Şimdi Ara

Tam Otomatik - Yarı Otomatik - Triptonic ile ilgili sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Otomatik vites konusunda bir kaç sorum var, eğer cevaplarsanız sevinirim.

    Kuru kavrama eski isteme göre daha yüksek verim ile çalıştıgından daha az yakıyor. Benim için geri kaydırması falan da problem değil. Size sorum çift kavramalı şanzımanlar harıcınde, kuru kavramalı bildiğiniz sağlam, uzun ömürlü bir şanzıan varmı? Bir de bu şanzıman hangi marka ve modellerde kullanılıyor.

    GETRAG kuru kavrama yarı otomatik(Yeni nesil) şanzımanlarda iyi olduğunu duydum. Çok uzun ömürlüymüş. Fakat bu şanzımanı bir tek Mitsubishi Colt mu kullanıyor? Başka TR de araç yok mu?

    Yeni nesil kuru kavramalı yarı otomatik viteslerde aynı zamanda manuel(Triptonic) kullanım da mevcut. Şanzıman açısından zaten klasik likid kavramalı otomatik vitese göre daha az ömre sahip bu şanzımanlar, bu opsiyon ile zorlanmış, kullanıcı hatalarına da maruz bırakılmış olmuyor mu? Veya gerçekten şanzımanı bu hatalardan koruyan önlemler var mı?

    Aslında bütün bu sorularımın nedeni ikinci el bir otomatik araba alacagım. Az yakması benim için gerçkten önemli. Çift kavramalı (DSG) şanzıman alacak kadar param yok. O yuzden kuru kavramalı modellere bakıyorum.
    20.000 TL civarlarına almayı düşünüyorum. Lütfen Üstteki soruların cevaplarını biliyorsanız cevaplayın. "Şu araba var bende 20 yıldır biniyorum. Hiç arıza çıkarmadı " tarzı cevaplarla kalabalık etmeyin ne olur.

    Teşekkür ederim iyi günler







  • bildiğim kadarı ile getrag imalatı şanzımanı kullanan sadece smart for four ve mitsubishi colt mevcut türkiyede.

    ayrıca mini lerde de gene 6 ileri "manuel" getraglar kullnılmakta.

    bütçenize en uygun otomatikleştirlmiş manuel şanzımanlı araç bence 2007-2008 model mitsubishi colt 1.3 invite dir.

    araştırmanızı öneririm.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bildiğim kadarı ile getrag imalatı şanzımanı kullanan sadece smart for four ve mitsubishi colt mevcut türkiyede.

    ayrıca mini lerde de gene 6 ileri "manuel" getraglar kullnılmakta.

    bütçenize en uygun otomatikleştirlmiş manuel şanzımanlı araç bence 2007-2008 model mitsubishi colt 1.3 invite dir.

    araştırmanızı öneririm.

    hayırlı günler.








    her zamankı gibi mitsubishi coltu monte ettin,gittin
  • ama doğru yalan yok onun sayesinde mitsubishi colt sahibi oldu burdaki bi çok insan bende bugün sahip oldum cz3üme ne kadar dua etsem azdır bu fiyata bu mükemmellikte bi araç gerçekten yorumlarından 1 tanesini yanlış bulmuorm...
  • Yarı otomatik şanzımanlar artık hemen hemen tüm markalarda yerini aldı ve değişik isimlerle yer almakta. Bu tip şanzımanlar manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistemle otomatik halini aldığından aslında manuel şanzımanlar kadar uzun ömürlüdür. Bu sistemdeki sıkıntılardan birisi vites değişimlerini bir elektronik beyin yönetmekte ve bazen kararsız kalmaktadır, vites değişimleri de sarsıntılı gerçekleşmektedir ancak bunu azaltmak da araca alıştıktan sonra mümkün. Bunun yanında bir kullanıcı yerine bi beyin kavramayı gerçekleştirdiği için zamanla baskı balata normal kullanımdan daha erken yıpranmakta. Bu şanzımanlarda amaç debriyajı ortadan kaldırmak aslında, tam otomatik konforunu elde edemezsiniz. Yani viteslerin geçme sürelerini hissetmeniz lazım ki keyifli kullanabilesiniz. Benim 3ncü easytronic şanzıman aracım ve alıştığımdan dolayı ve aracın bırakın tam otomatikteki gibi yakıt tüketmesini, manuel versiyonundan bile az yaktığı için memnunum. Bunun yanında kavrama gerçekleştikten sonra zaten manuel gibi ivmelenebiliyorsunuz yani 6bin devirlere kadar çıkıp manuel keyfini alabiliyorsunuz.

    Gelelim sorunlara; benim başıma hiç gelmedi ama özellikle sayısının çok olmasına bağlıyorum ama easytronicten canı yananlar mevcut, toyotadaki mmt şanzımanlarda da sorun yaşayanlar var (şanzımanın ısınarak kitlenmesi, yokuş yukarı kavramalarda sıkıntılar vs.) ancak dünya devi honda bile şu anda özellikle şanzımanı sebebiyle çok tutulan jazzda yeni kasasıyla beraber ishift diye bi şanzıman çıkardı ve cvt den vazgeçti. Bu konu defalarca tartışıldı elbette bi tam otomatik konforu yok ancak kullanması keyifli, sorun çıkardığında çözümü basit, ayrıca sorun çıktığında çok basitçe de çözülebiliyor, en kötü ihtimalle de şanzıman beyni değişiyor ki bu da tam otomatik şanzımanın revizyon durumundan daha ucuzdur. Öyle şanzıman indirmeye filan gerek yok, yani netice itibariyle manuel şanzıman aslında.

    Benim aracım şu anda 8lt/100km yakıt tüketiyor şehiriçinde ama sıkışık trafiğe pek girmeden. Eğer tam otomatik olsaydı 9.5-10lt/100km civarı olacaktı. En önemli tercih sebebi zaten budur bence. Ayrıca ivmelenmeler manuel gibi, 0-100 ün manuelden 2 sn kadar yavaş olmasının sebebi şanzımanın vites değişimlerinde bir kullanıcı kadar hızlı olamaması. Zaten çift kavramada bunun üzerine geliştirildi, artık bence tam otomatik üretmenin bile anlamı kalmadı.

    Ancak tam otomatiklerdeki tork konvertörü sayesinde her hızda gaza bastığınızda sarsıntı, kararsızlık bulunmamakta. Zaten yarı otomatik şanzımanların en büyük sıkıntısı da bu bence.

    Getrag firması şanzıman konusunda ileri durumda bir şirket, bunun yanında tüm yarı otomatikler aynı mantıkla üretildiğinden bana göre birinin diğerinden üstünlüğü yok. Belki kullanılan programla bazılarında vites değişimleri biraz daha yumuşatılabilmiştir, mesela fiattaki dualogic benim çok hoşuma gitmişti. Easytronic şanzıman 2001 lerden beri kullanıldığı için şu anda türkiyedeki en çok sayıdaki yarı otomatik şanzıman dolayısıyla da easytronic diğerlerine nazaran ün yapmıştır sorun potansiyeli olarak. Ancak ben hiç sorun yaşamadım ve doğru kullanımla sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Akünün durumu burada çok önemli, yani akü bitmeye yaklaşmışsa bitmesi beklenmemeli.

    Yarı otomatik bilgim ve tecrübem bu kadar, ancak bence hiçbiri diğerinden iyi değildir aynı mantıkla çalışıyorlar ve kullanıcının şanzımana alışması çok önemli, tam otomatikten bu şanzımana geçenler zorlanırlar.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Yarı otomatik şanzımanlar artık hemen hemen tüm markalarda yerini aldı ve değişik isimlerle yer almakta. Bu tip şanzımanlar manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistemle otomatik halini aldığından aslında manuel şanzımanlar kadar uzun ömürlüdür. Bu sistemdeki sıkıntılardan birisi vites değişimlerini bir elektronik beyin yönetmekte ve bazen kararsız kalmaktadır, vites değişimleri de sarsıntılı gerçekleşmektedir ancak bunu azaltmak da araca alıştıktan sonra mümkün. Bunun yanında bir kullanıcı yerine bi beyin kavramayı gerçekleştirdiği için zamanla baskı balata normal kullanımdan daha erken yıpranmakta. Bu şanzımanlarda amaç debriyajı ortadan kaldırmak aslında, tam otomatik konforunu elde edemezsiniz. Yani viteslerin geçme sürelerini hissetmeniz lazım ki keyifli kullanabilesiniz. Benim 3ncü easytronic şanzıman aracım ve alıştığımdan dolayı ve aracın bırakın tam otomatikteki gibi yakıt tüketmesini, manuel versiyonundan bile az yaktığı için memnunum. Bunun yanında kavrama gerçekleştikten sonra zaten manuel gibi ivmelenebiliyorsunuz yani 6bin devirlere kadar çıkıp manuel keyfini alabiliyorsunuz.

    Gelelim sorunlara; benim başıma hiç gelmedi ama özellikle sayısının çok olmasına bağlıyorum ama easytronicten canı yananlar mevcut, toyotadaki mmt şanzımanlarda da sorun yaşayanlar var (şanzımanın ısınarak kitlenmesi, yokuş yukarı kavramalarda sıkıntılar vs.) ancak dünya devi honda bile şu anda özellikle şanzımanı sebebiyle çok tutulan jazzda yeni kasasıyla beraber ishift diye bi şanzıman çıkardı ve cvt den vazgeçti. Bu konu defalarca tartışıldı elbette bi tam otomatik konforu yok ancak kullanması keyifli, sorun çıkardığında çözümü basit, ayrıca sorun çıktığında çok basitçe de çözülebiliyor, en kötü ihtimalle de şanzıman beyni değişiyor ki bu da tam otomatik şanzımanın revizyon durumundan daha ucuzdur. Öyle şanzıman indirmeye filan gerek yok, yani netice itibariyle manuel şanzıman aslında.

    Benim aracım şu anda 8lt/100km yakıt tüketiyor şehiriçinde ama sıkışık trafiğe pek girmeden. Eğer tam otomatik olsaydı 9.5-10lt/100km civarı olacaktı. En önemli tercih sebebi zaten budur bence. Ayrıca ivmelenmeler manuel gibi, 0-100 ün manuelden 2 sn kadar yavaş olmasının sebebi şanzımanın vites değişimlerinde bir kullanıcı kadar hızlı olamaması. Zaten çift kavramada bunun üzerine geliştirildi, artık bence tam otomatik üretmenin bile anlamı kalmadı.

    Ancak tam otomatiklerdeki tork konvertörü sayesinde her hızda gaza bastığınızda sarsıntı, kararsızlık bulunmamakta. Zaten yarı otomatik şanzımanların en büyük sıkıntısı da bu bence.

    Getrag firması şanzıman konusunda ileri durumda bir şirket, bunun yanında tüm yarı otomatikler aynı mantıkla üretildiğinden bana göre birinin diğerinden üstünlüğü yok. Belki kullanılan programla bazılarında vites değişimleri biraz daha yumuşatılabilmiştir, mesela fiattaki dualogic benim çok hoşuma gitmişti. Easytronic şanzıman 2001 lerden beri kullanıldığı için şu anda türkiyedeki en çok sayıdaki yarı otomatik şanzıman dolayısıyla da easytronic diğerlerine nazaran ün yapmıştır sorun potansiyeli olarak. Ancak ben hiç sorun yaşamadım ve doğru kullanımla sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Akünün durumu burada çok önemli, yani akü bitmeye yaklaşmışsa bitmesi beklenmemeli.

    Yarı otomatik bilgim ve tecrübem bu kadar, ancak bence hiçbiri diğerinden iyi değildir aynı mantıkla çalışıyorlar ve kullanıcının şanzımana alışması çok önemli, tam otomatikten bu şanzımana geçenler zorlanırlar.

    Kolay gelsin...



    ben de alısınca yarı otomatık kullanıcılarının baya sevdıgını bılıyorum ama benım gıbı -d- ye atıp,rahat sürüsler arayan ,canın isterse -s- de f1 tarzı kullanmak,en iyisi




  • Öncelikle en başta söylemeyi unuttum. Tabiki en iyi tercih Colt fakat, biz sıgmıyoruz. Sedan bir araç lazım.

    Çok teşekkür ederim cevaplarınız için ama navy_35 o kadar anlattın anlattın, sonunda o kadar merak etim ki hangi aracı önerecek diye, bir de baktım yazının sonuna gelmişim :)

    Navy , sendeki bu bilgiler ışıgınde opel harıcınde (imzan opel olsa da:)) 20.000 TL ye hangi aracı önerirsin. 2 kriter var Otomatik ve sağlam, ve de tabiki sedan.

    Tekrar çok teşekkür ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dodge Journey modelindede Getrag`ın 6 ileri otomatik vitesi bulunuyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Öncelikle en başta söylemeyi unuttum. Tabiki en iyi tercih Colt fakat, biz sıgmıyoruz. Sedan bir araç lazım.

    Çok teşekkür ederim cevaplarınız için ama navy_35 o kadar anlattın anlattın, sonunda o kadar merak etim ki hangi aracı önerecek diye, bir de baktım yazının sonuna gelmişim :)

    Navy , sendeki bu bilgiler ışıgınde opel harıcınde (imzan opel olsa da:)) 20.000 TL ye hangi aracı önerirsin. 2 kriter var Otomatik ve sağlam, ve de tabiki sedan.

    Tekrar çok teşekkür ederim.




    Sedan diye kendinizi şartlamayın, sedandaki bagaj 450lt ise benim astradaki bagaj 350 lt. Ya da şöyle söyleyeyim; herhangi bir c sınıfı hb araçta hemen hemen bu kadardır ve koltuklar yatırılabiliyor zaten. İlla ki sedan olacaksa, yarı otomatik olacaksa ve 20bine kadar olacaksa öyle bi araba yok zaten. Yani benim araç da 2004 model ve 23 fiyatının altında TEMİZİNİ bulacağını düşünmüyorum. Sana tavsiyem ise 2004-2005 focus sedan tam otomatik veya 2004 enjoy g kasa enjoy sedanlar. 8 yakacağına 10 yakarsın olur biter ya da lpg ile çözersin işi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n a v y_35 -- 28 Ekim 2010; 23:43:21 >




  • f1 tarzı çok zevkli kullanım sunuyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.