torku mükemmel kullanması, sessiz ve sorunsuz olması,tamir ve bakımının kolay ve ucuz olması,
    daha önemlisi klima açıkken gösterdiği mükemmel performans olarak sayılabilir...
    pek çok önemli modelde kullanılan bu şanzımanın daha gelişmiş modelleri keşke yine kullanılsa....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 27 Mart 2012; 11:56:21 >




  • f1 vitese sahip klasik otomatik şanzımanlardan behsediyor.çözdüm ben

    civic lerde falan olandan.tiptronik olanlar.[trip değil tip :)]


    bana anlamsız geliyor yahu zaten vitesle uğraşmim diye otomatik almışım bide direksiyondan neden uğraşayım.
    nerelerde kullanıyorlar acaba yada nerelerde işe yarar direksiyondan kumanda edilebilmesi.


    cvt günlük kullanımda %5-10 fazla tüketir denmiş .muhtemelen bu sakin kullanıcılar içindoğrudur .performanslı kullanımda ise cvt daha az tüketir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 27 Mart 2012; 14:43:52 >
  • genellikle tam otomatic vitesler 4-5 vites oluyor,.
    5 vitesler neyse de 4 vitesler hem çok bağırıyor, hem çok yakıyor.
    bizim tam otomatic 4 vitesli 2011 model ambulans 4. viteste 120-140 km/h ile giderken kulağına tıpa takmalısın,
    150 nin üzerinde ise kulak felan dayanmaz. yakıt da dayanmıyor.
    hız sınırlarının da izin verdiği şekilde 121 hız ile 1800 - 2000 devirde 6.-7. viteste rahatca yol almak varken
    neden 3000-4500 devirle yol alayım ki. yollarımız zaten gürültülü, birde yüksek devirli motor sesi, artı yakıt...
    bu nedenle bahsi geçen manuel kullanıma da izin veren otomatik şanzumanlar genellikle 6 vites olduğu için..
    ..................
    6-7 vites robotize manuel şanzumanlı yarı otomatik vites de istemiyorum.
    toyotanın 2011 MMT şanzumanlısını kullandım.... toyotadan nerdeyse nefret ettirecekti. rezalet bişey......
    ÇİFT KAVRAMA sayesinde vw DSG bu sorunları çözmüş,
    fakat robotize manuel şanzumanlarda başka sıkıntılar da var, burada uzatmaya gerek yok.
    bu ve başka birkaç nedenle otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlı yarı otomatik vites düşünmüyorum.
    ................
    manuel de düşünemiyorum, il merkezin de hanım da rahat kullanabilsin diye..
    .................
    ASLIN DA NETİCE OLARAK EN AZ ALTI VİTES OLMAK ŞARTIYLA TAM OTOMATİC ŞANZUMANLARDA ÖRNEKLENDİREBİLİRSİNİZ..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.