Şimdi Ara

Yerli araba Çin'li çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
1.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakan Fikri Işık’ın dün ‘ilk etapta 40 milyon Euro ödedik’ dediği, İsveç’te geliştirilen yerli otomobil prototipleriyle ilgili detaylar netleşiyor. Çinli NEVS ile TÜBİTAK arasındaki anlaşma belgeleri araçların teslim tarihi ve özelliklerini yansıtıyor. Araçlar sorun çıkınca 7 Haziran’daki seçime yetişmemiş, ek sözleşme yapılmış.

    BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın 13 Ekim’de prototiplerini kamuoyu ile paylaştığı, o günden beri gündemin en çok tartışılan konularının başında gelen ‘yerli otomobil’le ilgili her geçen gün yeni bir detay ortaya çıkıyor. Dün Bakan Işık, Habertürk gazetesine yaptığı açıklamada, tanıtılan 4 prototip ve Saab 9-3 modelinin fikri mülkiyet hakları için Çinli NEVS şirketine ilk etapta 40 milyon Euro ödediklerini açıkladı. İşbirliğine bağlı bu miktarın artacağını da sözlerine ekledi. Hürriyet, 40 milyon Euro’luk anlaşmanın bazı detaylarını, prototiplerin İsveç’ten Türkiye’ye hangi şartlarda geldiğinı ve Çinli NEVS ile TÜBİTAK arasında nasıl bir trafik yaşandığını yansıtan belgelere ulaştı.

    SÖZLEŞME MARTTA
    Bakanlığa yakın kaynaklardan elde ettiğimiz resmi belgelere göre TÜBİTAK ile NEVS (National Electric Vehicle Sweden) arasında Mart 2015’te bir sözleşme imzalanmış. Bu sözleşmeye göre 9 hafta sonunda 4 adet prototip aracın TÜBİTAK’a teslim edilmesine yönelik anlaşma yapılmış. Yani araçların 7 Haziran’daki seçim öncesinde Türkiye’ye ulaşması hedeflenmiş. Ancak teslim tarihine yetişmeyen araçlar için 29 Mayıs 2015’te birçok problemin varlığından dolayı ek bir sözleşme yapılmış. Ek sözleşme belgesine göre NEVS firması, ‘Phoenix’ ismi verilen demo araçların ikisini belirlenen tarihte teslim edememiş. Sözü verilen diğer iki araçtan elektrikli olanının ise hiç çalışmadığı görülüyor. Belgede, sadece benzinli aracın çalıştığı tespit edilmiş. Tarafların aldığı karar uyarınca, mevcut aksamanın kabul edilerek NEVS’e ek süre verilmesi karşılığında teslim alınacak prototip araçlar için özelliklerde iyileştirme istenmiş.

    Belgelerden araçların 7 Haziran seçimlerine yetişmediği, bunun üzerine 1 Kasım seçimleri öncesi firmanın zorlandığı anlaşılıyor. Bu arada dikkat çekici bir gelişme de sözleşmede 4 prototipin yer alması karşın Bakan Işık’ın paylaştığı resimlerde 3 prototip bulunması. Özetle SUV model prototip halen teslim edilememiş.

    TIR ŞOFÖRÜ PAYLAŞTI
    İki prototipin İsveç’ten Türkiye’ye getirilme görüntülerini ise TIR şoförü O.Y., 30 Temmuz’da sosyal medya hesaplarında paylaşmış. Uzun yol şoförü olan O.Y., 30 Temmuz’da İsveç’te araçlarla ilgili olarak, “Belki Türkiye’nin yeni çıkacak olan arabaları. İsveç’te test oldu şimdi Türkiye’ye gidiyor. Yükledim, bakalım hayırlısı. Markası yok şu anda TÜBİTAK’a gidiyor burdan” yorumunu yapmış. Yalçınkaya, Bakan Işık’ın 13 Ekim’de prototipleri tanıtmasının ardından bu kez aynı hesaptan prototiplerin TIR’a yüklenirken çektiği videoyu paylaşmış ve “İşte demiştim Tūrkiye’nin yeni arabaları diye... İsveç’ten yükleyip getirdiğim araçlar nihayet yerli üretim diye açıklandı” demiş.

    ELEKTRİKLİ ARAÇ ÇALIŞMADI MI?

    * Büyük bir gizlilikle saklanan ‘milli otomobil’in prototiplerini üreten firmanın ismi ‘NEVS’.
    * NEVS’ten farklı özelliklerde 4 araç sipariş edilmiş. Teslim süresi 9 hafta olarak belirlenmiş. Ancak araçlar 7 Haziran seçimlerine yetişmemiş. Bunun üzerine 1 Kasım seçimleri öncesi için firma zorlanmış.
    * Kamuflajlı araçlar NEVS’in Cadillac BLS ve Saab 9-3 modellerini makyajlayarak geliştirdiği prototipler. Hiçbir şekilde ‘Milli Ar-Ge’ girdisi bulunmuyor.
    * 29 Mayıs 2015’te teslim alınması gereken dört araçtan sadece benzinli olanı çalışmış.
    * Sürekli önemi vurgulanan ve reklamı yapılan elektrikli araç ise çalışmamış.
    * Milli otomobil veya milli elektrikli otomobil diye bir şey şu an için yok. 13 Ekim’de Fikri Işık’ın paylaştığı görüntüler ise tamamen İsveç’ten gelen konsept araçlar.

    http://www.hurriyet.com.tr/40-milyon-euroluk-yerli-oto-prototipleri-isvecten-boyle-gelmis-40003793







  • Baltalamakran vazgecin.Bir araci 10 a alip makyajlayip 100 e satiyorsan o arac millidir.Dunyada neredeyse hicbir arac %100 yerli uretim degildir hepsi nerede ucuza yaptirirsa orayla calisir.Bu da Çin oluyor Hindistan oluyor.Ayrica bunlar prototip araclar bu tasarimla cikmayacak.En azindan saglam birsey yaparlarsa daha ucuza araba alinabilir.Devrimdeki zihniyet uzak kalsin bu islere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 21 Ekim 2015; 9:22:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caneycaney kullanıcısına yanıt
    10 liraya alip 100 liraya satmanin nesi milli oluyor anlamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seçim öncesi yerli araba masalını uyduracaklarına ülkedeki yüksek araba vergilerini düşürsünler yeter.
    Bunca dönem imf ye borc verebiliyoruz ama halka yansıyacak iyileştirme yapılamıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • caneycaney kullanıcısına yanıt
    O zaman mertçe çıkacan tasarımı Saab'tan aldık, Çin'de bir şirkette arabaları yaptı ama elektrikli çalışmıyor. İşte milli araba bu diyeceksin... Öyle yalan dolan ile olmaz. Rezil olursun, yaşlı başlı adam, ben kendisi için utandım... ama AKP bu, hep halkı kandırmak göz boyamak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caneycaney

    Baltalamakran vazgecin.Bir araci 10 a alip makyajlayip 100 e satiyorsan o arac millidir.Dunyada neredeyse hicbir arac %100 yerli uretim degildir hepsi nerede ucuza yaptirirsa orayla calisir.Bu da Çin oluyor Hindistan oluyor.Ayrica bunlar prototip araclar bu tasarimla cikmayacak.En azindan saglam birsey yaparlarsa daha ucuza araba alinabilir.Devrimdeki zihniyet uzak kalsin bu islere

    İlk başta tamamen yerli

    Araba çıkınca fikrini aldık konsept yerli

    Konsept de lthal çıkınca baltalama milli aracımız

    Yedik biz de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caneycaney

    Baltalamakran vazgecin.Bir araci 10 a alip makyajlayip 100 e satiyorsan o arac millidir.Dunyada neredeyse hicbir arac %100 yerli uretim degildir hepsi nerede ucuza yaptirirsa orayla calisir.Bu da Çin oluyor Hindistan oluyor.Ayrica bunlar prototip araclar bu tasarimla cikmayacak.En azindan saglam birsey yaparlarsa daha ucuza araba alinabilir.Devrimdeki zihniyet uzak kalsin bu islere

    Anlatamazsin.

    Reno psa vw motorlarinin hangi araclarda oldugunu bilmiyor heralde.

    Arkadas her markan araci %100 onlarin uretimi saniyor. Az baksin bakalim kim ne motor kullaniyormus.

    Hatalari yerli deyip algi yapmalari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi red01 -- 21 Ekim 2015; 9:44:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    10 liraya alip 100 liraya satmanin nesi milli oluyor anlamadim

    Markan milli oluyor.Üzerinde senin adın senin tasarımın oluyor.Aslan payı parayı sen alıyorsun.Buda milli araç oluyor.Hayır yani siz ne sanıyorsunuz gerçekten merak ediyorum hangi araba %100 o ülkeye ait söylermisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    10 liraya alip 100 liraya satmanin nesi milli oluyor anlamadim

    Bu bir başarımıdır? Başarıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SultanApex

    O zaman mertçe çıkacan tasarımı Saab'tan aldık, Çin'de bir şirkette arabaları yaptı ama elektrikli çalışmıyor. İşte milli araba bu diyeceksin... Öyle yalan dolan ile olmaz. Rezil olursun, yaşlı başlı adam, ben kendisi için utandım... ama AKP bu, hep halkı kandırmak göz boyamak...

    anlayamadığınız konuda yorum yapmayın.Bende akp ye karşıyım ama vurmak için havadan nem kapmıyorum sizin gibi

    Adamlar tasarımı saabdan almadı.Ortada TASARIM da yok.Ortada platform var.Platform satın alındı.Bu platformun üzerine inşa edilecek araçlar.Prototipler saab tan cadillactan olabilir ama tabi sizin prototip kelimesinden ne anladığınız önemli.Hiçbir prototip final olan versiyonla aynı değildir dağlar kadar fark vardır.Bilmediğiniz konuda yorum yapmayın.Yeni bir platform yaratmanın maaliyeti,argesi zartu zurtu ile bu alınan platformun maaliyetini karşılaştırın sonra yorum yapın.Akp ye her fırsatta vurmaya çalışan yandaş medyanın haberlerini copy paste yapıp burda mavalda okumayın.Akp ye ben de karşıyım ancak objektif bakabilme yetisine sahibim.Haber kaynaklarınızı iyi seçin




  • Çevir kazı yanmasın...

    Ona yerli araba yaptık denmez, devlet ticarete girdi denir.
  • caneycaney kullanıcısına yanıt
    Merak etmeyin hocam bizde biliyoruz prototip nedir, ne değildir. Buradaki sorun yerli diye lanse edilen aracın öyle olmadığının ortaya çıkması. Biz ucuzken gittik Saab'tan teknoloji aldık deseler kimse laf etmezdi. Ama yerli tasarım Tübitak yaptı diyorsun. Sonra araba Cadillac çıkıyor, araba sonra Saab oluyor, lisans aldık diyorsun... Bugüne geliyoruz; arabanın prototipi bile yurtdışında yapılmış, Çin'de yapılıp buraya getirilmiş. Benim lafım bu yalanlara, seçim öncesi oy için halkı salak yerine koyanlara...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SultanApex

    Merak etmeyin hocam bizde biliyoruz prototip nedir, ne değildir. Buradaki sorun yerli diye lanse edilen aracın öyle olmadığının ortaya çıkması. Biz ucuzken gittik Saab'tan teknoloji aldık deseler kimse laf etmezdi. Ama yerli tasarım Tübitak yaptı diyorsun. Sonra araba Cadillac çıkıyor, araba sonra Saab oluyor, lisans aldık diyorsun... Bugüne geliyoruz; arabanın prototipi bile yurtdışında yapılmış, Çin'de yapılıp buraya getirilmiş. Benim lafım bu yalanlara, seçim öncesi oy için halkı salak yerine koyanlara...

    Böyle dersen haklısın derim.Sunulma şekli yanlış ancak yapılan iş doğrudur yani türkiye'de büyük bir araba alan kitle olduğunu düşünürsek hem paran yurtdışına gitmez hem ucuza mal alırsın hemde yerli markan olur gelir elde edersin.Tasarımı markası bize ait olsa bile yeter motora falan gerek dahi yok ama vestelle çalışıyorlarmış.Bakarsın yerli motor yaparlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caneycaney

    Baltalamakran vazgecin.Bir araci 10 a alip makyajlayip 100 e satiyorsan o arac millidir.Dunyada neredeyse hicbir arac %100 yerli uretim degildir hepsi nerede ucuza yaptirirsa orayla calisir.Bu da Çin oluyor Hindistan oluyor.Ayrica bunlar prototip araclar bu tasarimla cikmayacak.En azindan saglam birsey yaparlarsa daha ucuza araba alinabilir.Devrimdeki zihniyet uzak kalsin bu islere

    O zaman yurtdisindan gelen benzin mazot vs de vergiler ile katlaniyor ve bize katli satiyorlar. O da yerli.. Mesela rusyadan gelen dogalgaz aslinda yerli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • caneycaney kullanıcısına yanıt
    SAAB ı alsın başımın üstünde yeri var. Bu lisansları patentleri versin özel sektöre ve kamuya çalışma yapsınlar lafım yok. Bmw gitti Mini'yi aldı, fiat gitti ferrari'yi aldı. Bunlar olur zaten... Ama burada yapılan parça birleştirme bile değil, adamlar yurtdışından araba getirmiş boyatıp bize iteliyor. Araçlar zaten yeni gelmiş... burada yapılan hiç bir şey yok.
  • bi bitmediniz ya

    birşeyi ithal yerine yerli yap isterse %100 kopya olsun işte o artık millidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anticor



    tamam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 21 Ekim 2015; 11:17:53 >
  • Sizde hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz, takım tutar gibi parti tutmayın.

    Adamlar arabaları almış boyatıp halka yerli diye ittiriyor, siz hala laf çeviriyorsunuz. Adam arabanın montajını bile burada yapmamış... Boyasını bile dışarıda yaptırmış, hala yerli diyorsunuz...
  • Araçlar olurda üretilirse kalitesiz olacak.
    Bunları zorla bize aldırmak isteyecekler. Diğer araçların vergisi artacak.
    AKP nedeniyle saab kuyrukları olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red01

    quote:

    Orijinalden alıntı: caneycaney

    Baltalamakran vazgecin.Bir araci 10 a alip makyajlayip 100 e satiyorsan o arac millidir.Dunyada neredeyse hicbir arac %100 yerli uretim degildir hepsi nerede ucuza yaptirirsa orayla calisir.Bu da Çin oluyor Hindistan oluyor.Ayrica bunlar prototip araclar bu tasarimla cikmayacak.En azindan saglam birsey yaparlarsa daha ucuza araba alinabilir.Devrimdeki zihniyet uzak kalsin bu islere

    Anlatamazsin.

    Reno psa vw motorlarinin hangi araclarda oldugunu bilmiyor heralde.

    Arkadas her markan araci %100 onlarin uretimi saniyor. Az baksin bakalim kim ne motor kullaniyormus.

    Hatalari yerli deyip algi yapmalari.

    Kardeşim diğerleri troll onu anladık ta bari sen yapma. O bahsettiğin markalar aracı kendisi tasarlıyor. Parçaları başkalarına ürettirseler bile bütün tasarımı kendileri belirler, arabanın içinde ne var ne yok hepsini bilirler. Kısaca mühendislik seninse ürün senindir.

    Bizim örnekte ise bize ait olan tek şey para! Hani %100 olmasına gerek yok diyorsun ya işte bizde %0. Bunun adı da üretim değil bildiğin ticaret. Devletin araba alıp satması milli ise kabul bu araçlar da milli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.