Şimdi Ara

Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor



    TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) tarafından geliştirilen TEI-TS1400 helikopter motoru planlanandan daha erken tarihte teslim edilecek. Milli imkanlarla geliştirilen TEI-TS1400 motoru, Gökbey Genel Maksat Helikopteri gibi milli helikopterlere güç verecek.



    Ayrıca Bkz.Yeni Tip Denizaltı Projesi'nde son durum: Hızırreis denizaltısı havuza çekildi



    "Bu yılın sonunda veya önümüzdeki yılın başında teslim edilecek"



    TEKNOFEST Azerbaycan festivalinde açıklamalarda bulunan TEI Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, TE-TS1400’ün insanlı uçuş testleri için önümüzdeki yıl bitmeden teslim edilmesinin planlandığını ancak çalışmalar hızlandırılarak bu yılın sonunda veya önümüzdeki yılın başında teslim edilmesine karar verildiğini açıkladı.



    Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor



    1570 beygire kadar güç üretebiliyor



    Motorun uzun süre 1570 beygir güç üretebildiğini vurgulayan TEI Genel Müdürü Akşit konuyla ilgili olarak şunları söyledi:



    “Kalkış sırasında 1470 beygir güç üretebilecek şekilde bir motor tasarladık. Bu değerler rakip mevcut ithal motorun yaklaşık 100 beygir daha üstünde değerler. Motorumuzu 1570 beygir, hatta onun üstündeki güçlere kadar çıkardık. Sertifikasyon ve kalifikasyon için aşırı yükle kalkmak zorunda kalırsa diye acil durum kalkış senaryosu var. Normalde motor 1400 beygir maksimum sürekli güç seviyesinde tasarlanmış olsa da 2 dakika boyunca 1570 beygir güç üretecek şekilde çalıştırılabilmeli ve bunu sertifikasyon otoritesine göstermemiz gerekiyor. Şu an itibarıyla bu güç seviyesini aştık hatta 2 dakika değil, çok daha uzun süreler 1570 beygirde çalıştırabiliyoruz. Bu da güzel bir dönüm noktası. İleriye doğru motoru biraz daha zorlayacağız. Testler yapıldıkça gelişmeleri duyuracağız.”



    TEI-TS1400 Turboşaft Motor özellikleri




    • Kalkış Gücü (Deniz Seviyesi Statik): 1.400 shp

    • 30 sn. Tek Motor Gücü (Deniz Seviyesi Statik): 1.660 shp

    • Kalkış Gücü/Ağırlık: 8,54 (shp)/(kg)

    • Servis Yüksekliği: 20.000 ft

    • Çıkış Şaft Hızı: 23.000 rpm




    Kaynak:https://aa.com.tr







  • Motor gücü direk bir çıktı değildir. Belirli bir motor gücüne göre motor dizayn edildikten sonra motor gücü tekrar hesaplanır. İteratif bir çalışmadır. 1400 beygire tasarlanmış iken 1570 beygir alınmış bir motordur. Hesaplamalar ve tasarım ne yazık ki çok basit ve tek seferde doğru elde edilen değerler değildir. Çok fazla test ihtiyacı olan verilerdir. 😊

    Bu her motor için geçerlidir. Pistonlu, türbinli veya elektrik motor gibi. Kayıplar ve kabul edilen bazı değerlerin testler ile kalibre edilmesi gerekir. Bu notorda kabul edilen değerler farklı çıktığı için daha yüksek güç elde edilebiliyor.

    Gönül ister 3000 beygir olsun ama limitleyen o kadar çok parametre varken kolay değil ne yazık ki.

  • Savunma sanayi sirketleri yakaladigi ivmeyi her kim basta olursa olsun hic kaybetmez umarim… Dogrular dogru olarak kalmali, teknoloji uretimi her zaman oncelikli olmali

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Başaracağız inşallah. Gövde konusunda oldukça ilerledik. Motor işini de çözersek istediğimiz uçağı helikopteri rahatça üretebiliriz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Yönetimler el değişsede doğru işleyen herbirşey daha iyiye götürülmelidir.

    Gelişmiş batı bunu böyle yapıyor.

  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle. İdeoloji, yönetim vs ne olursa olsun ülkenin güvenliğini konu alan bu yatırımlar baki kalmalı.

  • çok güzel gelişmeYerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor 

  • Düz hesap 2000 beygir verseydi olmaz mıydı? Neden böyle küsüratlı rakamlar?

  • sıradan biri olarak yapabileceğim tek yorum
    bu bilgiler doğru ve gerçekçi rekabet koşullarını yakalaya bildiyse güzel

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    sen 1999 yap kimse neden 1999 diye sormaz..

  • babus0606 kullanıcısına yanıt

    Eh, ben tek başıma yapamam tabii, fakat yapan bir ekipte karar verici olsaydım düz, basit sayılara yönelirdim.

  • Motor gücü direk bir çıktı değildir. Belirli bir motor gücüne göre motor dizayn edildikten sonra motor gücü tekrar hesaplanır. İteratif bir çalışmadır. 1400 beygire tasarlanmış iken 1570 beygir alınmış bir motordur. Hesaplamalar ve tasarım ne yazık ki çok basit ve tek seferde doğru elde edilen değerler değildir. Çok fazla test ihtiyacı olan verilerdir. 😊

    Bu her motor için geçerlidir. Pistonlu, türbinli veya elektrik motor gibi. Kayıplar ve kabul edilen bazı değerlerin testler ile kalibre edilmesi gerekir. Bu notorda kabul edilen değerler farklı çıktığı için daha yüksek güç elde edilebiliyor.

    Gönül ister 3000 beygir olsun ama limitleyen o kadar çok parametre varken kolay değil ne yazık ki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beğenmedim. 377 nolu civatası yerli değil.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    yönelmeye başla bi neden 1999 değil.?

  • Çok güzel. Vatana hayırlı olsun. Yerli savaş uçağı ve hava savunma sistemlerimiz olsa gerçekten dünyada sayılı güçlerden birisi olacağız.

  • Bitiyorum bu ülkeye,
    Seçim yaklaşınca Almanya, ABD ekonomisi, sanayisi gibi oluyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bu motor turkiye nin son yıllarda yapmış olduğu cok büyük başarılardan bir tanesi.motor istenilen hp nin cok üstüne cıka biliyor. ve cok güçlü bir motor oldu. lütfen motor deyip geçmeyin. ilk motorumuz ve 50 60 yıl uğraşan ülkelerin motorlarından cok üstün bir motor yapılmış( mühendis bir akrabam projede) insallah mossad ajanları rus ajanları fetöcüler proje sızmazlar iste motor konusunda cok büyük sorunlar yaşadımız zamanları geride bırakıp abartmadan söylüyorum dünyanın en iyi motorlarını yapacak seviye ye gelicez.önümüzdeki 5 10 yıl cok önemli bir zaman.


    5 10 yıl sonra bu hızda gidersek şuan dünyanın en iyi motoru ve görünmezlik özelligi olan f 22 raptor uçağının motorundan daha iyi motor yapıcaz. hedefleri buymuş. eğer ki o motoru yaparsa yunanı rusu abd lisi işte ozaman düşünsün.

  • Ses çıkmayan bütün projeler seçim geliyor diye bitiyor maşaallah Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor 

  • babus0606 kullanıcısına yanıt

    Yönelecek zamanı geçtik...

  • Erwin kullanıcısına yanıt

    siz halen sihalara maket diyorsunuz.Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor 

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    o zaten ettiğin kelmden belli sihalar maket diyen birinden ne bekleyecen takdirmi.Yerli helikopter motoru TEI-TS1400’ün teslimat tarihi öne çekiliyor 

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.