Şimdi Ara

Yetkili servis rezilliği, para koparma taktiği apaçık ortada. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
5.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İnsanlar hirsizlik kelimesini zikretmekten korkup onu daha presentable hale getirip masumlastirip israf diyorlar.

    Burada israf yok.Dupeduz soygun var ticari olarak.
    Bu arada kimse sizin eski konunuzu aramaz.Arac markasi verin,birde servisin konumunu semtini yazin insanlar en azindan orayi kullanmazcok mecbur olursadacok dikkat eder.

    Bu yazdiklarim,forumdaki herkesin birbirine kendine karsi olan borcudur.Korkmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 45-50 binde balata değiştirmek baya agresif bi kullanım gerektirir. 90bin km de Toyota sahibiyim, rahat 75bini İstanbul içidir, fren balataları değişmedi, ses falan da yapmıyo hala daha. Emekli amcalar gibi yavaş yavaş da kullanmıyorum, sadece mantıksız yere gaz fren yapmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 binde yetkili servisin değiştirelim dediği diskler ile 80 bin yaptım bu esnada 4 vize geçtim, hala kullanıyorum ne bir titreme ne başka bir şey.
  • Diğer arkadaşların söylediği gibi kullanıma göre çok değişir ama bende güvenmem yetkili servise

    Daha 9 bin km deki aracın sileceklerini değiştirelim demişti doğuş oto ilk bakımda zaten bir daha gitmedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 22 Ağustos 2019; 11:0:20 >
  • Servis 2.bakimda 22 binde bujileri değiştirdi. Periyodik bakım tablosunda 45 bin, 3.bakim görünüyor. 3.bakima gelmeyeceğimi hissetmiş olmalı. 😃

    Peder bey orijinal diskleri kullanıyor hala 225binde, genelde de şehir içi, disklerin durumu içler acısı tabi 😂 servise kalsa 60 binde değişirdi heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 23 Ağustos 2019; 23:53:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım egea aldı 27 bin km de aldığında arklar bitme üzeriydi önler değişmişti aklım gitti satan kişinin fren sevdasına ben kendi aracında 77 bin km de balata değiştirdim baskı kaçırmıyor ama zayıfladı 90 bin km oldu ama baskıda suç benim geri geri dik rampada 3 defa dur kalk yaptım bir aptal yüzünden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onceki aracımı 89binde sattım. fren balatanın yariya yakını duruyordu. manuel vites aracı en az 60bin balata değiştirmeden kullanabilirsiniz.

    bu arada şaşırılan şey servisin doğru söylemesi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar;

    TürkiyeEde araç bakım ve onarım servislerinde iki temel sorun vardır.
    1- Yetkili servislerin inanılmaz fahiş fiyatları (Örn 2016 mod 5,20 i periyodik bakım sıvı+filtreler borusanda 3800 tl biz 1200 tl'ye yaptık) yetkili servislerde haddinden fazla parça ücreti verilmektedir. örnekte verdiğim aracın ön fren balataları ve balata fişleri BOSCH markadır. Biz bu ürünü 260 tl'ye satarken para kazanıyoruz da borusan 1400 tl'ye satarken ne kazanır????? tabi ki burada aracın garantisinin devam edebilmesi için periyodik bakımın yetkili serviste yapılma zorunluluğunun olması önemli.
    2- Hiçbir eğitim ve ve vasfı bulunmayan hemen hemen isteyen herkesin özel tamirhane-servis açabilmesi ve yapılan eksik-hatalı ve yanlış işlemler sonucu büyüyen arızalar

    Çözüm: Öncelikle şunu kesinlikle unutmayalım. Garantili araçların garantisinin bozulmaması için yetkili serviste periyodik bakım yaptırma zorunluluğu yoktur. TSE Belgesi olan tüm servislerde bakım yaptırabilirsiniz. Garantiniz bozulmaz. TSE Belgeli serviste yapılması ve faturalandırılması şart. Yapılan işlemin, değiştirilen parçaların garantisi için ise mutlaka üzerinde aracınızın kilometresi belirtilmiş faturanızı servislerden alın.

    konu özeline gelirsek fren balataları garanti kapsamında olan bir parça olmadığı için istediğiniz yerde değiştirebilirsiniz. Balata fişleriniz sağlam ise aracınız zaten uyarı verecektir.




  • Yan sanayi üretilen Bosch ile Bosch'un firmaya ürettiği ürün arasında kalite farkı var. Tamam yetkili servis fiyatları pahalı ama öyle uçuk kaçık karlarda yok ortada. 3000 TL'ye yapılan iş 1000 TL maliyeti yok yani.

    Borusan hep pahalı olmuştur sonuçta premium marka servise gidiyorsunuz size ikame aracına kadar veriyorlar bunlar hep maliyet. Genel olarak da piyasa çok satılan orta ve alt segment tüm araçların kar marjlarına hakimim öyle deli paralar serviste dönmüyor. Makul diyebileceğimiz karlar ile iş yapılıyor.

    Sanayideki bir dükkanın giderleri ile servisin bir değil. Çok ciddi gider farkları olduğu gibi vergini de tam ödemen lazım ki %18 oradan %20 kurumlar derken devlete ciddi ödemeler yapıyorsun. Ticaret ile uğraşıyorsanız keskin çıkışlar yapmamanızı tavsiye ederim. Sanayi-servis çekişmesi bir yere gitmez,bazı işlerde sanayi hesaplıdır mantıklıdır bazı noktalarda değil. Gücü,çapı ve insan gücü belli sonuçta, sanayi ile yıllardır çalışan birisiyim kendi işimi bile günlerce yaptıramadığım oldu yeri geldi. İş çok adam yetişemiyor.

    Garanti ise katman katmandır isterseniz hiç servise girmeyin bazı garanti kalemleri devam eder.Örneğin DSG gibi, Kaporta gibi vs vs.

    TSE belgeli servislerde tabi üretici firmanın standartlarına uygun bakım yapılırsa tabi ki garanti devam eder. Ama bu standartlardaki ürünler de ucuz değil,artı fatura giriyor işin için o zamanda sanayinin fiyat avantajı pek kalmıyor. Örneğin 0w20 yağ diyelim hepsi aynı değil,üreticinin standartında yağı ya servisten alacaksın ya da çok ciddi paralar ödeyerek dışarıdan getireceksin. Mevzuata baya bir hakim de ustanın olması gerekiyor ki kısacası uzun iş,pek sanayi de bu işlere girenler de olmaz.

    Dediğim gibi sanayi de serviste farklı mantıkta çalışır ikisi de lazım,ikisinin de işlevi farklıdır. Biri olur diğeri olmaz ise kesinlikle işler istendiği gibi yürümez.




  • 25 bin de clio iv aldim , aldigim gun ciyakk balata sesi servise gittim on balatalar degisti indirim yaptilar on balatalar kucuk kullanilmis vs.. onceki bakimin da balatalar degismis servis kaydindan gordum yani 25000 deki aracin iki kez balatalari degismis oldu ..

    Arac suan 53.000 km ye geldi bendeyken ikinci servisine girdi bir kez bile balata degismedi.. ve hala gorunum olarak gideri var..

    Bu tur durumlarda kullanim cok buyuk etken. Benden oncekiler dusunun nasil kullanmis hep gaz frenn..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Demekki freni az kullanıyor bak sen şu usta şöföreee dostum şaka bir yana bak servisi savunmam ben asla ama işleri güçleri aşkın onları senin balatan umurlarında olmaz. Neyse onu söylerler tahminen oda sana şunu deseydi haklısın derdim. Usta bu balatalar bitin değişmesi lazım sen değişmedin diyelim gittin 10 bin daha gider işte bu tezatlık olur. He son dediği 10 bin de 5 bindir büyük ihtimal. Zaten balatanın ömrü 30000 ilk sıfır başlangıçta 50000 ni görebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.