Şimdi Ara

Yerli araba 100bin lira olursa (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
0
Favori
19.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
163 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    Ne zaman cikiyor? Ozellikleri ne olacak? Bunlar belli olmadan 100 bine ucuz denemez. B segmenti dacia ayarinda bir arac mi olacak yoksa s class mercedes ayarinda mi once o belli olsun sonra konusuruz.

    Aston Martin ayarında olacakmış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_

    ilk defa üretimi yapılan her şey pahalı olur. basit mantık bu. destek vereceğim, balon çıkmasın yeterki...

    Oneplus One, 4 yıl önce ilk kez telefon yaptı. Fiyatı 350$ iken, ayfon 700$'dı. Eşdeğeri olan bütün telefonlardan üstün. Çıktığında 2 katı pahalı telefonlarla aynı kalitedeydi.

    Eeeee?

    ABD'nin cep telefonu üretmesi durumu ile Türkiye'nin Araba üretmesi aynı şeyler değil hocam. kaldı ki abd sadece ARGE çalışmalarını yapıp üretimi dışarıya yaptırıyor ve de hali hazırda ARGE çalışmalarını yürütecek kocaman bir şehir dolusu tecrübeli ve kalifiye mühendisleri var. EVT S1 ARGE çalışmaları esnasında Hacettepe üniversitesinde ARGE çalışmalarını yürüten hocalarım bile bunun için çok çaba sarf etmişler, eğitimler almışlar ve şirket personellerine eğitimler vermişlerdi. Bu size anlattığım proses bile uzun bir süreç ve bu süreçten kaynaklı masrafları düşünebilirsiniz. Bu işin en basit tarafı, eğer proje iptal edilmeseydi üretim bandının ve otomasyonlarının yanlış hatırlamıyorsam kore menşeili bir firmadan komple satın alınacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    kısaca demek istediğim, bir cep telefonunun arge çalışmalarını tamamıyla yapıp Çin'e gönderip siz de kendi markanızı yaratabilirsiniz.
    Ancak bir aracın arge çalışmalarını yapıp bunu almanyaya gönderip bu aracı ürettiremezsiniz.

    Diğer bir yandan TürkTraktör ve Erkunt Traktör örneği var, TürkTraktör uzun yıllardır üretim yapmaktadır, Erkunt 2003 yılında kurulmuştur fakat Erkunt Traktörleri ilk üretildiğinde pahalı değildir, çünkü zaten ülkemizde Traktörün ARGE çalışmaları yapılmış belirli bir seviyede bilgi birikimi elde edilmiş ve endüstri 2.0 ile üretilebilecek seviyede bir ürün olan traktörleri üretmeye başlanmıştır Erkunt.

    İşte bu noktada sorulması gereken soru veya yapılması gereken karşılaştırma Apple ve oneplus değil.Yüzde yüz Türk malı olmasa da Tofaş markasının Doğan ve Şahin modellerini üretmeyi neden durdurduğudur. Durdurmak yerine geliştirilmeli yerli ve yeni bir kasa ile satışına devam edilmeliydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: cabriyo


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: mojman

    ne olursa olsun alacam o arabayı gururla,leş fransız arabalarının içinde ezile ezile bir hal olduk

    yağmurdan kaçarken doluya tutulma

    adam diyor çöp te olsa doluyada tutulsam alacam diyor zaten.

    aynen bende çöp çıkarsa alacam. millet gidiyor bmw nin çıkardığı çöpleri alıyor, apple ın çıkardığı çöpleri alıyor. bizde kendi arabamız çöp olsun alacaz bu kadar basit.

    siz marka bağımlısısınız biz vatan bağımlısıyız.

    daha çok ekmek makarna bağımlısına benziyor

    öncelikle ekmeği makarnayı biz zekat olarak yıllardır veririz. fukaranın ekmeğiyle makarnasıyla dalga geçme lütfen. bunu sanada tavsiye ederim fakirleri mutlu etmek kadar bu mutluluğu paylaşmak kadar dünyada eşine rastlanır duygu azdır.

    bak farz olan söylenir diye öyledim yoksa söyleyemeyeceğim şeylerde var islami yönden söylemek doğru değil diye söylemiyorum. önce sende bir dene hani denemediysen sonra konuşalım. fukaranın karnına akpden makarna girmiş chp den girmiş önemli değil kardeşim. chp nin elini kolunu tutan yok. tüm sahil belediyeleri sizin eminim birçok chpye oy vermiş fakir aile, vereceğiniz makarnayı mutlulukla alıp evine götürecektir. ben memnun olurum şahsen. hiç bakmam chp veriyor diye.




  • Tesla model 3 35bin dolar. 3.75le çarparsan 135bin tl. Yerli oto çıkana kadar ürün iyice gelişecek. Elektrikliye vergi yok dersen ben gider tesla alırım. Yerliye vergi yok dersen gider yine tesla alırım. Yerliyi alana bi tanede biz veriyoruz deseler gider yine tesla alırım. Çünkü o babayiğit her kim olacaksa ona güvenmiyorum. Olayım türk yapamaz değil. Milletin a.koyacazcılar. benimkine daha az koysunlar.

    Yerli yerli diye kendini gazlayanlar, ucakta yapacaz gemidebyapacaz diyenler önce mübarek kurvan bayramında kesecek yerli hayvan bulsunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şeyi yabancılara satanların yerli üretim yapması çok saçma gene satarlar yabancıya. Ne anladım ben bu işten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulnation

    Tesla model 3 35bin dolar. 3.75le çarparsan 135bin tl. Yerli oto çıkana kadar ürün iyice gelişecek. Elektrikliye vergi yok dersen ben gider tesla alırım. Yerliye vergi yok dersen gider yine tesla alırım. Yerliyi alana bi tanede biz veriyoruz deseler gider yine tesla alırım. Çünkü o babayiğit her kim olacaksa ona güvenmiyorum. Olayım türk yapamaz değil. Milletin a.koyacazcılar. benimkine daha az koysunlar.

    Yerli yerli diye kendini gazlayanlar, ucakta yapacaz gemidebyapacaz diyenler önce mübarek kurvan bayramında kesecek yerli hayvan bulsunlar.

    Çok güzel dile getirmişsiniz. Yüreğine sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_

    ilk defa üretimi yapılan her şey pahalı olur. basit mantık bu. destek vereceğim, balon çıkmasın yeterki...

    Oneplus One, 4 yıl önce ilk kez telefon yaptı. Fiyatı 350$ iken, ayfon 700$'dı. Eşdeğeri olan bütün telefonlardan üstün. Çıktığında 2 katı pahalı telefonlarla aynı kalitedeydi.

    Eeeee?

    ABD'nin cep telefonu üretmesi durumu ile Türkiye'nin Araba üretmesi aynı şeyler değil hocam. kaldı ki abd sadece ARGE çalışmalarını yapıp üretimi dışarıya yaptırıyor ve de hali hazırda ARGE çalışmalarını yürütecek kocaman bir şehir dolusu tecrübeli ve kalifiye mühendisleri var. EVT S1 ARGE çalışmaları esnasında Hacettepe üniversitesinde ARGE çalışmalarını yürüten hocalarım bile bunun için çok çaba sarf etmişler, eğitimler almışlar ve şirket personellerine eğitimler vermişlerdi. Bu size anlattığım proses bile uzun bir süreç ve bu süreçten kaynaklı masrafları düşünebilirsiniz. Bu işin en basit tarafı, eğer proje iptal edilmeseydi üretim bandının ve otomasyonlarının yanlış hatırlamıyorsam kore menşeili bir firmadan komple satın alınacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    kısaca demek istediğim, bir cep telefonunun arge çalışmalarını tamamıyla yapıp Çin'e gönderip siz de kendi markanızı yaratabilirsiniz.
    Ancak bir aracın arge çalışmalarını yapıp bunu almanyaya gönderip bu aracı ürettiremezsiniz.

    Diğer bir yandan TürkTraktör ve Erkunt Traktör örneği var, TürkTraktör uzun yıllardır üretim yapmaktadır, Erkunt 2003 yılında kurulmuştur fakat Erkunt Traktörleri ilk üretildiğinde pahalı değildir, çünkü zaten ülkemizde Traktörün ARGE çalışmaları yapılmış belirli bir seviyede bilgi birikimi elde edilmiş ve endüstri 2.0 ile üretilebilecek seviyede bir ürün olan traktörleri üretmeye başlanmıştır Erkunt.

    İşte bu noktada sorulması gereken soru veya yapılması gereken karşılaştırma Apple ve oneplus değil.Yüzde yüz Türk malı olmasa da Tofaş markasının Doğan ve Şahin modellerini üretmeyi neden durdurduğudur. Durdurmak yerine geliştirilmeli yerli ve yeni bir kasa ile satışına devam edilmeliydi.


    Ok aynı kafada olduğumuzu şimdi anladım.

    Tofaş konusunda kesinlikle katılıyorum, Evt'in iptal edilmesi bile siyasi duruyor. Yerli uçak havalarda dediler, seçimler afiş yaptılar ne oldu? Proje iptal edildi.

    Bu yerli otomobilin gerçekçi olarak piyasa çıkması 2025'ten önce olamaz, seri üretime başlaması. Etrafta çok atıp tutuyorlar. Yok km'de 2 tl yakacak. Daha da kötüsü insanlar buna inanıyor. Halkı kandırmayı çok iyi beceriyorlar.

    Benim ülke ekonomisi ile anlayamadığım birşey var. Neticede birim kazançlar Abd, Almanya, Türkiye ile benzer. Abd ile Almanya'da birçok ürün aynı birim fiyatta. Ama Türkiye'ye baktığımızda fiyatlar 5 6 kat artıyor. Bu kabul edilemez birşey. İnsanlar buna alıştırılıyor.

    Mesela, ayfon Abd'de 800 $'a satılıyorsa, Vestel en üst telefonunu 800 TL'ye satabiliyor olmalı. Ama herkes ülkede kısa yoldan zengin olma hevesinde. Onlar da fiyatı diğerleriyle aynı seviyede tutuyor. Araba için de aynısı söylenebiliyor. Honda Accord, Abd'de 30.000$. Türkiye'ye geliyorsun fiyat oluyor 200.000 TL. Yerli arabada ülkedeki kazanca oranlanmalı. Orada fiyatlar halkın kazancına oranlanıyor. Orada bir Abd'li orta direk olsun, aylık 4.000$ ile 8 ayda Honda Accord alabiliyorsa, Türkiye'de 4.000TL kazanan D segmenti bir arabayı 32.000 TL'den alabilmeli madem herşey yerli olacak. İlk sefer yapılacak diye 40-50 diyelim. Daha fazla olmamalı bir araba. Ama ona da ötv iteler bu hükümet, halk da bunu alkışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sleepingawake -- 22 Şubat 2018; 7:58:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed-Step

    Türkiye'nin de dahil olduğu ticaret anlaşmaları gereği %100 milli ve yerli bir otomobil üretsek bile aynı ithal otomobillerdeki vergilendirmeyi uygulamamız gerekiyor. Eğer olur da yerli otomobilden vergi almayacağız dersek bunun için ithal otomobildeki vergileri de aynı şekilde indirmemiz gerekiyor.

    Kısacası yerli otomobil, ucuz otomobil anlamına gelmiyor. Umarım konfor, güvenlik, teknoloji ve tasarım gibi önemli konularda uluslararası rakipleriyle rekabet edebilecek güçte olur da çabalar boşa gitmez. Zira yerli otomobil yapacağım sadece Türkiye'de satılacak dersek emekler ve harcanan paralar boşa gider. Yerli otomobilin yatırımını sadece iç piyasa ile karşılayamayız.

    Araçta ötv olmayacak diyor başbakan.
  • sleepingawake kullanıcısına yanıt
    Anti-Damping denilen bir gümrük vergisi uygulaması var, içerdeki rekabeti korumak adına her ülke bunu uygulayabiliyor, en fazla bir bakanlar kurulu imzasına bakar, rahat ol zamanı gelince yerliyi özendirmek için illaki bir şeyler yaparlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Tutan

    Gercekten sorduguna inanamıyorum sevgili dostum. Tabii seni evli colugu cocugu olan ksiligi oturmus biri olarak varsayiyorum.



    Yerli uretimin mantigi burada, olabildigince uygun icretlere "yerel pazara" urun saglamak. 100.000 liraya yerli alacagima 130.000 liraya yer"siz" alirim diyorsun ama 30.000 liranin %30 gibi bir oran oldugunu sanirik fark etmdin.



    Burada kendimce bir guven sorunu goruyorum. Sen 100.000 liralik Türkiye arabasinin ayni segmente ki amerikan arabasi ile esit-benzer olacagina inanmiyorsun. Suraya kucuk ama anlamli bir fotoğraf birakarak cekiliyorum;

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSz0LU5Di4BthL_9zZOJ3wZJU4Iku7JvCtrh-ZqGSEFgldrnw30sTgfjiy4

    Siz zaten baştan yanlış gitmişsiniz sonu da yanlış olmuş. Ben alırım demiyorum, neden tercih edeyim diyorum. Sorumuz bu, neden tercih etmek?
    İthal araçlar içerisinde liste fiyatı ile vergili satış fiyatını tek volvoda gördüm. Başka markalarda da olabilir ancak bulamadım
    Volvo fiyat listesini görmek için tıklayın
    En ucuz vergisiz aracı şu an 75.000 vergilerle beraber 134.000 yani neredeyse aynı arabadan bir tane daha alabilecek kadar vergi veriyoruz.
    Ben araç yapamazlar da demiyorum, yaparlar ancak bu fiyatla tercih edilmesi oldukça zayıf.
    Sizin basit matematiğiniz yetmemiş bunları hesap etmeye.




  • Söylediklerinize katılıyorum GSMH şu anda 11bin$ civarında bence yapılacak bir araba varsa bu fiyatın üstüne çıkmamalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xkrc

    Söylediklerinize katılıyorum GSMH şu anda 11bin$ civarında bence yapılacak bir araba varsa bu fiyatın üstüne çıkmamalı

    Gerçek değer 9.000$ civari. Ekonomiyi yönetemedikleri icin dolar çok arttı.



    O fiyata araba mal edilebilir ama oksijenden vergi alan bir hükümet bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ciksin ilk ben alicam.Yerli arabayi desteklememiz lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xkrc kullanıcısına yanıt
    m

    ma

    mad

    made

    made i

    made in

    made in t

    made in tu

    made in tur

    made in turk

    made in turke

    made in turkey

    made in turke

    made in turk

    made in tur

    made in tu

    made in t

    made in

    made i

    made

    mad

    ma

    m



    Ben basit matemetigim ile aachen teknik universitesini kazandin bayim. Matematigime güvenirim demek istiyorum.



    Ben kendimi bildim bilele soycu bir insan oldum, eh tabi ailenin de burada payi var.



    Biz soycular (sanirim siz ona irkci diyorsunuz) herkes gibi "ne yaptigimizi" cok iyi biliriz.



    Yalnız daha iyi bildigimiz bir sey daha var, "ne yapmayacağımız".



    Esen kalin, gonlunuzce olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_

    ilk defa üretimi yapılan her şey pahalı olur. basit mantık bu. destek vereceğim, balon çıkmasın yeterki...

    Oneplus One, 4 yıl önce ilk kez telefon yaptı. Fiyatı 350$ iken, ayfon 700$'dı. Eşdeğeri olan bütün telefonlardan üstün. Çıktığında 2 katı pahalı telefonlarla aynı kalitedeydi.

    Eeeee?

    ABD'nin cep telefonu üretmesi durumu ile Türkiye'nin Araba üretmesi aynı şeyler değil hocam. kaldı ki abd sadece ARGE çalışmalarını yapıp üretimi dışarıya yaptırıyor ve de hali hazırda ARGE çalışmalarını yürütecek kocaman bir şehir dolusu tecrübeli ve kalifiye mühendisleri var. EVT S1 ARGE çalışmaları esnasında Hacettepe üniversitesinde ARGE çalışmalarını yürüten hocalarım bile bunun için çok çaba sarf etmişler, eğitimler almışlar ve şirket personellerine eğitimler vermişlerdi. Bu size anlattığım proses bile uzun bir süreç ve bu süreçten kaynaklı masrafları düşünebilirsiniz. Bu işin en basit tarafı, eğer proje iptal edilmeseydi üretim bandının ve otomasyonlarının yanlış hatırlamıyorsam kore menşeili bir firmadan komple satın alınacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    kısaca demek istediğim, bir cep telefonunun arge çalışmalarını tamamıyla yapıp Çin'e gönderip siz de kendi markanızı yaratabilirsiniz.
    Ancak bir aracın arge çalışmalarını yapıp bunu almanyaya gönderip bu aracı ürettiremezsiniz.

    Diğer bir yandan TürkTraktör ve Erkunt Traktör örneği var, TürkTraktör uzun yıllardır üretim yapmaktadır, Erkunt 2003 yılında kurulmuştur fakat Erkunt Traktörleri ilk üretildiğinde pahalı değildir, çünkü zaten ülkemizde Traktörün ARGE çalışmaları yapılmış belirli bir seviyede bilgi birikimi elde edilmiş ve endüstri 2.0 ile üretilebilecek seviyede bir ürün olan traktörleri üretmeye başlanmıştır Erkunt.

    İşte bu noktada sorulması gereken soru veya yapılması gereken karşılaştırma Apple ve oneplus değil.Yüzde yüz Türk malı olmasa da Tofaş markasının Doğan ve Şahin modellerini üretmeyi neden durdurduğudur. Durdurmak yerine geliştirilmeli yerli ve yeni bir kasa ile satışına devam edilmeliydi.


    Ok aynı kafada olduğumuzu şimdi anladım.

    Tofaş konusunda kesinlikle katılıyorum, Evt'in iptal edilmesi bile siyasi duruyor. Yerli uçak havalarda dediler, seçimler afiş yaptılar ne oldu? Proje iptal edildi.

    Bu yerli otomobilin gerçekçi olarak piyasa çıkması 2025'ten önce olamaz, seri üretime başlaması. Etrafta çok atıp tutuyorlar. Yok km'de 2 tl yakacak. Daha da kötüsü insanlar buna inanıyor. Halkı kandırmayı çok iyi beceriyorlar.

    Benim ülke ekonomisi ile anlayamadığım birşey var. Neticede birim kazançlar Abd, Almanya, Türkiye ile benzer. Abd ile Almanya'da birçok ürün aynı birim fiyatta. Ama Türkiye'ye baktığımızda fiyatlar 5 6 kat artıyor. Bu kabul edilemez birşey. İnsanlar buna alıştırılıyor.

    Mesela, ayfon Abd'de 800 $'a satılıyorsa, Vestel en üst telefonunu 800 TL'ye satabiliyor olmalı. Ama herkes ülkede kısa yoldan zengin olma hevesinde. Onlar da fiyatı diğerleriyle aynı seviyede tutuyor. Araba için de aynısı söylenebiliyor. Honda Accord, Abd'de 30.000$. Türkiye'ye geliyorsun fiyat oluyor 200.000 TL. Yerli arabada ülkedeki kazanca oranlanmalı. Orada fiyatlar halkın kazancına oranlanıyor. Orada bir Abd'li orta direk olsun, aylık 4.000$ ile 8 ayda Honda Accord alabiliyorsa, Türkiye'de 4.000TL kazanan D segmenti bir arabayı 32.000 TL'den alabilmeli madem herşey yerli olacak. İlk sefer yapılacak diye 40-50 diyelim. Daha fazla olmamalı bir araba. Ama ona da ötv iteler bu hükümet, halk da bunu alkışlar.

    Arkadaşlar Tofaş projesi tamamen Türkiye Cumhuriyeti ne yapılan en buyuk ihanettir. Tofaş döneminde gene hükümet suanki elektrikli yerli arabada olduğu gibi araba uretecek babayigite her turlu imkan verilecek dendi. Sag olsun Tofaş ı getirenler araba uretmek yerine yerli milli motorlar icat etmek yerine hazir sistemi alıp biz yerli yapiyoruz diyip devletin kasasindan oyle hibeler aldilar ki akliniz şaşar. O kadar hibeye ragmen bir reno 12 kalitesinde araba bile uretemdiler. Hazir gelen sistemi ilerletemediler. Olan Türk halkının ödediği vergilerin haksiz bir sekilde bu insanlara hibe edildi. Kosgebe girin bakın. Aldiklari destekleri inceleyin. Fiat arabaya klima taktim diye gelistirme (arge) hibesi almış. Bunun gibi bi ton hibe almış.





    Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın ulkemizde ne olursa olsun cep telefonu, tv, araba, otobüs, kamyon, tır, gibi toplumun sürekli kullandığı cihazların yerlisi olmalı.



    Ve bu yerliye desteği ilk once devlet kendi alarak destek vermeli. Tum kamu kuruluslarinda şart olacak. Tum araclar telefonlar tv ler bulasik makinasi camasir makinasi cay makinasi vs vs kullanilan herşey oncelikli yerli olacak. Bakiyorsun en ust mercilere. Hepsi ya passat ya mercedese biniyor. Bugune kadar bi hummer gelmedi onu bekliyoruz.



    Diyeceğim elektrikli arabayı ben yerli alacam imkanim olursa. Suan bindigim arac hyundai. Umarım problemsiz bir surecle her ozelligi en kötü beklenen seviylerde olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Murat Tutan kullanıcısına yanıt
    Sizin ne olduğunuz belli, bari laf kalabalığı yapmasaydınız.
    Matematik desen sıfır, anlama kapasitesi hala eksilerde.
    Bastırılmış duygularla bezenmiş egoist bir kimlikten başka birşey değilsiniz.
    Not:Bakkal hesabı matematiğinizle nasıl kazandınız aceba, yoldan geçenleri topluyorlardı da sizde tesadüfen orada mıydınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitella

    Her şeyi yabancılara satanların yerli üretim yapması çok saçma gene satarlar yabancıya. Ne anladım ben bu işten.

    bunların niyetleri zaten yerlilik millilik falan değil. halkın beynini yıkama yapıyorlar.
  • Hakkını Arayan Serçe kullanıcısına yanıt
    Hangi yerlilikten bahsediyorsunuz Allah aşkına yerli ne varsa hepsi satılma derdinde örneğin şeker fabrikaları sen burada ancak dışarıda ürettirip burada montaj yapabilirsin nanometrik seviyede çip işleme teknolojisine ve yonga seti tasarlayabilecek bir durumda değiliz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa1403


    quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake


    quote:

    Orijinalden alıntı: can_1981_

    ilk defa üretimi yapılan her şey pahalı olur. basit mantık bu. destek vereceğim, balon çıkmasın yeterki...

    Oneplus One, 4 yıl önce ilk kez telefon yaptı. Fiyatı 350$ iken, ayfon 700$'dı. Eşdeğeri olan bütün telefonlardan üstün. Çıktığında 2 katı pahalı telefonlarla aynı kalitedeydi.

    Eeeee?

    ABD'nin cep telefonu üretmesi durumu ile Türkiye'nin Araba üretmesi aynı şeyler değil hocam. kaldı ki abd sadece ARGE çalışmalarını yapıp üretimi dışarıya yaptırıyor ve de hali hazırda ARGE çalışmalarını yürütecek kocaman bir şehir dolusu tecrübeli ve kalifiye mühendisleri var. EVT S1 ARGE çalışmaları esnasında Hacettepe üniversitesinde ARGE çalışmalarını yürüten hocalarım bile bunun için çok çaba sarf etmişler, eğitimler almışlar ve şirket personellerine eğitimler vermişlerdi. Bu size anlattığım proses bile uzun bir süreç ve bu süreçten kaynaklı masrafları düşünebilirsiniz. Bu işin en basit tarafı, eğer proje iptal edilmeseydi üretim bandının ve otomasyonlarının yanlış hatırlamıyorsam kore menşeili bir firmadan komple satın alınacağını bildiğinizi varsayıyorum.

    kısaca demek istediğim, bir cep telefonunun arge çalışmalarını tamamıyla yapıp Çin'e gönderip siz de kendi markanızı yaratabilirsiniz.
    Ancak bir aracın arge çalışmalarını yapıp bunu almanyaya gönderip bu aracı ürettiremezsiniz.

    Diğer bir yandan TürkTraktör ve Erkunt Traktör örneği var, TürkTraktör uzun yıllardır üretim yapmaktadır, Erkunt 2003 yılında kurulmuştur fakat Erkunt Traktörleri ilk üretildiğinde pahalı değildir, çünkü zaten ülkemizde Traktörün ARGE çalışmaları yapılmış belirli bir seviyede bilgi birikimi elde edilmiş ve endüstri 2.0 ile üretilebilecek seviyede bir ürün olan traktörleri üretmeye başlanmıştır Erkunt.

    İşte bu noktada sorulması gereken soru veya yapılması gereken karşılaştırma Apple ve oneplus değil.Yüzde yüz Türk malı olmasa da Tofaş markasının Doğan ve Şahin modellerini üretmeyi neden durdurduğudur. Durdurmak yerine geliştirilmeli yerli ve yeni bir kasa ile satışına devam edilmeliydi.


    Ok aynı kafada olduğumuzu şimdi anladım.

    Tofaş konusunda kesinlikle katılıyorum, Evt'in iptal edilmesi bile siyasi duruyor. Yerli uçak havalarda dediler, seçimler afiş yaptılar ne oldu? Proje iptal edildi.

    Bu yerli otomobilin gerçekçi olarak piyasa çıkması 2025'ten önce olamaz, seri üretime başlaması. Etrafta çok atıp tutuyorlar. Yok km'de 2 tl yakacak. Daha da kötüsü insanlar buna inanıyor. Halkı kandırmayı çok iyi beceriyorlar.

    Benim ülke ekonomisi ile anlayamadığım birşey var. Neticede birim kazançlar Abd, Almanya, Türkiye ile benzer. Abd ile Almanya'da birçok ürün aynı birim fiyatta. Ama Türkiye'ye baktığımızda fiyatlar 5 6 kat artıyor. Bu kabul edilemez birşey. İnsanlar buna alıştırılıyor.

    Mesela, ayfon Abd'de 800 $'a satılıyorsa, Vestel en üst telefonunu 800 TL'ye satabiliyor olmalı. Ama herkes ülkede kısa yoldan zengin olma hevesinde. Onlar da fiyatı diğerleriyle aynı seviyede tutuyor. Araba için de aynısı söylenebiliyor. Honda Accord, Abd'de 30.000$. Türkiye'ye geliyorsun fiyat oluyor 200.000 TL. Yerli arabada ülkedeki kazanca oranlanmalı. Orada fiyatlar halkın kazancına oranlanıyor. Orada bir Abd'li orta direk olsun, aylık 4.000$ ile 8 ayda Honda Accord alabiliyorsa, Türkiye'de 4.000TL kazanan D segmenti bir arabayı 32.000 TL'den alabilmeli madem herşey yerli olacak. İlk sefer yapılacak diye 40-50 diyelim. Daha fazla olmamalı bir araba. Ama ona da ötv iteler bu hükümet, halk da bunu alkışlar.

    Arkadaşlar Tofaş projesi tamamen Türkiye Cumhuriyeti ne yapılan en buyuk ihanettir. Tofaş döneminde gene hükümet suanki elektrikli yerli arabada olduğu gibi araba uretecek babayigite her turlu imkan verilecek dendi. Sag olsun Tofaş ı getirenler araba uretmek yerine yerli milli motorlar icat etmek yerine hazir sistemi alıp biz yerli yapiyoruz diyip devletin kasasindan oyle hibeler aldilar ki akliniz şaşar. O kadar hibeye ragmen bir reno 12 kalitesinde araba bile uretemdiler. Hazir gelen sistemi ilerletemediler. Olan Türk halkının ödediği vergilerin haksiz bir sekilde bu insanlara hibe edildi. Kosgebe girin bakın. Aldiklari destekleri inceleyin. Fiat arabaya klima taktim diye gelistirme (arge) hibesi almış. Bunun gibi bi ton hibe almış.





    Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın ulkemizde ne olursa olsun cep telefonu, tv, araba, otobüs, kamyon, tır, gibi toplumun sürekli kullandığı cihazların yerlisi olmalı.



    Ve bu yerliye desteği ilk once devlet kendi alarak destek vermeli. Tum kamu kuruluslarinda şart olacak. Tum araclar telefonlar tv ler bulasik makinasi camasir makinasi cay makinasi vs vs kullanilan herşey oncelikli yerli olacak. Bakiyorsun en ust mercilere. Hepsi ya passat ya mercedese biniyor. Bugune kadar bi hummer gelmedi onu bekliyoruz.



    Diyeceğim elektrikli arabayı ben yerli alacam imkanim olursa. Suan bindigim arac hyundai. Umarım problemsiz bir surecle her ozelligi en kötü beklenen seviylerde olur.

    Ulkenin en büyük hatalari devrim ve yerli uçak projelerinin iptal edilmesiydi.



    Tofas bence devam ettirilip motor yapilmaliydi. Ama patronlar genelde ülkeyi düşünmediği için böyle oldu.



    Elektrikli yerli araba butun devlette zorunlu olarak kullanilmali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aklıma Vestel geldi.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.