Şimdi Ara

*_* YENİ YARİS 1.0 ve 1.3 TARTIŞMA GRUBU *_* (30. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.162
Cevap
9
Favori
203.889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucegu60


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Valla ben de doğrusu merak ettim nasıl birşey şu savrulmak. Gerçi ben acemiyim ama virajın durumuna göre bazen 70 bazen 100 gibi bazen de 40-50 veya çok daha düşük hızlarda girdiğim oldu. Pek birşey anlamadım. Bilebildiğim kadarıyla fizik kuralı var, virajlarda şu meşhur merkezkaç. Buna kimse ve hiçbir araç karşı koyamaz. makul hızlarda( ki virajın durumu belirler bunu sanırım) hiçbir araç sorun oluşturmaz; ama aşırı hızlarda da her araç için risk bulunmakta. Bazı araçlarda sanırım ismi EMPS olacak; bir miktar bu riski azalttığı söylenmekte ama bu da neticeede ABS gibi ek nitelikte bir güvenlik. Nasıl ki ABS her durumda her derde deva değilse bu da öyle birşey. Kısaca ve bilebildiğim kadarıyla aşırı hızlarda ve hıza uygun olmayan virajlardaen kral arabayı getir sanırım o dediğin şeyi yapar gibime geliyor. Ben de merak ettim işi..Ustalara ve üstatlara bir konu daha..Herkese saygılar..


    viraja hızlı girildiği zaman genelde aracın kafası kayar.merkez kaç kuvvetine de karsı esp yardımcı olur.emps hıza duyarlı direksiyon demek.esp demek istedin heralde.esp de önden veya arkadan kaydığı zamanki boş dönen tekerleği tekerlek içerisindeki sensörler tespit eder.ve hangi tekerleklere ne kadar fren yapacağını algılar ve fren yapar.sonra o boşta kalan tekerde güç üretmeye başlayarak aracın izine dönmesini sağlar.biraz karışık mı oldu gibi ama kusura bakmayın

    Evet ESP olacaktı. Düzelttiğiniz için çok teşekkür ederim. Dedimya pek anlamamaktayım. Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolim

    Savrulmak nasıl oluyor ?


    bi örnek vereyim;şimdi çok rüzgarlı bi yerde yürüyosun,rüzgar zaman zaman çok sert bi şekilde sana vurunca yalpalıyosun di mi,sağa sola kayıyosun bi miktar..onun gibi bişey..yaris'in yüksekliğinin fazla oluşu,yine bu fizik kuralları gereği, arabanın rüzgarda savrulmasına neden oluyo..bi de hafif oluşu var tabi ama o ne kadar etki ediyo bilememiyorum..virajda savrulmaktan başka bişey benim söylemek istediğim..
  • merhabalar,bende yaris 1.3 terra aldıktan sonra(1 hafta önce) aranıza katılmaya karar verdim:)aslında seat ibiza kullanıyorum ,bu arabayı eşim için 3-5 tane alternatif arasından seçip aldık...umarım doğru bir karar vermişizdir...
  • arkadaslar arac cok yüksek ve 1075 kg kalkipta 1250 kg yüksek olmayan sedan bir arac gibi rüzgardan etkilenmemsesini bekliyemeyiz.

    ayrica yol tutusu zayif gelen arkadaslar lastik ve jant olarak 195 50 16 alin birde spor yay takin araç çok farkedecektir bilginize.

    konforu düsündükleri için biraz virajda yatiyor ama gokart araci gibi topluyor bir kaç kez basima geldi.

    aman dikkat edin tavsiye etmem 32. 000 km dir ezberledim araci o yuzden denedim
  • quote:

    ayrica yol tutusu zayif gelen arkadaslar lastik ve jant olarak 195 50 16 alin birde spor yay takin araç çok farkedecektir bilginize.


    Hehe bizim çukur dolu, tarla gibi yollarımızda da acaip olur ha :)
    İstanbulda asfalt kalitesi biraz daha iyi ama Ankara'da bu tür bir jant-lastik ile yaris tamamen çekilmez olur. Reno12 ye dönüşür araba. Düşünmesi bile rahatsız etti beni :)
    Ama tabi amaç hava atmaksa görüntüsü de daha hoş olur orj jantlara göre kesinlikle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    arkadaslar arac cok yüksek ve 1075 kg kalkipta 1250 kg yüksek olmayan sedan bir arac gibi rüzgardan etkilenmemsesini bekliyemeyiz.

    ayrica yol tutusu zayif gelen arkadaslar lastik ve jant olarak 195 50 16 alin birde spor yay takin araç çok farkedecektir bilginize.

    konforu düsündükleri için biraz virajda yatiyor ama gokart araci gibi topluyor bir kaç kez basima geldi.

    aman dikkat edin tavsiye etmem 32. 000 km dir ezberledim araci o yuzden denedim


    Kardeş,
    Bence son derece isabet etmişsiniz. Ben de üç beş alternatife indirdikten sonra aldım. 1.3 otomatik vites. Size belki komik gelebilir ama geçtiğimiz bayram Ankara-İstanbul arası otobanda eşim kullandı. Benden daha deneyimli ve daha iyibir şoför. Sadece merak ettiğimiz için deneme amaçlı olarak hızlı kulandık. 187'i gördü. Önümüzde Audi A4 vardı. O fazla gitmek istemedi galiba. Biz de hızı kesip normal yolumuza devam ettik. Sonrasında ise korktuk ve devam ettirmedik. Zaten normal de değildi. Sadece denemek amaçlıydı. Yol da uygundu. Yoksa hız daima risktir ve hiç bir aracın güvencesi yoktur. Aracın teknik özelliklerinde son hız olarak 170 gösterilmekte. Araç otomatik olmasına karşın son derece keyifli bir yolculuk yaptık. Arka tarafta da normal ağırlıkta üç kişi. Daha önce birkaç araç daha kullandık. İsimleri önemli değil. Ama Yaris iç hacminin rahatlığı, sürüş konforu ve yakıtı yönünden (üstelik otomatik vites benimki) gayet tatmin edici. En önemlisi de sorunsuz araç. Dikkat ediniz ve koskoca siteye bakınız, kimseden ciddi şikayet yok. Herkese kazasız belasız günler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    En önemlisi de sorunsuz araç. Dikkat ediniz ve koskoca siteye bakınız, kimseden ciddi şikayet yok. Herkese kazasız belasız günler.


    Benim (daha doğrusu eşimin) bir şikayeti var. Araç rampada 2. viteste bile çok bayılıyor. Düşük torktan kaynaklanıyor sanırım bu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    En önemlisi de sorunsuz araç. Dikkat ediniz ve koskoca siteye bakınız, kimseden ciddi şikayet yok. Herkese kazasız belasız günler.


    Benim (daha doğrusu eşimin) bir şikayeti var. Araç rampada 2. viteste bile çok bayılıyor. Düşük torktan kaynaklanıyor sanırım bu.


    yaris mmt mi düz vites mi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    En önemlisi de sorunsuz araç. Dikkat ediniz ve koskoca siteye bakınız, kimseden ciddi şikayet yok. Herkese kazasız belasız günler.


    Benim (daha doğrusu eşimin) bir şikayeti var. Araç rampada 2. viteste bile çok bayılıyor. Düşük torktan kaynaklanıyor sanırım bu.


    Araç 1.0' mı yoksa 1.3 mü? MMT/Otomatik mi yoksa düz mü? Bunların hepsi sanırım önem arzetmekte. 1.0 yanılmıyorsam 65 BG, 13.87 BG. Tork da değişik. Ancak torku kendi sınıfındaki araçlar içerisinde gayet iyi. Ben otomatik kullanıyorum. Yeni bir şoförüm. Bizim orada da bir rampa var ve üstelik birçok aracın performansının düştüğü bir rampa. Başlangıçta 40 ve 50'lere kadar hız düşmekteydi rampayı tamamladığımda. Ancak acemiliğimden kaynaklandığımı farkettim. Şu anda 90-100 ile tamamlamaktayım. Vites otomatik olduğundan kaçla çıktığımın farkında değilim. Bir de AT otomatiklerde OD (over drive tuşu var) of olduğunda boğulma diye bir sorun da yaşanmamakta. Hangi rampa olursa olsun maşallah.. Ama 1.0 için durum nedir bilemiyorum. Haliyle gücü ortada. Rampalarda çoğu aracın performans kaybının olacağını da unutmamak gerekir. Elbette motor gücü BG yükseldikçe rampada performans artacaktır. İşin teknik kısmını bilmem ama bana mantıken de böyle geldi. Selamlar.




  • Arkadaşlar lütfen 100 km karışık tüketim değeriniz kaç litre yazarsanız sevininirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolim

    Arkadaşlar lütfen 100 km karışık tüketim değeriniz kaç litre yazarsanız sevininirim.


    Cevabı birçok etkene bağlı olarak değişir. Örneğin kullanılan yer rampalı yerlerse düz yerlere göre elbette değişir. Dur kalkı çok daha fazla ise az olan yere göre değişir. Çok soğuk olan yerde sıcak olan yere göre değişir. Örneğin 2 derece ile 10 derece. Kısa mesafeli sürüşle uzun mesafeli sürüşe göre değişir. yani bu 100 km örneğin 2 km'lik yerlere gidiş ve gelişler şeklindeyse 15 km2lik yere gidiş ve gelişe göre tabiki değişir. Benzin filtresi, hava filtresi ömrü tamamlamış olanla yeni olana göre değişir. Benim gibi acemi ile usta şoföre göre değişir. Çünkü devirle alakalı. Yani birçok nedene göre değişir. Benimki örneğin yazın 7 civarındaydı. Şimdi 9-10. Ama benimki düz otomatik (AT). Benim kullandığım yer benzin sarfiyatının yüksek olacağı rampalı yerler.




  • izmirde dur kalk soguk kullanim dizelde 7lt gordum ben ama 12 km yolu 45 dk da giderek.

    benzinli otrafikte 11 lt yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 2 Şubat 2008; 13:13:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucegu60


    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    En önemlisi de sorunsuz araç. Dikkat ediniz ve koskoca siteye bakınız, kimseden ciddi şikayet yok. Herkese kazasız belasız günler.


    Benim (daha doğrusu eşimin) bir şikayeti var. Araç rampada 2. viteste bile çok bayılıyor. Düşük torktan kaynaklanıyor sanırım bu.


    yaris mmt mi düz vites mi.



    1.3 MMT




  • 1.3mmt'nin yokuşta 2. viteste bayılması için o yokuşun 70-80 derece falan olması lazım..beşiktaş'taki yokuşları(örn: serencebey) bilen bilir..orada bayılmıyor..ama E'de bırakıp 3'e geçmesine izin verirseniz işte o zaman bayılıyo..yoksaki 2. viteste ağaca bile tırmanır yaris
  • Eğer yavaş girerseniz rampaya bayılması gayet doğal değilmi ? Yüksek devirlerde girmek lazımki vites çoğalttığımızda araba toparlayabilirsin. Eğer anayoldan yan dik yokuş bir yola 2 yada 3. viteste 3000 devirlerde giriyorsanız araba bayılmaz sadece 2000 devirlere kadar düşer ama bu bayılma değildir. Ama yukarı doğru 1. viteste tırmanırken 2500 ve altında bir devirde 2. vitese atarsanız araba bayılır. Onun için tırmanışta vites yükseltirken 3000 den aşağıda vites yükseltmeyin derim siz ne dersiniz :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims

    Eğer yavaş girerseniz rampaya bayılması gayet doğal değilmi ? Yüksek devirlerde girmek lazımki vites çoğalttığımızda araba toparlayabilirsin. Eğer anayoldan yan dik yokuş bir yola 2 yada 3. viteste 3000 devirlerde giriyorsanız araba bayılmaz sadece 2000 devirlere kadar düşer ama bu bayılma değildir. Ama yukarı doğru 1. viteste tırmanırken 2500 ve altında bir devirde 2. vitese atarsanız araba bayılır. Onun için tırmanışta vites yükseltirken 3000 den aşağıda vites yükseltmeyin derim siz ne dersiniz :)


    ewet doğru.ya dip gaz yapıp kalkacaksın yada M e alacaksın.böylece araç bayılmamış olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims

    Eğer yavaş girerseniz rampaya bayılması gayet doğal değilmi ? Yüksek devirlerde girmek lazımki vites çoğalttığımızda araba toparlayabilirsin. Eğer anayoldan yan dik yokuş bir yola 2 yada 3. viteste 3000 devirlerde giriyorsanız araba bayılmaz sadece 2000 devirlere kadar düşer ama bu bayılma değildir. Ama yukarı doğru 1. viteste tırmanırken 2500 ve altında bir devirde 2. vitese atarsanız araba bayılır. Onun için tırmanışta vites yükseltirken 3000 den aşağıda vites yükseltmeyin derim siz ne dersiniz :)


    Sanırım önemli bir incelik gibi. Ben bu hatayı yapmaktaydım. Rampaya ne zaman ki yavaş girdim, bayılma hiçbir biçimde olmasa da hız düşüklüğü yaşadım. Yani rampayı tamamladığımda 40 km'lere kadar indi kademeli olarak. Ne zaman hızlı girdim, aynı yokuşu aynı noktada 80 altına pek düşmedi. Kullanımla birebir ilişkisi olduğu kesin. Benimki AT (düz otomatik) 1.3 :Şunu da belirteyim aynı rampada Honda Jazz (otomatik) kullanan bir arkadaşın aracı neredeyse istop edecekti. Onu görünce aracıma teşekkür ettim.
    Rampada kullanmanın galiba ayrıca incelikleri var. Ben henüz acemi olduğumdan sunabileceğim bir deneyim ve bilgim yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims

    Eğer yavaş girerseniz rampaya bayılması gayet doğal değilmi ? Yüksek devirlerde girmek lazımki vites çoğalttığımızda araba toparlayabilirsin. Eğer anayoldan yan dik yokuş bir yola 2 yada 3. viteste 3000 devirlerde giriyorsanız araba bayılmaz sadece 2000 devirlere kadar düşer ama bu bayılma değildir. Ama yukarı doğru 1. viteste tırmanırken 2500 ve altında bir devirde 2. vitese atarsanız araba bayılır. Onun için tırmanışta vites yükseltirken 3000 den aşağıda vites yükseltmeyin derim siz ne dersiniz :)



    mantik su dizel düsük devirde yüksek tork üretir benzinli yüksek devirde.

    yokusta bayilmak ise tork ile alakalidir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selolims

    Eğer yavaş girerseniz rampaya bayılması gayet doğal değilmi ? Yüksek devirlerde girmek lazımki vites çoğalttığımızda araba toparlayabilirsin. Eğer anayoldan yan dik yokuş bir yola 2 yada 3. viteste 3000 devirlerde giriyorsanız araba bayılmaz sadece 2000 devirlere kadar düşer ama bu bayılma değildir. Ama yukarı doğru 1. viteste tırmanırken 2500 ve altında bir devirde 2. vitese atarsanız araba bayılır. Onun için tırmanışta vites yükseltirken 3000 den aşağıda vites yükseltmeyin derim siz ne dersiniz :)



    bence kesinlikle doğru bir tespit dostum
    düşük devirde vites atarsan tabiiki bayılır araba
  • 1,3 benzinli yaris'in performansı nasıl? 1,3 kullanan arkadaşlardan yorum bekliyorum
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.