Şimdi Ara

*_* YENİ YARİS 1.0 ve 1.3 TARTIŞMA GRUBU *_* (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.162
Cevap
9
Favori
203.889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben 97 2.0 vectra ile 100km de 8lt ist. şehir içi yakıyorum siz karmada nasıl okadar çok yakıyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims

    Arkadaşlar benzinli 1.3 yaris kullananlar , yokuşlarda arabamız sizce yetersizmi kalıyor ? 2 .viteste yokuşa hızla girdiğimde 3.cü vitese atınca araba toparlanamıyor , gazada fazla bamak istmediğim içinde çok can sıkıcı oluyor. Clio dizel araba kiralardım yokuşta araba canavar kesilirdi tabi arabanın torku 200 müş bizim yaris 120 tork a sahip. Peki sizce bu yokuşta yetersiz kalmaması için arabayı daha başka bir şekilde kullanmayı bilen varmı?


    dizel arabalar yüksek tork sayesinde yokuslarda sorun yasatmazlar. izmirde 5. vites 80 km ile ciktiğim yokus var bir ara video cekerim görsen sasirirsin

    senin benzinlide yapman gereken 2.viteste 6000 devire kadar getirmen ve oyle bir üst vitese atman. ama buda fazla tüketmene yol acar bilgin olsun...

    bu yetersizlik değil dizelden sonra ben hangi benzinliye binsem banada cekmiyormus gibi geliyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims


    quote:

    Orjinalden alıntı: kythera


    quote:

    Orjinalden alıntı: selolim

    Arkadaşlar selam,
    Yarisimizi fulledik bakalım bu depoyla nekadar gideceğiz. MErak ettiğim bir başka konu dur kalklar.2 yada 3 metre aralıklarla dur kalk yaparken sadece debriyajı hafif ayaktan kaldırarak mı daha az yakarız yoksa birazda gazlı gitsekmi daha az yakarız? sormamın nedeni debriyajdada arabayı götürebiliyor ama arabayı fazla titreterek hareket ettiğinden ve zorlandığından belki daha fazla yakıyordur diye şüphelendim. 2. merak ettiğim diyelimki büyük bir otoparkta kendinize yer arıyorsunuz yada dar bir sokakta yavaş ama devamlı hareket etmek zorundasınız 1. viteste giderken arabanın devri 1500 ü geçmiyor , sizce 2. vitese takıp devammı etmeli yoksa 1. viteste zaten devir 2000 olmamış değiştirmeden devam mı etmeli? bu sorumdaki nedense 1. vites en çok güç gerektiren vites olduğundan acaba daha fazla yakıyor olabilirmiyim diye düşündüm.

    Teşekkürler.



    selolim benimde yakıt en büyük kaygımdı bana da 20 kuruş çok fazla geliyordu ama maalesef türkiye de benzin çok pahalı sebebi tamamen b.
    Ama ben çok fazla vites değiştirerek yakıtı gerçekten düşürdüm geçen adapazarına gittim ve geldim ikisinde de 5.0 ortlama gösterdi şehir içinde ise 5.3 ve 5.6 arasında gidiyorum.


    Çok fazla vites değiştirmeyi açıklarmısın? Uzun yolda 5.0 olabilir ama şehir içinde 5.3 yada 5.6 olması aşırı iyimser. Arabanın farbrika değerleri bile aşağıdaki gibi;

    Birleşik 5,8 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 6,7 lt/100km



    evet bence de fazla iyimser ama bende yol bilgisayarının yalancısıyım forumda yine birisi sanırım ceyhunberber yol bilgisayarının gerçek değerlere çok yakın yazdığını söylemişti. yani ben 1. vitesi kalkarken hatta araba bağaırmadan 2 ye atıyorum daha 2 de 3* gelmeden 3 e atıyorum ve kısa sürede 4. vitesi buluyorum araba kendi hızı ile gidiyor zaten tabi çok trafişkte bunu yapmak mümlkün değil ama inşallah böyle devam eder bilemiyorum walla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kythera

    evet bence de fazla iyimser ama bende yol bilgisayarının yalancısıyım forumda yine birisi sanırım ceyhunberber yol bilgisayarının gerçek değerlere çok yakın yazdığını söylemişti. yani ben 1. vitesi kalkarken hatta araba bağaırmadan 2 ye atıyorum daha 2 de 3* gelmeden 3 e atıyorum ve kısa sürede 4. vitesi buluyorum araba kendi hızı ile gidiyor zaten tabi çok trafişkte bunu yapmak mümlkün değil ama inşallah böyle devam eder bilemiyorum walla




    izmirde dizel dur kalk trafikte 6,3 yakiyor. senin değerlerin cok ii merak etme

  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: kythera

    evet bence de fazla iyimser ama bende yol bilgisayarının yalancısıyım forumda yine birisi sanırım ceyhunberber yol bilgisayarının gerçek değerlere çok yakın yazdığını söylemişti. yani ben 1. vitesi kalkarken hatta araba bağaırmadan 2 ye atıyorum daha 2 de 3* gelmeden 3 e atıyorum ve kısa sürede 4. vitesi buluyorum araba kendi hızı ile gidiyor zaten tabi çok trafişkte bunu yapmak mümlkün değil ama inşallah böyle devam eder bilemiyorum walla




    izmirde dizel dur kalk trafikte 6,3 yakiyor. senin değerlerin cok ii merak etme




    inşallah böyle devam eder :)
    ama sanırım genel yakıt durum u bu en az 180 kuruş yakacak araçlar




  • Bu aralar yeni kasa 1.3 sol mmt vites satan ya da alan oldu mu.Bunların fiyat aralığı nedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kythera


    quote:

    Orjinalden alıntı: orheen


    quote:

    Orjinalden alıntı: kythera


    Ben sanayi mahallesindeki sanayide bi lastikçiye gittim adam arka ve öne 32 basmaya kalktı bende hayır öne 32 arkaya 30 bas dedim zira kıiş şartlarında bu şekilde yapmanın daha uygun olduğunu duymuştum gerçektende yakıt tüketiminde düşüş olduğpunu farkettim

    quote:

    Orjinalden alıntı: orheen

    1.0 yarislerde direksiyondan müzik kontrolü yok. Ama müzik ayarlama yeri direksiyona yakın olduğundan bir elle direksiyonu tutup diğer elle müzik ayarlamaları yapılabiliyor insan mecburiyetten zamanla uyum sağlıyor.

    Bence asıl problem yol bilgisayarı tuşlarının uzak olması. Yani ben anlık yakıt tüketimimi görürken dış hava sıcaklığını görmek istediğimde baya bi uzanıp yola olan konsantrsyonumu bozup düğmeye basmalıyım ki çok fena. Şu anda arabada beni en çok rahatsız eden durum bu. Belki o kontroller direksiyona yakın yerelere konmuş olsaydı daha bilgilendirici bir yolculuk yapmış olurduk.
    Sanırım o tuşların yerleri bütün yaris modellerinde standart. Belki ilerleyen zamanlarda bunada uyum sağlarım :)

    Bir eklenti. internetten indirdiğim manuel kullanım kitabında ön arka 32 psi araba ile birlikte alınanında da ön arka 30 psi olarak gördüm. Bu basınçlar neye göre nasıl ayarlanıyor merak ediyorum.





    kythera, ön lastiklere 32 arka lastiklere 31 bassam nasıl olur sence? şu an 30 a 30 basılı sanırım bende de lastikler yola çok sürtüyor ve sürtünme katsayısı da yükseliyor tabi. Bu seferde arabanın tutunuşu azalacak. Bakalım bu optimum basıncı nasıl bulacağız :)



    Dostum ben söylediğim şekilde yaptım ve yakıtta gerçekten çok fark olduğunu anladım şu an 5.3 lere kadar gerilemiş durumdayım tabi bunun arabaya alışma ile de ilgisi biraz var. Lastiklerin yere tutunuşu ile ilgili bi srun yaşamadım ben şimdiye kadar hem havalar gayet iyi bu aralar. Hatta geçen ben geçen buz jkaplı bir yoldan yukarı bile çıkacaktım ki yokuişta corsa kalınca bende mecburen geri çıkmak zorunda kaldım arabalan daha yeni onun için bence dişleri daha yeni olduğundan sürtünme ile ilgili problem yaşamazsın derim ben



    Dostum, ben ön lastiklere de arka lastiklere de 32 psi hava bastırttım. Arabayı teslim aldığımda lastik basnçları 38 ön 38 arkaymış! Bakıma gittiğimde sebebini soracağım bakalım neyi düşünerek 38 e 38 basmışlar.
    Bu arada Yaris 1.3 ile 5.3 ortalama tutturduysan değerin çok iyi. Benim 1.0 ile ortalamam seninki gibi 5.3. Arabanın yol tutuşundan çok memnunum. Aslında genel bi değerlendirme yapacak olursam bu segmentte fiyatına göre alınması en mantıklı arabalar yaris ler. İnşallah hepimizin konuştuğu konular yakıt, lastik vb. konular olur! Diğer markaların topikleri genelde arıza ve problemlerle dolu.




  • Değerli arkadaşlarım,
    Acaba tam otomatik vites (MMT değil) Yaris kullanan var mı? Bilindiği üzere Yaris eski kasaların 1.3'leri MMT değil; tam otomatik vites. Ben 2005 Yaris 1.3 SOL AT kullanıcısıyım. Acaba yakıt durumu hakkında kullananlardan bilgi alabilir miyim. Ben yeni sürücüyüm. Kıyaslama yapmak bakımından kullanıcıların bilgilerine ihtiyacım bulunmakta. Herkese saygılar.
  • ya arkadaşlar benim şöför tarafında kapının ve camın lastiklerinden acayip bir lastik sesi geliyor başka böyle bir sorunu olanm var mı bana çok acayip geldi kapıyı açıyorum kapatıyorum olmuyor ses te çok rahatsız edici gelmeye başladı fikri olan var mı?? lastik derken tekerlek anlamıda değil arkadaşlar kapnın çontaları oluyor ya onlardan !!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Değerli arkadaşlarım,
    Acaba tam otomatik vites (MMT değil) Yaris kullanan var mı? Bilindiği üzere Yaris eski kasaların 1.3'leri MMT değil; tam otomatik vites. Ben 2005 Yaris 1.3 SOL AT kullanıcısıyım. Acaba yakıt durumu hakkında kullananlardan bilgi alabilir miyim. Ben yeni sürücüyüm. Kıyaslama yapmak bakımından kullanıcıların bilgilerine ihtiyacım bulunmakta. Herkese saygılar.


    1.3 MMT'den önceki aracımız 1.3 AT ( tam otomatik) idi. Sürekli kısa mesafelerde ve rampalı bir güzergahta kullanılıyordu. Yol bilgisayarında 100 km/10 litrenin altına düşmüyordu.
  • Arkadaşlar bu sabah camların üzerinde 3-4cm kadar kar vardı, toz şeklindeydi, sileceği çalıştırdım ve silecekler bunu kaldıramadı, camın ortasına kadar hareket edip orada kaldı. Yarisin silecekleri ya da silecek motoru sigortası çok güçsüzmüş, böylece öğrenmiş oldum.
    ---
    Sigortaların bulunduğu yer kaput açma kolunun hemen altına doğruymuş, yere doğru bakıyor ve görmek için kafamızı nerdeyse ayaklarımızı bastığımız paspasa kadar eğmemiz gerekli. Kapağı açınca sigortalar görünüyor ve kapağın üzerinde sigorta isimleri yazıyor. Ben bunu yeni öğrendim :)

    Motor kaputunu açıp oradaki sigorta kutusundan 30A lik yedek sigortayı alıp taktım ve sorunum kalmadı. Aslinda 20A kapasitesinde bir sigorta gerekiyor ama elimde olmadığı için 30A da işimi gördü. Okuduğunuz için teşekkürler :)

    Bu arada Toyota yol yardımına da teşekkürlerimi borç bilirim, aradım, durumu anlattım, Ankara'dan bir Toyota yetkili servisinden ilgili elektrikçiye ulaşıp beni aramasını sağladılar ve telefonda benim için "gizli" olan sigorta kutusunun yerini bana anlattılar. O kadar bakmama rağmen görememiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 28 Ocak 2008; 14:12:00 >




  • quote:

    Acaba tam otomatik vites (MMT değil) Yaris kullanan var mı? ... Acaba yakıt durumu hakkında kullananlardan bilgi alabilir miyim.

    Bizde 1.0 mmt var. Aslında eşimin arabası ama 1 aydır ben kullanıyorum. Arabayı da 1 yıldır kullanıyoruz.
    Bizimki ortalama olarak şu an 4.6 - 4.7 lt/100km arasında gösteriyor.
    Kullanmaya başladığım vakit depoyu doldurmuştum. Her gün sabah saat 8, akşamüstü saat 5:30 saatlerinde batıkent - tunalı hilmi caddesi arasında gidip geliyorum. Ekonomik kullanıyorum, ani hızlanmıyorum. Araba sollamıyorum, geçmek isteyene yol veriyorum :)
    Şu ana kadar 420km oldu, benzin göstergesinde yarım deponun bir üst seviyesinde gösteriyor. Biraz daha km yapayım doldurup ölçeceğim bakalım yol bilgisayarı gerçekten doğru gösteriyor mu diye
    Yaz olsa daha da az yakardım, çünkü arabayı çalıştırdıktan sonra ilk 5 dakika jikle devrede oluyor ve tüketimi arttırıyor.
    Bu güzergahta ekonomiye pek dikkat etmeden kullanırsanız da 5.2 üzerine pek çıkmaz.

    -----


    Evet, bugun 438km yaptiktan sonra depoyu doldurdum 1ml daha benzin alamayacak şekilde. Ve ekranda 4.7 gösteren yarisimiz aslında 5.1lt/100km benzin yakmış. 5.1 de gayet iyi tabi ama sonuçta ekrandaki ortalama ile gerçek ölçüm arasında belki 0.5 lt lere bile varabilecek kadar bir fark olabileceğini göz ardı etmeyelim derim. Ama dediğim gibi , bu ortalama kış ortalaması. Yani arabayı her çalıştırdığımızda en az 5dk boyunca otm jikle açık oluyor. Yazın ekran değerlerine göre değil, gerçek değerlere göre 5.0 ve altına iner demek ki eğer sakin kullanılır ise.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 28 Ocak 2008; 18:39:13 >




  • bugün köprüden geçerken çok savruldu yaa..bayaa tedirgin etti beni..rüzgar da çok kuvvetliydi ama bu kadar da savrulmamalı bi araba..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ardatun

    quote:

    Acaba tam otomatik vites (MMT değil) Yaris kullanan var mı? ... Acaba yakıt durumu hakkında kullananlardan bilgi alabilir miyim.

    Bizde 1.0 mmt var. Aslında eşimin arabası ama 1 aydır ben kullanıyorum. Arabayı da 1 yıldır kullanıyoruz.
    Bizimki ortalama olarak şu an 4.6 - 4.7 lt/100km arasında gösteriyor.
    Kullanmaya başladığım vakit depoyu doldurmuştum. Her gün sabah saat 8, akşamüstü saat 5:30 saatlerinde batıkent - tunalı hilmi caddesi arasında gidip geliyorum. Ekonomik kullanıyorum, ani hızlanmıyorum. Araba sollamıyorum, geçmek isteyene yol veriyorum :)
    Şu ana kadar 420km oldu, benzin göstergesinde yarım deponun bir üst seviyesinde gösteriyor. Biraz daha km yapayım doldurup ölçeceğim bakalım yol bilgisayarı gerçekten doğru gösteriyor mu diye
    Yaz olsa daha da az yakardım, çünkü arabayı çalıştırdıktan sonra ilk 5 dakika jikle devrede oluyor ve tüketimi arttırıyor.
    Bu güzergahta ekonomiye pek dikkat etmeden kullanırsanız da 5.2 üzerine pek çıkmaz.

    -----


    Evet, bugun 438km yaptiktan sonra depoyu doldurdum 1ml daha benzin alamayacak şekilde. Ve ekranda 4.7 gösteren yarisimiz aslında 5.1lt/100km benzin yakmış. 5.1 de gayet iyi tabi ama sonuçta ekrandaki ortalama ile gerçek ölçüm arasında belki 0.5 lt lere bile varabilecek kadar bir fark olabileceğini göz ardı etmeyelim derim. Ama dediğim gibi , bu ortalama kış ortalaması. Yani arabayı her çalıştırdığımızda en az 5dk boyunca otm jikle açık oluyor. Yazın ekran değerlerine göre değil, gerçek değerlere göre 5.0 ve altına iner demek ki eğer sakin kullanılır ise.

    Nasıl yani pek anlayamadım. Bir depo benzinle 438 km' mi yaptınız. Umarım yanlış anlamışımdır. Çünkü o zaman 5.1'e gelmemekte. Tabii sizinki ayrıca 1.0 motor. ve MMT benimkisi ise 1.3 AT . Dolayısıyla pek emsal olmaz.




  • quote:

    bugün köprüden geçerken çok savruldu yaa

    307 den sonra bana da fırlayıp gidecekmiş gibi geliyor biraz sert girdiğim virajlarda. 307im hantaldı ama viraja güzel giriyordu. Ben yarisin viraj hissini sevmedim pek. Ama rüzgardan da o kadar savruluyor mu ya?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 29 Ocak 2008; 1:58:37 >
  • quote:

    Evet, bugun 438km yaptiktan sonra depoyu doldurdum


    quote:

    Nasıl yani pek anlayamadım. Bir depo benzinle 438 km' mi yaptınız.


    Yok yok, deponun tam bitmesini beklemeden doldurdum ve 22.4 lt aldı :)
    Yani 22.4 lt ile 438km yapmışım.
    Bu da 5.11 lt ortalamaya denk geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ardatun

    quote:

    bugün köprüden geçerken çok savruldu yaa

    307 den sonra bana da fırlayıp gidecekmiş gibi geliyor biraz sert girdiğim virajlarda. 307im hantaldı ama viraja güzel giriyordu. Ben yarisin viraj hissini sevmedim pek. Ama rüzgardan da o kadar savruluyor mu ya?


    evet savruluyor..baya bayaa hissediliyo yani..çok hızlı da değildim üstelik 80-90..oldukça yalpaladı..hiiçç güvende hissetmedim kendimi
  • Savrulmak nasıl oluyor ?
  • Valla ben de doğrusu merak ettim nasıl birşey şu savrulmak. Gerçi ben acemiyim ama virajın durumuna göre bazen 70 bazen 100 gibi bazen de 40-50 veya çok daha düşük hızlarda girdiğim oldu. Pek birşey anlamadım. Bilebildiğim kadarıyla fizik kuralı var, virajlarda şu meşhur merkezkaç. Buna kimse ve hiçbir araç karşı koyamaz. makul hızlarda( ki virajın durumu belirler bunu sanırım) hiçbir araç sorun oluşturmaz; ama aşırı hızlarda da her araç için risk bulunmakta. Bazı araçlarda sanırım ismi EMPS olacak; bir miktar bu riski azalttığı söylenmekte ama bu da neticeede ABS gibi ek nitelikte bir güvenlik. Nasıl ki ABS her durumda her derde deva değilse bu da öyle birşey. Kısaca ve bilebildiğim kadarıyla aşırı hızlarda ve hıza uygun olmayan virajlardaen kral arabayı getir sanırım o dediğin şeyi yapar gibime geliyor. Ben de merak ettim işi..Ustalara ve üstatlara bir konu daha..Herkese saygılar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Valla ben de doğrusu merak ettim nasıl birşey şu savrulmak. Gerçi ben acemiyim ama virajın durumuna göre bazen 70 bazen 100 gibi bazen de 40-50 veya çok daha düşük hızlarda girdiğim oldu. Pek birşey anlamadım. Bilebildiğim kadarıyla fizik kuralı var, virajlarda şu meşhur merkezkaç. Buna kimse ve hiçbir araç karşı koyamaz. makul hızlarda( ki virajın durumu belirler bunu sanırım) hiçbir araç sorun oluşturmaz; ama aşırı hızlarda da her araç için risk bulunmakta. Bazı araçlarda sanırım ismi EMPS olacak; bir miktar bu riski azalttığı söylenmekte ama bu da neticeede ABS gibi ek nitelikte bir güvenlik. Nasıl ki ABS her durumda her derde deva değilse bu da öyle birşey. Kısaca ve bilebildiğim kadarıyla aşırı hızlarda ve hıza uygun olmayan virajlardaen kral arabayı getir sanırım o dediğin şeyi yapar gibime geliyor. Ben de merak ettim işi..Ustalara ve üstatlara bir konu daha..Herkese saygılar..


    viraja hızlı girildiği zaman genelde aracın kafası kayar.merkez kaç kuvvetine de karsı esp yardımcı olur.emps hıza duyarlı direksiyon demek.esp demek istedin heralde.esp de önden veya arkadan kaydığı zamanki boş dönen tekerleği tekerlek içerisindeki sensörler tespit eder.ve hangi tekerleklere ne kadar fren yapacağını algılar ve fren yapar.sonra o boşta kalan tekerde güç üretmeye başlayarak aracın izine dönmesini sağlar.biraz karışık mı oldu gibi ama kusura bakmayın




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.