Şimdi Ara

Yerden ısıtma Tesisat borusu kılıflı döşenmiş ısıyı iletmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar Hatay'da yaşıyorum evimde inşaat zamanında yerden ısıtma yaptırmak istedim fakat daha doğalgaz bile yeni gelmişken bundan haberdar birini bile bulamadım bu yüzden kılıflı yerden ısıtma borusu alarak kendim döşemesini yapmıştım. tabi hatamı şimdi anlıyorum. kılıflı boru sadece radyatörlü sistemlerde kollektör ve radyatör arasında kullanılıyormuş. Velasıl ben tüm sistemi kılıflı olarak döşedim betonladım fayans döşendi. şimdi en son kombimizide aldık ve yaktık. fakat şöyle bir sorunumuz var. ısıtma borusu kılıfın içinde kaldığından ve direkt betona temas etmediğinden kombide ısınan su ısıyı çok az betona ileterek tekrar kombiye sıcak olarak geliyor. Bu yüzdende kombim (baymak Lambert 24Fi)45 derece ayarladığımda 30 saniye yanıyor suyu 50 dereceye kadar çıkartıyor ve sönüyor 3 dakika bekledikten sonra 39 dereceden yine aynı şekilde 30 saniye yanıp 3 dakika sönüyor tabi yanma ve durma zamanlarında sirkülasyon pompası hiç durmuyor. haliyle yakıt ve elektrik sarfiyatım hat safhalara çıkıyor. size sorum yerden ısıtma borusu ile kılıf borunun arasına hangi akışkanı veya kimyasalı koymalıyım ki ısıtma borusundaki ısıyı kılıfa ordanda betona iletsin. Motor yağı ve su düşündüm ama kılıfında delik olma ihtimali de var. bu seferde evi nemlendirmek istemiyorum. önerilerinizi bekliyorum. videoda durumu açıklar bilgiler mevcut.

    video
    https://www.youtube.com/watch?v=NpbU0nMnQ7s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismaildoganw -- 13 Kasım 2017; 13:44:20 >







  • sistemi yeni baştan kurmaktan başka çaren tyok gibi görünüyor
  • Baştan kurmak ortama 10 bin liraya mal olacak. baştan kurmak yerine boru yerlerini tespit edip radyatörde koyabilirim fakat benim istediğim bunu bu haliyle kullanabileceğim maliyeti düşük daha kolay bir çözüm. en kötü ihtimalle su veya daha az akışkan motor yağı koyup deneyeceğim
  • birkaç yerde sık sık devreye girmesi gaz valfinin basınç ayarıyla ilgilide olabileceği söyleniyor. alev boyutunu daha az bir seviyeye ayarlatsam bir katkısı olurmu acaba?

    kombiden çıkan sıcak su borusuna da filtre takılmış bunun sirkulasyon debisine etkisi olurmu ?
  • ismaildoganw İ kullanıcısına yanıt
    Ahhh be kardeşim, mağdem Hatay'da birilerini bulamadın. Biz buradaydık be kardeş.

    Çok ama çok üzüldüm.

    Sakın tesisata ondan bundan duyduğun saçma sapan sıvı koyma. Motor yağı,vb.
    Biz atifiriz bile koymayı önermyoruz sen motoryağı diyorsun.

    Kombi ne araba motorudur ne de sanayi tipi bir cihazdır. Kombi tesisattaki suyu ısıtan bir cihazdır.

    Kombinin sık sık devreye girmesi gayet normal, hiç gaz valfi ve/veya başka bir sorunu yok.

    Kombi tesisattaki suyu ısıtıyor ve tesisata gönderiyor.
    Tesisattaki sıcak su kılıflı boru nedeni ile etrafa ısı yayamadığından ısı kaybı olmadan kombiye geri dönüyor.
    Kombiye soğumadan geri dönen tesisat suyu halen sıcak olduğundan kombi devreye girmiyor.
    Tesisattaki su bir süre sonra soğuduğunda kombi tekrar devreye giriyor.
    Ve aynı döngü ile kombi çalışıp duruyor.

    Evet haklısın burada olabilecek en mantıklı çözüm hattın geçtiği yerleri bildiğinden buralara radyatör taktırman.
    Tabi Mobil Sistem yapılmışsa daha başarılı sonuç elde edersin ki öyle olduğunu ümit ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu

    Ahhh be kardeşim, mağdem Hatay'da birilerini bulamadın. Biz buradaydık be kardeş.

    Çok ama çok üzüldüm.

    Sakın tesisata ondan bundan duyduğun saçma sapan sıvı koyma. Motor yağı,vb.
    Biz atifiriz bile koymayı önermyoruz sen motoryağı diyorsun.

    Kombi ne araba motorudur ne de sanayi tipi bir cihazdır. Kombi tesisattaki suyu ısıtan bir cihazdır.

    Kombinin sık sık devreye girmesi gayet normal, hiç gaz valfi ve/veya başka bir sorunu yok.

    Kombi tesisattaki suyu ısıtıyor ve tesisata gönderiyor.
    Tesisattaki sıcak su kılıflı boru nedeni ile etrafa ısı yayamadığından ısı kaybı olmadan kombiye geri dönüyor.
    Kombiye soğumadan geri dönen tesisat suyu halen sıcak olduğundan kombi devreye girmiyor.
    Tesisattaki su bir süre sonra soğuduğunda kombi tekrar devreye giriyor.
    Ve aynı döngü ile kombi çalışıp duruyor.

    Evet haklısın burada olabilecek en mantıklı çözüm hattın geçtiği yerleri bildiğinden buralara radyatör taktırman.
    Tabi Mobil Sistem yapılmışsa daha başarılı sonuç elde edersin ki öyle olduğunu ümit ediyorum.



    Malesef bazı hataları telafi etmek zor veya imkansız olabiliyor. yanlış anlaşılmasın diye tekrar söyleyim düşündüğüm kombi ısıtma suyu yerine antifiriz veya yağ koymak değil ısıtma borunusun dışına kılıfın içine yağ veya su koyayım diyorum herhangi bir basınç oluşmayacağından sızıntı yapacağını düşünmüyorum. Mobil sistem şeklinde kurulum yaptım. mutfak ve salon sorunsuz radyatör takılabilir ama ben radyatör olmadan bu işi halletmek istiyorum.


    videoda anlattım bakabilirseniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=rAgD0FUE85A




  • Sabah tesisat uzunluğu kısa olan mutfak ve hol vanalarını kıstım çok az akış var diğer uzak olan yatak odası ve salonun vanalarını sonuna kadar açtım. kombiden sıcak su çıkışındaki filtreyide söktüm. dereceyide 45 den 50 ye aldım şu an 3 dakika duruyor 2 dakika yanıyor düzeldi gibi fakat sorunum şu ki tesisat ve kombi daha yeni olmasına rağmen tesisat suyu sanki paslı gibi aktı sebebi nedir sizce?
  • Akümülasyon tankını bir araştırın. Kombi izolasyonu olan bur tankın içindeki suyu ısıtacak, isin an su ayrı bir pompa ile sizin zemindeki borularda dolaşacak. Tankın ayrı bir termostatı olacak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevabınız için teşekkürler akümülasyon tankını araştırdım fakat bu maliyeti yapana kadar odalara petek taksam ve her odaya termostat eklesem daha mantıklı olacak. akümülasyon tankında ısınmış bekleyen su tesisat suyunu hızlı soğumasını engeller ve bir çözüm olur haklısınız ama bu çözüm diğer çözümden daha pahalı. sanırım sonuç olarak her odaya yerden ısıtma borularının geçtiği yerden fayansın bir tanesini kırıp ek alıp radyatörü araya takmam gerekecek. salondaki radyatör çok iyi oldu daha hızlı ısınıyor ve oda termostadı kombiyi kapatıyor. buna paralel diğer odalar sadece yerden ısındığı kadarıyla kaldığından gerektiği kadar ısınmadan kombi devre dışı kalıyor.
  • tesisat döşediğim zamanın fotoğrafları 2012 yılı


    Yerden ısıtma Tesisat borusu kılıflı döşenmiş ısıyı iletmiyorYerden ısıtma Tesisat borusu kılıflı döşenmiş ısıyı iletmiyor




  • İnşallah en uygun şekilde problemi çözersiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ismaildoganw İ kullanıcısına yanıt
    Tahmini dosemis oldugunuz boru miktari nekadardir,

    Evet yerden isitma sistemlerine su zamanda kirmizi pex boru veya bpex gibi adlandirilan boru doseniyor..yalniz soyle bir durum var, mesela benim evde koridordan 2 petege giden gidis ve donus hatti var, yani toplamda 4 adet boru yan yana geciyor, uzeride malum fayans kapli, bu hattin oldugu bolge gayet yeterli sekilde isiniyor..hatta rahatsiz edecek sekilde isiniyor.

    Sizin 2012 deki yaptiginiz uygulama yanlis malzemeden yapilmis gibi gozuksede aslinda o yillarda bu pex borularla yapiliyordu..ha su an nasil yapiliyor Alta ozel yalitim straforu seriliyor, uzerine borular sabitleniyor, ve uzerinede sap atiliyor..mantik ayni, tabi sizde asagi kisma isi kacagida oluyor bir miktar..

    Kombinize eger su 45 dereceye ayarli iken 39 derece olarak donuyorsa sikinti yok gibi gorunuyor,,,eger ac kapa cok oluyorsa debide sikinti var demektir..filtreleri kontrol edin..kombiye donus filtresi olmasi normal,,ama kombiden cikis filtresi gereksiz..varsa direk iptal edin.ayrica filtre setinin tam gecisli olmasina dikkat edin..plastik egri filrelerin gecis bosluklari dardir..debiyi azaltir..

    Hem yerden isitma hem petek randimanli calismaz..heleki oda termostadinin oldugu yerde petek varsa direk isininca kapanir,, diger odalariniz isinmaz..

    Dosediginiz borulari daha sik dosemis olsaydiniz daha iyi verim alinabilirdi..fotografa gore konusursak o odaya en az 3, 4 siradaha hatta 5 sira daha sikistirabilirdiniz..iki boru arasi 15 20 cm gecmemeliydi.



    Siz butun odalarinizi esit isitmaya calisin..kombiye en yakin olan odanin vanasini kisarak, en uzak olan odaya isinin ulasmasini saglayin..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Tahmini dosemis oldugunuz boru miktari nekadardir,

    Evet yerden isitma sistemlerine su zamanda kirmizi pex boru veya bpex gibi adlandirilan boru doseniyor..yalniz soyle bir durum var, mesela benim evde koridordan 2 petege giden gidis ve donus hatti var, yani toplamda 4 adet boru yan yana geciyor, uzeride malum fayans kapli, bu hattin oldugu bolge gayet yeterli sekilde isiniyor..hatta rahatsiz edecek sekilde isiniyor.

    Sizin 2012 deki yaptiginiz uygulama yanlis malzemeden yapilmis gibi gozuksede aslinda o yillarda bu pex borularla yapiliyordu..ha su an nasil yapiliyor Alta ozel yalitim straforu seriliyor, uzerine borular sabitleniyor, ve uzerinede sap atiliyor..mantik ayni, tabi sizde asagi kisma isi kacagida oluyor bir miktar..

    Kombinize eger su 45 dereceye ayarli iken 39 derece olarak donuyorsa sikinti yok gibi gorunuyor,,,eger ac kapa cok oluyorsa debide sikinti var demektir..filtreleri kontrol edin..kombiye donus filtresi olmasi normal,,ama kombiden cikis filtresi gereksiz..varsa direk iptal edin.ayrica filtre setinin tam gecisli olmasina dikkat edin..plastik egri filrelerin gecis bosluklari dardir..debiyi azaltir..

    Hem yerden isitma hem petek randimanli calismaz..heleki oda termostadinin oldugu yerde petek varsa direk isininca kapanir,, diger odalariniz isinmaz..

    Dosediginiz borulari daha sik dosemis olsaydiniz daha iyi verim alinabilirdi..fotografa gore konusursak o odaya en az 3, 4 siradaha hatta 5 sira daha sikistirabilirdiniz..iki boru arasi 15 20 cm gecmemeliydi.



    Siz butun odalarinizi esit isitmaya calisin..kombiye en yakin olan odanin vanasini kisarak, en uzak olan odaya isinin ulasmasini saglayin..


    Merhaba fotoğrafta gördüğünüz boru miktarı 5,50Mtx3,50Mt yükseklik 3,30Mt 63.52m3 21m2 oda için 60 mt boru var. 16 lık boru metrede 0.113 litre su bulundurduğuna göre 60X0,113=6,78LT odada su var. oda oda uzunluk ve boru su hesaplamasını yazayım

    kollektörden itibaren
    Salon 70mtX0,113=9,04LT
    Çocuk Odası 45mtX0,113=5,08LT
    Misafir Odası 80mtX0,113=9,60LT
    Yatak Odası 70mtX0,113=7,91LT
    Hol 35mtX0,113=3,95LT
    Mutfak 40mtX0,113=4,52LT
    Toplam 340mtX0,113=38,42LT
    ek olarak 60x80cm bylass petek var. bununda su miktarı yaklaşık 7LT

    yani toplamda kombinin ısıtması ve sabit tutması gereken su miktarı 45,42LT

    ortalama 7metre tesisatı olan bir petek tesisatta sanırım 60LT civarı su bulunuyor. Doğru Mudur?

    Baymak Lambert lx 24 fi kombim var. bu kombide yazıldığına göre alev modülasyonu var fakat ben akşam kontrol ettiğimde aşağıda videoda gördüğünüz gibi sadece tam kapasite ile yanıp ısındıkça alev boyunu kısmıyor sönüyor ve pompa hiç durmuyor. 3 dakika yanmadan pompa çalışır halde bekledikten sonra sanırım bu 3dk süre standart olarak ayarlanmış şaşmıyor tekrar yanıyor.ben gaz valf ayarından (fazla açık olduğundan) veya beyinden (gaz valfine modülasyon yapmadığını düşünerek) şüphe ediyorum.

    Kombi alev videosuhttps://www.youtube.com/watch?v=_SxNAO586tU

    sayın isnuerog hocam siz kombinizi kaç derecede çalıştırıyorsunuz ?

    hatay'dayız şu sıralar gündüz 18ler seviyesinde gece 8 7 gibi bu haldeyken 6 m3 yakmamıza rağmen sadece salon istediğimiz sıcaklıkta. ve yarım derece bile artırsak yarımsaatten fazla sürüyor o dereceyi bulması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismaildoganw -- 23 Kasım 2017; 9:37:39 >




  • Kombi alt baglantisindaki en onemli yanlislik gidis borusuna filtre takmissiniz..bu filtre sagdaki donus borusuna takilmali..dedigim gibi bu filtreyide tam gecisli metal filtre kullanirsaniz tesisatiniz baya rahatlar..

    Dosediginiz boru miktari benim gorusumce kisa..bazi evlere yeri geliyor 500 mt boru doseyebiliyorlar..tabiki genizlige gore degisiyor..

    Sizin eve ben en az 400.mt doserdim..tabi pex b boru ile bu olurmuydu bilmem..aslinda siz bu borulari kilifsiz doseyecektiniz.diger bir yanlislikta zemine yalitim malzemesi serip yapsaydiniz daha avantajli olurdu.



    Tuketim olarak ben 90.m2 neti olan evde oturuyorum 12 m2 lik odayi yakmiyorum, 77 m2 lik alani isitiyorum..ama net alan..sabit 22,5 23 derecede kullaniyorum,.yalitim zayif alt kat bos ust kat kismen yakiyor..dis hava sicakligi 0 ila 10 derce,yaklasik 7 m3..en soguk havalarda 350 m3 buluyorum baymak novadens extra premix...ayni mahallede 200 250.m3 le 25 26 dercede isinan arkadaslarimda var

    yalitim ve komsu durumumuz farkli,.bu yuzden hem ekonomik hemde konforlari yerinde.

    Sizin tuketim hataya gore cok gibi...ama muhakkak sartlari iyi gozdende gecirmek lazim..tesisat, yalitim, komsu faktorleri, gunes gorup gorememe..vs.



    Kombinizle alakali bir sikinti yok gibi..ama gende emin olmak isterseniz servis cagirabilirsiniz..eger birsey yok derlerse 50 tl gelis gidis ucreti alirlar..bir ariza soz konusuysada garantiden tamirati yapilir..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kombi çıkış tarafındaki filtreyi daha önce sökmüştüm. diğer sağdaki filtrede metal filtre var. tesisat yeni pislik durumuda söz konusu değil. sanırım fotoğraflardan seçemediniz boruların altında 5cm köpük döşedim.yalıtımlı yani. müstakil bir evdeyim tek kat tavanda da strafor var yani yine köpüklü toplam ısıtmam gereken alan şu an için 60m2 civarı evim güneş görüyor bütün gün. toplamda 340mt boru var ve ek 80cm petek ama bizim burada çok soğuk havalar olmaz haliyle bir ankara gibi tesisat döşememiz gerekmez diye düşünmüştük.

    pompa 12 saniyede kaç litre suyu devirdaim ediyor ki hemen üst ısıya ulaşıveriyor ve kapanıyor anlam veremedim ya pompa devri az geliyor ya gaz modülasyon yapmıyor yani tam gaz çalışıyor bakalım servisi çağırdım. kontrol edecekler. servis ilk çalıştırmada evrak vermişti. orda ilk kontroller yapıldı gaz kontrol edildi 20 milibar ve 2 milibar gibi rakamlar vardı ama servis zaten kurulmuş tamam dedi oda termostadını taktı evrakları imzalattı gitti. akşam saati olduğu için hemen çıkıp gittiler sorun olmayacağını düşündüğümden kontrol etmemiştim ama sonradan farkettim ki gaz kontrollerini yapmaları gerekirken yapmamışlar ve yaptık diye evrak düzenlemişler. aradığımda gaz ayarı fabrikada ayarlanıyor zaten diyor. emin olamadım.




  • Evet gaz ayarlari fabrikada yapiliyor..

    Lambertin yanilmiyorsam ilknateslemesi en az 7,,8 kw gucle basliyor..dolasindaki donus suyu ortama isiyi tam aktaramadigi icin sicak donuyor olbilir..haliyle salt degerin uzerine ciktigi icin otomatik 3 dakika bekleme suresine geciyor...petegin alt vanasini tam kapatip ceyrek tur acin..boylelikle yerden isitmaya birazdaha fazla su gider..sanirim petek dolasim icin cok kolay ve kestirme gibi kaliyor..yerden isitmanin dolasimi daha uzun ve zorlu olur.

    Ayni sekilde kolektorden en yakin odaninkinide kisarak uzak odalara dolasim saglanmis olur..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnuerog

    Evet gaz ayarlari fabrikada yapiliyor..

    Lambertin yanilmiyorsam ilknateslemesi en az 7,,8 kw gucle basliyor..dolasindaki donus suyu ortama isiyi tam aktaramadigi icin sicak donuyor olbilir..haliyle salt degerin uzerine ciktigi icin otomatik 3 dakika bekleme suresine geciyor...petegin alt vanasini tam kapatip ceyrek tur acin..boylelikle yerden isitmaya birazdaha fazla su gider..sanirim petek dolasim icin cok kolay ve kestirme gibi kaliyor..yerden isitmanin dolasimi daha uzun ve zorlu olur.

    Ayni sekilde kolektorden en yakin odaninkinide kisarak uzak odalara dolasim saglanmis olur..

    teknik verilerde modülasyon elektronik kontrollü diyor fakat bizde modülasyon yapmıyor kombi sabit tam gaz yanıyor ve zaten sıcak olan su harlanmış gazla ve sabit sirkülasyon pompası hızıyla hızlıca istenen sıcaklığa ulaşıyor kapanıyor.sorunumda budur diyorum çünkü yanma biter bitmez derece 5 6 derece birden düşüyor. eğer yine sorun yok derlerse kombinin tam kapasite gazını kıstırmayı düşünüyorum. 11 milibar olanı




  • deneme yanılma sonucu geçici çözümü buldum kombinin ön kapağını söküp alev boyunu minimumda tutacak şekilde kombinin vanasını kıstım ve sonuç çok güzel 5dk 30 saniye çalışıyor 40 derecede ve 3 dk duruyor sayaçtanda gözlemlediğim kadarıyla eskiden bir saniyede 1 milibar tüketirdi ortalama şimdi 4 saniyede 1 milibara düştü. ve ısı sabit kaldığından ev ısınmaya başladı :) yarın servis elemanları geldiğinde kombi alev modülasyonu ve pompayı kontrol ettireceğim arıza varsa zaten değişecek yoksa ayarı mümkün olan en kısığa aldıracağım.
  • ismaildoganw İ kullanıcısına yanıt
    Tuhaf,

    Sizin vanadan yaptigiz ayari kombi kendi yapmasi lazim...takip edin, eger sonuc iyi.olursa birakin bu sekilde calissin..zarari olurmu bilemeyiz..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.