Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1532. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35.050
Cevap
332
Favori
2.218.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15301531153215331534
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Expertiz raporuyla ilgili birkaç sorum olacaktı.
    Arac 2013 model 1.6 TDCİ Ford focus. 30bin km'de.

    Yanal kayma testinde ön sol 1.52 arka sol 5.10m/km. Arka sol için kritik yazıyor. Derecelendirme ölçütleri 2-3 iyi, 4-5 kritik, 6-11 arasi kötü. Bu ciddi bir sorunmudur? Test ölçüm sonucunda ikisi içinde geçti yaziyor. Ön sağ ve arka sağ yazmıyor. Rapor eksik olabilirmi

    Amortisör test sonuçları ön arka sol ve sağ hepsi için çok iyi.

    Güç kaybı, fabrika verisine göre %17

    Fotoğrafları yüklüyorum. Bu arada araç sahibi hiç boya yok dedi sol arka çamurlukta lokal boya çıktı. Arka sol da yanal kayma testinde 5.10 ile kritik rapor tutuldu. Lokal boya ciddi bir sorundan yani şaside vs oynamadan olabilirmi? Yani şasi işlem gördüğünden yanal kayma 5.10 cikmis olabiirmi? Expertiz şasi ile ilgili hiç rapor yazmadı. Bu normalmi?
    El freni park için geçti yaziyor, sol ve sağ için geçti yazmıyor. Bu ciddi bir sıkıntımidır veya yaptırması masraflimidir?

    Servis turbo hortumu yağlanması disk balata aşınma ve sağ aks kecesinde terleme için ortalama 1000t masraf olur dedi. Özel servis maksimum 650tl dedi. Ön arka balata 400tl aks kecesi 100t 150tl turbo hortumu. Lastiklerinde değişmesi gerekiyor. 1200tl de lastikler tutuyor.
    Sizce masrafli haliyle bu arabanın piyasa değeri nedir? Sitede 64bin civarı. 2000tl masraf çıkınca 62bin TL. Bu fiyat uygun mu? Zorlanirsa 60bin TL nasıl bu araca? Bu arada aracin her yıl bakımı yapılmış servisten inceledim. 30bin km'de 4 yil bakımı 2 ay sonra. 800tl bakım ücreti var.

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA


    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA


    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 26 Eylül 2017; 1:9:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jesuelinho

    Bej renk iç döşeme için ekstra masraf ödeniyor mu

    Hayir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    El freni ayarsız bu aracın, tutmak ayrı dengeli tutmak ayrı bir konu sonuçta. Ayrıca aracın masrafları var ve %17 güç kayıbı ciddi bir değer. Çünkü;

    1) bu tarz testlerde 0 km araçta atıyorum araç 120 hp olarak verilmişse, 122-125 gibi değerler çıkar. Yani fazla ölçüm olur. Sizde bu ölçüme rağmen %17 eksiklik çıkmış ki, 100 hp de 17 hp eder öyle bakın. Turbo hortumunda yağlanma varsa turboda sıkıntı var demektir ki zaten güç düşüklüğüde bundandır.

    Ben olsam bu araca sıcak bakmam, hiç kimse %100 açıp bakmadığı şeye şu kadar masrafı var diyemez. Aks keçesi değişecek mesela, ama belki keçenin iç kısımında bir yerde kırık var? Olamaz mı? En basit örnek....

    Ayrıca aracın frenlemesinde de sapma var baya. Yani arka frenler disk ve el freni kampana ise(yani fren balatasından bağımsız bir balatası varsa) sol taraftaki boya ile alakası olabilir. Her ikisinde de sapma olmaz çünkü o kadar. Ama tek fren balatası tutuyor ise ayarsızlık vardır, diskte eğrilik olabilir yani çok fazla nedeni var. Ama motor kısımı için mutlaka iyi düşünün.




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. Ustalar da açıp bakmadan tam birsey diyemeyiz dediler. Sadece fenerle bakıp tahmine dayalı ariza ve fiyat verdiler. Aracı çok beğenmiştim. Test ettim hoşuma gitti. Aslında düşük.model tercih etmiyorum ama bu ford sw olunca kmsi düşük kazasız boyasız olunca expertiz yaptırdım. Satıcı ford filo satış elemaniydi o biraz güven vermişti. İlana göre 4500tl extrali kazasız boyasız ve masrafsizdi. 3000tl masraf çıktı lokal boya ve kapidaki sürtmeden kaynakli cizikler bir kenara. Exer raporunda ezik diye yazmış cep tel feneriyle baktim hic ezik yoktu biraz sallamislarda.



    Aracı almamaya karar verdim. Saticiya söylediğin haricinde birşey çıkarsa sen ödersin tekifime biz kendi ford servisimizde yaptırdık çıkmadı diyerek yarı yarıya olsun dedi. Zaten aracı 2013 kasımda kendi satmis. Alan adam 4500 TL tutarinda led far on arka ve yan marsbiyel arka spoiler ekletmis yinede bir park sensörü bile hediye etmemişler. Araçta park sensörü yoktu. Ford bu kadar cimri.



    Ford elemani olması sebebiyle yarı yarıya tekifini kabul ettim. Lokal boya çikinca ağız değiştirdi değer düşürmediğinden kuzenim söylememiş olabilir diye. Bundan sonra söylediğin haricinde birşey çıkarsa sen ödersin dediğimde satici kabul etmezse veya yarisı derse kesinlikle araçtan uzak duracağım. Bosyere 200tl ödedik harcadığım zaman surda dursun. 2.el gerçekten sıkıntılı. Şimdiye kadar doğru söyleyen birine rastlamadım. İlla birseyini gizliyorlar. Sıfırada o kadar para vermek istemiyorum.



    Bu arada expertiz raporunda şasi egzoz vs hiç bahsetmemesi de tuhaf. Expere bu ne anlama gelir deyince biz rapor veririz gerisi size kalmış biz tamirci değiliz diyor. Yani olası sebepleri ya bilmediğinden ki sifira yakin bir ihtimal veya biran önce parayı alıp yollamak için soylemiyor. Daha önceki experler açıkça bu araç alınır alınmaz bile demişti bana. Yan experide iyi seçmek gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    O araç alınmaz zaten öyle ağız değiştirmekten ziyade çelişkili ifadeler kullanan biriyle iş yapmak zor.



    Ayrıca yapılan expertiz eğer fordun yetkili servisinde ise o evrak resmidir, yani olan bir boyayı kusursuz diye yazdılarsa başka bir vardır onda. Bilinçli olarak alıp mahkemeye verse biri çok başları ağrır.



    Yok serviste el altından yapıldı ise o zamanda art niyet vardır, resmi bir yere dayandırıp insanlarının güvenini sağlayarak sıkıntıları gizlemiş oluyorlar çünkü.



    Özetle o araç alınmaz, yerinizde olsam dizel bakmazdım zaten illa bakacaksanızda daha modelli bir şey bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Evet alinmaz. Aslinda lokal boyayi es gecebiirdim ama masrafli bir arac. Tahminim el altından servis elemanına yaptırmış. Boyayi bilmiyordum dedi ama bana inandırıcı gelmedi. Zaten mahkemeden de bahsetmisti servisin raporu doğru çıkmazsa mahkemeye verirler diye. El altindan da yaptirsa çamurlukta ki boyanın gözden kaçması mümkün değil. Araç makine mühendisi kuzeninmis ruhsatı gördüm. Kazayı 2.sahibi olarak kendilerinin yapma ihtimali yüksek. Bu sene mayıs ayında almış güya işleri iyi gitmemiş 4 ay sonra satisa çıkarmış.

    Bütçem el verdiğinden dizel tercih edeceğim ama hangisi denk gelirse 1.2 TSI Leon, golf ve skodada favori aramalarımda kayıtlı. Skoda 2.el hem az hemde pahali. Bu nedenle 1.tercihim dizel leon. Onlarda 73bin ve üstü hemde 20-30bin km'de. Nuh diyor peygamber demiyorlar fiyatta en fazla 1-2bin iniyorlar. Yani benim.arac gerçekten bedavaya gitti.



    Şöyle bir durumda var 1-2 yaşındaki araçlar gecen yila göre cok.pahali. önceden yazmıştım 2016 sıfır octavia 1.6 dizel ambition 69bin optimal paket 74bindi. Şimdi 2.eli 85binerde aradan sadece 16 ay geçti sırf döviz kuru yüzünden. Bende 80-85bin vermek istemiyorum. 3-4 yasindakilerde garanti dışı ve km'ler yüksek. Bende bu yüzden.mecburen model düşükte olsa kazasız kmsi düşük araçlara da yöneliyorum. Ford focus sw de favorilerim arasinda. Hayırlısı. Acil ihtiyacım yok.ama yinede şeytan durtuyor bekleme al bir tane diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Valla şans bu işler. Ama dizel veya turbolu araç alacaksanız mutlaka çok iyi baktırın. Zira piyasada her türlü iş dönüyor. Fabrikasyon puntalama yaparak tavanı değişen araç dahi gördüm. Orjinal çıkma tavan takılıyor puntalarda orjinal olduğu için anlayamıyorlar. Aynı şey çamurluk kaput gibi kısımlar içinde geçerli.



    Büyük kurumsal yerlere baktırın ve alacağınız raporu iyi saklayın. İleride sıkıntı olursa elinizdeki en büyük şey o olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Evet zaten benim yaptırdığım yerde öyleydi. Noterin ve Ford bayisinın yanında olduğundan iyi yer secmissiniz deyince ustanın biri fizibilitesini yaptık dedi. oyle merdiven.alti zihniyete sahip olmadıkları belliydi. Ama saklasak bile satan kişi ne bileyim.kardesim usta benmiyim der sadece expertiz yapan yere mahkeme açılıp tazminat alınabilir.

    Dediklerinize göre ancak.kurumsal bir o tür sahtekarlık arı açığa çıkarabilir. Bulabilirsem bayilerin 2.ellerinden almaya çalışacağım soyledikleri gibi çıkmazsa onlara mahkeme açıp kazanmak daha kolay olur.

    Fiyatı uygun yazanlar yok ev alacagim yok ithiyactan satiyorum yazıyor. Yüzde kaçı doğru belli degil. İhtiyac zaten klise bir soylem oldu. Aractaki bir sikintidan dolayı elden çıkarak isteyenlerin daha fazla olduğunu düşünüyorum. Zaten 2.elde o site pek güvenilir değil kendileride biliyorlar ve mesaj vs atarken dikkatli olun diye sürekli uyarıyorlar.

    Nedense hic galericilerden almak içime gelmiyor.



    İstanbul Anadolu ve Avrupa yakasında kurumsal profesyonel expertiz yapan yerleri bilenler varsa tavsiye bekliyoruz. Reklamlara bakılırsa hepsi işinin erbabı en iyi kendileri yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-honda-arac-sifirhatasiz-463121243/detay

    dostum şöyle birşey düşünmez misin? arkadaşım almış ben yeni gördüm iç mekan geniş araç 2lt motor güçlü, tüplü. arkada şaft tüneli yok bagaj devasa. yani corolla yanında at arabası kalır. (dostum bundan sonrası senin için değil) siz corolla meraklıları hastaları; ne zaman kafanızı kumdan çıakaracaksınız? işte diğer modellere karşı öne sürdüğünüz her özelliğe sahip araç (sorunsuzluk, lpg uyumu, şaft tüneli olmaması, capon olması vs.) nedir sizi bu kadar gözünüzü corolladan başka birşeyi görmeyi engelleyecek şekilde kafanızı kuma gömdüren? yani nedir bu corollaya bu kadar altın muamelesi yapmanız? lafım ikinci el düşünenlere sıfır araç sahipleri (en azından bu karşılaştırmadan) alınmasın.




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Yok onun modeli epey eski 10 yıllık araba. En fazla 5-6 yasinda arac bakiyorum. İlk tercihim 2015-2016 model, temiz ve kmsi düşük 2011 ve üstü araçlarada bakiyorum. Lpg hiç dusunmuyorum. Cok kullansamda lpg taktirmazdim. Alırsam dizel veya TSI motor alacagim. Atmosferik motor dusunmuyorum. Sence1.6tdi seat altea xl nasıl? 2011 ve üstü yarı otomatik 65bin civarı. Ben manuel tercih ederim.ama bazen her modelde manuel fazla olmuyor. Altea da yarı otomatik fazla.

    1.2tsi 2015-2016 model Skoda Octavia 63bin civarı. Bu fiyata değermi? Dizeller 80binden başlıyor.
    Bulabilirsem 2016 model dizel Leon 70bine almak istiyorum. Birkaç önce kredi borcu olan biri takasta 2016 model leona 19bin fark istedi 69,bine satıyordu rengi kırmızı olduğundan takas yapmadım. Yaz başlangıcında 69binden 2015-2016 model dizel leonlar satıldı. O zaman dolar 3.65civariydi. Camlicada daire almıştım satan kişi 3.73den dolar almıştı. Şimdi dolar 3.55. yani keyfi ve suni bir artış oldu fiyatlarda. Öyle vergi vs de gelmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 28 Eylül 2017; 20:22:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://forum.donanimhaber.com/mtv-40-zam-yeter-artik--129124463

    Ülke zaten rayından çıkmış ama şu corollanın motorunu 1299cc yerine 1330cc yapan mühendisede ayrıca selamlar.
  • Dizel octavia çok güzel araba. 1 saat kadar kullandım, resmen bayıldım. Keşke zamanında alabilseydim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    dostum

    ben crv örneğini alternatif olsun diye vermiştim bir de senin ihtiyaçlarına uygun gelmişti. seat için, ben vw gurubunda yarı otomatik şanzıman hatırlamıyorum. eskiden tam otomatikleri vardı sonra dsg çıktı. ayrıca seat altea yerine verso, picasso, scenic gibi modeller daha mantıklı duruyor. turbo benzinli için; eğer ki alacağın araba c sınıfı hb ise mantıklı olur yoksa mpv sınıfında o ağırlıkla düşük tüketim zor. skoda yı düz düşünüyorsan o fiyat mantıklı, zaten yanlış hatırlamıyorsam normal satış fiyatları. düz olacağı için dsg sorunu da olmaz. zafira avrupada çoüzk tutulan bir mpv bildiğim kadarıyla şöyle birşey düşünmek istemez misin:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-zafira-1.4-turbo-2012-model-prestij-486608720/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-dizel-otomatik-vites-7-kisilik-opel-zafira-prestij-486242942/detay

    fikir verme açısından. yani bütçeni bilmiyorum ama eski kasa superb, passat (benzinli,düz) alternatif çok. ama sana tavsiyem içine en sineni al. ben öyle yapmadım sonra 6.5 yıl arabayı satmanın hayalini yaşadım.




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Aslında benim ilk tercihim sedan ondan sonra sw. Mpv veya SUV ilk tercihim değil bagajları hatchbacke göre geniş olduğundan alternatif araclar olarak bakıyorum. Bunların yeni modelleri pahalı 5-6 yasindakilerde yüksek km'li. Bazen düşük kmli kazasiz tek tük çıkıyor.



    Ben aracı sattığım da zarar da etmek istemiyorum. Bak şimdi daha önce yani 2015 Aralık'ta Leon 1.2 TSI alsaydım şimdi 60bine bilemedin asgari 58bine rahat satardim. Piyasası 63bin. O zaman Corolla ile arasında 2bin TL fark vardı. Hatta cüzi bir miktar kapora verdim 1 hafta düşündüm. Yollarda bir leona bir corollayi bakıyordum Corollanin dizaynı beni çok etkiliyordu artı bagajı da iyiydi. Corollanin leondan 1lt fazla yaktığını umursamadim. Aralığın son haftası piyasada hiç 1.33 kalmayınca bu araç iyi tutuluyor zaten hoşumada gidiyor diyerek son kararını verdim. Tabiki hata yaptığımı kullanınca anladım. Güya az kullanıyorum İstanbul trafiği zaten yavaş kullanmak zorundasın düşüncesiyle almıştım. Gelen geçen rampada solladı, hemde 15-20 yılık eski arabalar,, sollamasada hantalligi beni rahatsız etti (yani motoru zayıf arabaya o kadar para vermek büyük hataymış. Git aynı fiyata sıfır yerine 3-4 yaşında güçlü motorlu 2.el araba al). Hiç abartmiyorum bu yüzden keyif alamadım. İşte o yüzden 50.750 ye sattım. Normalde 55bin civari. Zaten bende 1 yıl daha aynı şeyi yaşamayım diye ilk ciddi müşteriye verdiği paraya sattım. 50bine hatta altınada verecektim. Normalde bende malımin değerini bilirim. Milletin kredi borcu var veya ev alacak acil ihtiyacı var yinede en fazla 1-2bin düşüyor. Ama insan bikinca üçü beşi gözü görmüyor.

    İçine sinen.arabayi almak en iyisi. İşte bende Leon dizeli takip ediyorum 4 ay once 69bine temiz Leonlar satidi ama yaz başlarından bu yana 5-6bin suni zam yapıldı. 75bin vermem. Gerçi her yaz fiyatlar artar sonbaharda ve kışa doğru düşer. İşte bende biraz düşmesini bekliyorum. Hayırlısı olsun. Allah herkes için n gönlüne göre bir araba nasip etsin. Benim aracı alanın ilk arabasiydi bana dua etti. Ama uygun fiyatlara aldı. Arabaya Shell haricinde 1litre bile benzin koymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    Bende aynısını söylüyorum. Geçen yıl corollayi satamadigimdan kıl payı kaçırdım. 16 ayda 69binden 100bine dayandı. Simdi 2.el.baz paket 80bin. Skoda alanlar kazandı. Genel olarak alman arabalari vw grubu alanlar kazandi. 1.33 alanlar maalesef zarar etti. Yani 2015 sonunda 51-52bine sifir 1.33 alanların araclari simdi en az 62bin etmeliydi. Çünkü diğer araçlar %20 üstüne koydu. 1.33un nerdeyse 2017 model sıfırı 62bin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Discovery_

    https://forum.donanimhaber.com/mtv-40-zam-yeter-artik--129124463

    Ülke zaten rayından çıkmış ama şu corollanın motorunu 1299cc yerine 1330cc yapan mühendisede ayrıca selamlar.

    Bende çok küfrediyorum toyota'ya. Boşu boşuna 600 TL para ödeyeceğiz her yıl. Yazık günah. Almadan önce bu açıklama gelseydi keşke...
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Zafirayi 4 yil önce incelemistim. Çok geniş bir arabaydı özellikle arkası. İçime sinmedi onun 2.elininde iyi oldugunu sanmıyorum.

    469909928 ilan nolu Skoda Octavia 1.6dizel 21bin km'de optimal paket 82.500. Gerçekten sıkıntısız bir araç olduğunu bilsem gideceğim ama sütten ağzım yandı. Ta Kahramanmaraş'a kadar git gel sonra söylemediği birşey olsun veya expertizde motorda alt takimda sorun çıksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rimesia


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Discovery_

    https://forum.donanimhaber.com/mtv-40-zam-yeter-artik--129124463

    Ülke zaten rayından çıkmış ama şu corollanın motorunu 1299cc yerine 1330cc yapan mühendisede ayrıca selamlar.

    Bende çok küfrediyorum toyota'ya. Boşu boşuna 600 TL para ödeyeceğiz her yıl. Yazık günah. Almadan önce bu açıklama gelseydi keşke...

    Hocam o toyotanın akıllılığından ileri geliyor, öyle yapınca vatandaş kızsada devlet ona destek veriyordur. Adamlar yeni toyotada navigasyon eklemeye 2800 para istiyorlar dvd olmadan hemide. Vallahi mercededsin alt versiyonunda sorduk 134bin tllikti 1500 tl idi navigasyon ekleme. toyota bizi küçümsüyo galiba.




  • Rimesia R kullanıcısına yanıt
    Tek soru Toyota 1.33 cc lik motorunu bize özel mi üretiyor ki suç onun olsun? Markalar kendi üretim maliyetleri, teknolojik beklentileri vs birçok parametreye uygun motor üretirler. Hangi ülkede ne vergiye tabi olur ona bakmazlar. Zira bir ara bazı markalar vergisi düşük olsun diye bunu yaptılar, ancak daha sonra amrkanın prestiji ciddi manada etkilendi ve geri çektiler bu işi.

    Farklı motor demek, farklı yedek parça, farklı üretim bandı, farkı stok demek. Ne kadar çeşitli parça artarsa amliyette artar. 1 parçadan 1000000 adet almak ile 750000 adet almak arasında ciddi fark var. Ki bu rakamlar oldukça düşük. Eleştirilmesi gereken şey varsa o da vergi sistemi. Yani sen tutup vergi sitemini mantıklı yapma sonra üretici adama bunu neden böyle yapmadın de.

    Ayrıca farklı bir bakış açısı daha getireyim, dünyada yaygın olarak sattığı çok farkı motorlar var, 1800-2000-2200 cc gibi. Hatta corollada 1800 lük motor çok çok yaygın. Bizde yok, ama getirse mesela, 1.33 ile 1.8 cc motor olsa bende dahil birçok kişi bu aracı alamayacaktık. Yine yurtdışında olan ve bizede yakında gelecek olan 1.2 turbo motor olsa 1.6 motoru satamayacak bu kadar.

    Herşey vergi demek değil, pazar payını, o pazardaki benzer araçların rakamlarını ve aklımıza gelmeyecek birçok şeyi düşünerek markalar araç sürerler pazarlara. Düşünülmeden yapılırsa biraz önce verdiğim örnekteki gibi getirir 1.8 i hepimiz kalırız öylece. O da zarar eder elbette.

    Çok basit bir örnek daha, 1.5 motor 1.18i 136 beygir güce sahip ve en dolu paketi şuan 145000 gibi fiyata sahip. 1.6 auris ise 110000 lira gibi bir fiyata sahip. Motor hacimlerine göre bakınca ikiside aynı vergiye sahip. Ama rada neredeyse %50 fiyat farkı var. Eğer bu sistem mantıklı ise; çalışan insanlardan da gelirleri ile orantılı değil çalışıp çalışmadığına bakarak vergi alsınlar. Çalışıyorsan yıllık 3000 lira vergi ver desinler. Mtv sabit tutar, o da öyle olsun. Asgari ücretliyle onun 10 katı maaş ile çalışanlar aynı vergiyi ödesinler.

    Özetle burada eleştirilmesi gereken şey vergi sistemi, araç üreticileri değil. Araç kaskoları nasılki aracın değeriyle orantılı ise, mtv de öyle olmalı. Hatta emisyon değeri, yaşı, değeri ve motor hacmi gibi birçok parametre olmalı. Zor bir şey değil istense yapılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Tek soru Toyota 1.33 cc lik motorunu bize özel mi üretiyor ki suç onun olsun? Markalar kendi üretim maliyetleri, teknolojik beklentileri vs birçok parametreye uygun motor üretirler. Hangi ülkede ne vergiye tabi olur ona bakmazlar. Zira bir ara bazı markalar vergisi düşük olsun diye bunu yaptılar, ancak daha sonra amrkanın prestiji ciddi manada etkilendi ve geri çektiler bu işi.

    Farklı motor demek, farklı yedek parça, farklı üretim bandı, farkı stok demek. Ne kadar çeşitli parça artarsa amliyette artar. 1 parçadan 1000000 adet almak ile 750000 adet almak arasında ciddi fark var. Ki bu rakamlar oldukça düşük. Eleştirilmesi gereken şey varsa o da vergi sistemi. Yani sen tutup vergi sitemini mantıklı yapma sonra üretici adama bunu neden böyle yapmadın de.

    Ayrıca farklı bir bakış açısı daha getireyim, dünyada yaygın olarak sattığı çok farkı motorlar var, 1800-2000-2200 cc gibi. Hatta corollada 1800 lük motor çok çok yaygın. Bizde yok, ama getirse mesela, 1.33 ile 1.8 cc motor olsa bende dahil birçok kişi bu aracı alamayacaktık. Yine yurtdışında olan ve bizede yakında gelecek olan 1.2 turbo motor olsa 1.6 motoru satamayacak bu kadar.

    Herşey vergi demek değil, pazar payını, o pazardaki benzer araçların rakamlarını ve aklımıza gelmeyecek birçok şeyi düşünerek markalar araç sürerler pazarlara. Düşünülmeden yapılırsa biraz önce verdiğim örnekteki gibi getirir 1.8 i hepimiz kalırız öylece. O da zarar eder elbette.

    Çok basit bir örnek daha, 1.5 motor 1.18i 136 beygir güce sahip ve en dolu paketi şuan 145000 gibi fiyata sahip. 1.6 auris ise 110000 lira gibi bir fiyata sahip. Motor hacimlerine göre bakınca ikiside aynı vergiye sahip. Ama rada neredeyse %50 fiyat farkı var. Eğer bu sistem mantıklı ise; çalışan insanlardan da gelirleri ile orantılı değil çalışıp çalışmadığına bakarak vergi alsınlar. Çalışıyorsan yıllık 3000 lira vergi ver desinler. Mtv sabit tutar, o da öyle olsun. Asgari ücretliyle onun 10 katı maaş ile çalışanlar aynı vergiyi ödesinler.

    Özetle burada eleştirilmesi gereken şey vergi sistemi, araç üreticileri değil. Araç kaskoları nasılki aracın değeriyle orantılı ise, mtv de öyle olmalı. Hatta emisyon değeri, yaşı, değeri ve motor hacmi gibi birçok parametre olmalı. Zor bir şey değil istense yapılır.


    Bize özel üretmeli zaten yada bunun pazar araştırmasını yapmalı. Bir motor üretilirken bütün faktörler ortaya konulmalı. Benim şu ana kadar gördüğüm 1.33 gibi salak bir motor sadece toyota da var , 1.4 olsa yine ses çıkartmayacağım ama 1.33 nedir ? Bütün firmalar 1.2999999 yazarken toyotanın 1.33 yazma aşkı nedir ?

    Biz kendi işimizde nereye bir mal sunacaksak bunun araştırmasını yapıyoruz. Buna göre ülkeye uyarlıyoruz , atıyorum amerika da içinde domuz olan bir şeyi buraya getirdiğimizde farklı getiriyoruz. Sen burada koskoca araba satıyorsan maliyetini de vereceksin yada en başından bütün faktörleri düşüneceksin.

    Vergi sistemi bence mantıklı , her motor aynı vergiyi vermiyor. Yaşa göre de farklılık gösteriyor. Zaten aracın motoru yüksekse aracın değeri de fazla oluyor , düşükse az oluyor. Haliyle değerine göre de hesaplanmış oluyor. Bu devletten über süper adaletli bir mtv sistemi beklemem de zaten , bunu bile iyi getirdiler , her araçtan aynı mtv'yi almadıklarına dua ediyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rimesia -- 29 Eylül 2017; 12:22:52 >




  • 
Sayfa: önceki 15301531153215331534
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.