Şimdi Ara

Yıllık Km aralıklarına göre yakıt tercihi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 24
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 14
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 1 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 10
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Kuş Kafası (14 mesaj) synthesizer (3 mesaj) final boss (3 mesaj) fractal design (2 mesaj) cormen (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (13 mesaj) Mobil (9 mesaj) Mini (2 mesaj) (3 mesaj) (19 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, cümleten hayırlı geceler.

    Normalde bir standart vardır; yıllık 10k km ve altına benzinli, 10-15k km arasına lpg, 15+k km için ise dizel tavsiye edilir. Son gelinen yakıt fiyatlarına göre bu standart hala geçerli midir? Bulunduğum yerde motorin 7.65, benzin 7.89 olması gerek, lpg de 4.86 gibi bir şey. Bu km aralıkları artık değişti mi, ya da değişmeli mi?

    Tekrar üzerine basmakta fayda var; bu km aralıkları genel kanıya göre. Kişisel tercihlerde elbette farklılıklar ortaya çıkabilir. Genelleme yapmak gerekirse durum ne olmalı, bunu merak ediyorum.



    |
    |
  • Valla benim tercihim dizel, alırken daha pahalı ama satarken de öyle. Bakım masrafı daha fazla egr dpf cart curt diyorlar benzinlide de aynı şekilde buji bobin masrafı veya lpg lilerde subap masrafı olabiliyor o yüzden orayı geç. Acımadan basıyorum yine de 6-7 litre yakıyor. Ben yine olsa yine dizel alırım.
  • Valla benim tercihim dizel, alırken daha pahalı ama satarken de öyle. Bakım masrafı daha fazla egr dpf cart curt diyorlar benzinlide de aynı şekilde buji bobin masrafı veya lpg lilerde subap masrafı olabiliyor o yüzden orayı geç. Acımadan basıyorum yine de 6-7 litre yakıyor. Ben yine olsa yine dizel alırım.
  • Yıllık km yapmaya göre ayrılmamalı bence, en iyisi şu ayrım:



    "Sürekli kısa mesafe gider-gelirim, yokuş falan çok tırmanmam": Benzinli


    "Marş verince en azından 30 km yol yaparım, yokuş/rampa sık sık tırmanırım": Dizel


    Yeni nesil dizel motorlar düzgün bakılmadığında benzinliden daha çok sıkıntı çıkarır ve performans düşürür, o yüzden bakımlarını düzgün ve kaliteli malzeme ile yaptırmayacak kişiler isterse senede 20 bin km yapsın dizel kullanmamalı bence.

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Litre bazında az yakıyor, evet. Ama işi depo başına tl hesabı yapınca da yine aynı şekilde oluyor mu? İşte bence esas mesele o. Evet, dizel ne kadar hor kullansan da litre bazında az yakıyor ama litresi 7.65 olunca çok da fark etmiyor.
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt
    Hocam seneden 2-3 kere bakıma giren araba sahipleri, doğru bakımı yapmazlarsa, zaten o araba önce onları üzecektir.
    Fakat duygusal düşünceden sıyrılıp, biraz daha ekonomik olarak bakmak gerek işe.

    Mesela son zamanlarda gördüğümüz kadarıyla taksiciler dizel araçlardan ziyade benzin+lpg kullanabilecekleri araçlara yöneliyorlar. Öyle düşünüyorum ki; tek marşla en çok km yapan en doğru örneğimiz bunlar olabilir.
  • Turbo Benzin akar

    Fakirliğin alemi yok.
  • Benzinli-dizel makası çok açıldığı için yıllık yapılan km'ye göre cepten çıkacak paraya bakıp uzun dönemde hangisi daha kârlı oluyor ona bakmak lazım.


    Örneğin dizel benzin arasında 30 bin gibi rakamlar varsa


    Yıllık 13-15 bin km'ye kadar turbo benzinli


    Yıllık 13-15 bin km'den sonra lpg'li


    Yıllık 40 bin üzeri dizel


    Baktığınız markada dizel benzin arasındaki fiyat farkı ne kadar ise ona göre hesap edilebilir.


    Bir de şu var sürekli kısa mesafeli kullanımda dizelde dpf -egr vs. sorunu çıkma ihtimali çok kuvvetlidir. Sürekli kısa mesafeli araç kullanacak varsa dizel daha ucuz da olsa kesinlikle dizelden uzak durması lazım.

  • Olur Öyle Şeyler kullanıcısına yanıt
    Keşke cidden imkan olsa da şöyle sağlam bi turbo benzin araca binsem. Hoş, yine turbo benzin bir aracım var ama daha iyisi neden olmasın? Yakıt konusunda epey elibol araçlar.
  • Taksici değilsen dizele gerek yok. Zaten bir çok firma da üretmiyor artık. İlk alım maliyeti yüksek, bakım masrafı fazla, egr dpf dertleri çok, traktör gibi çalışır ve araç ısınmadan pek tasarruflu da değil. LPG dediğin zaten konuşmaya değmez muayenesi ayrı dert, her yere almazlar git açığa parket falan derler resmen ikinci sınıf vatandaş statüsü. Hele sıfır km araca lpg taktırıp torosla şahinle aynı muameleyi çekmeyi göze alanlar var, şaşırıyorum. Düşük hacim turbo benzin al geç uzun vadede her türlü kardasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alkgs -- 13 Temmuz 2021; 10:22:57 >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Söylediğinizde haklısınız sanırım. Kısa mesafelerde büyük sorun çıkarma potansiyeline sahip parçalar dizelde daha fazla. Öyle düşünüyorum ki; yakıt konusunda yakın bir zamanda lpg bile çekilemeyecek hale gelecektir. Yaşadığım yer merkeze 22km olmasına rağmen bazen bi bisiklet alıp, ufak tefek ihtiyaçlara onunla gitmeyi planlıyorum.
  • Burada dizel motorlar ile ilgili çok kesin ifade konuşanları nedense ciddiye alamıyorum.

    8,5 yıldır 1.6 HDİ motor kullanıyorum. Km 75 bindi 210 bine geldi. Bu sürede aracı hep İstanbulda kullandım ve evim ile işim arası 8km ve 5km olarak değişiklik gösterdi. Hatta 1 buçuk yıl araçla sadece metrobüs durağına kadar gidiyordum (1,5km).

    150bin km’de iken EGR bozuldu 600tl yenisini takip devam ettim.
    135binde DPF sıvısı bitti 250tl yeni sıvı eklendi.

    Yukarıdakilerin dışında dizele özel bir masraf karşıma çıkmadı. Bakımlar 15binde ve yağı suyu filtresi değişiyor. İki bakımda bir mazot filtresi değişiyor.

    Yakıt olarak da 8,5 yıldır depoda 7lt ortalamasını görmedim. Şehir içi 25km ortalama hıza depoda 6- 6,5lt yakıyor. Araç boş ağırlığım 1600kg, 7 kişilik grand Picasso.

    Ha bu saatte hala turbo dizel tercih edilir mi? Ben tek motor seçeceğim olduğu icin aldım. LPGden sonra ilaç gibi geldi. Her yıl Ankara’ya gelirim yazın, bu tarz uzun yolculuklarda turbo benzin veya dizel araç ile sürüş çok keyifli.




  • ilk 3 aracım benzinli idi. yıllık ortalama 15 bin km yapıyorum.

    dördüncü aracımı dizel tercih ettim. pişman değilim.

    yürütebildiğiniz araç en iyisidir, çok da fazla şaapmayın bence.

  • Paran varsa benzinli,
    Paran azsa lpg li,
    Parandan bagimsiz cok km yapiliyorsa, ticaret sirket vs dizel mantikli.

    Olasi arizalarda tamir maliyetlerinde dizel basi ceker, lpg uygulamasi kotu arac ise aractan sogutur. Benzinli akar gider.
    Ayrica dizelin bakim masrafi benzinliden fazla kismi uydurma, arada maksimum 50-100 oynar. Ama dizel sorun cikarirsa dpf, enjektor gibi kisa sureli kalp krizi yasatabilir.
  • Bu tercihte tek kriter yakıt maliyeti olamaz.


    Ben aracımı alırken yakıt maliyetinden ziyade performans, sorunsuzluk ve ikinci el piyasa değerini düşünerek dizel motor aldım.


    Fiesta'nın 1.5 TDCI motoru hemen her açıdan 1.25 ve 1.6 benzinli motorlarından üstün.

  • Yıllık 10bin km civarı yol yapıyorum. Dizel kullanıyorum. Daha önce manuel LPG'li ve benzin otomatik araçlarım oldu. Dizelde kafan rahat oluyor. Tabi bu düşük km'li dizel için geçerli. 100bin km üzeri dizel ben almam.


    Şöyle 9500 km üzeri şehiriçi tüketim verisi ile şenlendireyim.


    Yıllık Km aralıklarına göre yakıt tercihi
  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    Sen ciddiye alma, o kadar kısa mesafelerde kaç kere dpf temizlemeye aldı araba onu anlatacak mısın peki? Dersen ki "bir iki kere", sen kesinlikle haftada bir de olsa uzun mesafe sürüyorsun ve bunu söylemiyorsun. Dpf ışığı yakmadan iki üç sene öyle kullanmak mümkün değil.


    Ayrıca verimliliği tartıştığımız bir yerde senin dizel arabayla 1.5 km gidip gelmenin bir anlamı yok. Boşa dizel arabaya ve dizel bakımlarına para vermişsin yani verimlilik açısından en kötü işi yapmışsın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 13 Temmuz 2021; 11:38:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Hocam seneden 2-3 kere bakıma giren araba sahipleri, doğru bakımı yapmazlarsa, zaten o araba önce onları üzecektir.
    Fakat duygusal düşünceden sıyrılıp, biraz daha ekonomik olarak bakmak gerek işe.

    Mesela son zamanlarda gördüğümüz kadarıyla taksiciler dizel araçlardan ziyade benzin+lpg kullanabilecekleri araçlara yöneliyorlar. Öyle düşünüyorum ki; tek marşla en çok km yapan en doğru örneğimiz bunlar olabilir.
    Evet çünkü adamlar full şehiriçi dur kalk trafikte kullanıyorlar buda dizelde olsa şehiriçinde fazla yakıt demek en iyisi lpg bakımı kolay arızası kolay vs vs motorlar atmosferik performans dertleride yok...

    Bir kaç ay önce Ankara bir taksiye bindim hybrid corolla 2018 modelmiş taksi adama aitmiş lpg mi dizel mi taksi için dedim ikiside değil hybrid en iyisiymiş onu keşfettim 30 senenin ardından dedi... Yakıt ortalaması 3.8 litre diyordu 400 küsür kmnin adam gayet samimi cevaplar verdi




  • Her halükarda bence dizel. Sebebiyse dizel motoru ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır belli bir yakıt tüketiminin üstüne çıkmıyor ama benzinli öyle mi bastıkça yakıyor bastıkça yakıyor

  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Hocam senin araç da baya erken kmlerde egr ve dpf sorunu yaşamış. Üstelik hdi motorların parçaları da öyle aman aman pahalı da değil. Ortalama yakıt tüketimine bunların da dahil edilmesi durumunda ortaya nasıl bir durum çıkıyor, ona bakmak lazım.
  • Yakıt ve bakım maliyetine bakmadan performans için araç alınacaksa turbo benzin daha mantıklı olmaz mı?
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.