Şimdi Ara

ZAVOLİ KULLANANLAR/KULLANACAKLAR BURAYA (269. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.561
Cevap
41
Favori
583.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 267268269270271
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • emre4335 kullanıcısına yanıt
    İyi günler Emre4325 bey; Sizin araca takılan Zavoli ALİSEİ OBD 2 kitidir. Zavoli Bora yeni jenerasyon. Alisei kitte gayet güzel sıfır sorunla çalışan kittir. BORA OBD li kitler şuan için pek gelmiyor. OBDli olarak halen bizde dahil birçok bayi ALİSEİ OBD 2 Montajını yapıyoruz. sanırım olay bundan ibaret. kazasız belasız nice güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..
  • emre4335 kullanıcısına yanıt
    Enjektör sorusunu gözden kaçırmışım. Enjektörden hafif ses gelmesi gayet normal.
  • 9 Şubatta 2011 1.6 Toyota Corolla aracima Zavoli Alisei-2 kit taktirdim.Bu gün motor ariza işiği yandi.Daha LPG de toplasan 20 km sürmedim.Nedir bunun nedeni çok canim skldi zaten LPG yi tereddütlü taktirdim aracimin orjinalini bozmak istemedim taktirmişkende kaliteli taktiralim dedim böyle olacaksa söktürelim kiti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emre4335 kullanıcısına yanıt
    şimdi emre bey sanırım bir yanlışlık var. 2011 demi montaj yaptınız anlamadım. sanırım 2017 şubat ta yazacaktınız olmamış. Yeni montaj yapıldığı için tekrardan kalibrasyon ihtiyacı duyabiliyor. dolayısyla zengin yakıt yada fakir yakıttan ötürü arıza lambası yanabilir ilk etapta. Ancak sonrasında kesinlikle yakmaz. yakıyorsa ya montajda hata vardır yada kalibrasyonda. iyi günler
  • Selam Mehmet Usta. Aracım 2012 1.6 corolla AT. Üzerinde Zavoli Bora Light Kit takılı. Sanırım Zavoli Bora serisinde birde OBD li olanı var. Light ile OBD arasında ne gibi farklar var? OBD li olanın Light olana göre bariz üstünlükleri varsa ben OBD ye geçebilir miyim? Geçilebilirse hangi parçaların değişmesi gerekir?
    Sorularım biraz fazla oldu sanırım kusura bakmayın
  • optocell O kullanıcısına yanıt
    2012 toyota için obdli kite gerek yok. ayarı iyi yapılırsa obdliden farksız kullanırsınız.

    obd ile normal kitlerin arasındaki farkları daha öncede belirtmiştim. sayfada bulabilirsiniz. tabiki bilgi tazeliği her zaman önemldir.

    normal kitlerde lpg kalibrasyonu benzin enjektör püskürtme zamanlamasına göre yapılır. yani araçın benzin enjektör değerleri baz alınır ve araç lpg ye geçince ecu sayesinde ekstra ekleme yapılıp aracın gazda calışması sağlanılır.

    obdlide yine aynı işlemi yapar . ancak obd soketine bağlanılan ekstra kablolar ile aracın anlık ltf ve stf leri de okuyup enjektörleri ayaralayabiliyor. yani daha hasas ayar yapabilir. -20 ile +20 arasında zengin fakir değerlerini ölçüp lpg karışımını ayarlar.

    kısa oldu ama umarım anlatmışımdır. iyi günler.
  • mehmet_usta kullanıcısına yanıt
    Tesekkür ederim mehmet usta. Aracımın lpg yakıt tüketimi fazla olunca obd li kite geçeyim kendi kendine ayar yapıyor nede olsa, zırt pırt ayarla uğraşmayıyım diye düşünmüştüm ama toyota için gerek yok diyorsunuz. O zaman boşa masraf etmeyip iyi bir ayar yaptırmam gerekiyor. Ayrıca araç lpg ye geçince tak diye bir ses geliyor sanırım röle sesi ve gaza basınca gazın tısss diye akış sesini duyuyorum. Sanırım benim sorunlarım montajla alakalı. Yıllardır lpg li araç kullanırım şimdiye kadar bu tür sorunlarla hiç karşılaşmamıştım.
  • optocell O kullanıcısına yanıt
    Araç ilk gaza geçişte tak diye bir ses gelmesi normal. şamandra valfi ve öndeki gaz emniyet valfi açıyor. ancak tıısss diye bir ses anormal bir durum. bektırmanızda fayda var..
  • mehmet_usta kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler Mehmet Usta. Bugün kaputu kaldırıp bir bakayım dedim nasıl montaj yapmışlar diye. İyi ki bakmışım ben böyle kötü montaj görmedim. Gaz hortumu neredeyse kesilecekmiş. Ayrıca montaj yapan arkadaş gaz hortumunu motor gövdesine temas ettirerek enjektörlere bağlamış. Enjektörleri sadece gaz hortumu tutuyor hiç bir yere sabitlenmemiş. Birde dikkatimi çeken bir detay gördüm manifold üzerinde küçük bir delik mevcut. Acaba montaj esnasında yanlış delik delip öylece bırakmış olma ihtimalleri olabilir mi? Yoksa zaten bu şekilde bir deliğin olması gerekir mi?
  • optocell O kullanıcısına yanıt
    Aracınızın montaj fotolarını atabilirmisniz. özelikle enjektör, regülatör ve bahsettiğiniz o delik.
  • Mehmet Usta fotoğrafları çekmeye çalıştım.Montajın ilk hali yok ben biraz çeki düzen vermeye çalıştım. Boruyu motorun gövdesine değmesin diye klipslerle gövdeden uzaklaştırmaya çalıştım.

    1.Fotoğraf montajdan genel bir görünüm
    https://yadi.sk/i/SPKh4tkq3Ej9NE

    2. Fotoğraf Manifold üzerindeki delik. Bu delik montaj esnasında açılmış olmalı çünkü düzgün delinmemiş. Fabrikasyon olmadığı belli.
    https://yadi.sk/i/O1ms6U9S3Ej9zG

    https://yadi.sk/i/l-QqN_fj3EjA7S

    3.Fotoğraf regülatörden gelen gaz borusu motor gövdesinin çevresini dolaşarak enjektörlere bağlanmış tabi bu esnada boru motor gövdesine temas halindeydi, ben klipslerle uzaklaştırmaya çalıştım. Daha da vahim olanıysa gaz borusu motor gövdesinin köşesini dönerken köşe jilet gibi boruyu kesmeye başlamıştı. Ben biraz uğraşarak boruyu köşeden uzaklaştırmaya çalıştım.
    https://yadi.sk/i/kXh9wpW13EjAmY

    4. Fotoğraf LPG ECU su sadece tesisat kablolarına bağlı vaziyette hava filtresi ile araç ECU su arasında sarkıtılmış vaziyette duruyor.
    https://yadi.sk/i/k6--hldG3EjBJB
    https://yadi.sk/i/ZG2a6RoB3EjBPd

    Videoda çekmiştim :https://www.youtube.com/watch?v=OOsP5GbCKSg&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi optocell -- 1 Mart 2017; 20:27:12 >




  • optocell O kullanıcısına yanıt
    Montajı baştan sona inceledim. ve sizinle aynı görüşte olmadığımı belirtmek isterim. 1 konuda sizinle aynı görüşteyim.

    öncelikle montajı yapan usta sadece bir hata yapmış. oda filitre ile gaz enjektörleri arasındaki hortumu yanlış yerden geçirmiş. bu tamamiyle sorumsuzluk. ve ciddi bir durum.

    enjektörler orjinal yerlerden delinip monte edilmiş. olması gereken yerlerden delinip sabitlenmiş. ki benzin enjektörüne bağlamasında sıkıntı oluşmaz. Regülatör olması gerektiği gibi monte edilmiş. çok doğru monte şekli.

    BAHSETTİĞİNİZ O DELİK BÜTÜN VVT-İ DUAL motorlu toyotalarda var. ORJİNALİNDE OLAN BİR DELİK.

    Ecu nun durduğu yer doğru olmasada sıkıntı yaratacak yer değil. sabitleyebilirdi. Yanlız aracın sürüşünü yakıtını etkileyecek bur durum değil. şuanki bütün montajlarda türkiyede %99 montajcılar oraya alır. ben dahil.
  • mehmet_usta kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim Mehmet Usta. Lpg enjektörlerini ben sabitledim, motorun elektrik tesisatındaki soketlere giden kablolalar çok gergin vaziyette duruyordu hatta bir tanesi o kadar zorlanmış ki soketin dibinden yırtılmıştı onları falan doğru yerlerden geçirerek gerginliği önledim. O deliğinde orijinalin de olduğunu söyleminiz içime su serpti doğrusu kafama çok takılmıştı. Anladığım kadarıyla sadece regülatörden enjektörlere giden hortumu değiştirtmem ve gaz ayarı yaptırtmam yeterli olacak. Tekrar teşekkür ederim.
  • optocell O kullanıcısına yanıt
    siz yapmışsanız hemen bir lpgcide işe başlayabilirsiniz.

    Evet o delik bütün toyotalarda var. dediğiniz gibi hortumu değişip ayar yaptırırsanız yeterlidir. iyi günler.
  • mehmet_usta kullanıcısına yanıt
    ustam lpg montajıyla alakalı o kadar araştırma yaptım ki hazır kiti alıp montaj yapabilirim desem yalan olmaz ama işi ehline
    yaptırmak lazım. Aracı aldığımda lpg vardı yoksa ben bu şekilde kabul etmezdim daha doğrusu işini ehline (sizin gibi) verirdim dolayısıyla bu şekil bir montajla karşılaşmamış olurdum. Aslında Lpg hala garanti kapsamında ama başka bir şehirde montajı yapılmış yoksa yapana gidip gösteresim vardı yaptığını. Siz hangi şehirdesiniz usta?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • optocell O kullanıcısına yanıt
    ben diyarbakırdayım. Ayka otogaz.
  • Mehmet Usta öncelikle kolay gelsin.

    Benim şöyle bir sorunum var; VW Polo Classic Aft motor aracımda 2007 de takılmış sıralı sistem Zavoli kit var.
    2 senedir hareket halindeyken stop etme sorunu var, ama hemen marşa bastığımda motor tekrar çalışıp tek marşla yola devam ediyordum. Bu sorunla ilgili motor, elektrikçi ve lpg ustalarına sayısız defa gittim. bobin, buji, buji kabloları değişimleri, boğaz kelebeği temizliği, 5-6 kez Lpg ayarı yaptırdım. En son 2 defa krank devir sensörü değiştirdim ama yine aynı... Son zamanlarda artık tek marşta da çalışmaz oldu.
    Belki diyeceksiniz Lpg ile ne alakası var diye. Şunu farkettim aracın ilk çalışmasında hiç sorun yok, 500 m veya 1 km gittikten sonra hızım ne olursa olsun birden elektrik kesilmiş gibi stop ediyor ve LPG DÜĞMESİ devre dışı kalıyor, ancak aracın gösterge ışıkları (yağ-akü gibi) yanıyor. Marş yaptığımda düğmede hiç ışık yanmıyor ve motor çalışmıyor. 8-10 denemen sonra veya 15-20 dakika bekledikten sonra düğmenin ışıkları tekrar yanıyor ve tek marşta araba çalışıyor.

    Bugün arkadaşla arabayı sanayiye oto elektrikçisine götürmek için evin oradan aldık ve 500 m sonra yine elektiriği kesti ve stop etti. Marş basıyor ama yine düğmede hareket yok. Tesadüf mü bilmem düğme ile oynadık ve ışıkları yandı ve tek marşta çalıştı. Sanayiye kadarda sorun tekrarlamadı.

    Sayın Ustam benim öğrenmek istediğim Lpg düğmesinde şase veya kopukluk olması yolda giderken stop sorunu yapar mı? (Sanırım devreyi kestiği için yapar diye düşünüyorum) Peki 15-20 dakika sonra neden tekrar tek marşta çalışıyor? veya sorunum başka bir şeymi?

    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msagdic -- 6 Mart 2017; 20:10:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msagdic

    Mehmet Usta öncelikle kolay gelsin.

    Benim şöyle bir sorunum var; VW Polo Classic Aft motor aracımda 2007 de takılmış sıralı sistem Zavoli kit var.
    2 senedir hareket halindeyken stop etme sorunu var, ama hemen marşa bastığımda motor tekrar çalışıp tek marşla yola devam ediyordum. Bu sorunla ilgili motor, elektrikçi ve lpg ustalarına sayısız defa gittim. bobin, buji, buji kabloları değişimleri, boğaz kelebeği temizliği, 5-6 kez Lpg ayarı yaptırdım. En son 2 defa krank devir sensörü değiştirdim ama yine aynı... Son zamanlarda artık tek marşta da çalışmaz oldu.
    Belki diyeceksiniz Lpg ile ne alakası var diye. Şunu farkettim aracın ilk çalışmasında hiç sorun yok, 500 m veya 1 km gittikten sonra hızım ne olursa olsun birden elektrik kesilmiş gibi stop ediyor ve LPG DÜĞMESİ devre dışı kalıyor, ancak aracın gösterge ışıkları (yağ-akü gibi) yanıyor. Marş yaptığımda düğmede hiç ışık yanmıyor ve motor çalışmıyor. 8-10 denemen sonra veya 15-20 dakika bekledikten sonra düğmenin ışıkları tekrar yanıyor ve tek marşta araba çalışıyor.

    Bugün arkadaşla arabayı sanayiye oto elektrikçisine götürmek için evin oradan aldık ve 500 m sonra yine elektiriği kesti ve stop etti. Marş basıyor ama yine düğmede hareket yok. Tesadüf mü bilmem düğme ile oynadık ve ışıkları yandı ve tek marşta çalıştı. Sanayiye kadarda sorun tekrarlamadı.

    Sayın Ustam benim öğrenmek istediğim Lpg düğmesinde şase veya kopukluk olması yolda giderken stop sorunu yapar mı? (Sanırım devreyi kestiği için yapar diye düşünüyorum) Peki 15-20 dakika sonra neden tekrar tek marşta çalışıyor? veya sorunum başka bir şeymi?

    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

    Aracınızın lpg ile bir sıkıntı yok. düğmeden ışık kesilmesi ve akabinde çalışmaması, aracın bir sensürü okumaması yada gereğinden fazla değer yada eksik değer okumasından kaynaklanıyor. vw grubu araçlarda bu tür durumlar genellikle hararet müşürü krank sensürü vb benzeri durumlarda ortaya çıkıyor. özellikle hararet müşürü ve krank sensürü sistemdeki bütün elektiriği kesebilir.

    daha önce değiştirdiğiniz krank sensürü yerli ise yapar değilse hararet müşürüne baktırmanızda fayda var.




  • Ustam cevabın için teşekkürler.

    Anladığım kadarıyla yan sanayi ürün bizim arabalarda performanslı olmaz demek istemişsiniz. Ben sensörleri alırken özellikle 2.sinde orjinsl verin dedim. Pakette made in germany yazıyordu. Sonuçta güvenip alıyoruz.

    Dediğiniz gibi bu parçalara tekrar baktırayım. Zaten hararet müşürünü değiştirin demiştim. Gerekirse değişiriz demişti ustam. Bakalım haber bekliyorum dünden beri bi dönüş olmadı ustamdan bana.

    Birde aracın hangi orjinal parçayı kullandığını nereden öğrenebiliriz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar,

    2015 Fiat 500x 1.4 140 bg otomatik vites aracıma lpg montakı düşünüyorum. Aklımda zavoli 4 silindir odb akıllı kit var. Acaba bu kit benim aracıma uygun mudur? Ya da bana önereceğiniz başka bir marka var mı benim arabam ile uyumlu yada montaj yapılırken dikkat etmem gereken püf noktaları?

    Ayrıca öğrendiğim kadarıyla (tam emin olmamakla birlikte) aracımda magnezyum alaşımlı subap kullanıldığı için belli bir km sonrası sübap erimesi olabilirmiş. Bunun için sigorta yapmamı önerdiler. Ne dersiniz?

    Şimdiden cevaplar için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 267268269270271
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.