Şimdi Ara

OTOMATİK ŞANZIMANLA OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ ŞANZIMAN FARKLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
3.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp demişler.Ben de Mercedes BMW gibi markalardaki gerçek otomatiklerle ,Toyota Pejo Reno gibi markalardaki Otomatikleştirilmiş (ben bunlara çakma otomatik diyorum) şanzımanlar arasında ne gibi teknik farklar var, avantajları dezavantajları neler? Bunları öğrenmek istiyorum.Şimdiden Teşekkür ederim



  • kimsenin fikri yok galiba
  • Tam otomatik şanzımanlar 2 veye 3 set güneş-gezegen-ring dişli sisteminden ve bir hidrolik beyinden oluşurlar ve motora bir tork konverter aracılığı ile akuple edilirler. Yüksek grade yağ kullanırlar.

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ise bildiğimiz manuel şanzımanların debriyaja basma fonksiyonunu sürücüden alıp elektrohidro mekanik veya elektro-mekanik bir mekanizmaya devrettiği transmisyon yapılarıdır. Burada debriyaja basma işini bir bilgisayar üstlenir ve set edilmiş bir devirde veya motor yük durumuna göre debriyaj diskini kaplinden ayırır, bir üst (alt) vitese geçer ve tekrar debriyaj diskini akuple eder. Özünde manuel bir şanzıman olduğu için güç kaybı tam otomatik şanzımanlara göre daha düşüktür. Çok fazla otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araç kullanmadığım için vites geçişleri sarsıntılı mı yoksa akıcı mıdır bilmiyorum. Bunu kullanan arkadaşlar yazacaktır.

    Yarı-otomatik de tabir edilen bu otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar mekanik yapı olarak tam manuel şanzımandan çok farklı değildirler, dolayısıyla mekanik basitlikleri uzun ömürlü olacakları anlamına gelir ama çok arıza çıkardıkları da söyleniyor.

    Tam otomatik şanzımanlar ise daha hassastırlar, hidrolik beyinleri yağın kalitesine ve durumuna çok duyarlıdır ama doğru bakımı yapıldıklarında sorun çıkarmadan uzun yıllar kullanılabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Tam otomatik şanzımanlar 2 veye 3 set güneş-gezegen-ring dişli sisteminden ve bir hidrolik beyinden oluşurlar ve motora bir tork konverter aracılığı ile akuple edilirler. Yüksek grade yağ kullanırlar.

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ise bildiğimiz manuel şanzımanların debriyaja basma fonksiyonunu sürücüden alıp elektrohidro mekanik veya elektro-mekanik bir mekanizmaya devrettiği transmisyon yapılarıdır. Burada debriyaja basma işini bir bilgisayar üstlenir ve set edilmiş bir devirde veya motor yük durumuna göre debriyaj diskini kaplinden ayırır, bir üst (alt) vitese geçer ve tekrar debriyaj diskini akuple eder. Özünde manuel bir şanzıman olduğu için güç kaybı tam otomatik şanzımanlara göre daha düşüktür. Çok fazla otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araç kullanmadığım için vites geçişleri sarsıntılı mı yoksa akıcı mıdır bilmiyorum. Bunu kullanan arkadaşlar yazacaktır.

    Yarı-otomatik de tabir edilen bu otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar mekanik yapı olarak tam manuel şanzımandan çok farklı değildirler, dolayısıyla mekanik basitlikleri uzun ömürlü olacakları anlamına gelir ama çok arıza çıkardıkları da söyleniyor.

    Tam otomatik şanzımanlar ise daha hassastırlar, hidrolik beyinleri yağın kalitesine ve durumuna çok duyarlıdır ama doğru bakımı yapıldıklarında sorun çıkarmadan uzun yıllar kullanılabilirler.


    Astra üzerinden yola çıkarsak eğer vites geçişleri sarsıntılıdır. Acemi birisi aracı sürüyormuş hissi uyandırabilir ilk kullanımda. Ancak şöyle de birşey var. Ben ve bazı Astra Easytronic kullanan bazı arkadaşlar vites geçiş devirlerini artık ezberledik o devirlerde ayağı gazdan çekip üst vitese geçtiğinde tekrar gaza basarak bu sarsıntıyı absorbe edebiliyoruz. Bu da 1 saniye falan sürüyor en fazla. Ayağı gazdan çek tekrar bas olayı. Bu söylediklerim Opel Astra için geçerli.

    Bir de bu otomatikleştirilmiş manuel vitesler eğer araçta hill holder yoksa bazı yokuşlarda geri kaçırabilir. Hafif yokuşlarda bazen kaçmıyor tam otomatik gibi ileri gittiği de oluyor. Bu söylediklerimse tüm otomatikleştirilmiş manuel araçlar için geçerli.

    Bazı otomatikleştirilmiş manuel viteslerde de yukarıda söylediklerim olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Tam otomatik şanzımanlar 2 veye 3 set güneş-gezegen-ring dişli sisteminden ve bir hidrolik beyinden oluşurlar ve motora bir tork konverter aracılığı ile akuple edilirler. Yüksek grade yağ kullanırlar.

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ise bildiğimiz manuel şanzımanların debriyaja basma fonksiyonunu sürücüden alıp elektrohidro mekanik veya elektro-mekanik bir mekanizmaya devrettiği transmisyon yapılarıdır. Burada debriyaja basma işini bir bilgisayar üstlenir ve set edilmiş bir devirde veya motor yük durumuna göre debriyaj diskini kaplinden ayırır, bir üst (alt) vitese geçer ve tekrar debriyaj diskini akuple eder. Özünde manuel bir şanzıman olduğu için güç kaybı tam otomatik şanzımanlara göre daha düşüktür. Çok fazla otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araç kullanmadığım için vites geçişleri sarsıntılı mı yoksa akıcı mıdır bilmiyorum. Bunu kullanan arkadaşlar yazacaktır.

    Yarı-otomatik de tabir edilen bu otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar mekanik yapı olarak tam manuel şanzımandan çok farklı değildirler, dolayısıyla mekanik basitlikleri uzun ömürlü olacakları anlamına gelir ama çok arıza çıkardıkları da söyleniyor.

    Tam otomatik şanzımanlar ise daha hassastırlar, hidrolik beyinleri yağın kalitesine ve durumuna çok duyarlıdır ama doğru bakımı yapıldıklarında sorun çıkarmadan uzun yıllar kullanılabilirler.

    teşekkürler baya faydalı oldu




  • Avantaj ve dezavantajlarına gelince:

    Yarı-otomatik şanzımanların avantajları:

    1) daha hafiftirler
    2) mekanik olarak daha basittirler, bu da üretim ve bakım maliyetlerini düşürür.
    3) Motorun gücü çok az bir kayıpla diferansiyele iletilir.
    4) Daha fazla yakıt tasarrufu sağlarlar
    5) Genellikle daha iyi hızlanma sağlarlar
    6) Daha az bakım gerektirirler.

    Dezavantajları...
    1) Debriyaj balatası ve diski zamanla aşınır.
    2) pompa arızası çıkarabilirler.

    Tam otomatik şanzımanların avantajları:
    1) Görece daha konforludurlar.
    2) dik yokuşlarda kalkış kolaylığı sağlayabilirler.
    3) daha uzun ömürlüdürler.

    Dezavantajları...
    1) daha ağırdırlar.
    2) daha pahalıdırlar.
    3) Daha fazla bakım gerektirirler.
    4) genellikle daha yavaştırlar.
    5) Daha fazla yakıt harcanmasına yol açarlar.
    6) pahalı yağ kullanımı gerektirirler.
    7) Tork koverter motor gücünün bir kısmını tüketir.
    8) Arızaları pahalıdır.




  • Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araç sahibiyim (Fiat Bravo 1.6MJet Dualogic). Bu forumda devamlı olarak "otomatikleştirilmiş manuel şanzıman çok kötüdür, alınmaz" şeklinde genel bir kanı var. Örnek olarak da otomatikleştirilmiş manueller içinde en kötülerinden birisi olan Toyota MMT şanzımanı gösterilir, benzinli modelde bu şanzımanın üretimden kalktığı söylenir, vs. vs.

    Ben Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kullanıcısı olarak bu şanzımanın kötü olduğu kanısında değilim. Tork konvertörlü Otomatik'ler gibi performansı törpülemiyor olması, yakıt tüketimini arttırmıyor olması (hatta benimki dahil bazı modellerde düz vitesten daha düşük tüketim değerleri var) en önemli avantajları arasında. Araçta Hill-holder varsa rampada kalkışta da en ufak zorluk yok.

    Bu şanzımanın en önemli dezavantajı vites geçilerindeki yığılma hissi. Yukarda arkadaşın belirttiği gibi şanzımana iyice alışınca hangi devirde vites değiştirdiğini artık ezberliyorsunuz ve vites değiştirme devrine geldiği zaman ayak gazdan biraz çekilirse yığılma olmadan vites geçişi gerçekleşiyor. Ben ayağımı gazdan çekmeyi pek yapmıyorum çünkü Bravo'daki Dualogic şanzımanın yığılma hissi çok fazla değil ve beni pek rahatsız etmiyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EDC Şanzıman hakkında
    3 yıl önce açıldı
    cvt şanzıman hakkında
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • toyota mmt konusunda uzman sayılırım.. onlarca dizel, ve benzinlisini kullandım..
    debriyajı kontrol eden motor kabus gibidir.. sürekli yarım debriyaj yapmaya ayarlanmıştır. bu sebeple baskı balatayı ısıtır ve yanmasına sebep olur..
    tavsiye etmem..
    fiat bravoların duologic dedikleri şanzımanı için kötü şey duymadım.. ama teknoloji aynıysa yokuş yukarı yoğun trafikte sorun olma ihtimalini göz ardı etmemek lazım..
    bu teknolojisi ben sevemedim.. baldız beni dinlemedi gitti golf dsg aldı. aynı teknoloji. onda çift baskı balata var. vites geçişleri daha güzel.. araç 1.5 yaşında, geçen servise sokmuşlar.. titreme, zırıldama kalkma sorunu yaşıyor diye.. kavrama noktasını kaybetti demiş servis, bir ton parça değiştirmiş.. garantide olduğu için sorun yok. ya olmasaydı?
    toyota mmt ile ilgili çıkan hataarı kullanıcya yıktı yıllarda.. son 6 aydır açılan davalar 10 lu sayıları aşınca garanti kapsamına almaya başladı..

    tavsiye etmem.. çok yaksın yolda bırakmasın. otomatik vites olsun




  • şu saaten sonra ikisinide kaldır çöpe at .

    şu an çift kavrama hem konfor hem ekonomi olarak ikisindende üstün.bazıları maliyeti fazla diyecektir .evet fazla ama 100.000km sonra parçalansa bile size kazandırdığı yakıt tüketim düşüşü inanın maliyetinden fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    toyota mmt konusunda uzman sayılırım.. onlarca dizel, ve benzinlisini kullandım..
    debriyajı kontrol eden motor kabus gibidir.. sürekli yarım debriyaj yapmaya ayarlanmıştır. bu sebeple baskı balatayı ısıtır ve yanmasına sebep olur..
    tavsiye etmem..
    fiat bravoların duologic dedikleri şanzımanı için kötü şey duymadım.. ama teknoloji aynıysa yokuş yukarı yoğun trafikte sorun olma ihtimalini göz ardı etmemek lazım..
    bu teknolojisi ben sevemedim.. baldız beni dinlemedi gitti golf dsg aldı. aynı teknoloji. onda çift baskı balata var. vites geçişleri daha güzel.. araç 1.5 yaşında, geçen servise sokmuşlar.. titreme, zırıldama kalkma sorunu yaşıyor diye.. kavrama noktasını kaybetti demiş servis, bir ton parça değiştirmiş.. garantide olduğu için sorun yok. ya olmasaydı?
    toyota mmt ile ilgili çıkan hataarı kullanıcya yıktı yıllarda.. son 6 aydır açılan davalar 10 lu sayıları aşınca garanti kapsamına almaya başladı..

    tavsiye etmem.. çok yaksın yolda bırakmasın. otomatik vites olsun

    aslında tam otomatiklerde bir kavrama yapıyor, ancak yağ basıncı ile ve şanzımanın içinde olduğundan kuru debriyajın elektirik motoru ile kontrolünden çok daha uzun km ler dayanıyor. mercedes belediye otobüslerinde bile var dizel tam otomatik. yarı otomatik olsa 1 gün dayanmaz.




  • Sevgili tralles

    Yanlış bilmiyorsam Verim açısından en iyi şanzımanın CVT . Ancak yüksek güçlerde bu şanzıman sıkıntı yaşatabiliyor. Bu sebeple hala çok yaygınlaşmış değil.
    Acaba güç iletimini yağ üzerinden sağlayan konverter gibi bir sistemi cvt şanzıman düşüncesine entegre edilemez mi?. Tıpkı bisiklet dişlileri gibi arka tekerleği döndüren zincir , kayış değil de yağ basıncı olsa. yukarı aşağı hareket edebilen bir sistemle kademesiz bir hızlanma sağlanamaz mı?...
    yada çok daha ufak ama çok sayıda konverter ile?.... Çok mu fantazi yapıyorum Tralles hocam... Ama sürekli aklıma bu tarz şeyler geliyor
  • trallleeeeeessss
  • cıft kavramalı yarı otomatık sanzumanlar nasıl anlasılıyor?vw dsg demekte dıgerlerı ne dıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166
    cıft kavramalı yarı otomatık sanzumanlar nasıl anlasılıyor?vw dsg demekte dıgerlerı ne dıyor?


    Vw: DSG

    Ford-Volvo: Powershift

    Renault: EDC

    Ancak cift kavramali yari otomatik degil. Direkt olarak cift kavramali sanziman :)
  • porsche pdk
    mercedes 7g tronic
    audi s tronic
    bmw DCT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911
    porsche pdk
    mercedes 7g tronic
    audi s tronic
    bmw DCT


    7g cift kavrama degildir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166
    cıft kavramalı yarı otomatık sanzumanlar nasıl anlasılıyor?vw dsg demekte dıgerlerı ne dıyor?


    Vw: DSG

    Ford-Volvo: Powershift

    Renault: EDC

    Ancak cift kavramali yari otomatik degil. Direkt olarak cift kavramali sanziman :)

    ama bu cıft kavrama(cıft baskı balata)bu sıstem sonucta manuel degıl dımı?
  • Hocam sorunu vaktinde görmedim kusura bakma.

    Evet, dediğin gibi CVT kağıt üzerinde ideal bir şanzıman türüdür ama pratikte özellikle yüksek tork altında kaydırma yapma potansiyeli bir hayli yüksektir CVT mantığında çalışan bir tork konverter kullanılamaz mı? Tork konverterin yük altında (impeller ile türbin arasında devir farkının olduğu durumlarda) tork multiplikassyonu yaptığı doğrudur ama bu tork yükseltmesi impeller ile türbin arasındaki hız farkıyla ters orantılıdır. Hız farkı kalmadığında tork yükseltmesi durur ve normal bir sıvı kaplin haline dönüşür. Buna rağmen CVT şanzımanlarda kullanılmak üzere tork konverterler de geliştirilmiştir. Mesela Nissan 1990 larda bu şanzumanı bazı modellerinde kullanmıştır. Keza Honda da tork konverterli CVT şanzımanı Fit (jazz) modelinde kullanmıştır.
    Teknik olarak tork konverterin CVT gibi işlev görmesi pek mümkün değildir. Tork konverterin asıl işlevi akuple/dekuple etmektir yani bir debriyaj görevi görmektir.

    http://world.honda.com/automobile-technology/CVT/detail/

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Sevgili tralles

    Yanlış bilmiyorsam Verim açısından en iyi şanzımanın CVT . Ancak yüksek güçlerde bu şanzıman sıkıntı yaşatabiliyor. Bu sebeple hala çok yaygınlaşmış değil.
    Acaba güç iletimini yağ üzerinden sağlayan konverter gibi bir sistemi cvt şanzıman düşüncesine entegre edilemez mi?. Tıpkı bisiklet dişlileri gibi arka tekerleği döndüren zincir , kayış değil de yağ basıncı olsa. yukarı aşağı hareket edebilen bir sistemle kademesiz bir hızlanma sağlanamaz mı?...
    yada çok daha ufak ama çok sayıda konverter ile?.... Çok mu fantazi yapıyorum Tralles hocam... Ama sürekli aklıma bu tarz şeyler geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166
    cıft kavramalı yarı otomatık sanzumanlar nasıl anlasılıyor?vw dsg demekte dıgerlerı ne dıyor?


    Vw: DSG

    Ford-Volvo: Powershift

    Renault: EDC

    Ancak cift kavramali yari otomatik degil. Direkt olarak cift kavramali sanziman :)

    ama bu cıft kavrama(cıft baskı balata)bu sıstem sonucta manuel degıl dımı?


    Hocam benimde net bir bilgim yok haklı olabilirsiniz de.

    Bu konuda kesin bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Avantaj ve dezavantajlarına gelince:

    Yarı-otomatik şanzımanların avantajları:

    1) daha hafiftirler
    2) mekanik olarak daha basittirler, bu da üretim ve bakım maliyetlerini düşürür.
    3) Motorun gücü çok az bir kayıpla diferansiyele iletilir.
    4) Daha fazla yakıt tasarrufu sağlarlar
    5) Genellikle daha iyi hızlanma sağlarlar
    6) Daha az bakım gerektirirler.

    Dezavantajları...
    1) Debriyaj balatası ve diski zamanla aşınır.
    2) pompa arızası çıkarabilirler.

    Tam otomatik şanzımanların avantajları:
    1) Görece daha konforludurlar.
    2) dik yokuşlarda kalkış kolaylığı sağlayabilirler.
    3) daha uzun ömürlüdürler.

    Dezavantajları...
    1) daha ağırdırlar.
    2) daha pahalıdırlar.
    3) Daha fazla bakım gerektirirler.
    4) genellikle daha yavaştırlar.
    5) Daha fazla yakıt harcanmasına yol açarlar.
    6) pahalı yağ kullanımı gerektirirler.
    7) Tork koverter motor gücünün bir kısmını tüketir.
    8) Arızaları pahalıdır.





    Güzel bir özetleme olmuş




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.