Şimdi Ara

Zeekr 001 güncellendi: 912 beygir, 1.2 MW hızlı şarj desteği ve 900V mimari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Zeekr 001 güncellendi: 912 beygir, 1.2 MW hızlı şarj desteği ve 900V mimari
    Çinli elektrikli araç üreticisi Zeekr, en popüler modeli 001’in güncellenmiş versiyonunun ön satışlarına başladı. Showroom modelleri 4 Ekim’de satışa sunulacak, resmi lansman ise 11 Ekim’de gerçekleştirilecek. Otomobil tutkunlarının heyecanla beklediği yeni model, özellikle güç ve batarya teknolojisindeki önemli iyileştirmelerle dikkat çekiyor.



    Güncellenmiş Zeekr 001, güç aktarma sistemi ve batarya teknolojisi açısından ciddi iyileştirmeler içeriyor. Dış tasarım büyük ölçüde korunurken, aracın teknik altyapısı tamamen yenilenmiş durumda. Önceki modelin 800 voltluk sistemine kıyasla, yeni 001 artık tüm versiyonlarda 900 volt yüksek voltaj mimarisiyle geliyor. Bu sayede, daha dinamik sürüş deneyimi, daha hızlı şarj ve uzun menzil mümkün oluyor.



    12C şarj destekli



    Zeekr 001 güncellendi: 912 beygir, 1.2 MW hızlı şarj desteği ve 900V mimari
    Ayrıca araçta iki farklı batarya seçeneği sunuluyor. 95 kWh Zeekr Golden Battery, tam dolumda 710 kilometreye (CLTC standartlarına göre) kadar menzil sağlıyor. 12C'lik pik şarj oranıyla öne çıkan Golden Batarya, sadece 7 dakikada bataryanın yüzde 10'dan yüzde 80'ine kadar dolmasını sağlayarak 500 kilometrelik ek menzil kazandırıyor. Bu batarya, Zeeker’in 1.2 MW şarj cihazıyla da uyumlu.



    95 kWh Golden Battery teoride yüzde 10-80 arası şarjı 3-4 dakika içinde tamamlaması gerekiyor ancak gerçek dünyada şarj eğrisi ve verimlilik göz önünde bulundurulduğunda batarya sürekli olarak pik seviyede şarj edilmiyor.



    103 kWh CATL Qilin Battery ise 810 kilometre CLTC menzil sunuyor, 6C pik şarj hızına sahip ve 10 dakikada yüzde 10-80 şarj ile 570 kilometre ek menzil kazandırıyor.



    0’dan 100’e 2.83 saniye



    Zeekr 001 güncellendi: 912 beygir, 1.2 MW hızlı şarj desteği ve 900V mimari
    Performans tarafında ise dört tekerlekten çekişli (AWD) versiyon, 680 kW (912 beygir) güç üretiyor, 0-100 km/s hızlanmasını 2,83 saniyede tamamlıyor ve maksimum 280 km/s hız sunuyor. Karşılaştırmak gerekirse, eski modelin en güçlü versiyonu 580 kW üretirken 0-100 km/s hızlanmasını 3,3 saniyede gerçekleştiriyordu. Aracın arkadan çekişli (RWD) versiyonu ise 0-100 km/s hızlanmasını 4,98 saniyede tamamlıyor.



    Güncellenmiş modelde ayrıca Zeekr G-Pilot H7 sürücü destek sistemi standart olarak geliyor. Sistem, LiDAR dahil 31 algılama bileşeni ve 700 TOPS toplam işlem gücüne sahip Nvidia Drive Thor-U çipi ile donatılmış.




    Kaynak:https://cnevpost.com/2025/09/23/zeekr-starts-pre-sales-updated-001/







  • Tesla Performance modelini kullanıyorum bir süredir. Aracın 0-100'ü 4sn. O hızlanma ve güç duygusu gerçekten heyecan verici, evet, ama kesinlikle gerekli bir güç değil. 1 haftada tüm hevesinizi alıyorsunuz, en azından bende öyle oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 25 Eylül 2025; 17:07:04 >
  • Köpek gibi bir araba olmuş, vay be. Teknik altyapısı güzel de, yürüyenini de merak ettim, özellikle süspansiyonlar, frenler, direksiyon sistemi vs.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    basamadıktan sonra neye yarar? benim o kasayı kaldırmayan 1.6 mazotluyla edirneye kadar yarışalım desem yarışmazsın, yolun yarısında pilin biter, sen şarj edene kadar ben edirne'de ciğer yemeye başlarım.

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Basamadıktan sonra derken? Şehirlerarası gitmek için mi performans modelleri alıyorlar sanıyorsun hocam sen? Mesela kim Kars'a gitmek için Lamborghini alıyor :) Amaç hızla çok uzaklara gideyim değil zaten, ivme. Otomobil kullanmanın keyfi ivmededir zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 25 Eylül 2025; 17:55:23 >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    ben kars dememiştim, edirne demiştim. :))


    ferrari'm olsa en çok ist-edirne arasında kullanmak isterdim. tam basmalık orası. ha bir de marmara otobanı, asıl o daha basmalık. ist-adapazarı arası mesela. ama tesla ile basamazsın. 2-3 sn basıp hevesini alırsın. sonra da "bir haftada geçti hevesim" dersin. çünkü geçmek zorundadır.  

    _____________________________
  • Thumbnaildeki araç Li I8 sanırım. Zeekr bile değil.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Abartmak için öyle dedim zaten hocam. Bu arada Tesla performans 250kms'e kadar çıkıyor ve 0-100 4sn. Gücü her hızda hissediyorsunuz. Ayrıca konu başka yerlere gidiyor şu anda. Araç güzellemesi yapmak için de yazmadım üstelik, bu hızlanmaların geçici bir heves olduğunu söylemek için yazdım esasında.

    Basınca 400km gerçek menzil 200km'ye düşsün hocam. Hızdan hevesinizi almak için kaç saat aralıksız sürmeniz gerekiyor, kaç kms hıza çıkmanız gerekiyor? Tahminim aracınızla ne 0-100 4sn yapabiliyorsunuzdur, ne de 250kms gibi bir hıza çıkabiliyorsunuzdur. Sabit hızla gitmenin ilgi çekici bir yanı da yok bence. Ayrıca konuştuğunuz şey menzil mi performans mı onu da anlayamıyorum. Ben de otobüse binince Türkiye'nin diğer ucuna gidiyorum mesela. Bu, otobüsü sizin aracınızdan daha keyifli mi yapıyor yani? Sürüş keyfini tanımlarsanız bende ona göre yorum yapayım.

    Daha iyisi fırsatınız olursa Tesla'ya gidip deneme sürüşü yapın. Yeni model 0-100 3.5sn. Bahsettiğim şeyi daha iyi anlarsınız. Hem ne kadar şarj yediğini görürsünüz hem de o hız ve ivmeyle ne kadar dayanabildiğinizi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 25 Eylül 2025; 18:56:27 >




  • bu elektrikli arabalara acilen bir sınırlama getirilmeli


    bu kadar çabuk hızlanan bir aracı herkes kontrol edemez,


    bu araçların bizim apaçilerin elinde olduğunu düşünmek bile istemiyorum.


    en azından eskiden bu süratlerdeki araçları elin parmağı kadar kişi alabiliyordu genel için bir tehlike yaratmıyordu.


    ama şimdi en ucuz elektrikli araç bile hatırı sayılır bir hızlanmaya sahip.


    bu bence insani bir değere mesela 7-8 saniyeye filan sabitlenmeli


    yoksa yollarda çok kaza görürüz, çok da günahsızın başı yanar bu işte.


    hayırlı günler.

    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    7 saniyenin altı farklı bir dünya kontrol etmesi gerçekten zor

    _____________________________
    İŞ ADAMI
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    türkiye akıl mantıkla yönetilmiyor. ülkedeki en çok oy potansiyeli olanlardan biri futbolcu, diğeri müteahhit.

    olacak olayları söyleyeyim:
    biri mal gibi gaza basıp 2 tonluk yanıcı maddfeyi merkezi bir yerde patlatacak, medya bir anda büyük tehlikeyi gece gündüz haber yapacak ve devamında aşırı kısıtlayıcı saçma bir yasa çıkacak.
    facialara ek olarak yine bir saçmalık bizleri bekliyor.
    futbolcu-müteahhit ile kalkınmaya çalışanların durumu bu...

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    tesla lr sr fiyatına olsaydı alırdım. saatlerce değil ama yolu boş bulunca 10-15 dk basabilmek te isterdim -ki öyle yapıyorum mevcut aracımla da zaten-

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Zaten gerek de yok hocam ya... Onu anlatmaya çalışıyordum. Konforlu olsun, yeterli hacmi olsun. Beklentilerim sadece bunlar. Bana kalırsa lr almak bile f/p a bakınca anlamsız zaten.

    Bu arada neden aldın dersen almadım, ikame olarak kullanıyorum. Tesla'yla 10-15 dk da şarj bitmiyor hocam, öyle bir düşünceniz varsa durum tam olarak öyle değil. O nedenle deneyin dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 25 Eylül 2025; 20:58:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    işte şarj süresi + basınca menzilin dramatik bir şekilde düşmesi korkutuyor beni. yoksa gücü düşürülmüş tesla'nın gücü bile çok iyi. 320i'de yok o güç.


    peki ne kadar sürüyor gerçekçi bir şarj? tesla sahiplerine güvenemiyorum bu konuda. ama ikame araç kullanan biri daha objektif olabilir.

    _____________________________
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Araç yaklaşık 2 haftadır bende. Normal sürüşte 400+ km yol yapıyor gördüğüm kadarıyla. Sadece şehiriçi kullanım şansım oldu ve tabi havalar da aşırı sıcak değil bu aralar, bunu da göz önünde bulundurmak gerek.

    Son şarjdan itibaren tüketime bakınca menzil 360-370km civarına denk geliyor gibi görünüyor. Bu hesaplama, iş saatlerinde yoğun trafik ve gece/haftasonu açık trafikte bol hızlanmalı yavaşlamalı nispeten agresif kullanım karması. Aracı hep performans modunda ve ivmeli kullandım ancak 120 üzerine ara sıra yolun el verdiği yerlerde (çevre yolu vs.) kısa süreli çıktım.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Kıymetli bilgiler için teşekkürler.


    140km sabit hızı ekleyip menzili 450km civarına çıkarabilirsek bende elektrikli düşüneceğim.


    Ancak uzun yolda 120-140km'nin altında seyahat edemiyorum. Elektriklilerde de uzun yol sorunu var şu anda.


    Buna ek olarak anlık hızlanma keyifli ancak bir süre sonra menzil daha önemli hale geliyor.

    _____________________________
  • swat882 kullanıcısına yanıt
    Uzun yol deneyimi olan arkadaşlar daha net bilgi verirler muhtemelen. Ancak sandığınız kadar kötü bir tablo da yok. Atıyorum, 400km'lik bir yola çıkıyorsanız illaki mola verirsiniz. Yani mağdur olacağınız bir durum da yok aslında. Resmi tatiller gibi günleri tenzih ederek söylüyorum tabi.

    Bu arada yeni nesil elektrikli araçlar (BMW X3, Mercedes CLA EV, GLC EV gibi) 600 km üzeri gerçek menzil sunuyorlar. Muhtemelen 120-140kmh arasında 400-450km gibi bir menzil sağlayabiliyorlardır diye tahmin ediyorum. Benzer menzil ve verimliliği diğer elektrikli araçlarda da yakında görürüz.

  • Çinli araba markalarının kendilerini geliştirme hızları çok iyi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.