Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
2
Favori
34.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı mesajlar tam malayani.
  • Dobloda 2.0 dan aşağısını göstermiyo yol bilgisayarı. Yokuş aşağıda gitsen 2.0
  • urukhrai arkadaşım

    bence rst78 arkadaşımız gayet ne bir dille açıklamış. Motor stop edemiyor çünkü arabanın devasa kinetik enerjisi tekerlek ve dişliler üzerinden motoru zorla çeviriyor. Motor içindeki iç sürtünmeler yavaş yavaş aracın kinetik enerjisinden alıyor ve aracın yavaşlamasına neden oluyor. Çok bir dik yokuş ise o zaman aracın kinetik enerjisineö potansiyel enerji de (yükseklik farkından dolayı) eklendiği için motordaki sürtünme kaybı bunu yenemiyor ve araç viteste yokuş aşağı hızlanmaya başlıyor.

    rst78 arkadaşım açıklama için teşekkürler.
  • Ayhan güler arkadaşım
    Rst78 arkadaşınız kendi ifadesi ile söylemek gerekirse "içerikten yoksun bomboş cevapla hiç bir şey anlamadığı belli" bir şekilde, sağdan soldan, diğer tartışma platformlarından toplama bilgilerle bir şeyler yazmış. Ben gerekli açıklamayı yaptım. Bu konuda ısrarı olan, araba motor frenindeyken sıfır yakıt tüketir diyen arkadaşlar egzoz gazı ölçüm cihazını egzozlarına takarlar ve uzunca bir yokuştan arabalarını motor freni ile indirirler, sıfır yakıt mıymış değil miymiş görürler. Bence hiç uzatmaya tartışmaya gerek yok, neticede sıfır yakıt tüketse de tüketmese de kendi bilecekleri iş.. selamlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Ayhan güler arkadaşım
    Rst78 arkadaşınız kendi ifadesi ile söylemek gerekirse "içerikten yoksun bomboş cevapla hiç bir şey anlamadığı belli" bir şekilde, sağdan soldan, diğer tartışma platformlarından toplama bilgilerle bir şeyler yazmış. Ben gerekli açıklamayı yaptım. Bu konuda ısrarı olan, araba motor frenindeyken sıfır yakıt tüketir diyen arkadaşlar egzoz gazı ölçüm cihazını egzozlarına takarlar ve uzunca bir yokuştan arabalarını motor freni ile indirirler, sıfır yakıt mıymış değil miymiş görürler. Bence hiç uzatmaya tartışmaya gerek yok, neticede sıfır yakıt tüketse de tüketmese de kendi bilecekleri iş.. selamlar.


    Sana neden-sonuç ilişkisi içinde paragraflarca açıklama yazdım, hala içerikten yoksun diye bana çevirmeye çalışıyorsun işi. İçerikten yoksun iki cümle ile, ya da tek kelime ile (termodinamik ) hiç bir iddianın altını dolduramadan cevap verdiğini sanan sensin.

    Şu konuyu baştan sona oku. Bu işin gerçekten üstatları olan vezir'in, LionTech16'nın yazdıklarını bir oku bak bakalım neler yazılmış çizilmiş. Şu konuda bile bin tane kaynak verilmiş, grafikler paylaşılmış, bir oku yahu!

    Bak adam ne yazmış, senin yazdığın her şeyi yine çürütür vaziyette :

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üniversitedeyken bir laboratuar deneyinde konu 'dizel motorun yakıt tüketimi' idi. Belli devirlerde ve belli yüklerde motorun yakıt tüketimini hesapladık. Motor çıplak haldeydi ve çıkışına dinamometre bağlıydı. Dinamometre ile motora bir direnç verebiliyorduk, yani aracın dik bir yokuşu çıkışını simule edebiliyorduk. Aynı şekilde de dinamometreye güç vererek motorun karşısında bir direnç oluşturmak yerine motora bir güç verebiliyorduk.
    Yakıt tüketimini ise motor ile depo arasındaki kılcal boruda zamanla düşen yükseklik olarak ölçüyorduk ve hesaplıyorduk. Ölçebilmek içinse, depo çıkışındaki vanayı kapatıp kılcal borudaki yakıt seviyesinin düşmesini gözlemliyorduk.

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.


    Gerçi buna da verilecek kısa bir cevabın vardır, mesela; "adamlar deney düzeneğini yanlış kurmuş" gibi, değil mi

    Bu işin okulunu okumuş, ders vermiş, bu bilgili, değerli adamlar artık bu forumda yazmıyor, neden biliyor musun? Ne zaman insanları bilgilendirmek için bir şeyler yazmaya kalksalar karşılarına çıkan, her şeyi bildiğini sanan sabit fikirli tiplerle uğraşmaktan, boş boş tartışmaktan bıktıkları için.

    Cut-off diye internetten araştırsan yine karşına milyon tane döküman çıkıyor, herkes yanlış biliyor bir sen doğrusun, evet. Ne de olsa termodinamik abi, boru mu

    Bence de hiç uzatmaya gerek yok, çünkü ne kadar uğraşırsan uğraş, doyurucu, mantıklı bir cevapla gelemiyorsun karşımıza, iki cümle ile laf at, "ben bildim". Oldu.

    Ekleyeyim, LionTech16'dan alıntı yaptığım mesajın içinde "egzos gazı ölçümü" iddianın da cevabı mevcut, tamamını alıntılamadım. Belki bir umut, okursan diye belirteyim dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Haziran 2015; 9:16:50 >




  • konuya bak
    obk,vezir,taner göde vs vs
    eskiden ne konular ne yorumcular varmış şu forumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Ayhan güler arkadaşım
    Rst78 arkadaşınız kendi ifadesi ile söylemek gerekirse "içerikten yoksun bomboş cevapla hiç bir şey anlamadığı belli" bir şekilde, sağdan soldan, diğer tartışma platformlarından toplama bilgilerle bir şeyler yazmış. Ben gerekli açıklamayı yaptım. Bu konuda ısrarı olan, araba motor frenindeyken sıfır yakıt tüketir diyen arkadaşlar egzoz gazı ölçüm cihazını egzozlarına takarlar ve uzunca bir yokuştan arabalarını motor freni ile indirirler, sıfır yakıt mıymış değil miymiş görürler. Bence hiç uzatmaya tartışmaya gerek yok, neticede sıfır yakıt tüketse de tüketmese de kendi bilecekleri iş.. selamlar.


    Sana neden-sonuç ilişkisi içinde paragraflarca açıklama yazdım, hala içerikten yoksun diye bana çevirmeye çalışıyorsun işi. İçerikten yoksun iki cümle ile, ya da tek kelime ile (termodinamik ) hiç bir iddianın altını dolduramadan cevap verdiğini sanan sensin.

    Şu konuyu baştan sona oku. Bu işin gerçekten üstatları olan vezir'in, LionTech16'nın yazdıklarını bir oku bak bakalım neler yazılmış çizilmiş. Şu konuda bile bin tane kaynak verilmiş, grafikler paylaşılmış, bir oku yahu!

    Bak adam ne yazmış, senin yazdığın her şeyi yine çürütür vaziyette :

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üniversitedeyken bir laboratuar deneyinde konu 'dizel motorun yakıt tüketimi' idi. Belli devirlerde ve belli yüklerde motorun yakıt tüketimini hesapladık. Motor çıplak haldeydi ve çıkışına dinamometre bağlıydı. Dinamometre ile motora bir direnç verebiliyorduk, yani aracın dik bir yokuşu çıkışını simule edebiliyorduk. Aynı şekilde de dinamometreye güç vererek motorun karşısında bir direnç oluşturmak yerine motora bir güç verebiliyorduk.
    Yakıt tüketimini ise motor ile depo arasındaki kılcal boruda zamanla düşen yükseklik olarak ölçüyorduk ve hesaplıyorduk. Ölçebilmek içinse, depo çıkışındaki vanayı kapatıp kılcal borudaki yakıt seviyesinin düşmesini gözlemliyorduk.

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.


    Gerçi buna da verilecek kısa bir cevabın vardır, mesela; "adamlar deney düzeneğini yanlış kurmuş" gibi, değil mi

    Bu işin okulunu okumuş, ders vermiş, bu bilgili, değerli adamlar artık bu forumda yazmıyor, neden biliyor musun? Ne zaman insanları bilgilendirmek için bir şeyler yazmaya kalksalar karşılarına çıkan, her şeyi bildiğini sanan sabit fikirli tiplerle uğraşmaktan, boş boş tartışmaktan bıktıkları için.

    Cut-off diye internetten araştırsan yine karşına milyon tane döküman çıkıyor, herkes yanlış biliyor bir sen doğrusun, evet. Ne de olsa termodinamik abi, boru mu

    Bence de hiç uzatmaya gerek yok, çünkü ne kadar uğraşırsan uğraş, doyurucu, mantıklı bir cevapla gelemiyorsun karşımıza, iki cümle ile laf at, "ben bildim". Oldu.

    Ekleyeyim, LionTech16'dan alıntı yaptığım mesajın içinde "egzos gazı ölçümü" iddianın da cevabı mevcut, tamamını alıntılamadım. Belki bir umut, okursan diye belirteyim dedim.

    Açıkçası senin bu konuyu neden bu denli dişe diş onur mücadelesi yaptığını anlamadım, araç sıfır yakıt tüketirse hesabına para mı yatırılıyor acaba Neyse olgunluğa verelim. Ben gerekli açıklamayı ve cevabı merak edenlere verdim. Merak ediyorsan okur öğrenirsin, boş konuşma ve laf kalabalıklarına gerek yok. Motor freninde araç sıfır yakıt tüketir diye ısrarla iddia eden sabit fikirli kişiler takar egzoz ölçüm cihazını görür bakalım tüketilen değer sıfırmıymış değilmiymiş..
    Bitti nokta.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai


    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Ayhan güler arkadaşım
    Rst78 arkadaşınız kendi ifadesi ile söylemek gerekirse "içerikten yoksun bomboş cevapla hiç bir şey anlamadığı belli" bir şekilde, sağdan soldan, diğer tartışma platformlarından toplama bilgilerle bir şeyler yazmış. Ben gerekli açıklamayı yaptım. Bu konuda ısrarı olan, araba motor frenindeyken sıfır yakıt tüketir diyen arkadaşlar egzoz gazı ölçüm cihazını egzozlarına takarlar ve uzunca bir yokuştan arabalarını motor freni ile indirirler, sıfır yakıt mıymış değil miymiş görürler. Bence hiç uzatmaya tartışmaya gerek yok, neticede sıfır yakıt tüketse de tüketmese de kendi bilecekleri iş.. selamlar.


    Sana neden-sonuç ilişkisi içinde paragraflarca açıklama yazdım, hala içerikten yoksun diye bana çevirmeye çalışıyorsun işi. İçerikten yoksun iki cümle ile, ya da tek kelime ile (termodinamik ) hiç bir iddianın altını dolduramadan cevap verdiğini sanan sensin.

    Şu konuyu baştan sona oku. Bu işin gerçekten üstatları olan vezir'in, LionTech16'nın yazdıklarını bir oku bak bakalım neler yazılmış çizilmiş. Şu konuda bile bin tane kaynak verilmiş, grafikler paylaşılmış, bir oku yahu!

    Bak adam ne yazmış, senin yazdığın her şeyi yine çürütür vaziyette :

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üniversitedeyken bir laboratuar deneyinde konu 'dizel motorun yakıt tüketimi' idi. Belli devirlerde ve belli yüklerde motorun yakıt tüketimini hesapladık. Motor çıplak haldeydi ve çıkışına dinamometre bağlıydı. Dinamometre ile motora bir direnç verebiliyorduk, yani aracın dik bir yokuşu çıkışını simule edebiliyorduk. Aynı şekilde de dinamometreye güç vererek motorun karşısında bir direnç oluşturmak yerine motora bir güç verebiliyorduk.
    Yakıt tüketimini ise motor ile depo arasındaki kılcal boruda zamanla düşen yükseklik olarak ölçüyorduk ve hesaplıyorduk. Ölçebilmek içinse, depo çıkışındaki vanayı kapatıp kılcal borudaki yakıt seviyesinin düşmesini gözlemliyorduk.

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.


    Gerçi buna da verilecek kısa bir cevabın vardır, mesela; "adamlar deney düzeneğini yanlış kurmuş" gibi, değil mi

    Bu işin okulunu okumuş, ders vermiş, bu bilgili, değerli adamlar artık bu forumda yazmıyor, neden biliyor musun? Ne zaman insanları bilgilendirmek için bir şeyler yazmaya kalksalar karşılarına çıkan, her şeyi bildiğini sanan sabit fikirli tiplerle uğraşmaktan, boş boş tartışmaktan bıktıkları için.

    Cut-off diye internetten araştırsan yine karşına milyon tane döküman çıkıyor, herkes yanlış biliyor bir sen doğrusun, evet. Ne de olsa termodinamik abi, boru mu

    Bence de hiç uzatmaya gerek yok, çünkü ne kadar uğraşırsan uğraş, doyurucu, mantıklı bir cevapla gelemiyorsun karşımıza, iki cümle ile laf at, "ben bildim". Oldu.

    Ekleyeyim, LionTech16'dan alıntı yaptığım mesajın içinde "egzos gazı ölçümü" iddianın da cevabı mevcut, tamamını alıntılamadım. Belki bir umut, okursan diye belirteyim dedim.

    Açıkçası senin bu konuyu neden bu denli dişe diş onur mücadelesi yaptığını anlamadım, araç sıfır yakıt tüketirse hesabına para mı yatırılıyor acaba Neyse olgunluğa verelim. Ben gerekli açıklamayı ve cevabı merak edenlere verdim. Merak ediyorsan okur öğrenirsin, boş konuşma ve laf kalabalıklarına gerek yok. Motor freninde araç sıfır yakıt tüketir diye ısrarla iddia eden sabit fikirli kişiler takar egzoz ölçüm cihazını görür bakalım tüketilen değer sıfırmıymış değilmiymiş..
    Bitti nokta.

    sıfır tüketime beni bile ikna etmişlerdi , ee son durum ne şimdi, sıfır tüketmiyormuymuş meğersem ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında yokuş aşağı inerken yol bilgisayarı anlık yakıt 0 lt görünse dahi.Araç ateşleme yapmak için bir miktar yakıt kullanır.Çünkü ateşleme araç motoru çalıştığı süre boyunca devam eder.Yani aslında 0 değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 28 Temmuz 2015; 23:57:44 >
  • burada 0 tüketim olmaz diyenleri anlayışla karşılamak lazım, malum bir zamanlar dünya yuvarlak denildiğinde de bir çok kişi inanmamıştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet ne kadar yazılsa da insan aklı bilgisi değil mantığı ile yorumlamaya kalkınca her şey kabul edilebilir oluyor.
    Mantık da önermeler vardır , bu konu da ona döndü

    sıfır yakıt tüketimi vardır , doğru
    sıfır yakıt tüketimi yoktur ,yanlış

    sıfır yakıt tüketimi hiç yoktur .....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    konuya bak
    obk,vezir,taner göde vs vs
    eskiden ne konular ne yorumcular varmış şu forumda

    sayın Dmustaine ,

    yine varız merak etme ama yazmak çoğu zaman zulum haline gelince eskiyazılarımızı dahi okumaya üşenenler bizden oturup sıfırdan konuyu anlatmamızı bekliyorlar .

    tekrar yazmaya üşenmiyorum ama okumaya üşenenleri görünce gerçekten bir bakıp geçiyorum. Kendi adıma söyleyeyim. Diğer değerli arkadaşlar artık pek yazmıyorlar tralles arkadaşımızın da pek göremiyorum,kendisi şanzıman konularında bayağı bilgili bir kişi idi.

    neyse okuyana vevap her yerde var. Tek istisnası internette çok kirli bilgi var bunu ayıklayabilecek düzeyde bilgi birikimi olmadan yorum yapanlar sadece ortaya karışık söylüyorlar o kadar .Onlara da saygı duyuyorum sonuçta okuyarak en azından emek vermişler.

    tek tahammül edemediğim mesleklaşlarımızdan eksik bilgi ile yorum yazanlar . Bunlara tahammülüm hiç olamıyor. Çünkü ciddiye alınarak şehir efsaneleri yaratılmış oluyor. Bunları yıkmak da berlin duvarı gibi 50 sene alır herhalde ...




  • Pratikte 0 olması için, aracın motorunu çevirebilecek açıda eğim, yani belli seviyenin üzerinde motor devri yaratmalıdır. Çok ufak bir eğimde aracı hızlandırmayan 1000-1200 devir yaptırabilen yokuş yetersizdir. Ayrıca bu işin içinde motor sıcaklık bile söz konusu.
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Ben hala inanmıyorum mesela, çünkü dünya yuvarlak değil kutuplardan basık

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Zaten tahammül edemesen de senin dışında kimse için bir şey fark etmiyor o yüzden bildiğini yaz geç, boşver sen..
    Internet açık bir platformdur, herkes bildiğini de yazar bilmediğini de, kişisel fikrini de yazar öğrenmek istediğini de. Dünyayı kurtaran ombudsman rollerine bürünmeden kendi bildiğimiz doğruyu yazacağız, herkes bakacak, mukayese edecek, verileri karşılaştıracak ve öyle karar verecek sonrasında olumlu ya da olumsuz fikir sahibi olacak. Hiçbirimize toplumu, ülkeyi, gezegeni, kainatı ya da galaksilerdeki hatalı fikirleri ayıklama görevi verilmedi, hele hele yokuş aşağıya araç sıfır yakıt tüketir mi tüketmez mi gibi optirikten bir konuda bu kadar irite olmaya gerek yok.. onun için relax olalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urukhrai -- 5 Ağustos 2015; 22:39:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • her halükarda yakıt tüketir ama az tüketir. benzin bitince araba stop etmiyor mu bu sorulan olayda nasıl yakıt tüketmeden motor çalışır halde olacak.benim savunduğum bu. bunun testi ancak yakıta duman çıkartacak bi sıvı atmak ve rampa aşağı arabayı salarak arkadanda da birisi gözlemlicek duman çıkmıyosa araba yakıt yakmıyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuri37781 -- 5 Ağustos 2015; 22:49:35 >
  • Görüyorum ve arttıyorum :D
    Motoru çeviren aracın kinetik enerjisi ise, klimaya güç veren de motorun çalışması ise, yokuş aşağı klima yakıtı arttırmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri37781

    her halükarda yakıt tüketir ama az tüketir. benzin bitince araba stop etmiyor mu bu sorulan olayda nasıl yakıt tüketmeden motor çalışır halde olacak.benim savunduğum bu. bunun testi ancak yakıta duman çıkartacak bi sıvı atmak ve rampa aşağı arabayı salarak arkadanda da birisi gözlemlicek duman çıkmıyosa araba yakıt yakmıyordur.

    bunun en sağlam yolu yokuş aşağı giderken emisyon ölçümü yapmak ,,, sıfır çıkarsa tüm sorular cevaplanmış olur,yoksa herkes farazi şeylerle tezini savunmaya devam eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    işte foruma böyle yorumlar lazım +1




  • Karbüratörlü araçlarda rölanti yaktığı kadarını yakar.
    Enjektörlü yeni nesil araçlarda viteste 0 (sıfır), araç boşta iken rölantideki kadar yakar. Yeni nesi araçlarda yol bilgisayarında bu durumu anlık olarak görebilirsiniz ve bu bilgiler doğrudur.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.