Şimdi Ara

Otomatik mi - Yarı Otomatik mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
61.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese öncelikle selamlar

    kasım aralık ayı gibi yeni bir araç almayı düşünüyoruz. bu seferki aracı eşimde kullanacağı için yarı otomatik - otomatik almayı düşünüyoruz. sıkıntıda burada başlıyor zaten (keşke manuel alabilecek olsak)

    uzun bir zamandır araştırma yapıyorum epey bir bilgi topladım ve topladığım bilgiler ışığında yeni bir konu açıp burada son kullanıcı ve işin uzmanı kişilerin yorumlarını almak istiyorum.

    alacağımız araç b sınıfı sıfır km benzinli bir araç olacak. sorunsuzluk anlamında tam otomatik vitesler ön plana çıkıyor ancak bu araçlar 4 ileri otomatik ve yakıt giderleri yüksek. yarı otomatikler de biraz sorunlu ama ekonomik anlamda daha makul...

    öncelikle düşündüğümüz araç jazz. jazz cvt yani tam otomatik. bu gruba mazda 2, hyundai i20 troy ve opel corsa'yı da ekleyebiliriz.
    bir de yarı otomatik olarak fiesta, ibiza ve 207 var. ( yazılan araçlar alınması düşünüler araçlar, yoksa seçenekler arttırılabilir ).

    ilk defa yarı otomatik - otomatik bir araç alacağımızdan dolayı bizim için öncelik sorunsuz ve ekonomik olması (sanırım ikisi zor bir araya getirilecek şeyler ama ben yine de şansımı deneyeyim). tam otomatikler için çok gürültü çok yakıyor gibi şikayetler varken yarı otomatikler için de vitesi değiştiren robotun çok arıza yaptığından yana gelen şikayetler var.

    mesela 0 km jazz almaktansa yine 2011 model düşük km ikinci el bir i shift jazz almak mı lazım gibi bir soruyla ben olayı genelleyeyim ya da aracın diğer kısımlarını bir kenara bırakırsak sadece şanzıman anlamında soruyorum 2012 honda jazz mı 2012 hyundai i 20 troy mu?

    sonuç olarak 4 ileri tam otomatik mi yoksa vites sayısı değişkenlik gösteren yarı otomatik mi?

    şimdiden herkese çok teşekkürler...







  • Slm,tam otomatik tabikide kullanimda cok konforlu,yari otomatikler ozellikle esiniz kullanacagi icin yokuslarda 1-2 viteslerde kararsiz kalabiliyor,o zaman hemen manuele alip mudahale etmeniz gerekebiliyor,yari otomatik bir model alirsaniz hill holder olmasina dikkat edin yokuslarda geri kaymasin.
    Ben olsam klasik otomatik alirdim,esiniz kullanirken hep vitesin kararsizliklarina mudahale edicegine,biraz fazla yaksin rahat rahat gezsin.
  • Sizinle aynı süreçteyiz. Bende eşime araç bakıyorum. Seçenekler de benzer, Honda Jazz, Mazda 2...

    Ben yarı otomatikleri (dsg hariç) eledim. Yakıt ekonomisi sunmalarına rağmen çok konforlu değiller, vites geçişleri sarsıntılı, rampada manuele alma ihtiyacı, ayrıca ilaveten hillholder yok ise yine rampada geriye kaçırma gibi sıkıntıları var.

    Dsg şanzumanlı bir araç almayı çok arzu ettim. Ama dsg de bir bayan sürücüyü panikletebilecek kadar geriye kaçırıyor. dsg+hillholder'lı bir polo almanız mümkün değilmiş, yetkili satıcısından öğrendim. Seat ibiza için 12 - 14 hafta arası, fiyat garantisi olmadan beklemeniz gerekiyormuş. Skoda fabia ise ortalıkta yok, doğru dürüst 2012 fiyat bilgisi yok. Bir bayiden öğrendiğimiz "Ekim sonunda elimize gelecek" ibaresi dışında muamma.

    Tam otomatik şanzımanın genel olarak sorunsuzluğuna dair bir kanaat var. Ayrıca konforlu, geri kaçırma derdi yok. Bir bayan aracı olacağı için performans kaybının ya da çok fazla km yapılmayacaksa yüksek tüketim değerlerinin fazla bir önemi yok. Bu kategoride bana göre en alınası araç play donanımlı Mazda 2.

    Birde cvt'ler var. Honda jazz kağıt üzerinde en mantıklı, en alınası araç. Yakıt ekonomisi, sürüş konforu, iç hacmi, fun+ donanımın içeriği ile çok cazip. keşke görüntüsünü biraz daha cazip kılabilselermiş.

    Aslında bu sınıfta yeni Yaris cvt de mutlaka değerlendirilmesi gerekn bir araç. Ama yukarıdan başlayana bu ÖTV GÜNCELLENMESİNİN ! öyle veya böyle küçk hacimli araçları da etkileyeceği aşikar. Kesin karar verilmişse bu işi çok da fazla uzatmamak lazım diye düşünüyorum.




  • Alabilirsen ibiza 1.2 tsi dsg gerisine karışma...........
  • şu an piyasda 3 tip otm sistem var.

    1. tam otm. a 4 ileri
    b 6 ileri - hyundai elentra opel astra gibi modellerde var.

    2. çift kavramalı yarı manuel vw -dsg ford - powershift renault - edc

    3. robotize manuel. fiat dualogic, toyota tüm modeller, peugeot tüm modeller, opel easytronic vs.
    bahsettiğiniz cvt de bu gruba giren bir vites hatta bir tanıdık yaris cvt satıp i20 otm aldı

    robotize manueller vites geçişleri sarsıntılı olduğu için pek tutulmuyor,
    65-70bin de debriyaj baski balata değişeceğini de unutmayın. yine de dualogic ve getrag marka sistemler daha çok tutuluyor (colt ta vs kullanılıyor)
    çift kavrama yeni bir teknoloji pahalı ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartır.
    tam otm kendini ispatlamış yaygın bir sistem, diğerlerinden çok yakar ama konforludur. (6 ileri biraz daha tasarruflu olabilir)

    sonuç olarak honda jazz'a odaklanmanızı öneririm.

    +getrag marka robotize şansımzn kulanıyor
    +ekonomik
    +emsallerine göre iç hacmi daha geniş
    +otm. 2. el değeri iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sunshines35 -- 15 Ekim 2011; 10:59:52 >




  • bayanlar için tam otomatik uygun olur diye düşünüyorum. çünkü manuel vites kullanmak zor geliyor bayanlara. yarı otomatik kullanmak için kullanmayı bilmesi gerekiyor. gerektiği gibi kullanılmadığında sorun çıkarabilir şanzuman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunshines35

    3. robotize manuel. fiat dualogic, toyota tüm modeller, peugeot tüm modeller, opel easytronic vs.
    bahsettiğiniz cvt de bu gruba giren bir vites hatta bir tanıdık yaris cvt satıp i20 otm aldı


    CVT yarı otomatik midir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2. elde otomotik mi manuel mi ???
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • evet.
  • Fiesta yarı otomatik değil bu arada tam otomatik sadece manuel kullanıma izin veren bir şanzıman. Yarı otomatik alacaksanız yokuş kalkış desteği kesinlikle olmalı eğer olmazsa yokuşlarda hep geri kaçırma gibi bir sıkıntısı var el freni ile kalkış yapınca da sanırım belli bir süreden sonra balataları çok ısıtıyor yani her türlü sıkıntı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunshines35
    şu an piyasda 3 tip otm sistem var.

    3. robotize manuel. fiat dualogic, toyota tüm modeller, peugeot tüm modeller, opel easytronic vs.
    bahsettiğiniz cvt de bu gruba giren bir vites hatta bir tanıdık yaris cvt satıp i20 otm aldı

    sonuç olarak honda jazz'a odaklanmanızı öneririm.

    +getrag marka robotize şansımzn kulanıyor
    +ekonomik
    +emsallerine göre iç hacmi daha geniş
    +otm. 2. el değeri iyi.

    Yanlış anlaşılmasın ama şu noktalar tekrar gözden geçirilmeli diye düşünüyorum:

    1. CVT yarı otomatik midir? (Bambaşka bir mekaniği vardır, debriaj, dişli vs yoktur)

    2. Daha önce üretilen cvtli yaris var mıydı?(Ekim sonu Kasım başında gelecek diye biliyorum)

    3. Güncel Honda Jazz'larda getrag marka robotize şanzıman mı kullanılıyor? (Belki i-shift'i kastediyor olabilirsiniz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bugraq -- 15 Ekim 2011; 11:54:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bugraq

    quote:

    Orijinalden alıntı: sunshines35

    3. robotize manuel. fiat dualogic, toyota tüm modeller, peugeot tüm modeller, opel easytronic vs.
    bahsettiğiniz cvt de bu gruba giren bir vites hatta bir tanıdık yaris cvt satıp i20 otm aldı


    CVT yarı otomatik midir?

    evet en mantıklı olan jazz gibi dursa da şimdi kafamı karıştıran bir durum daha doğdu. cvt tam otomatik değil mi? hyundai nin sitesinde cvt 4 ileri otomatik gözüküyor. eğer tam otomatik değilse jazz da mı aynı şekilde? yoksa arkadaşın dediği gibi tam otomatik ama manuel kullanıma izin veren bir durum mu var?




  • bende uzunca bir süredir araç bakıyorum eşim kullanacak ve bence tam otomatikten başkası bayanlar için çok sıkıntılı oluyor. nisan micra ve c3 tam bayan arabası yarisler de çok güzel tabi tam otomatik olması koşuluyla.
  • bende i30 otm var ve hyundai'nin tüm modelleri tam otomatiktir.
    honda jazz i-shift yarı otomatik-robotize manueldir.
    güncel yarisler yarı otomatik-robotize manueldir. (performnası çok kötü tanıdığım biri aracı bu yüzden sattı)
    i-shift performnası için honda sahibi birilerinden tavsiye almanı öneririm.
  • Yakıt tüketimi önemli değilse tam otomatik yoksa yokuş kalkış desteği olan çift kavramalı yarı otomatik tavsiye ederim.
  • Honda Jazz model araçlarında Ağustos ayından itibaren CVT şanzımana geçmiştir.

    Eğer otomatik vites, yarı otomatik ve cvt şanzımanlar hakkında bilgi edinmek isterseniz aşağıda ki linklerde videolu anlatım mevcut izleyebilirsiniz tavsiye ederim.

    http://www.teknoseyir.com/20604/araba-secerken-otomatik-vites-hakkinda-bilinmesi-gerekenler/

    http://www.teknoseyir.com/24525/arabalarda-cvt-ve-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir/

    http://www.teknoseyir.com/25283/araclarda-klasik-otomatik-sanziman/




  • merhabalar 110.000 km dir yarı otomatik olan colt amt kullanmaktayım;

    açıkçası çok memnunum bir kaç noktaya dikkat ederseniz problemsiz kullnırsınız.

    bir arkadaş 60-70 binde debriyaj balatası değişir demiş. ben henüz fabrika çıkışı balatamı kullanmaktayım bu kullanma ve özenle alakalı. yakın zamanda da değiştirecek gibi durmuyor araç.

    yarı otomatikte dikkat edilecek noktalar ( colt özelinde konuşuyorum) yokuş yukarı kalkarken el freni kullanmak ve çok yüksek devirde vites değiştirmemek 6000 ve yukarısında mesela.

    ve dur kalk trafikte fırsat buldukça vitesi N konumuna atmak.

    7 yıla yakın zamandır kullnıyorum, ne yolda kaldım ne de şanzımanım bir arıza sinyali verdi.

    colta özelmidir bilemiyorum ama açıkçası tekrar araba alsam gene bu tip bir şanzımanı düşünürüm. hem alırken ucuz hemde yakıt tüketimi manuel versiyonu kadar.

    kısaca yarı otomatik alınacaksa ( bazı markalar bu konuda sabıkalı malum) ben colt öneriyorum.

    hayırlı günler.




  • CVT şanzımanlar tam otomatik değildirler.

    Ama yarı otomatik hiç değildirler.:)


    Konuyla ilgili açmış olduğum başka bir konuda detaylı bilgi bulabilirsiniz :


    http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50255365


    CVT şanzımanlı bir Honda Jazz tam aradığınız araçtır.


    Cam tavanı ve hız sabitlemesi ile donanımı, standart ESP (VSA) ve 5 yıldızlı çarpışma testleriyle güvenliği, yakıt tüketimi ve sorunsuzluğuyla da gönüllerimizdeki yeri yüksek bir araçtır. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    CVT şanzımanlar tam otomatik değildirler.

    Ama yarı otomatik hiç değildirler.:)


    Konuyla ilgili açmış olduğum başka bir konuda detaylı bilgi bulabilirsiniz :


    http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50255365


    CVT şanzımanlı bir Honda Jazz tam aradığınız araçtır.


    Cam tavanı ve hız sabitlemesi ile donanımı, standart ESP (VSA) ve 5 yıldızlı çarpışma testleriyle güvenliği, yakıt tüketimi ve sorunsuzluğuyla da gönüllerimizdeki yeri yüksek bir araçtır. :)



    ben de dediğiniz gibi cvt bir jazz ın hadi olmadı i20 troy un tam bize göre bir araç olduğunu düşünüyorum ilginiz ve detaylı bilginiz için çok teşekkür ederim.

    bir şunu sormak istiyorum bu yeni cvt jazz larda bir de tork konvertörü var. vermiş olduğunuz linkte de bazı cvt lerde tork konvertörü var demişsiniz.

    tork konvertörü iyi bişey midir tork konvertörlü bir araç mı alınalıdır?




  • bugün biraz araştırma yaptım malum şu an aracım olmadığı için müsait saatler içerisinde toplu taşıma aracı ile gidebildiğim bayilere gittim. bunlar hyundai nissan citroen ve mitsubihi'ydi.

    hyundai i20 troy hakkkında ki düşüncelerim değişti içlerinde iç dizayn olarak en düzgün araba gibi olsa da bilemediğim bir sebeple araçtan soğudum demeyeyim de araca ısınamadım diyeyim bu daha doğru bir ifade. ama olmayacağı anlamına da gelmiyo tabi. karmaşık hisler içerisindeyim i20 troy için prime versiyonunu en doluya yakın olanını yani (nasıl en doluya yakınsa alaşım jant yok araçta 34.000 e veriyorlar sistemden baktığında satış yetkilisi 1 tane beyaz renk olduğunu söyledi kesin alıcı olunca 200 - 300 gibi bir indirim daha olabilir dedi.

    nissan micra'ya baktım içi oyuncak araba gibi geldi bana konsol tuşlar vs onu eledim şu an yalnız tam otomatik ve standart esp ve 6 hava yastığı sahibi olması artıları. 2011 beyaz ellerinde tek bir tane varmış 33.500 e veriyor 2012 için 34.750 istedi tekna donanım yani diğerine göre daha üst donanım (bir de passion var) ama onun da ya bu ay sonunda ya da kasım sonunda geleceğini söyledi ki o kadar beklenecek bir araç değil bence...

    citroen comfort plus donanımındaki yarı otomatik bir araç için 39.750 isteyince derhal oradan uzaklaştım.

    pek aklımda olmamasına rağmen görmüşken gireyim dedim mitsubishi colt 34.500 kampanyalı fiyatı var az çok ortak tanıdık insanlar da çıkınca gerekli yardımı yapma sözü verdi. ben satış yetkilisi diye oturdum arkadaşın masasına meğer filo satış müdürüymüş neyse araç fena değil peşin para bağlamamak istediğimi söyleyince tamamına kredi de kullandırabilirim dedi, araç ellerinde var bu en güzel yanı, 1.3 95 hp bu segmentte yeterli sayılabilir (en güçlüsü zaten mazda 2 105 hp ve wv grubu 105 hp hatırladığım kadarıyla) bana göre eksisi 2 hava yastığı sahibi olması ve yokuşlarda kaymayı engelleyici sisteminin olmaması. yarı otomatik şanzımanı için yarı otomatikler içerisinde en sorunsuz iki araçtan birisi olduğunu öğrendim araştırmalarım sonucunda ishift jazz ve mitsubihsi colt olarak (gerçi ishift jazz zaten şu an sıfır km olarak yok) colt amt konusundaki fikirlerinizi de almak isterim bir arakadşım yazmış yukarıda sağolsun.

    aklımdaki araç kesinlikle jazz ama tel ile sorduğumda kasım sonuna kadar almış olursunuz denmesi tamamına kredi kullandırılmaması yeni gelecek araçların çin üretimi olacak olması kafamı kurcalıyor yoksa tamamına kredi japon üretimi ve hemen teslim edilecek olması durumunda jazz alırım. onun için de 40.500 liste fiyatı olan fun donanımı için 39.000 fiyat verdiler belki yüzyüze biraz daha indirim alınabilir

    edindiğim bilgileri alt alta topladıktan sonra yardımıza ihtiyacım devam etmekte ( daha bir süre daha edecek gibi )

    %20 peşinat verebilirim jazz için ama 1 ay dan fazla beklenir mi ya da colt jazz ın yerini tutar mı ya da başka ne yapabilirim yardımlarınız için şimdiden tekrar teşekkür ederim




  • 1.6 TDİ DSG 7 İLERİ + Yokuş Kalkış Destek Sistemi Frover
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.