Usta yok Servislerdeki iş yükü aşırı fazla Gelme diye gözünün içine bakıyorlar istanbuldan örnek verelim Anakent civarı 16 milyon , 2500 km2 Kaç Opel servisi var ? Piyasa da kaç Opel araç dolanıyordur ? Sonra ne oldu ? Pejo / Citroen / Opel birleşti Bu 16 milyonluk nüfusun olduğu yerde kaç Opel / Pejo / Citroen araç geziyordur , ne kadarı yetkili servisleri tercih ediyordur ? Bitmedi Gidip avrupa dan şehir seçip kaç Opel servisi var diye bakıp / oranın nüfusuna bakmak gerek İş yükü ve bezmişlik had safhada Ücretler zaten ne ev ne araba ne telefon ne tatil ne et / süt ne kaliteli giyim kuşam bir halta yetmiyor yetiyorsa da 1-2-3 kalem eksik kalıyor benim 1-2 isteğim eksik kalsa çalışma şevkim kaçar Üstüne randevu üzerine randevu kabul eden bayiler .... Bu böyle uzar gider Bu söylediklerimin hiçbirisini memnun olduğum doğru bulduğum için yazmadım Bir kere ben de mağdur oluyorum , rica minnet arabayı bilgisayara bağlatıyoruz Tatlı aldığım oldu ya ustaya yetkili serviste arabamın işi bitsin ilgilenilsin diye Ama gözlem yapmak gerek ve gözlemlediğimde yukarıda yazdıklarıma varıyorum Yukarıdakileri ve buna benzer nedenleri alt alta koyunca bugün ortaya çıkan şikayetler benim için sürpriz olmuyor Türkiye de bundan fazlasını beklemek her geçen gün zorlaşacak |
Yetkili servislerin 'parça yurtdışından gelecek, gelmesi uzun sürer' demeleri hakkında (3. sayfa)
-
-
Çok teşekkür ederim görüşleriniz için hocam.
-
Hocam ben Çekmeköy tarafındayım. Bizim burada Opel olarak Öztek Çekmeköy var, bir de Sancaktepe de Gülan var Opel servisi. Bildiğin gibi eskiden Gedizler vardı ama kapattı. Şu an Gedizler in arsasına bina inşa ediliyor bir kısmına. Ben Gedizler in faaliyette olduğu zamana da yetiştim. Bahsi geçen yerler de yoğunluktan dolayı randevu usulu çalışıyorlar ama çoğu kez verdikleri randevu çok sonrası bir tarihe oluyor kişisel tecrübemden yola çıkarak söylüyorum.
Hocam bu sadece Opel e has değil bence tüm markalarda bahsettiğiniz durum var haliyle sizin "gelme diye gözünün içine bakıyorlar" ifadenize katılıyorum zira servise gittiğinizde hele de aracınızın modeli biraz düşükse "ustası bizde yok o araçların" deyip kapıyı gösterebiliyorlar. Benim başıma geldiği için biliyorum.
-
Eski araba bakima degil, agir tamirlere ihtiyac duyar. Pek cok parcasi da omrunu doldurmusturquote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Hocam çok haklısınız lakin ben bunun bir çeşit bezdirme olduğunu düşünüyorum ama bu bezdirmeyi kim yapıyor onu bilmiyorum bu konuda da aydınlatılmayı bekliyorum açıkcası. Mesela en son yetkili servise gittiğimde arabanın modelinin düşük olduğunu (2005) ve ustaların eski arabalarla çalışmak istemediklerini söyleyip üstü kapalı bir daha gelme demeye getirdiler. Ben birkaç kez daha farklı şeyler için gittim tabi size açıkça git demiyorlar ama parçası yok, usta yok, yoğunuz gibi şeyler söylüyorlar. Ben bu durumlara alışkınım ama bu durumları da defalarca kez çağrı merkezini arayıp söyledim. Arabanın modeli kaç olursa olsun yetkili servisler bakmak zorunda mı dediğimde evet bakmak zorunda diyorlar ama alakası yok yani gerçek yaşamda böyle bir şey yok.
Elbette onları da anlıyorum. Zira eski araçların parçaları ve işçiliği nispeten daha ucuz ve adamlar bu arabaya ayıracağı vakti yeni bir araca ayırıp nispeten parçaları ve işçiliği daha pahalı bir araca zaman ayırmak istiyorlar. Bu ticarettir nihayetinde saygı duyuyorum. Sadece muamele hoşuma gitmiyor ve etik gelmiyor. Sanayide de ustamız var, forumda hep yazdığım gibi eğer güvenilir bir ustanız var ise sanayide de gözünüz kapalı güvenebiliyorsunuz. Ben bazen yetkili bazen sanayiye gitmeye çalışıyorum açıkcası.
Bozuntu grubundaki tamirciler bu arabalara kompressoru dayadiklarinda vidalar kopar. Ariza tespiti zordur, musteriye verilen on tahminin ustune ilave sorunlar cikabilir. Musteriyle papaz olma ihtimali yuksektir
Servisler 3 kategoriye ayrilir
1- Yetkili servisler. Buraya eski arabalar zaten dogal olarak gitmez. Gitse de cikacak faturadan sonra genelde cayarlar
2- Musteriye doymus sanayi tamircileri. Bunlar acik acik eski arabayi istemediklerini soylerler
3- Musteri yogunlugu daha az olan tamirciler. Bunlar eski arabalara bakarlar. Ama eski arabanin kendisi sorundur, kusur her zaman tamircide olmaz
Eski arabalarin idamesi acisindan kucuk sehirler daha uygundur. Kucuk sehir ekonomilerine ve trafik stresine uygunlardir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 6 Ocak 2024; 20:1:1 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Istanbul kanser sehirdir, istanbuldan bir halt olmaz. Ancak parayla rezil olunurquote:
Orijinalden alıntı: wernekeUsta yok
Servislerdeki iş yükü aşırı fazla
Gelme diye gözünün içine bakıyorlar
istanbuldan örnek verelim
Anakent civarı 16 milyon , 2500 km2
Kaç Opel servisi var ?
Piyasa da kaç Opel araç dolanıyordur ?
Sonra ne oldu ? Pejo / Citroen / Opel birleşti
Bu 16 milyonluk nüfusun olduğu yerde kaç Opel / Pejo / Citroen araç geziyordur , ne kadarı yetkili servisleri tercih ediyordur ?
Bitmedi
Gidip avrupa dan şehir seçip kaç Opel servisi var diye bakıp / oranın nüfusuna bakmak gerek
İş yükü ve bezmişlik had safhada
Ücretler zaten ne ev ne araba ne telefon ne tatil ne et / süt ne kaliteli giyim kuşam bir halta yetmiyor
yetiyorsa da 1-2-3 kalem eksik kalıyor
benim 1-2 isteğim eksik kalsa çalışma şevkim kaçar
Üstüne randevu üzerine randevu kabul eden bayiler ....
Bu böyle uzar gider
Bu söylediklerimin hiçbirisini memnun olduğum doğru bulduğum için yazmadım
Bir kere ben de mağdur oluyorum , rica minnet arabayı bilgisayara bağlatıyoruz
Tatlı aldığım oldu ya ustaya yetkili serviste arabamın işi bitsin ilgilenilsin diye
Ama gözlem yapmak gerek ve gözlemlediğimde yukarıda yazdıklarıma varıyorum
Yukarıdakileri ve buna benzer nedenleri alt alta koyunca bugün ortaya çıkan şikayetler benim için sürpriz olmuyor
Türkiye de bundan fazlasını beklemek her geçen gün zorlaşacak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 6 Ocak 2024; 20:2:35 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bu da sık kullanılan ama yanlış bilinen bir durum bence
Evet doğru katılıyorum , ama aynı zaman da yanlış katılmıyorum
Eğer maddi olarak durum iyi ise istanbuldaki imkan hiç bir yer de yok
Ağaçların dibinde oturup sakin sakin yaşayıp aynı zaman da istanbulun nimetlerinden de faydalanabilirsin
Tabi biraz maddi imkan lazım
sabah 8-9 da bir yer de olmak zorundaysan , akşam 17-18 e kadar bir yerde bulunmak zorundaysan tabi ki Kanser Plus
Ancak bu kadar iş adamı , tüccarı , iyi pozisyon da çalışanı vs vs hepsi salak , imkanı var ve gitmiyor
İstanbul da duramayıp ege de köye gidenlerin de hepsi akıllı ...
Doğru olmuyor işte , bu kişiden kişiye değişiyor , imkan ve olanak ile alakalı konular ...
-
Hepsinin gitmedigini kim soyledi:)quote:
Orijinalden alıntı: wernekeBu da sık kullanılan ama yanlış bilinen bir durum bence
Evet doğru katılıyorum , ama aynı zaman da yanlış katılmıyorum
Eğer maddi olarak durum iyi ise istanbuldaki imkan hiç bir yer de yok
Ağaçların dibinde oturup sakin sakin yaşayıp aynı zaman da istanbulun nimetlerinden de faydalanabilirsin
Tabi biraz maddi imkan lazım
sabah 8-9 da bir yer de olmak zorundaysan , akşam 17-18 e kadar bir yerde bulunmak zorundaysan tabi ki Kanser Plus
Ancak bu kadar iş adamı , tüccarı , iyi pozisyon da çalışanı vs vs hepsi salak , imkanı var ve gitmiyor
İstanbul da duramayıp ege de köye gidenlerin de hepsi akıllı ...
Doğru olmuyor işte , bu kişiden kişiye değişiyor , imkan ve olanak ile alakalı konular ...
Yalida yasayip, cakarli korumali konvoyuyla emniyet seridinden basanlar kalsinlar
Ulkedeki pisliklerin en az %90'i istanbul orijinlidir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bu arada geçen haftaki editte "yeni araç verileceği" yönünde edit içeriği yazan şikayet sahibi tekrar edit yapıp "sorun çözüldü" diye geçiştirmiş. Sanırım MG firması sorunun yeni araç verilerek çözüldüğünü herkesin bilmesini ve bu çözüm şeklinin emsal nitelik arz etmemesi için şikayet sahibinden son bir edit daha talep etti ve adam da buna uydu.
Bkz. Üst edit:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Ocak 2024; 23:21:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Size göre eski araba denilince aklınıza ne geliyor bilmiyorum veya sizin için eski araba denildiğinde yaşı kaç olmalıdır bilmiyorum. Bana sorarsanız iyi bakılmış 30 yaşında bir araba iyi bakılmamış 5 yaşındaki arabadan daha iyidir.
-
Siz hangi şehirdesiniz?
-
Hayırlısı olsun hakkında ilgilinin.
-
Hocam o siz oyle olmasina kendinizi inandirmak istediginiz icin oyle. Kendine iyi bakan 90 yasindaki insan, fastfoodcu 15 yasindaki gencten saglikli olabilir mi?quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Size göre eski araba denilince aklınıza ne geliyor bilmiyorum veya sizin için eski araba denildiğinde yaşı kaç olmalıdır bilmiyorum. Bana sorarsanız iyi bakılmış 30 yaşında bir araba iyi bakılmamış 5 yaşındaki arabadan daha iyidir.
30 yasindaki arabanin motorunda saglam conta bile kalmaz. Her parcasi ayri ayri degisime ve agir tamire ihtiyac duyar. Gunluk kullanima ve agir stres (istanbul trafigi gibi) altina sokulmaya uygun degillerdir. Bu yasta ust segment arabalarin klasik degerleri olusmaya baslar, agir gorevlerden cekilip yilin belli gunleri keyif icin kullanilmalari uygundur
13-15 yas ustune imkani olan tamirciler burun kivirir. Gunumuz standartlarinda gunluk kullanimdan aracin cikacagi yas siniri da asagi yukari budur. Emekli tarzi seyrek kullanimlarda anadolu sehirlerinde hizmet verebilseler de, agir stres kaldirmazlar
Not: Her gun her parcasini yenileyerek, her araci (parcasi bulundugu surece) trafikte tutmaniz teorik olarak mumkun. Bunun D segment alti standart araclar icin yapilmaya calisilmasi ise ekonomik degil. Bu nedenle de omur dongusu aslinda sonlanmis demek oluyor. Bahsettiginiz sekilde bunlara bakacak tamirci bulmaniz bile zorlasiyor. Ekonomik gercekler yasatilmalarina izin vermiyor. Bunlarin yasam donguleri kucuk anadolu sehirlerinde bir nebze devam edebiliyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bu isin icinde bir is olmali diye meselenin detayina baktim hocam. Konu saft tuneli degil, saftin kendisi. Sikayetini paylasan arkadas yanlis yazmis, servis raporunda saft yaziyorquote:
Orijinalden alıntı: Paramedik 112
Şaft tüneli öyle en büyük servislerin bile ellerinde bulunduracağı bir parça değil bence. Arabanın sol B sütunu bile serviste olabilir ancak şaft tüneli arıza yapmaz, kazada hasar görüyorsa araba zaten perttir. Fabrikadan yedek parça olarak çıkmıyor bile olabilir.
Bahsettiginiz gibi servis prosedurunde saft tunelinin degisiminin mumkun oldugunu da sanmiyorum. Onu ayri, arkasi ayri iki arabayi kaynaklamak gibi bir sey olur. Insanin omurgasini degistirmekten farksiz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam mesajınızda o kadar çok genelleme var ki hangi birine cevap vereyim, en iyisi fikirlerinize saygım sonsuz deyip yalandan her fikire saygılıymış gibi yapalım (hani şu konu kapansın diye yapılan) ve olaysızca dağılalım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 7 Ocak 2024; 13:19:4 > -
Ben otomobil konusunda fazlaca gormus gecirmis bir insan olarak, servislerin size "kibarca git gelme" demelerini izah etmeye calistim hocam, gerisi size kalmis. Evet dagilalim, saygi duyalimquote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Hocam mesajınızda o kadar çok genelleme var ki hangi birine cevap vereyim, en iyisi fikirlerinize saygım sonsuz deyip yalandan her fikire saygılıymış gibi yapalım (hani şu konu kapansın diye yapılan) ve olaysızca dağılalım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Güncel durum nedir? Yedek parça bulmak konusunda zorluk yaşıyor musunuz?
-
Ben de 2023 Opel Astra var. Sol arka far komple değişecek, tamponda hafif düzeltme ve boyama yapılacak. Servisi arıyorum biz herşeyi yaptık düzelttik ama parça gelmedi. Arabayı vereli bir ay oldu ve her sorduğumda Fransadan parça bekliyoruz diyorlar. Sövmeme çok az kaldı. Bir de şöyle bir sıkıntı var. Bizim orada yani Bahçelievlerde araç park etme problemi var. Bir otoparka aylık abonman ödüyorum. Otoparkta yerde kalmadı. Adama benim araç bir aydan beri yok dedim. Dedi ki aylık ödüyorsun otoparkta yer kalmasa bile senin hazır diyorlar. Şimdi otoparktan çıksam zaten millet kuyrukta bekliyor, sokaklar ara sokaklar caddeler zaten hak getire. Haybeye arabamı koymadığım otoparka para ödemeye devam edicem. Şikayet.var gibi sitelere bakıyorum. Bir ay iki ay üç diye söyleyen var. Hatta hala parçası gelmeyen var. Ben ikame araçta istemiyorum kendi aracımı alayım gideyim ama olmuyor işte. Olduğum yerde beklemek zorunda kalıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Opel çağrı merkezi ne diyor bu işe hocam? Görüştün mü hiç?
-
Hiç görüşmedim ama buna benzer sıkıntılar yaşayan arkadaşlarım şikayet etseler bile yine geri dönüşü servisin kendisinin yaptığını söylüyorlar. Yani kıyruk kovalama gibi başa dönüp dönüp duruyorlar. Ben de bu sebeple hiç aramadım. Bu ayın sonuna kadar bekleyeceğim. Sonuç çıkmazsa sonrası için neler yapabilirim araştıracağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X