Şimdi Ara

yol bilgisayarı yakıt bilgisini nereden alıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
9.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hewin.hewal

    ARKADAŞLAR yakıt sensörü şamandra üzerinde buşunan bi sensörden sinyalleri alıyo ve buradan ecu(elektronik kontrol ünitesi)ye oradanda yol bilgisayarına gönderiyorrr....bugünkü ödevimdi üstüne geldi :))




    bu dediğin anca depodaki yakıtı gösterir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    km bilgisinide ekleyerek hesaplarsa kaçıncı vites olduğuna gerek kalmaz sanırım

    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    şöyle olabilir.benzin deposundan motora giden boruda bir sensör vardır.Araç 5000 devirde giderken benzinin akış debisini hesaplar ve şamandıradan ne kadar benzin olduğunu bulur,buna göre ne kadar yol gideceğini söyler.Diyelimki 3000devirdesin akış debisi azalacağı için depodaki benzin daha geç zamanda biteceğinden daha fazla km gidebileceğini söyler.Benim tahmnnimce benzinle ilgili bir yerlerden alıyor ama....BAakalım bir bilen çıkar umarım...Eğer bir iki sensör eklenip yapılabilecek birşey ise karbüratörlü arabalara uygulandığında çok güzel olur.En azından ekonomik kullanım açısından....
    peki 1.viteste 5000 devirdeki menzil ile 5.viteste 5000 devirdeki menzil aynı mı sence?
    vitesin nerde olduğuda önemli

    sanmam
    çünkü hız devir oranı değişti diye bir topic görmüştüm
    debriyaj kaçırmaya kaydırmaya başladadığında o zaman yol bilgisayarı hata yapar.
    yani 4.vitesde 90 yapan bir araç debriyaj sorunları yüzünden 5.vitesdede 90 yapamaz mı?

    bence aracın kaçıncı viteste olduğunu yol bilgisayarına aktaran switchler olmalı.




  • Hikaye bu işler arkadaşlar araçta yol bilgisayarının olması size hiç bir katkı sağlamazzzzzzzzz. Yani ne kadar yaktıgını göstermesı neyı değiştirir çok çıkarsa surmeyecekmisiniz o zaman. Zaten aracını tanıyan ne kadar benzınle ne kadar gider bilir hangi viteste surerse ne kadar yakar bılır motor sesınden anlar. Milletten para yolmanın yollarından biri yol bilgisayarı. Aracın sürüşüne hiç bir katkısı yok abs ebd esp olsa anlarım direk hayatı onemi olan donanımlar.Yol bılgısyarıda görsel olarak göğus üzerinde duruyor zaten ona bakayım dersenız sürekli aracı bındırırsnız. Cd çalarda diğer gereksız donanım.
  • yol bilgisayarı hayati bir donanım diyen mi olduda böyle diyorsun enforacle. bence yakıt sarfiyatı bilgisini şamandıradan almak pek güvenilir olmaz sonuçta araç hareket halindeyken depodaki yakıt durağan olmaz ve şamandıradan ölçüm yapmak sağlıklı olmaz. acaba yakıt pompasından alınıyor olabilir mi bu bilgi?
  • benim aracımda yok yol bilgisayarı
    olmasıda zorunlu değil
    ama teknolojiyede kapalı olmamak gerekir.
    ona bakacak olursan hepimiz murat 124 kullanalım.konfor olmasın,yol bilgisayarı olmasın vs...

    ayağını bir kaç mm gazdan çekerek 100kmde 1ltlik tasarruf sağlayabilirsin.sonuçta devir saati sana herşeyi tam olarak göstermez ama yol bilgisyarı gazane kadar basacağına yardımcı olur...


    quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    Hikaye bu işler arkadaşlar araçta yol bilgisayarının olması size hiç bir katkı sağlamazzzzzzzzz. Yani ne kadar yaktıgını göstermesı neyı değiştirir çok çıkarsa surmeyecekmisiniz o zaman. Zaten aracını tanıyan ne kadar benzınle ne kadar gider bilir hangi viteste surerse ne kadar yakar bılır motor sesınden anlar. Milletten para yolmanın yollarından biri yol bilgisayarı. Aracın sürüşüne hiç bir katkısı yok abs ebd esp olsa anlarım direk hayatı onemi olan donanımlar.Yol bılgısyarıda görsel olarak göğus üzerinde duruyor zaten ona bakayım dersenız sürekli aracı bındırırsnız. Cd çalarda diğer gereksız donanım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    Hikaye bu işler arkadaşlar araçta yol bilgisayarının olması size hiç bir katkı sağlamazzzzzzzzz. Yani ne kadar yaktıgını göstermesı neyı değiştirir çok çıkarsa surmeyecekmisiniz o zaman. Zaten aracını tanıyan ne kadar benzınle ne kadar gider bilir hangi viteste surerse ne kadar yakar bılır motor sesınden anlar. Milletten para yolmanın yollarından biri yol bilgisayarı. Aracın sürüşüne hiç bir katkısı yok abs ebd esp olsa anlarım direk hayatı onemi olan donanımlar.Yol bılgısyarıda görsel olarak göğus üzerinde duruyor zaten ona bakayım dersenız sürekli aracı bındırırsnız. Cd çalarda diğer gereksız donanım.
    aynı fiyatta iki araç olsun
    birisinde cd çalar yol bilgisayarı elektrikli aynalar vs.. olsun.
    diğerinde olmasın.
    fiyatları modelleri markaları renkleri aynı.

    dürüst olarak söyler misin hangisini alırsın?




  • +1 arabayı alalı 3 ay olmu$tu ve antalyadan izmire geliyodum ve bütün yol 120-130 la geldim en son otobana girerken yol bilgisayarına baktıgımda 180km daa gidersin diyordu(o anki ortalama tüketime göre) ben aynı $ekilde otobanı bitirecegimi dü$ünürken 80 le otobanı bitirmk zorunda kaldım arkada$lar herkes arabasını tanısın yol bigisayarına aman amanda güvenmeyin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    En güveniliri kendin tahmin edeceksin, aracını bileceksin, nasıl kullanıldığında ne kadar yaktığını tahmin edeceksin, yakıt göstergesini bileceksin... Yol bilgisayarına güvenip uzun yolda çok kalan gördüm ben...
  • Yakıt hattında debi ölçen bir sistem olmasına gerek yok, çünkü yakıt hattı basıncı biliniyor, enjektör geometrisi, yakıt püskürtme süresi ve yakıtın fiziksel özellikleri de bilindiğine göre, üçüncü sınıfta okuyan bir makine mühendisliği öğrencisi bile kolayca saniyede püskürtülen yakıt miktarını (yani debiyi) ve oradan da 100 km'deki anlık yakıt tüketimini hesaplayabilir.

    Ortalama yakıt tüketimi hesabı için ise iki farklı yöntem kullanılabilir:

    1. Depodaki yakıt şamandırası hassastır ve belirli aralıklarla örnekleme yaparak gidilen yol ve tüketilen yakıt miktarından ortalama yakıt tüketimini hesaplar,

    veya

    2. Anlık tüketimi zaten hesaplanıyorsa mesafe bilgisi kullanılarak ortalamaya çıkılır (Her 1 saniyede bir tekrarlanan anlık tüketim ortalaması 100 km için kayar ortalamaya katılır vs vs..)




  • vitesin nerde oldugu önemli değil. otobana cık 180 km/h sürat yap 5. viteste. 1600cc motorlu bir aracta ortalama tüketimi 12 litre gibi bişey cıkarır yol bilgisayarı.tam o anda ayagını gazdan cek ve debriyaja bas veya tamamen boşa al.o zaman araç rölantiye girecek ve ortalama tüketimini çok çok çok düşük göstericek ama senin süratin o sırada hala 100km/h nin üzerinde olacak. o yüzden vitesin önemi yok.yol bilgisayarları tek bir formülle hesaplama yapmıyor.
    yol bilgisayarından önce artık neredeyse tüm araçlarda ECU sistemi var (Electronic Control Unit)
    Bu sayede;
    birim zamanda aracınız ne kadar CO2 üretiyor. (Egsoz-Emisyon değerleri)
    süratiniz ne
    motor devri ne
    marşa basıldıktan itibaren depodan eksilen toplam yakıt (şamandıra)
    eksilen yakıtla katedilen toplam yol.
    yakıtın akış hızı (debi)
    gaza basıldığında oluşturulan yakıt-hava karışımı değeri.
    bu ve bunun gibi birçok kriterin birbirine oranı bulunarak. menzil, anlık tüketim, ortalama tüketim,şu kadar mesafeyi gidebilmen için gereken en az yakıt...gibi tüm değerleri Ecu hesaplıyo ve yol bilgisayarı denilen göstergeden kullanıcıyı bilgilendiriyo.
    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    şöyle olabilir.benzin deposundan motora giden boruda bir sensör vardır.Araç 5000 devirde giderken benzinin akış debisini hesaplar ve şamandıradan ne kadar benzin olduğunu bulur,buna göre ne kadar yol gideceğini söyler.Diyelimki 3000devirdesin akış debisi azalacağı için depodaki benzin daha geç zamanda biteceğinden daha fazla km gidebileceğini söyler.Benim tahmnnimce benzinle ilgili bir yerlerden alıyor ama....BAakalım bir bilen çıkar umarım...Eğer bir iki sensör eklenip yapılabilecek birşey ise karbüratörlü arabalara uygulandığında çok güzel olur.En azından ekonomik kullanım açısından....
    peki 1.viteste 5000 devirdeki menzil ile 5.viteste 5000 devirdeki menzil aynı mı sence?
    vitesin nerde olduğuda önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut119 -- 26 Aralık 2006; 18:42:29 >




  • tüm sorulara cevap için aşağıdaki adresi incelemenizi öneririm

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/Tasit_Guvenlik/Yol_bilgisayari.htm
  • türbülans verdiğin ilnkte sadece yakıt seviye ölçümü hakkında bilgi var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    türbülans verdiğin ilnkte sadece yakıt seviye ölçümü hakkında bilgi var.


    konuda o değil mi zaten?ayrıca o linkte sadece yakıt seviye ölçümü değil,hız bilgilerinin de nasıl hesaplandığı yazıyor..
  • ya bide şu var bizim araba avensis 1.6 95 koyduğumda yol bilgisayarı o km daha gideceksin dediğinde depoda rahat bi 12-13 litre daha benzin kalıyor.ama 98 koyduğumda hemen hemen değerleri yakalıyor sizdede öylemi arkadaşlar?
  • türbülans sende haklısın başlık yakıt tüketiminden çok ne kadar yakıt var bilgisi şeklinde algılanmaya daha müsait ama konuşulan konu yol bilgisayarının yakıt tüketimini nasıl hesapladığı. bu arada siteyi sen mi hazırladın yoksa dolanırken bulduğun bir sitemi?
  • hayır ben hazırlamadım..google a "yol bilgisayarı" diye yazıp aratan herkes bu siteyi bulur..yani konular açılmadan önce biraz araştırılsa daha iyi olur diye ben bu forumda forum dışı bazı adresler veriyorum...bu site google da çıkan 152.000 sonuçtan sadece bir tanesi...
  • arkadaşım senın dedğin işbıraz zor bi iş karbıratorlu arac dıyorsun ve bu aracta kesınlıkle ecu yanı elektronık kontrol unıtesı yok.o halde hangı sensoru nereye bağlıyacan bu bılgilerı nereye aktarıcan ve bır yol bilgisayarı içinde araca ecumu taktırıcan çok zor iş.bazı arkadaşlarda zaten işi açıklamıslar ben ege unı otomotıv okudum bunları ders olarak gördum olay soyle motorun sen aracın gazına bastığın anda gaz kelebek potansıyometresı aracın gazına nekadar dokunduğunu algılar ve bu bılgiyi ecuya gönderır ve o andakı motor yuk durumuna ve devrıne içeri alınan havanın mıktarına göre en uygun yakıt mıktarını belırler ve puskurtur ve bunu ecu olcer nası diceksın enjektorun açık kalma suresınden bu ecunun belleğinde kayıtlıdır ve anlık yakmaları buradan çok rahatlıkla sana sunar ancak sen bunu karbıratorlu bır araca uygulayamassın olmaz..bır aracın en az yaktığı devır ise 2500-3500devirlerı arasıdır genel olarak buda 90-100km hıza tekabıl eder dizeller harıç




  • biraz detay vermiştim belki faydası olur

    http://forum.donanimhaber.com/m_11196379/tm.htm
  • yol bilgisayari her zamanicin yalan soyluyor 1 yil kadar once bende golf 5 fsi vardi sehir ici yakit tuketimi gun geliyordu 12-13 lt yi gosterdigi zamanlar oluyordu yokus yukari gaza biraz fazla yuklen yakikt tuketimi ucuyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    yol bilgisayari her zamanicin yalan soyluyor 1 yil kadar once bende golf 5 fsi vardi sehir ici yakit tuketimi gun geliyordu 12-13 lt yi gosterdigi zamanlar oluyordu yokus yukari gaza biraz fazla yuklen yakikt tuketimi ucuyordu

    anormal olan ne?
  • arkadaslar bide araç çalışırken benzin alan oldumu yol bilgisayarı yanılıyor oılabilirmi ben gidilebilecek yol 45 km iken 20 ytl lik benzin aldım ve benzin aldıgımda araç çalıyordu ve hiç bir degişiklik olmadı bu tür bir olayla karşılasan oldumu (yada beni kazıkladılar benzin koymamışlarda olabilir)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.