Şimdi Ara

*****-----_ZEKÂT_-----*****

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar, bir süre önce zekât ile ilgili olarak acilan ve yanlis yorumlar dolayisiyla kilitlenen bir konuda gördüm ki, bu "farz ibadet" hakkinda bazi eksikliklerimiz var. Bu konuyu da yalnizca bilgilendirme amacli actim. Bu ibadetin teferruati icin bilinen kaynaklara basvurabilirsiniz. Asagidaki tanim bana ait degildir, "Islam Fikhi Ansiklopedisi"´nden alintidir.

    Allah rizasi icin herkesten rica ediyorum, lütfen bu baslik altinda tartisma olmasin. Dedigim gibi konu yalnizca bilgilendirme amacli acilmistir.


    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    ZEKÂT

    Namaz dinin direği, zekât da köprüsüdür.(Aclûnî, Kesfu'l-hafa I/530.) İslam'ın beş ana temelinden ikincisi zekâttır. Peygamberimiz Islâm'ı anlatmak için gönderdiği davetçilere: "Önce Allah'tan başka bir ilâh, bir otorite olmadığını anlatın, kabul ederlerse, benim Allah'ın kulu ve elçisi olduğumu söyleyin, onu da kabul ederlerse, günde beş defa namaz kılmalarının farz olduğunu ve zenginlerinin malında fakirlerin hakkı bulunduğunu anlatın." (Buharî, zekât 1.) buyurdu.

    Zekât Kur'ân-ı Kerîm'de kırka yakın yerde namazın hemen yanı başında zikredilmiş ve namazdan sonra en önemli temel olduğu vurgulanmıştır.

    Çünkü zekât Islâm ülkesini düzene koyan, vatandaşlarının sosyal güvenliğini sağlayan en etkili güçtür. Zenginlerin varlığından fakirlere doğru sürekli bir akıştır. Böylece fakir çok fakir olmaktan kurtulur, zenginin çok zengin olması önlenir. Fakirle zengin arasında sevgi bağları oluşturur. Zenginin hem günahlarını, hem de malını temizler. Toplumu anarşi ortamından kurtarır. Dünyayı düzene koyar, böylece âhirete yol açılır.

    Zekât zenginlerin lûtûfen verdikleri bir yardım değil, fakirlerin, onların mallarındaki bir haklarıdır. Bu yüzden veren minnet bekleyerek vermez, alan da minnet ederek almaz. Zekâtı, devlet zorla da olsa alır ve yerine ulaştırır.

    Vergiler zekât yerine geçmez, çünkü zekâtın alınmasının ve verilmesinin bir takım şartları vardır. Yerini bulmayacağı bilinen zekât geçerli değildir.

    Akıllı, ergin, müslüman, zekât için konmuş en az sınır (nisab) üzerinde çoğalır malı bulunan, yani zengin olan ve bu malı, elinde bir yılını dolduran her mükellef, genel olarak kırkta bir, yani yüzde ikibuçuk servet vergisi verir. Zekât denen bu vergi, Kur'ân-ı Kerîm'in belirlediği kimseler dışında bir binaya, bir kuruluşa, bir zengine, ana-baba ve çocuklara, eşine kâfire... verilmez.

    Islâmca zengin sayılan, yani en az sınırın (nisab) üzerinde (85 gr. altın veya 200 dirhem gümüş ya da buna denk miktarda) malı olan mükellefin, bu malının:

    1.Kendi mülkünde bir yıl bulunmuş olması,

    2.Bu ölçüye borçlarının dışında sahip olması,

    3.Bu ölçünün; ev, binek, kapkacak, yiyecek, alet ve edevat dışında gerçekleşmiş olması,

    4.Bu ölçünün tümüyle kendi mülkü ve artar bir mal olması halinde, zekât vermesi gerekir.

    Zekâtı gerektiren en az ölçü, yani nisâb; altın için yaklaşık 85 gram, gümüş için 595 gram, diğer paralar için bunların birine eş değer paradır. Bu çeşitli değerlerin toplamı; birisinin en az ölçüsüne vardığında, kırkta birini zekât olarak vermesi gerekir. Toplamları en az ölçünün (nisabın) altında olursa zekât vermesi gerekmez.

    Buna göre; kadının kullandığı elbiseleri, altın ve gümüşten başka süs eşyaları, kabı-kacağı dışında hepsinin değerlerinin toplamı 85 gram altının ya da 595 gram gümüşün değerini bulan, altını, gümüşü ve parası olsa ve bunlar onun mülkünde bir yıl kalsa, değerlerinin kırkta birini zekât olarak vermesi gerekir.

    Zekâtın, zekât niyetiyle verilmesi, yani verirken zekât verdiğini bilerek vermesi şarttır.

    Zekâtın düşmesi için hilelere başvurmak haramdır.

    Usul ve furu'a, yani ana-baba ile onların ana-babalarına... çocuklar ile onların çocuklarına, eşine, kâfire, zengine zekât verilmez.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------







  • http://forum.donanimhaber.com/register.asp

    quote:

    9) Forumda Dini ve Siyasi konuların geçtiği mesaj atımları yasaktır bu tür içeriklerin
    tartışılması yıllar süren deneyim sonrasında bir noktaya ulaşamadığı görülmüş
    ve gerginlik yaratması yüzünden tartışılması yasaktır. Eğer ki yapılan kural
    ihlali moderatörler tarafından görülürse konu silinecektir.


    Herhangi bir tartışma ya da kavga henüz olmadığı için ve konuyu açan arkadaşın emeği boşa gitmesin diye için konuyu silmiyorum sadece kilitliyorum. Konu 2. sayfaya düşene kadar zaten isteyen girip bilgiden yararlanabilir. Bu şekilde tartışma çıkması da engellenmiş olur.


    EDIT: Herhangi bir tartışma ve kavga olmamasına rağmen yapılan tüm yorumlar silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 25 Ekim 2005, 11:32:41 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.